Zelf geloof(de) ik ook absoluut niet in dat verhaaltje dat er nog geen mol zou zijn, maar ben zo, dit topic volgend, toch even aan het twijfelen gebracht.
Advocaat voor de duivel spelend met mezelf
, kan ik aanvoeren dat de mol terplekke is gekozen, onder de volgende omstandigheden:
- uit de voorselecties zijn enkel mensen geslecteerd die dolgraag en ook overtuigend mol zouden willen en vooral kunnen zijn (potentiele kandidaten die niet perse mol wilden zijn, zijn eruit gefilterd, moeilijk, maar goed)
- Tussen de aankomst in Ierland (en dus de beslissing wie de mol zou worden) en de daadwerkelijke aanvang van het spel, hebben minstens een paar dagen gezeten om de mol klaar te stomen. Iets wat ik -gezien het knip en montagewerk bij WIDM-absoluut niet voor onmogelijk houd.
Dat bedacht hebbende, blijf ik uiteindelijk toch nog overtuigd dat de mol WEL vooraf is geselecteerd, vanwege datgene wat hier al vaker is verwoord; ik denk niet dat de AVRO op het laatste moment een mol kiest, eenvoudigweg te risicovol voor zo'n -lijkt me- dure productie.
Het zou me trouwens ook absoluut niet verbazen, als dit nog een staartje krijgt tijdens deze serie; dat dit 'gegeven' van de 'spontane' mol later nog gebruikt wordt tijdens een opdracht of iets dergelijks (de finalisten krijgen fragmenten te zien van anderen in gesprek met de SMS, weet ik veel....).