Auteur Topic: [Kandidaat] Anniek  (gelezen 208004 keer)

Offline ishtara

  • winnaar WIDMjr-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #340 Gepost op: 25-02-2009, 23:10:48 »
@Denstodumo: hier vind je alle afleveringen. :)
Ik heb inmiddels alle afleveringen van de Hubertusberg gekeken en Anniek is echt geniaal, echt zooo lief die zuster die ze speelt.  ::bravo:: Die hele serie heeft trouwens een mooie verhaallijn en is erg grappig, maar Anniek springt er echt uit  ::ok:: :-*
'Mensen struikelen niet over bergen, alleen over molshopen' (Confucius)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #341 Gepost op: 26-02-2009, 01:01:54 »
Ik ben het helemaal met je eens ishtara. Het is een prachtige serie (nog leuker dan debiteuren crediteuren) en Anniek is geweldig als kleine zuster!

Maar ze is niet de Mol.

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #342 Gepost op: 26-02-2009, 13:50:09 »
]
Maar ze is niet de Mol.

En dat is een waar woord Heinz!!!  ::jaja::   ::tandpastasmiley::
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #343 Gepost op: 26-02-2009, 14:53:18 »
Egwel ;)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #344 Gepost op: 26-02-2009, 18:48:20 »
Ik ben het helemaal met je eens ishtara. Het is een prachtige serie (nog leuker dan debiteuren crediteuren) en Anniek is geweldig als kleine zuster!

Maar ze is niet de Mol.

In de eerste paar afleveringen had ze wel een aantal typische "Kleine zuster" uitspraken zoals bij dat flipperen: "Dat is toch de foute 5?" of iets in die trant. Ze had meerdere van dergelijke uitspraken, maar omdat ik haar toen (te vroeg?) al had weggestreept niet meer zo op gelet verder.

 8)
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #345 Gepost op: 26-02-2009, 18:58:51 »
Ik sta steeds op het punt om naar Anniek als Mol te switchen, maar iets houdt me steeds tegen. En dat zijn die verdachte blikken van haar en uitspraken als "Nul, net als altijd." "Ik heb altijd nul.", "Moet ik de vraag goed of fout beantwoorden?", "Niet rennen! We hebben nog tijd, we hebben nog tijd!" en in een biecht in afl. 7: "Ik denk dat ze mij wel verdenken. Maar nog niet helemaal." Is ze niet gewoon hulpmol II? (Sebastiaan was uiteraard hulpmol I.)

Anniek zegt soms echt wel intrigerende dingen. Net zoals ze in aflevering zeven in een biecht iets zegt over het vertrek van Sebastiaan. Dit is wat ze te vertellen had: "Sebastiaan is weg. Ja heel jammer, het was toch wel een vrolijke noot." Terwijl ze dat zegt laat ze een heel andere indruk na. Ze komt wat onverschillig over, bijna op het droevige af maar toch niet echt aangedaan. In de muziektheorie wordt een mol trouwens gebruikt om een noot een halve toon te verlagen. Een dubbele mol bestaat daar ook in. Daarmee wordt de vrolijke noot dus geneutraliseerd. In dit geval werkt de Mol de vrolijke noot uit het spel en maakt plaats voor een droevige noot. Ik vond het alleszins vreemd dat ze weeral die beeldspraak gebruikt net als in aflevering 2 met haar gulden.

Overigens is het niet de eerste keer dat ze het over een kandidaat heeft in de biecht. Bij Hans en Froukje vond ze het toch ook oh zo jammer dat ze naar huis moesten. NOT! Het is alsof ze ervan geniet in de biecht. Eens kijken als ze vandaag het weer zo jammer vindt dat Rick is moeten vertrekken.

Maar ze is niet de Mol.

Toch wel, kleine zuster ::hypocriet:: is de mol >:D. ::jaja::

« Laatst bewerkt op: 26-02-2009, 19:07:43 door feniks »

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #346 Gepost op: 26-02-2009, 19:12:54 »
Ze komt inderdaad wel wat emotieloos over soms.

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #347 Gepost op: 26-02-2009, 19:37:10 »
(H)eerlijk toch ??  ::hypocriet:: ::hypocriet::
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #348 Gepost op: 26-02-2009, 19:52:07 »
Ze komt inderdaad wel wat emotieloos over soms.


Vind je? Hoezo? Ik vind dr wel leuk  ::love::
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Joopjr

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #349 Gepost op: 26-02-2009, 21:47:16 »
Dennis was lang mijn mol, nu hij eruit is ben ik van mening dat Anniek de mol is... Viv heb ik 100% afgeschreven (die is de mol absoluut niet)... Jon is te overduidelijk door de regie als mol gezet tijdens de ingesproken stukken bij testen... En ik vond anniek vanaf het begin al verdacht...

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #350 Gepost op: 26-02-2009, 21:52:15 »
Anniek is de mol voor mij
vanaf het begin af aan
bovendien vind ik haar echt een leuke kandidaat, haar lachje  ::love::
ik vind haar trouwens helemaal niet zo'n opvallenden mol,
misschien is zij de chaotische mol die haar mond telkens voorbij praat
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #351 Gepost op: 26-02-2009, 21:56:01 »
Anniek, anniek. Als ze de mol is, goed geprobeerd maar de taktiek stond me helaas echt niet aan :(
Zelfs op de biechts doet ze obvious-mollig. Echt zo zelfingenomen. hmmm.

En dan is er dus toch een aanwijzing op de foto op de site: Anniek met rode kleding aan. Ook al te obvious (waarvan wel weer het leuke is dat natuurlijk niemand dat geloofd).

