Poll

Waarom is Patrick niet de mol?

Patrick haalt te veel geld binnen.
Patrick molt te duidelijk.
Er zijn geen goede hints naar Patrick (gevonden).
Mijn intuïtie zegt dat Patrick de mol niet kan zijn.
Anders, (graag uitleg)
Patrick is WEL de mol.

Auteur Topic: [Kandidaat] PATRICK is de Mol!  (gelezen 307095 keer)

Offline jellevv1

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #700 Gepost op: 13-03-2011, 11:20:52 »
Hieraan toegevoegd: het romeinse 11 (XI) wordt uitgesproken als 'ik zie'.
Xi is de 14e letter van het griekse alfabet, zie bijlage (Het eerste teken is de hoofdletter xi en de tweede de kleine letter)

Er staat me iets bij dat ik die hoofdletter heb zien langskomen in de serie. Even wat afleveringen terugkijken  :P

Edit: Na terugkijken kom ik niet verder dan het zwartwitte armbandje (zwzwz) van Art in aflevering 8

« Laatst bewerkt op: 13-03-2011, 12:03:27 door jellevv1 »

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #701 Gepost op: 13-03-2011, 14:57:30 »
Wow, wat ik nu toch zag... ik zit afl. één terug te kijken, de busopdracht. PJ stelt vragen aan verschillende kandidaten.

Als hij de vraag gesteld heeft "hoe snel rijdt de bus met 80 personen er in?" kijkt Patrick onmiddellijk naar Karin, en daarna zegt PJ pas: die stel ik aan Karin. Waarop iedereen naar Karin kijkt. Patrick wist dus al dat die vraag aan Karin gesteld zou worden.

Ik weet niet hoe ik uitzendinggemist hier moet toevoegen maar check op 12:50 min.
« Laatst bewerkt op: 13-03-2011, 15:14:08 door Tweety »
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #702 Gepost op: 13-03-2011, 15:18:40 »
Ik heb er nog een! Tada:

"Toen poepte Soundos ineens executie.." (aflevering 6)


Ik heb de ultieme hint gevonden!




"En toen poepte Soundos ineens executie..."
Wie kan die opmerking nu beter maken dan de mol die wil weten wie er op zijn hoofd gepoept heeft?

::rofl::
« Laatst bewerkt op: 13-03-2011, 15:25:20 door Lautjuh »

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #703 Gepost op: 13-03-2011, 15:37:04 »
Wow, wat ik nu toch zag... ik zit afl. één terug te kijken, de busopdracht. PJ stelt vragen aan verschillende kandidaten.

Als hij de vraag gesteld heeft "hoe snel rijdt de bus met 80 personen er in?" kijkt Patrick onmiddellijk naar Karin, en daarna zegt PJ pas: die stel ik aan Karin. Waarop iedereen naar Karin kijkt. Patrick wist dus al dat die vraag aan Karin gesteld zou worden.

Ik weet niet hoe ik uitzendinggemist hier moet toevoegen maar check op 12:50 min.

Goed gezien! Patrick kijkt inderdaad nog zonder dat de anderen kijken of er iets gezegd wordt. Ik vraag me wel af waarom de mol zulke informatie al krijgt. Hoe minder de mol weet hoe beter toch? Anders is de kans op versprekingen of dit soort dingen alleen maar groter. In principe hoeft de mol alleen maar te weten welke vraag er aan hem gesteld wordt.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #704 Gepost op: 13-03-2011, 15:40:09 »
Wow, wat ik nu toch zag... ik zit afl. één terug te kijken, de busopdracht. PJ stelt vragen aan verschillende kandidaten.

Als hij de vraag gesteld heeft "hoe snel rijdt de bus met 80 personen er in?" kijkt Patrick onmiddellijk naar Karin, en daarna zegt PJ pas: die stel ik aan Karin. Waarop iedereen naar Karin kijkt. Patrick wist dus al dat die vraag aan Karin gesteld zou worden.

Ik weet niet hoe ik uitzendinggemist hier moet toevoegen maar check op 12:50 min.
Ik zag het ook, maar volgens mij kijkt Pieter Jan ook wel een beetje die kant op..
...óf niet!

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #705 Gepost op: 13-03-2011, 16:09:23 »
kijk nog eens naar de acties van mijn illustere voorganger George.
Is dat een tweet van de mol van dit jaar? Is natuurlijk wel opvallend nu er geld uit de pot verdwenen is!


Toevoeging> Ik ben trouwens nog bezig geweest met de argumentatie waaruit zou moeten blijken dat je door de discussie tussen Art & Patrick zeker kan weten dat Patrick de mol is. Ik heb er zelf een soort flowchart van geprobeert te maken, maar het blijft een chaos. Ik kom er niet uit. Maar kom wel steeds dieper in de tunnel. Als Art de mol blijkt, dan is aflevering 10 één groot toneelstuk.
« Laatst bewerkt op: 13-03-2011, 16:24:47 door Rat »

Offline suzanv

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #706 Gepost op: 13-03-2011, 17:18:36 »
Is dat een tweet van de mol van dit jaar? Is natuurlijk wel opvallend nu er geld uit de pot verdwenen is!


