Auteur Topic: Vragenvuur  (gelezen 77302 keer)

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Vragenvuur
« Reactie #80 Gepost op: 25-02-2011, 20:09:10 »
Waarom zou deze opdracht dan een alternatieve opdracht zijn?

Omdat het leek alsof er niet zo goed over was nagedacht, omdat overal geld lag en er niet echt duidelijke regels leken te zijn voor het pakken ervan, en omdat de opdracht wat simpel in elkaar zat. Die opdracht met de kaarsjes in serie 9 bijvoorbeeld was ook een alternatieve opdracht omdat de oorspronkelijke opdracht niet door kon gaan.

Offline belg

  • Forumlid
Re: Vragenvuur
« Reactie #81 Gepost op: 25-02-2011, 20:24:14 »
Die opdracht met de kaarsjes in serie 9 bijvoorbeeld was ook een alternatieve opdracht omdat de oorspronkelijke opdracht niet door kon gaan.

Weer iets bijgeleerd.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Vragenvuur
« Reactie #82 Gepost op: 25-02-2011, 20:36:54 »
Dat vermoeden had ik ook, alleen dan meer met het idee dat het al klaar zou liggen. Wij vermoeden overigens dat de opdracht een alternatief was voor een andere opdracht die niet door kon gaan. Ik ben benieuwd.
Ik kan het me haast niet voorstellen. Het was een locatie die je niet zomaar even regelt en zie niet echt in waarom ze de opdracht dan wijzigen? (Ik denk trouwens dat in voorgaande afleveringen er wel alternative opdrachten zijn geweest.) Ik vond het wel een passende WIDM opdracht. Ik vind het overigens wel een goede vraag.


Ik heb een vraag voor Karin: Waarom had je ineens zo weinig last van hoogtevrees bij de opdracht in de vulkaankrater? Heeft de Cerro Negro je van je hoogtevrees afgeholpen?

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Vragenvuur
« Reactie #83 Gepost op: 25-02-2011, 21:14:09 »
Ik kan het me haast niet voorstellen. Het was een locatie die je niet zomaar even regelt en zie niet echt in waarom ze de opdracht dan wijzigen?
Die lokatie was geregeld, maar misschien was de vulkaan ineens veel actiever geworden, waardoor het echt te gevaarlijk was geworden nog verder af te dalen, bijvoorbeeld. Dat zou een reden kunnen zijn de opdracht aan te passen of een geheel nieuwe opdracht te improviseren.
The British are not impressed.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Vragenvuur
« Reactie #84 Gepost op: 25-02-2011, 21:25:25 »
Die lokatie was geregeld, maar misschien was de vulkaan ineens veel actiever geworden, waardoor het echt te gevaarlijk was geworden nog verder af te dalen, bijvoorbeeld. Dat zou een reden kunnen zijn de opdracht aan te passen of een geheel nieuwe opdracht te improviseren.
O ja, dat zou inderdaad kunnen.

In dat geval vond ik het mooi geimproviseerd, met een klokje die meer tijd beschikbaar stelt dan nodig voor het vinden van het geld waarnaar PJ verwijst en een uitgebalanseerde hoeveelheid onvolledige informatie.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Vragenvuur
« Reactie #85 Gepost op: 26-02-2011, 19:20:23 »
Waarom gaf Patrick 2 goede antwoorden, Costa Rica en 1600? Had hij het gevoel net te ver de grens over te zijn gegaan met het mollen in zijn eigen solo-actie?

En streek hij niet met de eer toen 1600 werd afgewezen maar uiteindelijk toch goed bleek?
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Vragenvuur
« Reactie #86 Gepost op: 26-02-2011, 19:40:06 »
Waarom gaf Patrick 2 goede antwoorden, Costa Rica en 1600? Had hij het gevoel net te ver de grens over te zijn gegaan met het mollen in zijn eigen solo-actie?
Ik denk dat het ook bluf was. Ze konden op hun scherm zien hoeveel letters de zware jongens al hadden gezien, dus hij kan hebben gedacht, een goed antwoord, deur open en geld gepakt en daarna wordt de hele naam geraden, dan komt er alsnog niks in de pot en is het geld uit het spel verdwenen.
The British are not impressed.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Vragenvuur
« Reactie #87 Gepost op: 26-02-2011, 20:49:19 »
OK maar volgens mij leidde er 1 tot geld hoor. Strike Costa Rica (dat was Art) maar hij zei zelf wel duidelijk Emma als 1e wat tot geld kwam.

En die andere vraag (streek hij niet met de eer toen 1600 werd afgewezen maar uiteindelijk toch goed bleek) blijft ook wel typisch.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline belg

  • Forumlid
Re: Vragenvuur
« Reactie #88 Gepost op: 3-03-2011, 23:34:12 »
Vraag 1: moesten de ontmoete Nederlanders bij de nationaliteiten-opdracht een soort contract tekenen. Ik weet dat dat niet gebruikelijk is, maar durfde de productie een tweede 'Frits-met-PJ-op-het-vliegtuig-vanuit-Japan-gespot'-scenario aan?

Vraag 2: Hoe kon Art die tweet versturen tijdens de opnames?

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Vragenvuur
« Reactie #89 Gepost op: 3-03-2011, 23:45:28 »
Als Patrick De Mol is:

Was er van tevoren besloten dat Patrick de vrijstelling zou krijgen ? En is het dan niet raar dat Karin voor niets een joker heeft ingeleverd ?
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vragenvuur
« Reactie #90 Gepost op: 3-03-2011, 23:49:42 »
Vraag 1: moesten de ontmoete Nederlanders bij de nationaliteiten-opdracht een soort contract tekenen. Ik weet dat dat niet gebruikelijk is, maar durfde de productie een tweede 'Frits-met-PJ-op-het-vliegtuig-vanuit-Japan-gespot'-scenario aan?

