Auteur Topic: [Kandidaat] Jon  (gelezen 175571 keer)

Offline S-type

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #240 Gepost op: 17-02-2009, 16:06:48 »
In het beginfilmpje zie je vivienne en daarna een mollogo. Dit is bij geen enkele andere kandidaat zo  :P

Offline ItsAnne

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #241 Gepost op: 17-02-2009, 17:14:21 »
In het beginfilmpje zie je vivienne en daarna een mollogo. Dit is bij geen enkele andere kandidaat zo  :P
En driemaal raden wie er na dat mollogo komt! ;) lol

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #242 Gepost op: 18-02-2009, 01:28:57 »
Ik heb ook even een analyse gemaakt van alle kandidaten. Ik heb puur gekeken naar de feiten en niet naar mogelijke molacties of mogelijke hints, want naar mijn mening leiden die eigenlijk alleen maar af. Ook heb ik gekeken hoeveel de kandidaten eigenlijk individueel binnengebracht hebben en wat juist niet. Daarbij heb ik gelet op de groote van het aandeel wat de kandidaat hierin had. Dit is wat ik heb over Jon

Mollenstreken
- Vindt veel plaatsen maar niet die van zichzelf en Hans (De Fabriekshal)
- Komt er niet uit met het onderhandelen (Topito-onderhandelingen)
- Leidt Paula naar een verkeerde plek (De Titanic)
- Snapt de opdracht niet en doet zomaar wat (Het Reuzenrad)
- Zegt het woord ‘wie’ niet (Het Theater)
- Herhaalt vaak de juiste woorden (Het Theater)
- Schrijft een andere naam op dan de naam van Paula (Wie is de afvaller?)
- Wil een duur pakket kopen (De Veiling)
- Haalt maar één kandidaat met geld binnen (Onder schot)
- Zegt antwoorden voor voor de andere spelers. (Levend Ganzenbord)
- Weet zijn eigen voornamen niet meer voordat Rick zich corrigeert (Levend Ganzenbord)
- Maakt de puzzel niet goed (Ben Hur)

Kandidatenstreken
- Vindt veel camera’s (De Fabriekshal)
- Vindt veel geld (De Titanic)
- Haalt zijn kandidaten op tijd binnen (Aan de lijn)
- Ontdekt een paar woorden (Het Theater)
- Rijdt niet tegen de 2000 aan met zijn halveringsauto ( Het autokerkhof)
- Haalt 100 euro binnen (De Reuzenflipperkast)
- Beantwoordt wat vragen goed (Levend Ganzenbord)
- Komt op tijd binnen (Get The Picture)

Binnengebracht geld
- 2030 (De Titanic)
- 400 (Het Autokerkhof)
- 100 (De Reuzenflipperkast)
- 750 (Levend Ganzenbord)
- 500 (Get The Picture)

Bij elkaar is dat dus een bedrag van minimaal 1750 en maximaal een bedrag van 3780. Want het geld bij de Titanic waren halve briefjes. Als ze allemaal niet zouden passen heeft hij dus 1750 in de pot verdiend. Pasten ze allemaal dan is het verdiende bedrag in werkelijkheid 3780.

Geld uit de pot
- 1000 (Topito-onderhandelingen)
- 250 (Wie is de Afvaller)
- 1500 (Veiling)

Bij elkaar is dat dus een bedrag van 2750. Dat is het bedrag waar Jon duidelijk het grootste aandeel had van het mislukken van de opdracht.
« Laatst bewerkt op: 18-02-2009, 11:46:28 door Rennuh »
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #243 Gepost op: 18-02-2009, 09:06:49 »
Mooie overzichten, Rennuh!

Citaat
- Vond veel geld dat later minder waard bleek ( De Titanic)

Deze staat bij mollenstreken. Als je 't bij feiten wilt houden (wat je aangeeft) dan zou dit toch alleen bij kandidaatstreken moeten staan. Al het geld was half geld. Dus veel geld vinden, is nog steeds veel in de pot brengen. Het is meer een mening dan een feit om er een molstreek in te zien.
« Laatst bewerkt op: 18-02-2009, 09:08:27 door DikkeControleur »
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #244 Gepost op: 18-02-2009, 11:42:38 »
Mooie overzichten, Rennuh!

