Poll

Vind je het wat?

Ja
Neen
Niet gezien

Auteur Topic: De Kinderpuzzel  (gelezen 96208 keer)

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: De Kinderpuzzel
« Reactie #240 Gepost op: 12-04-2010, 15:39:03 »
Er vertrekken toch echt 4 paren, aangezien er maar twee koppels in de finale komen! En ik dacht dus dat ze de vier kinderen van de finalisten gingen tonen (maar daar kan ik dus helemaal naastzitten...)

Leuke aflevering trouwens, alleen inderdaad niet slim gespeeld van Oranje, aangezien degene met wie zij zaten Astrid dus nog niet als hun dochter hadden...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Vieffan

• Forumlid
« Reactie #241 Gepost op: 12-04-2010, 16:16:33 »
ze begonnen toch met 6 koppels?  onee   7. 14 kinderen / 2 = 7  ooowww,  my bad!

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #242 Gepost op: 14-04-2010, 12:32:16 »
Geeft niet hoor! Je ziet soms inderdaad door de kinderen de ouders niet meer...
Ich bin ein Bärliner!

Offline theluckyboatman

• Forumlid
« Reactie #243 Gepost op: 15-04-2010, 12:05:50 »
Mooie aflevering en mooi emotioneel slot.
Alleen ben ik zo benieuwd naar het nummer wat ze draaien als Anne en Guy herenigd worden met de dochters.
Ananas

Offline FeniXII

• Forumlid
  • Die Mol is baie wys
« Reactie #244 Gepost op: 15-04-2010, 13:56:01 »
Ja was wel een pakkend moment! De muziek paste weer heel mooi in die scène!

Sanders Bohlke - The weight of us

De tekst die je hoorde:
For the weight of us, for the weight of us
For the weight of us, for the weight of all of us
The time has come, let us be brave
Shake off all of your sins, the time has come, let us be brave, let us be brave 
« Laatst bewerkt op: 18-04-2010, 18:34:26 door feniks »

Offline theluckyboatman

• Forumlid
« Reactie #245 Gepost op: 15-04-2010, 14:08:09 »
dankjewel :)
ik ken deze Sander Bohlke niet, maar mooi nummer.

En het was een mooi slot zo..
Ik hoop dat Roel en Vanessa winnen of Helga en Dis.
Maar we zullen zien..
Ananas

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #246 Gepost op: 15-04-2010, 17:03:13 »
Sander Bohlke - The weight of us

De tekst die je hoorde:
For the weight of us, for the weight of us
For the weight of us, for the weight of all of us
The time has come, let us be brave
Shake off all of your sins, the time has come, let us be brave, let us be brave 

Lijkt wel alsof je het over een muzikale aanwijzing hebt :P
The British are not impressed.

Offline peterke

• Forumlid
« Reactie #247 Gepost op: 15-04-2010, 21:48:33 »
ik vind dit een prachtig programma, mooi gefilmd
t blijft mij gelijk wie er wint
kon van in het begin toch al niet echt volgen met al die kinderen en kanditaten
maar heb natuurlijk wel wat voorkeuren

Offline peterke

• Forumlid
« Reactie #248 Gepost op: 16-04-2010, 15:24:55 »
is natuurlijk kandidaten, sorry
weet er iemand of er hiervan een tweede reeks komt?
en/of je daarvoor kunt inschrijven? of worden die kandidaten zelf gezocht door de vrt?

Offline FeniXII

• Forumlid
  • Die Mol is baie wys
« Reactie #249 Gepost op: 16-04-2010, 18:46:14 »
weet er iemand of er hiervan een tweede reeks komt?
en/of je daarvoor kunt inschrijven? of worden die kandidaten zelf gezocht door de vrt?

De VRT heeft geloof ik een tweede reeks besteld, maar nu de kijkcijfers dik tegenvallen zou ik niet durven zeggen of die er ook nog komt. Ik hoop van wel, mits ze hier en daar wat dingen aanpassen. Het programma op zich verdient wel een tweede kans vind ik persoonlijk. Andere landen zijn tevens ook geïnteresseerd in het format, waaronder Nederland.