Op welke wettelijke grond wil de productie dit afdwingen? Zou hoe dan ook vrijwillig zijn, dat weet de productie ook wel. Lijkt me daarom onwaarschijnlijk.

Vraag 2: Hoe kon Art die tweet versturen tijdens de opnames?

Goeie vraag? Soundos leek eerder ergens in een aflevering met iets bezig dat leek op een iPad. De tweets van Art waren verstuurd via Tweetdeck, alle tweets in zijn timeline trouwens, dit programma was toen ook al beschikbaar voor de iPad. Ik heb verder ook geen idee...
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Vragenvuur
« Reactie #91 Gepost op: 4-03-2011, 00:30:09 »
@PJ: Wat vind je ervan dat Karin je voor aap aanziet?

Ik ben ook benieuwd waar die €400 gebleven is... Mocht Anna dit meegenomen hebben, wat was daarvoor de reden? Vergeten?.. of uit wraak omdat de rest zo weinig geld in de pot gebracht heeft?

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Vragenvuur
« Reactie #92 Gepost op: 4-03-2011, 00:48:59 »
Op welke wettelijke grond wil de productie dit afdwingen? Zou hoe dan ook vrijwillig zijn, dat weet de productie ook wel. Lijkt me daarom onwaarschijnlijk.
Tja, het is gebruikelijk mensen die in beeld komen een quit-claim te laten tekenen, hierin zouden ze ook kunnen zetten dat de ontmoeting met deze Nederlandse crew nooit heeft plaatsgevonden.
The British are not impressed.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Vragenvuur
« Reactie #93 Gepost op: 4-03-2011, 01:50:01 »
Voor zover ik het begrepen heb mochten ze geen Nederlanders kiezen. Mochten ze toch nog Nederlanders tegenkomen, er gaat maar om 2 kandidaten die dan gezien worden die niet bij iedereen even beroemd zijn en de link met WIDM hoeft nog niet per se gelegd te worden. Maar als die Nederlanders ineens bij Pieter Jan terecht komen wordt het een stuk duidelijker. Tevens wordt het dan ook duidelijk wie de laatste vier kandidaten zijn. En het lijkt me lastig om dan af te dwingen dat ze er niks over mogen twitteren of op een ander manier mogen duidelijk maken wat ze zagen.

Wat ik mij afvraag: mochten ze wel Belgen uitkiezen? In België wonen immers ook genoeg molloten.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Vragenvuur
« Reactie #94 Gepost op: 4-03-2011, 11:40:33 »
Vraag 2: Hoe kon Art die tweet versturen tijdens de opnames?
Waar het precies staat weet ik niet meer, maar er was al door iemand uitgerekend, dat de finale precies 1 dag voor of op de dag van zijn tweets zou zijn geweest, dus in dat geval zou hij helemaal niet tijdens het programma hebben getweet.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vragenvuur
« Reactie #95 Gepost op: 4-03-2011, 11:43:17 »
Waar het precies staat weet ik niet meer, maar er was al door iemand uitgerekend, dat de finale precies 1 dag voor of op de dag van zijn tweets zou zijn geweest, dus in dat geval zou hij helemaal niet tijdens het programma hebben getweet.

Niet waar. Als hij op 2 juni terug had willen zijn had hij er al uit moeten liggen.

@ Rat, ik denk dat Anna dat in afl 11 ineens te voorschijn haalt a la Sebastiaan. Maar dan veel later. ::rofl::
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Vragenvuur
« Reactie #96 Gepost op: 4-03-2011, 11:48:56 »
Hij kan toch ook meteen na afloop tweeten?
Ich bin ein Bärliner!

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vragenvuur
« Reactie #97 Gepost op: 4-03-2011, 11:50:55 »
Aflevering 9 is 1 juni opgenomen. Aflevering 10 dus 2/3 juni. Hmm.

Het zou kunnen als hij er uitvliegt volgende week en dan gelijk in de bus ofzo tweet maar ik denk het niet. Denk ook dat Karin er uit vliegt.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Vragenvuur
« Reactie #98 Gepost op: 4-03-2011, 11:51:11 »
@ Rat, ik denk dat Anna dat in afl 11 ineens te voorschijn haalt a la Sebastiaan. Maar dan veel later. ::rofl::
Nou, als Art of Patrick wint zou ik het gewoon in mijn zak houden als ik haar was... die verdienen het niet.  ;D :P

EDIT> Nog een vraag: Is er werkelijk geloot wie de mol mocht helpen? Heeft het lot het bepaald? Of stond het vast dat Patrick zichzelf mocht gaan helpen?  ::tandpastasmiley::
« Laatst bewerkt op: 4-03-2011, 12:01:39 door Rat »

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Vragenvuur
« Reactie #99 Gepost op: 4-03-2011, 12:29:22 »
Nu we niks hebben teruggezien van Pepijn in afl. 8 (alles verklarende hulpmollenacties) rijzen er bij mij veel vragen rond zijn gedrag dus er mogen wat mij betreft veel vragen afgevuurd worden op Pepijn  8)
::jaja::

En aangezien hij met vuur spelen toch zo leuk vindt, vindt hij dat vast helemaal niet erg..  ::hypocriet::  ;D
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)