Auteur Topic: Tour de France pool 2009  (gelezen 42145 keer)

Offline Test

• Realitynet.nl Administrator
  • Geslacht: Man
Re: Tour de France pool 2009
« Reactie #120 Gepost op: 9-07-2009, 20:39:26 »
Hoe kan ik nu vandaag een negatieve dagscore hebben, als gisteren de minpunten van Gesink gister al verwerkt zijn? In mijn rennersoverzicht klopt het dan weer wel, behalve dat ik nog geen punten voor Millar heb (mijn vervanger voor Gesink), hij staat 3e in het bolletjesklassement. Hij staat ook nog niet als zijnde in m'n ploeg.

Millar stond nog steeds als reserve op één of andere manier. Dat vervanger wordt automatisch door de code ingezet. Alleen bij jou is dat blijkbaar verkeerd gegaan. Ik heb hem handmatig in je ploeg gezet. Als reserve-renner krijg je uiteraard gen punten.

Die dagscore zal ik nog even bekijken in de code. Ergens gaat er blijkbaar iets niet goed.
Geniet nooit met mate...

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #121 Gepost op: 9-07-2009, 20:47:16 »
Ok bedankt. Maar ik snap 1 ding niet. Scoort Millar geen punten? Dan had ik net zo goed de 5 goedkoopste renners kunnen kiezen die niet deelnamen aan de Tour. Kunnen ze ook geen minpunten krijgen. Of krijg je die ook niet?

Offline KD.

• Forumlid
  • Make ONDERTITELS great again!
« Reactie #122 Gepost op: 9-07-2009, 20:50:04 »
Dan had ik net zo goed de 5 goedkoopste renners kunnen kiezen die niet deelnamen aan de Tour. Kunnen ze ook geen minpunten krijgen.

Precies wat ik eerder zei.  :-X
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Test

« Reactie #123 Gepost op: 9-07-2009, 20:53:25 »
Ok bedankt. Maar ik snap 1 ding niet. Scoort Millar geen punten? Dan had ik net zo goed de 5 goedkoopste renners kunnen kiezen die niet deelnamen aan de Tour. Kunnen ze ook geen minpunten krijgen. Of krijg je die ook niet?

Ik bedoel, als je als reserve-renner reserve staat (dus niet in de ploeg) dan score je geen punten (ook gen minpunten trouwens). Wel als hij zoals nu in de ploeg staat als vervanger voor een ander. Maar omdat hij dus nog reserve stond en nog niet in je ploeg stond, scoorde hij geen punten voor je.

Snap je het nog? ::) :P
Geniet nooit met mate...

Offline Daisy

• Forumlid
« Reactie #124 Gepost op: 9-07-2009, 21:04:53 »
A zo, ik had je verkeerd geintrepeteerd. ;D Dan is helemaal goed zo ::bravo::

Overigens heeft Swifty ook Millar (las ik in een ander topic) en bij haar staat ie ook nog uit.

Offline tdietz

• Forumlid
  • too hot to be true
« Reactie #125 Gepost op: 9-07-2009, 21:14:45 »

Overigens heeft Swifty ook Millar (las ik in een ander topic) en bij haar staat ie ook nog uit.
dat kan komen doordat hij als tweede reserve stond
ik had nog 1 reserve (ook millar) en die was er voor vandaag bij gezet ::tandpastasmiley::
heb er 18 punten mee verdiend
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Test

« Reactie #126 Gepost op: 9-07-2009, 21:18:40 »

Goed dat je het zegt. Ik zal alle ploegen nog wel een keertje handmatig doorlopen.

Volgens mij is het foutje bij de dagscore er ook uit. Op zich werd het totaal wel goed bepaald, maar de dagscore werd per ongeluk 'gister' ook meegenomen.
Geniet nooit met mate...

Offline Test

« Reactie #127 Gepost op: 9-07-2009, 21:33:04 »
Goed dat je het zegt. Ik zal alle ploegen nog wel een keertje handmatig doorlopen.

Er waren meerdere mensen waarbij het vervangen van de reserve-renner niet goed was gegaan. Ik hoop dat ik nu de boel hersteld heb. Mocht je alsnog iets zien wat niet goed is, meld het gerust.
Geniet nooit met mate...

Offline Daisy

• Forumlid
« Reactie #128 Gepost op: 9-07-2009, 21:36:00 »
dat kan komen doordat hij als tweede reserve stond
ik had nog 1 reserve (ook millar) en die was er voor vandaag bij gezet ::tandpastasmiley::
heb er 18 punten mee verdiend

Dat is wel heel raar want Millar heeft vandaag maar 5 punten opgeleverd. Alle punten die hij daarvoor gescoord heeft, krijg je niet. Jij hebt er 24, dat kan niet. ???

(Of heb je stiekem doping gebruikt? :-X)

Offline Test

« Reactie #129 Gepost op: 9-07-2009, 21:46:00 »
Dat is wel heel raar want Millar heeft vandaag maar 5 punten opgeleverd. Alle punten die hij daarvoor gescoord heeft, krijg je niet. Jij hebt er 24, dat kan niet. ???