Of je jezelf kunt inschrijven voor het programma weet ik niet. Ik ga ervan uit dat het productiehuis zelf actief op zoek is gegaan naar deelnemers voor deze eerste reeks. Ik weet wel vanuit een interview in de krant, dat team oranje zichzelf heeft ingeschreven, dus het zou best kunnen dat anderen hetzelfde hebben gedaan. Toch heb ik zo'n vermoeden dat er een paar van de deelnemers toch geen onbekenden zijn in het tv-wereldje.

Indien de VRT of Koeken Troef! zelf een oproep heeft gelanceerd, is die me hoe dan ook totaal ontgaan. Misschien doen ze dat dit keer wel openlijk na de tiende aflevering? De voorwaarden lijken me wel dat je minimum twee kinderen hebt tussen de 10-16. Dan valt m.i. al een hele groep geïnteresseerde gezinnen af.

Offline NF07

• Forumlid
« Reactie #250 Gepost op: 16-04-2010, 20:45:01 »
Kun je zeggen welke krant en welke dag dat was Feniks ?
Lomperik..

Offline FeniXII

• Forumlid
  • Die Mol is baie wys
« Reactie #251 Gepost op: 17-04-2010, 16:15:39 »
Het ging om een artikel uit Het Nieuwsblad vlak na de uitschakeling van gezin oranje.

Gezin uit Lint moest jaar zwijgen over deelname aan 'De kinderpuzzel'
'Altijd die vraag: waar ga je op vakantie?'
(+ foto van het hele gezin, met derde dochter)

Er staat duidelijk vermeld dat team Oranje zichzelf heeft ingeschreven:
Citaat
De 48-jarige Guy schreef zijn gezin een jaar geleden in voor een nieuw tv-programma van Bart De Pauw. Het bleek om De kinderpuzzel te gaan, een spelprogramma waarin een aantal Vlaamse gezinnen van elkaar moeten raden welke kinderen bij welke ouders horen.

Guy en zijn gezin moesten een paar keer auditie doen. Zo moesten ze zichzelf voorstellen voor de camera en een leugen vertellen; in dit spelprogramma moet je goed kunnen zwijgen en liegen. Rond mei wisten Guy en Anne dat ze mochten meedoen met hun dochters Julie (13) en Astrid (15). Hun derde dochter Sophie (18) mocht niet meedoen: zij was net iets te oud en ging tijdens de opnames met vakantie. Vanaf het moment dat ze geselecteerd waren, moest het gezin zwijgen: De kinderpuzzel staat of valt met de geheimhouding van de identiteit van de gezinnen.

Ook maak ik eruit op dat de koppels blijkbaar in het begin niet wisten om wat voor programma het ging. Misschien wisten ze dus enkel dat het om een nieuw programma ging van Bart De Pauw. Veel meer informatie heb je volgens mij niet meer nodig om je meteen kandidaat te stellen. ::hyper::

Offline NF07

• Forumlid
« Reactie #252 Gepost op: 17-04-2010, 20:14:08 »
Ja, dat is meestal met die interactieve programma's ;)
(Kun je op mijn PM antwoorden feniks ? :p )
Lomperik..

Offline peterke

• Forumlid
« Reactie #253 Gepost op: 18-04-2010, 15:50:02 »
vanavond weten we wie de finale haalt
ben eens benieuwd welke gezinnen die zullen halen, lekker spannend
waarschijnlijk zullen er ook nog gezinnen volledig geraden worden

