Volgens mij is het hele gedoe met de SMS wel degelijk een mindfuck van de programmamakers.
Vooral voor de deelnemers wordt ineens alles in een ander daglicht gezet. Alles wat er voorafgaande aan die opnamen gebeurd en besproken is kan in de prullebak. (Ik geloof namelijk niet dat alle deelnemers apart naar die lokatie reizen).
Uiteraard levert de reactie op het groene/rode scherm voor iedereen de nodige vragen op. Je zag dat bij de ddelnemers iedereen goed bleef kijken hoe de anderen reageerden en aandacht die we hier op het forum er al aan hebben geschonken zegt genoeg: 2-0 voor de bedenker.
Afgaande op de laatste uitzending van vorig seizoen, ben ik er van overtuigd dat de mol al ruim van tevoren weet wat er gaat gebeuren. Niet alleen de schietoefeningen van Dennis maar ook zijn uitgebreide uitleg over de andere proeven, geven mij de indruk dat hij zich goed had kunnen voorbereiden.
Ik kan me bijna niet voorstellen dat de programmamakers het risico nemen om dit gaandeweg de opnamen nog allemaal te moeten doen. Je kan de mol namelijk niet ongemerkt bij de groep weghalen voor een briefing.
Daarnaast slapen ze niet alleen op een kamer dus ook schriftelijk kunnen alleen korte boodschappen worden doorgegeven.
Het argument dat het veelal acteurs zijn, zie ik niet zitten want ook acteurs hebben de nodige voorbereiding nodig om één en ander op de planken te zetten...
Wellicht heb ik het helemaal mis en kan iemand mij daar in de komende dagen/weken nog van overtuigen maar voorlopig staat het voor mij nog vast:
De mol was al lang bekend !!!!!