Het is een georganiseerde reis, met een hoofdrol voor de eilanden. De plaats Crikvenica ligt aan de kust waar je het eiland Krk kan zien liggen.
Maar dan iets heel anders: ik was zaterdag bij de afscheidsdienst van een van mijn ooms, die 8 december is overleden, en bij die gelegenheid sprak ik met neven en nichten (en andere familie), die ik alweer een tijd niet had gezien. Daarbij kwam ik in gesprek met mijn neef Marcel, en die blijkt een jaar of wat geleden met zijn gezin te hebben deelgenomen aan Ik Vertrek. Hier op RN vaak onderwerp van gesprek, en hilariteit.
Hij was te zien in een aflevering die ging over een B&B op Sicilië.
Zoals een goede aflevering van Ik Vertrek ''hoort'' te gaan, is het hier aanvankelijk ook behoorlijk mis gegaan.
Maar ondanks de tegenslagen, heeft het gezin zich niet laten weerhouden en is opnieuw begonnen. Het project is opnieuw opgestart, en dit keer lukte het wel, zo vertelde mijn neef.
Kan iemand zich die aflevering nog herinneren? Ik wist het niet, dat hij in het programma heeft gezeten. Misschien heb ik het wel gezien, maar heb ik me op dat moment niet eens gerealiseerd dat het mijn neef was (zo heel vaak hebben we geen contact, namelijk).
In elk geval denk ik erover om te zijner tijd een weekje erheen te gaan. De B&B ligt vlakbij de luchthaven Catania, die vanaf komend voorjaar te bereiken is vanaf Maastricht.