Offline FeniXII

• Forumlid
  • Die Mol is baie wys
« Reactie #254 Gepost op: 18-04-2010, 18:31:28 »
Ben me al de hele namiddag aan 't afvragen wie ik nu eigenlijk de finale in wil. Vind het eigenlijk bijna allemaal extreem sympathieke mensen dus ergens blijft het me zelfs gelijk wie nu uiteindelijk de buit pakt. Lichtblauw, Grijs, Groen, Rood en Donkerblauw, ze hebben allemaal wel iets. ::jaja:: De enige bij wie de eerste indruk (niet zo positief) een beetje is blijven hangen is Loes (mama Geel). Die indruk van de eerste aflevering is bij mij eigenlijk nooit weggegaan, ::ohno:: het begint te komen, maar 't is al de voorlaatste aflevering nu. De montage is voor Loes dodelijk geweest, de sympathie die je bij de eerste afleveringen opbouwt voor bepaalde personen krijg je nadien maar heel moeilijk opgewekt bij de kijkers. Ik had het liever anders gezien, maarja 't is nu zo. Nu, het levert wel grappige tv op. Niet iedereen kan je liggen in zo'n programma natuurlijk. Ik hoop op een finaal charme-offensief vanavond maar ik vrees ervoor. ::sorry:: :P

Wie ik het heel erg gun, die finale, is team Lichtblauw. Alleen al voor het feit dat ze daar bij die veiling het spel ietwat in beweging durfden te brengen, en daarbij een paar teams een hak hebben gezet. Plus ze waren nog nooit bij de beste puzzelaars dus het zou wel sjiek zijn om hen plots als koploper te zien. En ik vind dat echt een vree tof gezinneke, al sinds hun kinderen bekend zijn (afl. 3).

Verder sta ik er erg van versteld dat ik een ander koppel écht ben beginnen appreciëren, en dat is team Grijs. Die leken me in het begin helemaal niet zo sympathiek, had bij hen een beetje hetzelfde gevoel als bij Geel, maar dat is geleidelijk aan toch veranderd. De manier waarop ze die kinderen in het begin subtiel probeerden te ondervragen vond ik er eerst over én ergelijk, maar nu begrijp ik wel dat ze het spel héél slim hebben gespeeld, misschien wel het slimst van allemaal (wel spijtig dat ze niet wat meer geld hebben gesprokkeld want bij ex-aequo eindigen ze onderaan). Ze zijn er als gezin hoe dan ook erg positief uitgekomen. En ik vind het nog altijd bewonderenswaardig hoe Lio al die ouders fopt met haar fake antwerps/limburgs accent. ::tandpastasmiley:: ::ok:: Hetzelfde geldt voor Sam (Groen) maar die gaat, zo heb ik begrepen in Antwerpen naar school (dus genoeg tijd om te oefenen).

De andere teams vind ik eigenlijk allemaal even amusant. Groen, Donkerblauw en Rood (die hun kinderen lijken dus écht wel een tweeling!) zijn wel aan mekaar gewaagd, en ik denk dat Rood van deze drie het meeste kans maakt om door te gaan. Ze verdienen het eigenlijk allemaal om door te gaan. Zij mogen van mij absoluut ook de finale halen. De beste spelers zullen het halen. Ben benieuwd wie dat zullen zijn.

Gaande op wat we nu weten hebben Rood en Grijs de beste papieren (beiden 10/14 in de laatste test). Ben ook benieuwd hoe de finale-aflevering eruit ziet, want als ze vandaag een paar kinderen gaan tonen is dat toch nefast voor de finale puzzels die de koppels gaan moeten leggen (tenzij die door alle koppels worden gevormd)? Ik had begrepen dat de 2 koppels onmiddelijk zouden weten of ze doorgaan als de deur opengaat, dus gaan de kinderen van de winnende koppels te zien zijn? Ofwel laten ze enkel kinderen zien die al zeker goed zijn geplaatst. Ik twijfel er eigenlijk niet aan dat het straks slim zal worden opgelost.

Pronostiekje:
Donkerblauw en/of Geel wordt ontmaskerd.
Groen blijft altijd hangen op 7 à 8/14 dus valt af maar hun kinderen Sam en Arno worden niet door alle koppels aan mekaar gekoppeld.
Rood, Grijs en/of Lichtblauw gaan door naar de finale. In geval van ex-aequo degene met het meeste geld. Rood (€ 9950) en Lichtblauw (€ 11150) staan op kop (grijs heeft tot nu toe € 8450) dus in dat geval gaan zij door. Als Groen (€ 16900) goed puzzelt gaan zij door, want zij zijn de absolute leider qua prijzengeld.
Eén van de teams legt de puzzel bijna-compleet.

