Auteur Topic: [Kandidaat] Jon  (gelezen 175495 keer)

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #480 Gepost op: 12-03-2009, 16:04:36 »
Ok dit was een lang bericht dus heb hem even in tweeën gesplitst.

Citaat
Ooit moeten andere kandidaten toch 'buiten spel' gezet worden? Waarom moet dat per se zo laat mogelijk zijn? Bovendien kunnen ze altijd nog andermans plek vinden, als ze hun eigen hebben gevonden.
Ik snap niet helemaal wat je bedoeld. Ik heb niet gezegd dat dat zo laat mogelijk moest zijn, maar zo vroeg mogelijk. Kandidaten hebben dan hun plek gevonden en in de meeste gevallen bleven ze ook gewoon staan. Of zijn ze een paar keer naar Sebastiaan gelopen, maar ze zijn zeker niet meer op zoek gegaan naar andere camera's.

Citaat
Het geld van alle anderen bleek ook minder waard te zijn, dus alsnog was Jon de sterkste schakel. Viviënne vond trouwens erna ook érg veel enveloppen, en als de Mol voor haar was geweest, zou je denken dat er niet zo veel meer te vinden hoort te zijn.
Jon kon bijvoorbeeld precies weten briefjes op geen ander briefje paste, hij opperde wel heel erg om als eerste te gaan. Het gaat erom wat hij heeft gedaan en niet wat de anderen hebben gedaan. Als ze met z'n tienen allen de opdracht verkloten, maar één met opzet dan is diegene nog wel steeds de mol.

Citaat
Het ging eerst om het binnenloodsen (prioriteit dus), daarna om de kwartjes -.-
Tuurlijk ging het om binnenloodsen, maar zonder kwartjes had je daar uiteindelijk toch weer niets aan. Alweer, de held is de Mol. Je kon die kandidaten wel binnenloodsen maar zonder kwartjes had je daar uiteindelijk niks aan.

Citaat
Zonder boodschappen kan je geen juiste fruitsoort bij de juiste waterpijp leggen -.-
Dat is waar, maar uiteindelijk ging het om de waterpijpen, want daar was geld te verdienen en de mol moet ervoor zorgen dat het geld eruit gaat. De boodschappen zijn trouwens ook goed gedaan en ik neem aan, omdat het geen echte opdracht was, dat de mol daar niet heeft gesaboteerd.

Citaat
Feit blijft dat je als Mol beter stil kan zijn als zoiets gezegd wordt -.-
Feit blijft dat de mol hier helemaal niet op gerekent heeft en had dus een andere tactiek. Jon had dan alsnog de opdracht kunnen vergallen. Dus voor de mol maakt het niet zo heel veel uit en als de opdracht dan toch al mislukt is zeg je dan ook maar niks meer. Zo zie ik het, hij snapt de opdracht en weet hoe hij het moet vergallen. Als de rest er een andere draai aan gaat geven, oppert hij even, maar denkt daarna ook dat het zo ook wel kan!

Citaat
Kheb ook geen idee waar dit over gaat -.- maar in deze opdracht blijkt wel weer dat Jon wél geld in de pot brengt, en Anniek niet.
Nou dat Anniek gesaboteerd zou hebben met Viviënnes antwoord, maar volgens mij is dat verder niet zo.

Citaat
Jon beantwoordde de moeilijke vragen die de andere twee niet wisten (wie stond het langst op 33 in ganzenbord, na welke opdracht kon 30000 euro verdiend worden), terwijl de antwoorden op de vragen die Anniek beantwoordde triviaal waren.
Feit is, dat  die vragen als nog goed beantwoord zijn. In ieder geval niet meer of minder dan de moeilijke vragen waar Jon antwoord op wist en zei. En dat pleit nog niet tegen hem of haar, want ze kunnen beiden alsnog zomaar wat kaarsjes uit hebben geblazen.
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #481 Gepost op: 12-03-2009, 16:04:57 »
Citaat
Nou, je kan niet zo'n lijstje maken gebaseerd op haar acties, want haar acties zitten vol met molacties. Er zijn wel andere dingen die erg sterk tegen Anniek pleiten, dus dat is wel weer vreemd, maar die post ik daar wel -.-
Er zijn een boel acties die tegen haar pleiten als Mol. Kijk maar naar de loodsopdracht (Het enige wat ze doet is zoeken naar een camera en als ze die heeft, doet ze verder ook niks), afstaan van haar topito, een boel geld binnen halen bij de bus, geeft informatie vrij bij het reuzenrad, haalt de tijdachterstand die ze haddden opgelopen in bij de telefooncelopdracht, rijdt ook niet tegen het bordje met 1000 aan, is zo zeker van de Meloen, is al vrij snel uitgeschakeld bij Dunluce castle (wat ik ook vrij raar vind, want zo heb je geen invloed meer als Mol op het spel), bij die ijsblokken heeft ze ook niet gemold en wanneer ze het blok vast had, ging dat goed.