Toevoeging> Ik ben trouwens nog bezig geweest met de argumentatie waaruit zou moeten blijken dat je door de discussie tussen Art & Patrick zeker kan weten dat Patrick de mol is. Ik heb er zelf een soort flowchart van geprobeert te maken, maar het blijft een chaos. Ik kom er niet uit. Maar kom wel steeds dieper in de tunnel. Als Art de mol blijkt, dan is aflevering 10 één groot toneelstuk.


Fijn dat je precies verwoordt wat ik denk Rat   ::jaja::

Bij mij speelt ook nog mee dat ik zelf twee keer een mol-weekend gespeeld heb en beide keren in de finale kwam. De tweede keer won ik, o.a. doordat ik veel met de mol had samen gedaan. We hadden niet naar elkaar uitgesproken dat zij de mol was maar ze wist wel dat ik op haar zat. De andere finalist twijfelde nog tot het einde tussen ons twee (koos uiteindelijk wel de goede mol maar ik had meer vragen goed).
Ik vond de hele Art-Patrick-situatie herkenbaar: hoe Art zich gedroeg, en hoe Patrick zich gedroeg. Maar het is moeilijk uit te leggen.

Ik ben het er hoe dan ook mee eens dat als Art de mol is dat dat heel knap zou zijn gespeeld!  ::bravo::

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #707 Gepost op: 13-03-2011, 17:59:08 »
Is dat een tweet van de mol van dit jaar? Is natuurlijk wel opvallend nu er geld uit de pot verdwenen is!


Toevoeging> Ik ben trouwens nog bezig geweest met de argumentatie waaruit zou moeten blijken dat je door de discussie tussen Art & Patrick zeker kan weten dat Patrick de mol is. Ik heb er zelf een soort flowchart van geprobeert te maken, maar het blijft een chaos. Ik kom er niet uit. Maar kom wel steeds dieper in de tunnel. Als Art de mol blijkt, dan is aflevering 10 één groot toneelstuk.


Tja.. en als Patrick de mol blijkt is een groot deel van aflevering 9 wat mij betreft een toneelstuk.

Trouwens 10 ook want het hele gebeuren dat Patrick benieuwd is naar die vragen slaat natuurlijk evenmin ergens op in dat scenario.  ::ohno::
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #708 Gepost op: 13-03-2011, 18:10:31 »
Tja.. en als Patrick de mol blijkt is een groot deel van aflevering 9 wat mij betreft een toneelstuk.

Trouwens 10 ook want het hele gebeuren dat Patrick benieuwd is naar die vragen slaat natuurlijk evenmin ergens op in dat scenario.  ::ohno::
Ja, in aflevering 9 en 10 zit Patrick (wat mij betreft) sowieso duidelijk te acteren. Maar als Art de mol blijkt dan is de discussie die plaats vindt in aflevering 10 een opzetje waarbij meerdere personen betrokken zijn (in elk geval Patrick en Art).

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #709 Gepost op: 13-03-2011, 18:24:52 »
Aangezien ik het idee heb dat de mol junior centraal staat als thema (zei Patrick ook over de kathedraal dat het een soort thema is) kom ik nu weer iets herkenbaars tegen wat in de juniorserie is gebruikt. De juniorserie bestond uit 8 kandidaten. Naast het woord verblind in de fotoopdracht van de juniorserie, bestaat Harmonie (waar Patrick voor koos) ook in Zwolle. Dat is een cafe en laten ze toevallig een muurschildering maken op het huis wat cafe.net heet.
In aflevering 1 van de juniorserie zaten ze in een blauwe keet en draaide amin de mol een single(s1ngle van Patrick) af op 33 toeren terwijl dat 45 toeren moest zijn. Het werd mono uitgezonden. Een vraag die tijdens deze opdracht werd geteld was hoe het huis van Elvis Presley heette en dat was Graceland. De mol had de domtoren fout en die staat in Utrecht. Een vraag die bij de ziekenhuisopdracht aan de orde kwam. Ook kwam bij de ziekenhuisopdracht de florijn ter sprake, in de juniorserie gebruikten ze 4 duitstukken als geld. Ook de mol amin maakte perse slechte foto's die op de wieken van de molen (passiebloem) waren geplakt. Ook maakte de mol een foto van verblind, iets wat Patrick ook duidelijk deed.
De test bij de juniorserie bestond in de finale uit 20 vragen en in deze serie hoeven ze ook maar 20 vragen te beantwoorden op de pc.
« Laatst bewerkt op: 13-03-2011, 18:37:32 door yessie »

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #710 Gepost op: 13-03-2011, 22:53:03 »
Ik ben nu bezig om alle afleveringen te herbekijken en dan met name me richt op Patrick.
Aflevering 1.
Patrick komt als 8e de bus binnen en stelt de vraag van hoe hard kan de bus aan een kind en die weet het natuurlijk niet. Hij zegt ok dan is het me nu duidelijk. Begin van de juniorserie (6 afleveringen) met als strip Kuifje. Tintin of tien tien.
Als PJ zegt dat de kandidaten met de mol in de bus zaten doet Patrick verblind met zijn handen. De foto van de mol Amin in de juniorserie aflevering 2.