Alleen stel ik me wel vragen of de koppels nu eigenhandig achter de identiteit van de kinderen zijn gekomen, of dat ze gewoon dikke chance hebben gehad met de vele tips die hen te beurt vielen. Dat vond ik wel spijtig, dat ze zoveel alleszeggende tips verloten onder de deelnemers. Misschien hadden ze die tips wat vroeger moeten verloten, dan waren er waarschijnlijk al eerder teams gesneuveld.
« Laatst bewerkt op: 18-04-2010, 21:27:07 door feniks »

Offline NF07

• Forumlid
« Reactie #255 Gepost op: 18-04-2010, 21:19:10 »
Donkerblauw en Grijs :)
2 van men top 3 :)
Ben benieuwd wat het systeem van finale-aflevering zal zijn :p
Lomperik..

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #256 Gepost op: 18-04-2010, 21:25:16 »
Het blijft een prachtige reeks met elke aflevering ijzersterke opdrachten. ::confettie:: De finale zal vast ook niet teleurstellen. Leuk ook dat donkerblauw het gehaald heeft, lijkt me een leuk viertal.

Offline FeniXII

• Forumlid
  • Die Mol is baie wys
« Reactie #257 Gepost op: 18-04-2010, 22:19:22 »
Wat was me dat weer voor een rollercoaster van goeie tv!

Grijs en Donkerblauw hebben het zeker en vast, dubbel en dik verdiend! Goed ook dat er één van elk groepje uit de laatste opdracht doorging. Die opdrachten van De Pauw brengen het slechtste naar boven in een mens! Zie dat groepje dat besliste het spelletje niet mee te spelen en doodleuk die kinderen keihard begon te ondervragen.  >:( Ik kreeg gelijk medelijden met die kindjes die compleet werden afgezonderd door die moeders, om nachtmerries van te krijgen! Chapeau voor die andere groep die niet toegaf aan zulke praktijken.

Kinderpuzzelbal werd ook weer schoon in beeld gebracht! en met commentaar van Frank Raes, haha. En Bart en Tine die weer serieus grappig uit de hoek kwamen. "Het gouden team is uitgeteld", zie je ze daar zo liggen. ::rofl::

Ik had stilletjes gehoopt op een ander team samen met Grijs (viel me wel een beetje tegen van grijs dat ze meeging met de anderen, van Geel had ik zoiets verwacht, dus chapeau Loes dat ze daar niet aan meedeed! het heeft Grijs wel ver gebracht! 13/14 wow!) maar al bij al ben ik tevreden. De anderen hadden Donkerblauw maar moeten uitschakelen toen ze de kans hadden, want ik bedenk me net dat na aflevering 8 de regels veranderden en enkel de besten doorgingen, er vielen dus geen koppels meer af die door iedereen gevormd werden. Want dat zal ongetwijfeld gebeurd zijn vandaag. Denk dat er een paar op ex-aequo zijn geëindigd waardoor degene met het meeste geld doorging (Donkerblauw had het meeste geld na afl. 9). Dus Donkerblauw koos duidelijk de juiste tactiek met hun zesduizend euro winst.

Ik moet wel zeggen, Geel kwam er voor mij op de valreep toch nog positief uit! Ik geef zelfs graag toe dat ik me misschien wel in hen vergist heb. Maar er zaten wel degelijk nog fanatiekere persoonlijkheden in!

De finale ziet er wel cool uit! Dat belooft!

Offline NF07

• Forumlid
« Reactie #258 Gepost op: 18-04-2010, 22:31:29 »
Waar zag je ergens dat Grijs 13/14 had ?
Lomperik..

Offline FeniXII

• Forumlid
  • Die Mol is baie wys
« Reactie #259 Gepost op: 18-04-2010, 23:59:35 »
Waar zag je ergens dat Grijs 13/14 had ?

Dat kwam toch duidelijk in beeld of hallucineerde ik? ::regenboog:: Dat cirkeltje ging wel veel sneller dan normaal alsof we het niet echt goed mochten zien. Maar er stond wel duidelijk 13/14 bij Grijs en 12/14 bij Donkerblauw.