Deze staat bij mollenstreken. Als je 't bij feiten wilt houden (wat je aangeeft) dan zou dit toch alleen bij kandidaatstreken moeten staan. Al het geld was half geld. Dus veel geld vinden, is nog steeds veel in de pot brengen. Het is meer een mening dan een feit om er een molstreek in te zien.
Daar heb je wel een punt. Komt denk ik omdat ik dat steeds in mijn hoofd heb. Maar hij hoort hier inderdaad niet thuis!
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #245 Gepost op: 18-02-2009, 11:57:24 »
Beste, lieve JON-is-de-mol verdenkers.
Help me eens even, ik ben net een ping-pong-bal in m'n hoofd, na het afvallen van m'n mol sebastiaan zit ik in een enorme spagaat, ik twijfel enorm tussen Jon en Rick.

Kunnen jullie mij even vertellen waarom een mol iemand stopt om met de 1/2 auto tegen de 2000 aan te rijden en vervolgens de uitkijkers nadrukkelijk te wijzen op de auto met de 2000. Ik vind dit zo onmols, geef hier eens een plausibele verklaring voor.

Mijn dank is groot.
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #246 Gepost op: 18-02-2009, 12:02:02 »
Beste, lieve JON-is-de-mol verdenkers.
Help me eens even, ik ben net een ping-pong-bal in m'n hoofd, na het afvallen van m'n mol sebastiaan zit ik in een enorme spagaat, ik twijfel enorm tussen Jon en Rick.

Kunnen jullie mij even vertellen waarom een mol iemand stopt om met de 1/2 auto tegen de 2000 aan te rijden en vervolgens de uitkijkers nadrukkelijk te wijzen op de auto met de 2000. Ik vind dit zo onmols, geef hier eens een plausibele verklaring voor.

Mijn dank is groot.

Kan jij mij vertellen waarom Anniek zeker weet dat de Watermeloen op de goede plaats ligt?
Kan jij mij vertellen waarom Dennis met 2500 euro het kasteel komt binnenstormen?
Kan jij mij vertellen waarom Rick zeker weet dat waarvan Dennis en Jon dachten dat het Dennis' camera was toch Ricks eigen camera was?
Kan jij mij vertellen waarom Viviënne met haar verdubbelaar tegen de 2000 aanrijdt?

 ::)
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline califax

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #247 Gepost op: 18-02-2009, 12:02:28 »
Beste, lieve JON-is-de-mol verdenkers.
Help me eens even, ik ben net een ping-pong-bal in m'n hoofd, na het afvallen van m'n mol sebastiaan zit ik in een enorme spagaat, ik twijfel enorm tussen Jon en Rick.

Kunnen jullie mij even vertellen waarom een mol iemand stopt om met de 1/2 auto tegen de 2000 aan te rijden en vervolgens de uitkijkers nadrukkelijk te wijzen op de auto met de 2000. Ik vind dit zo onmols, geef hier eens een plausibele verklaring voor.

Mijn dank is groot.

Ik zit in hetzelfde schuitje, maar dezelfde dingen kun je je ook bij Rick afvragen...
Heb vandaag al weer 3x geswitched tussen Rick en Jon.  :\'(

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #248 Gepost op: 18-02-2009, 12:05:20 »
Ik zit in hetzelfde schuitje, maar dezelfde dingen kun je je ook bij Rick afvragen...
Heb vandaag al weer 3x geswitched tussen Rick en Jon.  :\'(

Vandaaar dus mijn spagaat, voor Rick gaan evenzoveel maren op....
Jeetje zeg, dit is werkelijk om gek van te worden.....
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #249 Gepost op: 18-02-2009, 12:08:38 »

1. Kan jij mij vertellen waarom Anniek zeker weet dat de Watermeloen op de goede plaats ligt?
2. Kan jij mij vertellen waarom Dennis met 2500 euro het kasteel komt binnenstormen?
3. Kan jij mij vertellen waarom Rick zeker weet dat waarvan Dennis en Jon dachten dat het Dennis' camera was toch    Ricks eigen camera was?
4. Kan jij mij vertellen waarom Viviënne met haar verdubbelaar tegen de 2000 aanrijdt?

 ::)

@1. Anniek is niet de mol  >:D
@2. Dennis is een bloedfanatiek kandidaat.  >:D
@3.  ??? nee dus.... >:D
@4. Viv is een kandidaat.  >:D
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #250 Gepost op: 18-02-2009, 12:10:16 »
Ja zo kan ik het ook  ::rofl::
Wat ik dus bedoel dat elke kandidaat wel een actie heeft uigehaald waarvan je denkt, dat dóé je niet als mol!
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline xTwinklestar

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • GOOO VIV! =D
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #251 Gepost op: 18-02-2009, 12:16:31 »
Ik ga maar gewoon op mijn intuïtie af, en blijf op Rick. Anders maak ik mezelf alleen maar gek.  ;)
Viviënne = toppertje!