In het stadion krijgen ze 6 kleuren en er liggen 3 stokjes. Die 3 stokjes snap ik niet, misschien om samen tot het getal 9 te komen en die staat voor de kleur wit.
De kleuren op rij waren paars rood geel wit groen blauw.
Patrick hutselt de kleuren nogal. Hij zegt: elke kleur heeft 4 letters, blauw (6) is a t/m d, wit (9) is e t/m h, groen (5) is i t/m l, meer horen we niet.

In de electronica staat blauw voor 6, wit voor 9 en groen voor 5 is samen 20 (tien tien). Blauw was de junior serie en groen staat voor de volwassenserie.

Bij de vrijstellingsroute zegt PJ dat er 10.000 euro te verdienen was maar dat klopt niet. We horen Patrick zeggen: 3000 1000 1000 500 3000 (deze laatste noemt hij in eerste instantie niet). Deze bedragen opgeteld is geen 10.000 zoals PJ zegt maar 8.500, een verschil van 1500. Patrick zelf pakt 4 jokers.
In aflevering 9 heeft Patrick het over 1500 jaar inplaats van 15000 jaar. Hier komt het verschil van 1500 terug. Toeval?

Bij de test gaat Patrick als 8e en krijgt vraag 20 wie is de mol, verder zien we niets.

Beelden volgende week: Patrick's verhaal tomeloos positief.
« Laatst bewerkt op: 13-03-2011, 23:33:42 door yessie »

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #711 Gepost op: 14-03-2011, 01:04:24 »
Vorig jaar werden er in de tweets opvallend veel Kruizen en plussen gevonden.

Het was me dit jaar al opgevallen dat er veel zien, gezien, zie in de tweets voorkwam. Aangezien Patrick zoals eerder gemeld vaak zijn handen voor zijn ogen, hoofd en mond houdt en dit misschien verband houdt met de horen,zien,zwijgen aapjes heb ik de tweets een op een rijtje gezet.(...)
Als er een zien & kijken thema is dit jaar, dan kan je de vuurtoren-hint die nu naar Art wijst, ook heel goed uitleggen richitng Patrick.

Op de vuurtoren hangt de banner met "362". 3 + 6 + 2 = 11. Art stond op de vuurtoren, dus zou de mol zijn. Echter, Patrick kon de banner zien!  :D

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #712 Gepost op: 14-03-2011, 01:11:56 »
Ik denk dat mol patrick de hints heeft verborgen in zijn woorden. Zoals Art zegt. je moet luisteren. Oh jee ik ga nu toch niet twijfelen?  ::tandpastasmiley::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #713 Gepost op: 14-03-2011, 08:57:43 »
Ik heb er helaas niet meer gevonden. Ik dacht even in de buurt te komen met toch en positie (levend stilleven) maar daar zitten te veel woorden tussen.

(En, nauwelijks het vermelden waard want te ver gezocht: "kom op nou toch" tijdens de opdracht met de twee zware jongens.)

Ook bij het levend stilleven, een andere biecht van Patrick: "De ene helft ook in de andere helft overloopt".

Maar deze zijn alledrie niet zo mooi als tomeloos positief, toen poepte en totale poet.

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #714 Gepost op: 14-03-2011, 14:51:33 »
Dit kan toch niet anders dan een hint zijn? Toen poepte...
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #715 Gepost op: 14-03-2011, 15:53:56 »
Dit kan toch niet anders dan een hint zijn? Toen poepte...

Ik sprong van de bank toen ik Patrick dit hoorde zeggen, met in het achterhoofd tomeloos positief en totale poet. ;D

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #716 Gepost op: 14-03-2011, 16:21:16 »
Ik sprong van de bank toen ik Patrick dit hoorde zeggen, met in het achterhoofd tomeloos positief en totale poet. ;D
Met vervolgens drie minuten lang complete hysterie... ::rofl:: :P
Tell me what your telescope says

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #717 Gepost op: 14-03-2011, 16:22:40 »
Ik hoop voor Soundos dat 'ie niet in de boeken gaat als de "toen poepte Soundos"-hint.  ::rofl::

Offline Leek

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #718 Gepost op: 14-03-2011, 16:54:53 »
Zouden ze Patrick dan al in een eerdere aflevering laten bekennen dat hij de Mol is?

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #719 Gepost op: 14-03-2011, 16:59:39 »
Dat is in zo'n voor al vaker gebeurd! (denk maar aan Kim vorig jaar!
Ich bin ein Bärliner!