Offline Injetta01

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #352 Gepost op: 26-02-2009, 22:19:26 »
Anniek was mijn Mol na aflevering 1, maar naarmate de serie vorderde vond ik haar molgedrag zo ongelofelijk er duimendik bovenop liggen, dat ik niet meer kon geloven dat ze dus echt de Mol is.
Ze heeft voortdurend dat ingehouden lachje, van die overdreven gespeelde reacties en emoties... 
En de laatste paar afleveringen wil ik gewoon niet meer dat ze de Mol is... Ik vind het een vreselijke irritante en nare tactiek. En helemaal omdat het dus al een keer door Milouska is gedaan, het is dus niet eens origineel. Alleen ze doet het nog vervelender dan Miloeska....

Als kleine zuster vond ik haar trouwens geniaal! Geweldige actrice.
Maar als ze de mol is, dan heeft ze dit wel heel slecht geacteerd...

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #353 Gepost op: 26-02-2009, 22:25:25 »
Milouska deed alsof ze dom was (ik vond het wel ingenieus bedacht, origineel was het toen inderdaad. Daarom vond ik haar wel een oke-e mol). Bij Anniek zie je gewoon dat ze expres haar best niet doet.

Offline Joopjr

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #354 Gepost op: 26-02-2009, 22:25:36 »
Dan is ze toch indirect een goeie mol als iedereen denkt dat ze het te overdreven doet en het daarom niet kan zijn... Zou een goeie tactiek zijn... Of het een leuke tactiek is dat is weer een ander verhaal...

Vandaag vond ik haar ook weer opvallend "Thank you" op dat plein en iedereen gaat weer lopen en dat ze 5 foto's heeft en maar 4 op volgorde hoeft te leggen...

Ik vind haar verdacht sinds ze bij het reuzenganzenbord een fout antwoord gaf zonder te overleggen.

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #355 Gepost op: 26-02-2009, 22:26:25 »
Ja, wellicht een goede tactiek, geen leuke tactiek. Dat is de omschrijving inderdaad. Maar ze wordt wel verdacht al een tijdje. Door kandidaten in het spel

Offline ishtara

  • winnaar WIDMjr-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #356 Gepost op: 26-02-2009, 22:29:40 »
Jee, Anniek was weer lekker verdacht vandaag terwijl Jon helemaal NIKS verdachts heeft gedaan
Mollenacties van Anniek vandaag:
Ze doet de opdracht met vijf foto's ipv vier waardoor de hele code niet meer kan, hoe goed ze ook heeft opgelet verder. Zij is behalve Dennis die er toch uit is, de enige die haar kluis niet heeft opengekregen zoals een goede mol betaamt.
Ze geeft in de code van Vief alleen de cijfers door zonder verdere uitleg over eerst en dan en draaien enz. Hierdoor gaat veel tijd verloren.
Ze gaat mensen die binnen staan in Petra aanspreken terwijl juist de mensen van het plein afmoeten!
Zij geeft als enige aan dat ze last heeft gehad van mensen die niet luisterden
Ze roept heel hard Thank You! terwijl de foto nog niet is gemaakt.  ::rofl::

Of je het nou leuk vindt of niet, de mollenacties spreken voor zich. Geen onmols gedrag gezien.
Anniek, een mol met Lef!

'Mensen struikelen niet over bergen, alleen over molshopen' (Confucius)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #357 Gepost op: 26-02-2009, 22:33:14 »
Anniek, Yvon de tweede  :)

Zal ik je eens wat zeggen? Ik heb me de afgelopen afleveringen totaal niet gericht op Anniek en haar "too obvious" gedrag.

Komt omdat ik gewoon de aflevering neutraal wil bekijken zonder me daarbij het hoofd te breken over of Anniek echt too obvious is, allerlei hints enzo. Maar in Petra idd met 1 minuut te gaan opeens thank you zeggen zodat mensen weer gaan bewegen. Hoe ze ook keek (ik zal morgen een print screen plaatsen) in haar biecht toen ze het had over Rick die uit de groep lag. Dat laatste shot, ik weet niet exact meer wat zij zei maar dit blik. Die ogen, die lichaamstaal. Dat was voor mij de bevestiging: zij is dus echt wel de mol. En wat voor een mol. Ik denk zoals PJ al zei, een genieppige, top mol. Ik heb me namelijk door haar om de tuin laten leiden al die afleveringen lang. En het had nog bijna tot aan de finale zelf geduurt. Dus in dat opzicht, doet ze het donders goed als mol.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #358 Gepost op: 26-02-2009, 22:38:53 »
Geen onmols gedrag gezien.

Nee, dat heb je goed, idd.

Ik verdacht Anniek na aflevering 2, nadat ze het rode scherm had gekregen. Had echt het gevoel dat dat zo moest zijn en dat het de manier was om iedereen op het verkeerde been te zetten.
Maar daarna werd het zó irritant dat ik elke week weer zat te hopen dat ze eruit ging.  :-X Ja, dan kan ik iemand niet meer als Mol zien hoor. Laat staan als goede Mol.

Offline Irving

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #359 Gepost op: 26-02-2009, 22:42:09 »
Nouja een goede Mol hoeft niet per se een leuke Mol te zijn. Milouska vonden de meesten niet leuk, maar ze was wel goed, want bijna niemand verdacht haar en ze haalde veel geld uit de pot. Dat is wat een Mol moet doen, en dat doet Anniek. Toch blijft dat rode scherm me dwars zitten -.-