Kortom, zat kandidaatachtige actie van Anniek, die op jullie beurt weer net zo hard zijn te ontkrachten. Dat is dus wat ik bedoel, het is moeilijk dit jaar en het is maar net wat wij als kandidaten het meest waarschijnlijk vinden. 

Citaat
Als Jon het is, zou ik zijn tactiek niet echt geslaagd noemen -.- Hij heeft dan duidelijk de nadruk gelegd op de held zijn en geld in de pot brengen (om minder verdacht te worden), en alsnog waren er 3 mensen die hem als hun verdachte hadden (Viviënne, Anniek en Dennis) hem vol, en had Rick hem als tweede verdachte.
Ik vind het sowieso onzin om 'zijn tactiek' niet echt geslaagd te noemen, aangezien bijna heel Nederland nog niet eens weet wat zijn tactiek is. En zoveel geld heeft hij helemaal niet binnengebracht, dat is nou net juist wat hij goed doet, hij lijkt de held, maar is het niet!

Citaat
Hij doet inderdaad wel eens goede dingen die achteraf minder waarde hebben, maar ik zie hem constant die goede dingen blijven doen (waaronder dingen die achteraf juist van grote waarde zijn), dus dat is toch niet mollen?
Dat is dus net waar ik mee zit dit jaar, want hier in mijn ogen kan ik in dit stukje tekst Jon vervangen door Anniek. Wat zij doet is ook niet altijd even mollerig. Ik ben ervan overtuigd dat de montage dit jaar een grote rol heeft gespeeld bij onze verdenkingen. In het begin is Jon verdachter dan Anniek en op het eind is Anniek weer verdachter dan Jon. Anniek wordt in het begin neergezet als een rustig iemand en aan het eind als een kind in een speeltuin die alsmaar liegt. En bij Jon heb ik het gevoel dat we steeds minder molacties te zien krijgen en bij Anniek juist meer. En dan vind ik Jon als mol een veel logischer keuze!
« Laatst bewerkt op: 12-03-2009, 16:06:58 door Rennuh »
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #482 Gepost op: 12-03-2009, 16:38:05 »
Heldere uiteenzetting Rennuh!  ::ok::

Ik blijf ook nog steeds bij Jon hoor! Over 4 uurtjes zullen we het zeker weten.

Offline ishtara

  • winnaar WIDMjr-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #483 Gepost op: 12-03-2009, 18:41:41 »
Hihi, nou, ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet had verwacht dat verwoede Jon-verdenkers over zouden stappen hoor  ::tandpastasmiley:: Maar toch leuk dat jullie nog even op de onmolse acties ingaan. Irving, leuk dat je de onkrachtingen nog ontkracht  ::ok::
Over de treinopdracht en het "kloten" van Anniek: Jon geeft de instructies van Dennis over het wachtwoord voor zover wij zien goed door. Van Anniek zien we dat ze alleen een cijfer doorgeeft en dus niet: let op, dit is de eerste instructie, je moet het naar rechts draaien en dan komt de volgende instructie. Nee, alleen een cijfer. Vivienne denkt dat dat het is en blijft lang klooien met het eerste cijfer. 
Maar goed, haar grootste mollenactie is natuurlijk het niet openen van haar eigen kluis. Moet nog steeds in de grappige momenten: hoe quasi beteutert mokkend ze op de bank zit als haar wachtwoord niet goed blijkt: hoezo niet het goede wachtwoord?
We zullen het vanavond zien. Veel plezier met kijken!
'Mensen struikelen niet over bergen, alleen over molshopen' (Confucius)

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #484 Gepost op: 12-03-2009, 19:20:04 »
Nou en of: ::megafoon:: JON IS DE MOL!  ::tandpastasmiley::  ::boogie:: ::cheerleader::
we zullen het vanavond zien ::tandpastasmiley::
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Jalos

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #485 Gepost op: 12-03-2009, 19:56:09 »
Nog even dit, weet niet of het al gemeld is maar keek net de  aflevering van vorige week terug met de ballonnen en enveloppen.
Eerst zie je hoe Viv een enveloppe opent( 35.49 ), eerst zie je de rode kant met de vraag erop, de rode kant zit dus richting de sluiting gekeerd, als Jon later een envelop opent( 36.19 ) zie je duidelijk het logo van de Mol richting de sluiting, hij hodt het ook nog even vast met de logo richting camera voor hij hem omdraait.
Helaas zie je niet hoe Anniek de enveloppes opent.
Sa is't en net oars!

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #486 Gepost op: 12-03-2009, 20:44:40 »
Whehehe, zie je wel. Toch Jon. :P

Maar ja, niet zo'n sterke Mol wat mij betreft.
« Laatst bewerkt op: 12-03-2009, 20:46:36 door Jayne »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #487 Gepost op: 12-03-2009, 21:31:00 »
Ik ben sprakeloos! Zo lang zat ik goed, maar na aflevering 8 kon ik gewoon niet meer geloven dat Jon het was. En dan dit.. ::oink::

Wow..

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #488 Gepost op: 12-03-2009, 21:34:52 »
Yeah Jon!