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #252 Gepost op: 18-02-2009, 12:21:04 »
Ja zo kan ik het ook  ::rofl::
Wat ik dus bedoel dat elke kandidaat wel een actie heeft uigehaald waarvan je denkt, dat dóé je niet als mol!

   ::rofl::  ::jaja:: zo moet ik wel anders weet ik het helemaal niet meer.
Ik heb de twijfel terug kunnen brengen tot Jon en Rick, en die hebben alletwee zowel molse als onmolse aktie's uitgevoerd. Dus probeer ik nu zo te reduceren dat er 1 overblijft.  ::jaja::

Blijft staan dat ik nog steeds geen plausibele verklaring van je heb   ::tandpastasmiley::

Touwens Rick kon in de fabriekshal wel een potje breken met de pot in de min....dat heet goodwill kweken.
« Laatst bewerkt op: 18-02-2009, 12:23:06 door saem »
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #253 Gepost op: 18-02-2009, 16:27:47 »
Touwens Rick kon in de fabriekshal wel een potje breken met de pot in de min....dat heet goodwill kweken.
Maar ach, zo hoog was de pot in aflevering drie ook weer niet! Dus Jon kon daar ook goodwill kweken!
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #254 Gepost op: 18-02-2009, 17:14:30 »
Beste, lieve JON-is-de-mol verdenkers.
Help me eens even, ik ben net een ping-pong-bal in m'n hoofd, na het afvallen van m'n mol sebastiaan zit ik in een enorme spagaat, ik twijfel enorm tussen Jon en Rick.

Kunnen jullie mij even vertellen waarom een mol iemand stopt om met de 1/2 auto tegen de 2000 aan te rijden en vervolgens de uitkijkers nadrukkelijk te wijzen op de auto met de 2000. Ik vind dit zo onmols, geef hier eens een plausibele verklaring voor.

Mijn dank is groot.
Het tegenhouden is goed. Liever niks in de pot dan 0,5 x 1000. De weg wijzen kan een val zijn. Hij kan een afspraak hebben met de jagers, dat hij hen zogenaamd naar het geld wijst, maar ze recht op een jager af stuurt. Uiteraard kan dit niet te opvallend, dus het geld ligt er wel en de jager staat niet recht tegenover ze. Maar het was vast wel de bedoeling dat de 2x auto net voor de 1000-ruit uit het spel getikt werd.
The British are not impressed.

Offline Irving

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #255 Gepost op: 18-02-2009, 22:59:55 »

Kan jij mij vertellen waarom Anniek zeker weet dat de Watermeloen op de goede plaats ligt?
Kan jij mij vertellen waarom Dennis met 2500 euro het kasteel komt binnenstormen?
Kan jij mij vertellen waarom Rick zeker weet dat waarvan Dennis en Jon dachten dat het Dennis' camera was toch Ricks eigen camera was?
Kan jij mij vertellen waarom Viviënne met haar verdubbelaar tegen de 2000 aanrijdt?

 ::)

Heb wel vier mogelijke antwoorden (misschien niet allemaal even geloofwaardig, maar kvind het om deze antwoorden het een reden om geen van allevier uit te sluiten):
1: Omdat het "maar" 250 euro is en omdat de meloen voor een hint kan zijn
2: Omdat hij ervan uit ging dat hij geschoten zou worden, omdat de scherpschutters bij de Mol extra goed schieten. Kgeloof hier overigens totaal niet in, maar het zou kunnen.
3: Hoogstwaarschijnlijk zou dit toch wel gecorrigeerd worden, en kon hij met de 'eer' ervandoor gaan. Bovendien is het een standaardtactiek om in het begin als Mol altijd je best te doen. De eerste indruk is veruit het belangrijkst, en stuurt je direct de verkeerde tunnel in.
4: Omdat Viviënne niet anders kon. Als je de Mol bent, en Jon schreeuwt tegen je dat je naar de 1000 moet terwijl drie andere mensen kijken, dan moet je wel -.- Je kan dan niet ineens de verkeerde kant op rijden.

