Hierbij het weekverslag. Vergeef me de dubbelpost,maar ik had m gisteravond helemaal geschreven en toen bleek ik over het maximale aantal tekens te zitten.
Zaterdag:
Aangekomen,we waren nog maar met 3,terwijl het team uit 10 mensen bestond. De rest kwam zondag,dus even lekker rustig settelen,veel schoongemaakt want het hok wat we voor het team mochten gebruiken voor slapen en eten was een enorme troep. We mochten een grote vrieskist lenen,die helemaal schoongemaakt en een koelkast hebben we naar de tent waar alle activiteiten plaats vonden gebracht.
Zondag:
Naar de kerk die ons project ondersteunde. 1 van ons 3 heeft na de kerkdienst even een praatje gehouden dat we er waren en wat we van plan waren. Er was al een hele groep mensen die voor ons wilde koken,dus dat was wel erg fijn. Verder kwam die dag heel het team binnendruppelen.
Maandag:
1e draaidag. De ochtend begon met een openingsfeest,kinderen konden naambordjes maken,geschminkt worden,ouders koffie drinken en de wat oudere jeugd kon hangen. Ondertussen ben ik met iemand de hele camping overgekomen met een balonnenslinger om me heen om te laten weten dat we er waren en programmablaadjes uit te delen. Het regende vorige week maandag overigens,dus alles moest in de tent.. Zo ook het middagprogramma: Kinderrecra was stoelendans en krantenmeppertje,voor de jongeren waren er kennismakingsspellen en dat was nu niet echt handig,mensen die elkaar niet konden verstaan enzo...Rond 7 uur hadden we poppenkast en van die leuke campingdansjes. Voor de avond stond er eigenlijk een activiteit op het sportveld gepland maar omdat het nog keihard regende werden het gezelschapsspelletjes in de tent. Daarna nog een dagsluiting waar vooral veel pubers op afkwamen en toen zat dag 1 er alweer op.
Dinsdag:
Voor de 1e keer kinderclub. 18 kinderen,dus voor een aller 1e keer best goed. We vertelde een verhaal,zongen en maakte muziekinstrumentjes. In de middag deden we waterspelletjes,zoals water trefbal: Gooien met sponzen. Als laatste mochten ze het team nat gooien en dat was natuurlijk voor hun enorm leuk. Voor ons iets minder...
ik kon mijn shirt uitwringen.
Daarna weer poppenkast,we hadden een vervolgverhaal,dus dat liep gewoon door.. De avondactiviteit was volleybal en de dag werd weer afgesloten met een dagsluiting.
Woensdag:
19 kinderen op de kinderclub,dus weer wat meer. Kinderrecra bestond uit een zeskamp,waarbij het hele team nodig was want we hadden enorm veel materiaal nodig. Er was oa levend sjoelen op zo"n zeepbaan. De poppenkast was dit keer best spannend want ik mocht m doen.. Voor het eerst zelf poppenkast spelen,en de persoon waarmee ik het samen deed was nogal van het improviseren dus die kwam ook echt 3 minuten van te voren binnen rennen. Was echt bang dat ik geen woord wist te zeggen,maar de 1e zin kwam en de 2e en we hebben er volgens mij een geniale poppenkast van gemaakt met al onze stemmetjes. De avondrecra bestond uit trefbal,eerst met wat kleinere en later met grotere. Ook de dagsluiting was er weer,waar elke dag zo"n 15 man was.
Donderdag:
21 kinderen op de kinderclub,we grapte al: Als het zo doorgaat hebben ze in week 4 50 kinderen.
Ik vertelde zelf het verhaal,was alweer even geleden dat ik dat gedaan had,dus kneep m wel een beetje maar het ging goed. Kinderrecra bestond uit een piratenspeurtocht waarbij het team uiteraard ook als piraat moest,de poppenkast mocht ik nog een keer doen,dit keer met iets meer voorbereiding. Avondrecra was een filmavond,waarbij de recrawerkers volgens de ouders zo dom waren om met allemaal kinderen van 5 en 6 een Engelstalige film te doen zonder ondertiteling. De kinderen voelde zichzelf groot en maakte er niet zo"n punt van. Dagsluiting ging ook weer lekker.