Ik kan trots op mezelf zijn  :P Ik dacht het altijd al. Ik moet wel toegeven dat ik Rick een tijdje heb verdacht naast Jon. Oh ja, en toen alleen Jon en Anniek nog over waren begon ik weer te twijfelen xD Zo zie je maar weer.. niet twijfelen  :P

 ::joehoe::

Offline muldvarp

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #489 Gepost op: 12-03-2009, 21:43:55 »
de allerlaatste foto van de allerlaatste opdracht op de avro site is een foto van jon met een kaart met het mollogo hint?

dit was voor mij de grootste hint of dat ook de bedoeling was  ??? maar voor mij wel

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #490 Gepost op: 12-03-2009, 21:44:09 »
Goed gedaan Jon!!  ::bravo::  ::bravo::
I got that tunnel vision going through my  head

Offline xLindaaa

  • Forumlid
  • 32e in de WIDM pool 2011 geworden
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #491 Gepost op: 12-03-2009, 21:52:13 »
Jammer dat ze de aanwijzingen niet lieten zien! Maar op de mol.nu kun je dat wel zien???? Wie kan mij op weg helpen op welke site kan ik de aanwijzingen zien?

Offline Rienie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #492 Gepost op: 12-03-2009, 21:54:36 »
wooooww

ik zat goed!! jammer dat ik niet met de mol pool meegedaan heb haha.. maar jeetje :D eindelijk eens vanaf  vrijwel het begin goed gezeten! :D

Offline pinguin11

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #493 Gepost op: 12-03-2009, 22:00:21 »
Je bent vergeten te vermelden dat Jon als een van de weinigen geld won bij het flipperen, dat hij bij de ontmoeting met de Mol heeft toegegeven de Mol te zijn en dat hij Viviënne bij de deftige lunch heeft geholpen om het winstbedrag van de opdracht te verdubbelen.
Nou en of: ::megafoon:: JON IS DE MOL!  ::tandpastasmiley::  ::boogie:: ::cheerleader::

Je had helemaal gelijk :P in tegen stelling tot mij en anderen
Is er een apotheker in de buurt ?

Offline juul4

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #494 Gepost op: 12-03-2009, 22:01:23 »
Whehehe, zie je wel. Toch Jon. :P

Maar ja, niet zo'n sterke Mol wat mij betreft.

Oh Jayne, ben t niet met je eens!
Heb toch zeker 2 hints gezien die ik hier niet voorbij heb zien komen:
de anagrammen van Eerd is de mol
en de verwijzing naar UN.LOM  (mol.nu)
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #495 Gepost op: 12-03-2009, 22:04:28 »
Oh Jayne, ben t niet met je eens!
Heb toch zeker 2 hints gezien die ik hier niet voorbij heb zien komen:
de anagrammen van Eerd is de mol
en de verwijzing naar UN.LOM  (mol.nu)
Maar de kwaliteit van de Mol heeft toch niet zoveel te maken met het al dan niet ontdekken van de geheime aanwijzingen door ons? ???
Ik had het gewoon over de molacties.

Offline Irving

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #496 Gepost op: 12-03-2009, 22:06:12 »
Gefeliciteerd aan degenen die Jon vanaf de eerste afleveringen verdachten  ::ok:: Heb overigens nog steeds geen idee waarom jullie hem verdachten, zelfs niet na het zien van de laatste aflevering, maar dat kan aan mij liggen -.- Vind het nog steeds vreemd

Offline Vangu Vegro

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #497 Gepost op: 12-03-2009, 22:10:41 »
Ik zat op Anniek sinds ik een hint meende te zien bij de bedieningsopdracht en heb dat (helaas) tot het eind volgehouden.

Toch vind ik het niet jammer er naast te zitten. Wat mij betreft zie ik liever een Mol als Jon dan een Mol als Anniek.

Prima gedaan, Jon, en voor iedereen die Jon ontmaskerd heeft geldt natuurlijk hetzelfde.
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #498 Gepost op: 12-03-2009, 22:11:48 »
wat een geweldige mol
hij had me om de tuin geleid

mijn aller aller eerste ingeving na afl 1 was: Jon is de mol
was ook het eerste wat ik zei
die avond wezen slapen en nadenken en had toen een tunnelvisie a la Anniek gecreeerd
voortaan ga ik weer gewoon op mijn gevoel af
dat had tot en met vorig jaar altijd namelijk tot de juiste mol geleid
hela hela :(
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #499 Gepost op: 12-03-2009, 22:11:57 »
Gefeliciteerd aan degenen die Jon vanaf de eerste afleveringen verdachten  ::ok:: Heb overigens nog steeds geen idee waarom jullie hem verdachten, zelfs niet na het zien van de laatste aflevering, maar dat kan aan mij liggen -.- Vind het nog steeds vreemd
::rofl::
Tja, de afgelopen 2 weken wist ik wel bijna zeker dat Jon het zou blijken te zijn, maar ik ben het verder helemaal met je eens. Vind eigenlijk dat er geen echte Mol is geweest. Alleen een kandidaat die in het begin te horen heeft gekregen dat hij er tot en met de finale in zou zitten. Jammer.