Millar was een vervanger voor een renner die helemaal niet mee deed in de ploeg van tdietz. Dus Millar staat er al in vanaf het begin voor tdietz en dus krijgt hij alle punten. ::jaja::
Geniet nooit met mate...

Offline Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
« Reactie #130 Gepost op: 9-07-2009, 22:04:45 »
't Is wel jammer dat Millar niet won, had toch een deel van m'n verlies van gisteren hebben goedgemaakt. Ik zette vanmiddag de TV aan en ik kon bijna m'n ogen niet geloven. :o

Ik dacht ook, toch gunstig dat Gesink eruit is, en Millar 'm bij mij vervangt  ;D
Maar dat Hushovd won was nog gunstiger, er is maar 1 ander die hem ook in het team heeft  8) (wie o wie?)
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

• Forumlid
« Reactie #131 Gepost op: 9-07-2009, 22:05:51 »

precies wat ik net wou posten  ;D

kijk jij bij iedereen na wie er reserve is trouwens? Heb je dan ook toevallig gezien wie nog meer Hushovd heeft? ::nieuwsgierig::

Offline Test

« Reactie #132 Gepost op: 9-07-2009, 22:46:53 »
kijk jij bij iedereen na wie er reserve is trouwens? Heb je dan ook toevallig gezien wie nog meer Hushovd heeft? ::nieuwsgierig::

havemah
Geniet nooit met mate...

Offline Swifty

• Forumlid
« Reactie #133 Gepost op: 9-07-2009, 22:48:41 »
havemah

dankuzeerbeleefd  ::bravo::

is reserverenner bij hem  :D

Laat Hushovd maar de groene trui winnen dit jaar  ::tandpastasmiley::

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #134 Gepost op: 9-07-2009, 23:29:33 »

Dat is nou net wat ik wilde vragen, ik weet niet of het logisch, wenselijk en/of inpasbaar is, maar als een renner uitvalt, en er komt een ander ervoor in de plaats (het antwoord is nu door Daisy geloof ik al gegeven), is het dan eerlijk dat je punten krijgt voor de eerdere prestaties van die reserve-renner?

Ik boedoel dus: hij vervangt dan iemand, wiens punten wegvallen, daar staat tegenover dat je dan de punten van die nieuwe erbij zou krijgen vanaf de proloog (of wat dit jaar voor proloog moest doorgaan).

Of zit ik te ingewikkeld te denken?

Mij maakt het allemaal niet uit, het is slechts een vraag.

Offline tdietz

• Forumlid
  • too hot to be true
« Reactie #135 Gepost op: 10-07-2009, 00:02:04 »
Millar was een vervanger voor een renner die helemaal niet mee deed in de ploeg van tdietz. Dus Millar staat er al in vanaf het begin voor tdietz en dus krijgt hij alle punten. ::jaja::
oke, dat wist ik niet, kijk nooit naar mijn ploeg ;D
ben ik blij dat ik miller willekeurig had ingevuld
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Test

« Reactie #136 Gepost op: 10-07-2009, 00:46:19 »
Ik boedoel dus: hij vervangt dan iemand, wiens punten wegvallen, daar staat tegenover dat je dan de punten van die nieuwe erbij zou krijgen vanaf de proloog (of wat dit jaar voor proloog moest doorgaan).

Da's niet waar. De renner die uitvalt behoudt gewoon zijn punten voor je ploeg. Alleen krijgt hij wel strafpunten aan zijn broek.

Het lijkt me dus niet logisch om de punten van een renner voor die renner in je ploeg zat ook mee te rekenen. Naast het feit natuurlijk dat we tijdens een pool de regels niet veranderen. ;)
Geniet nooit met mate...

Offline Swifty

• Forumlid
« Reactie #137 Gepost op: 10-07-2009, 08:01:10 »
Dat is nou net wat ik wilde vragen, ik weet niet of het logisch, wenselijk en/of inpasbaar is, maar als een renner uitvalt, en er komt een ander ervoor in de plaats (het antwoord is nu door Daisy geloof ik al gegeven), is het dan eerlijk dat je punten krijgt voor de eerdere prestaties van die reserve-renner?

Te ingewikkeld  ;)

De renner die uitviel behoudt alle punten tot de dag dat hij uitviel, vanaf die dag tellen de punten die de vervanger vanaf dan haalt.

Offline lord menno

• Forumlid
  • Oranje is de bomp
« Reactie #138 Gepost op: 10-07-2009, 13:26:59 »

dat is juist niet logisch. Stel mijn reserve renners rijden super goed en de rest bakt er niks van. Dan fiets ik naar de Tour toe. Mep wat gasten van de fiets en krijg er heel veel punten voor. Dan is de pool veel te beinvloedbaar.
Menno is gek

Offline Daisy

• Forumlid
« Reactie #139 Gepost op: 10-07-2009, 13:42:38 »
Dat is wel heel extreem ::rofl::

Nee, dat je eerder behaalde punten niet krijgt is logisch. Stel Contador fiets ong. 600 punten bij elkaar, maar gaat in de voorlaatste rit onderuit en valt uit. Armstrong is zijn bijv. vervanger en die heeft ook 600 punten. Met de strafpunten meegeteld, zou ik door het uitvallen van Contador opeens 500 punten erbij krijgen! Dat zou belachelijk zijn. ::ohno::