Dan toch geen koppel naar huis. Het leek wel zo door die trailer. Toen Pim en Rone tevoorschijn kwamen dacht ik al van "huh, die twee - zussen, no way".
Deze aflevering was stukken beter dan die van vorige week. Vond het ook een stuk interessanter nu we de interactie tussen ouders en kind konden zien. Had ook niet verwacht dat Sam bij Groen hoorde, ook niet qua accent enz. dus in dat opzicht was ik erg verrast. Moet toch wel moeilijk zijn om niet "pa" te roepen tijdens dat paintballspel. Best wel lef hebben, je eigen kind kiezen om zo een proef te spelen. Zouden ze wat meer moeten doen, kinderen bij hun echte ouders steken en kijken hoe ze dat aanpakken. Dat vind ik één van de enige minpunten, dat de ouders elke keer zelf een kind mogen uitkiezen.
Verder had ik naarmate de aflevering vorderde ook wel door dat Julie bij Oranje hoorde. Daarvoor hoefde ze zich niet meer te verspreken (al kon je dat ook interpreteren als een leugen of misleiding), en 't is misschien maar best zo, want ben het eerlijk gezegd een beetje beu om te discussiëren wie bij wie hoort. Sommige koppels hebben Julie al uitgesloten, dus het wordt wel uitkijken hoe het verder verloopt.
Wat mij opvalt is dat geen enkel koppel hun score - 7 à 8/14 - heeft verbetert, dus erg goed leggen ze de puzzel niet (is dus toch wel moeilijk). Zou het leuk vinden als ze de volgende keren een paar puzzels van de koppels laten zien. Nu zie je maar flarden. Ik vind dat persoonlijk te weinig.