Overigens vind ik dat de 1500 uit de pot bij de kisten en veiling toegeschreven moeten worden aan Jon, want hij zei bij het pakket van 1100 al "deal". Maargoed, zelf onthoud ik in mn hoofd een lijstje qua goede en slechte acties, maar van Jon had ik het even op papier gezet. Zelf denk ik in termen van kansen en percentages om te zien in hoeverre iemand gemold heeft. De kansen zijn een eigenlijk schatting en daar op sommige punten zullen sommigen het er totaal niet mee eens zijn, maargoed, misschien kunnen jullie je er wel in vinden:

- Secret Society: De 500 uit de pot van Jon is geen molactie, want de Mol was nog eens niet bekend
- Fabrieksopdracht: 3000 in de pot, AandeelJon = 15% (van anderen hun plek gevonden, maar stelde niet veel voor) -> 450 in de pot
- Topitos: 1000 uit de pot, AandeelJon = 50% -> 500 uit de pot
- Vrijstellingen en geld: Hij had 2030 gevonden, wat minimaal 500 en maximaal 1000 kan zijn. Gemiddeld 750 dus, AandeelJon = 100% -> 750 in de pot
- Theateropdracht: Er had 2500 verdiend kunnen worden. AandeelJon = 25% maar eigenlijk wist de hele groep het antwoord niet, dus misschien is het onterecht om Jon als verantwoordelijke hiervoor te beschouwen, maar hij kon het wel sturen vanuit het podium -> 625 uit de pot
- Autokerkhof: AandeelJon = 70%, want kvond hem écht de hoofdverantwoordelijke waardoor deze 1500 extra verdiend werd -> 1050 euro in de pot
- Touwbrug: 250 van Jon niet in de pot. AandeelJon = 40%, want als Mol lijkt me dit nog steeds een te grote gok -> 100 uit de pot
- Waterpijp: Zegt aan het begin, wanneer Pieter Jan de fruitsoorten opnoemt: “Iedereen één onthouden”, wat de beste tactiek is om alle 7 te onthouden. Als ieder ze voor zich onthouden, kan daardoor minstens 1 vergeten worden. Deze uitspraak vond ik wel 200 in de pot waard, want kdenk dat anders 1 fruitsoort vergeten zou worden.
- Ganzenbord: 750 in de pot (eigenlijk niet echt bijgehouden -.- heb het gekopieerd van hierboven) AandeelJon = 80%? geen idee, heb er niet echt goed op gelet -> 600 in de pot
- Taxi’s: 500 in de pot, AandeelJon = 60%, omdat hij vrij duidelijk meer zijn best deed dan Anniek -> 300 in de pot

Bij de bagagebus, het reuzenrad, de telefooncellen, kisten en veiling, flipperen, Dunluce Castle, de spiegel en Ben Hur  vond ik Jon niet van dusdanige invloed om hem verantwoordelijk aan te wijzen voor geld in of uit de pot. MAargoed, kvind het lijstje erg groen. 3350 euro verdiend - 1125 uit de pot = 2125 in de pot. Er zullen vast veel mensen het niet mee eens zijn met veel percentages, maar dan vul je andere percentages van het aandeel van het slagen/falen van een opdracht, zodat je uit kan rekenen hoeveel hij vanuit jouw perspectief in/uit de pot heeft gehaald. De +2125 euro dus (vanuit mijn eigen perspectief dus) vind ik teveel, en kheb ook geen idee waar hij molacties zou kunnen hebben gedaan wat de kijker niet heeft gezien.
« Laatst bewerkt op: 18-02-2009, 23:10:10 door Irving »

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #256 Gepost op: 19-02-2009, 01:44:40 »
Maar het kan ook zo zijn dat de mol een klein aandeel had, maar dat eigenlijk de hele opdracht verpestte? Dan hebben volgens mij die percentages niet zo veel zin.
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline Joff

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #257 Gepost op: 19-02-2009, 12:01:16 »
Jon doet eigenlijk teveel goed om de mol te kunnen zijn hè.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #258 Gepost op: 19-02-2009, 12:26:09 »
Jon doet eigenlijk teveel goed om de mol te kunnen zijn hè.

Hij doet vooral veel goed wat uiteindelijk niets of minder dan gedacht oplevert: geld zoeken in gebouw (veel minder verdiend dan opgehaald), telefooncellen (niets verdiend), theater (niets verdiend), flipperen (slechts 100 euro verdiend), hippodroom (niets verdiend).

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #259 Gepost op: 19-02-2009, 12:31:14 »
Heinzzzzz vertel me eens als superspeurder WAAROM is JON en niet RICK de mol. ik doe een laatste wanhoopspoging om de boel recht te trekken in mijn hoofd en DAN vul ik mn pool in!
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna