Auteur Topic: Molpedia  (gelezen 48844 keer)

Offline EMIBH

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molpedia
« Reactie #120 Gepost op: 13-12-2011, 18:32:26 »
Zo, het sjabloon is af. Ik zal op de theorieënpagina van seizoen 12 ook maar even ernaar verwijzen.
臥底 是 谁?

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Molpedia
« Reactie #121 Gepost op: 17-12-2011, 11:43:35 »
Waarom staat er op de mainpage nog dat er maar 12 artikelen zijn ? Ik zou het wel willen veranderen, maar heb geen idee hoeveel artikelen er zijn ... maar zeker meer dan 12  ;) .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline EMIBH

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molpedia
« Reactie #122 Gepost op: 17-12-2011, 12:26:38 »
Hmm, daar moet een simpele tag voor zijn dacht ik. Momentje.

EDIT: De tag staat er al... Wat vreemd.
« Laatst bewerkt op: 17-12-2011, 12:28:13 door EMIBH »
臥底 是 谁?

Offline bartjel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Klik 'm aan!
Re: Molpedia
« Reactie #123 Gepost op: 17-12-2011, 14:05:50 »
Waarom staat er op de mainpage nog dat er maar 12 artikelen zijn ? Ik zou het wel willen veranderen, maar heb geen idee hoeveel artikelen er zijn ... maar zeker meer dan 12  ;) .
Hmm, daar moet een simpele tag voor zijn dacht ik. Momentje.

EDIT: De tag staat er al... Wat vreemd.

{{NUMBEROFARTICLES}} telt het aantal pagina's die aan bepaalde voorwaarden voldoen:
Citaat
{{NUMBEROFARTICLES}} is a Magic word that returns the number of all articles (not counting Main Page). By default, a new page in the main namespace (the one without a prefix like "User:" or "Talk:") will be counted as an article in the statistics and the {{NUMBEROFARTICLES}} variable (on this project it currently gives 8,150) if it contains at least one wiki link (e.g. the text "[[Main Page]]") or is categorized to at least one category.
Bron: http://www.mediawiki.org/wiki/Manual:Article_count

Dus waarom worden veel pagina's niet meegeteld? Ze bevatten geen link naar een andere pagina en ze hebben geen categorie. Zo hebben alle kandidatenpagina's wel categorieën van seizoenen, maar die staan niet werkelijk op de pagina zelf, maar in de template van de infobox.

Ik kan er voor zorgen dat een pagina wordt meegetelt als die een komma heeft. Zal ik dat aanzetten of wachten we tot het seizoen begint en de pagina's ook linkjes naar andere kandidaten etc. gaan bevatten?

PS: Dit zijn alle pagina's op MolPedia: http://www.molpedia.nl/wiki/Speciaal:AllePaginas
De schuingedrukte titels zijn doorverwijspagina's een hebben zelf geen inhoud.

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Molpedia
« Reactie #124 Gepost op: 18-12-2011, 15:56:30 »
Zo, het eerste artikel van mijn hand (over de taarten) is af klik.
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Molpedia
« Reactie #125 Gepost op: 18-12-2011, 16:23:37 »
Het sjabloon werkt niet echt bij mij...
Ik ga maar eens een followthemoneypagina maken.
...óf niet!

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Molpedia
« Reactie #126 Gepost op: 18-12-2011, 16:29:24 »
Ik ga maar eens een followthemoneypagina maken.

Leuk Pac. Zou leuk zijn als er van meerdere theorieën een pagina is.
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Molpedia
« Reactie #127 Gepost op: 18-12-2011, 16:34:24 »
Alvast een trailer :P

Hoe plaats je dit op Molpedia?
...óf niet!

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Molpedia
« Reactie #128 Gepost op: 18-12-2011, 17:09:07 »
Hoe plaats je dit op Molpedia?

Ik heb gewoon de code's van andere pagina's bekeken om de syntax te leren. Kijk even naar die pagina met de theorie over Hadewych, daar staat ook een filmpje op.
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline EMIBH

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molpedia
« Reactie #129 Gepost op: 18-12-2011, 17:09:29 »
{{YouTube|id=|align=|caption=}}
id: De code die in de YouTube-url achter watch?v= staat. (De ID van jouw filmpje: lcqXEolc8pU)
align: Links/Rechts
caption: Kort zinnetje onder de video.
臥底 是 谁?

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Molpedia
« Reactie #130 Gepost op: 18-12-2011, 19:53:40 »
Het is wel handig om een code af te spreken voor hoofdlettergebruik en spelling van bepaalde zaken.

Zo zie ik op G-root's artikel dat hij De Mol met een hoofdletter d zet. Dat is naar mijn weten niet gebruikelijk. Het is handig om voordat iedereen uitgebreid artikels toevoegt, dat soort dingen met elkaar af te spreken. Idem voor hoofdlettering van koppen; die is in dit artikel ongebruikelijk.

Verder kunnen we gerust links maken naar artikelen die niet bestaan. Bijvoorbeeld zie ik een verwijzing naar de gelijkekansentheorie (is één woord). Daar kun je een link naar het artikel Gelijke kansen maken, of dat artikel nu wel of niet al geschreven is.

Daarnaast zou ik theorieën die gelden voor meer seizoenen niet aan een seizoen koppelen. Het lijkt nu alsof Alles combineren gelinkt is aan seizoen 12.

Verder ziet het hele project er heel aardig uit en het lijkt nu wel iets moois te gaan worden.


Edit: er zit een spelfout in een artikelnaam, Jan Koojman, moet zijn Kooijman. Is dat zomaar aan te passen?
« Laatst bewerkt op: 18-12-2011, 19:58:33 door Erik Leppen »
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline EMIBH

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molpedia
« Reactie #131 Gepost op: 18-12-2011, 20:24:08 »
Ik gebruik eigenlijk standaard "de Mol" omdat ze dat bij de Avro (zover ik weet) ook doen.
De achternaam van Jan zal ik ook maar even aanpassen dan. ;) Bartjel was me al voor zo te zien.
臥底 是 谁?

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Molpedia
« Reactie #132 Gepost op: 18-12-2011, 20:42:26 »
Zo zie ik op G-root's artikel dat hij De Mol met een hoofdletter d zet. Dat is naar mijn weten niet gebruikelijk.

Klopt, ik heb het veranderd.

Verder kunnen we gerust links maken naar artikelen die niet bestaan. Bijvoorbeeld zie ik een verwijzing naar de gelijkekansentheorie (is één woord). Daar kun je een link naar het artikel Gelijke kansen maken, of dat artikel nu wel of niet al geschreven is.

Dat is me voor nu even teveel werk. Heb wel een linkje naar Pepijn toegevoegd voor het idee.
« Laatst bewerkt op: 18-12-2011, 20:48:08 door G-root »
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline bartjel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Klik 'm aan!
Re: Molpedia
« Reactie #133 Gepost op: 18-12-2011, 21:54:57 »
Edit: er zit een spelfout in een artikelnaam, Jan Koojman, moet zijn Kooijman. Is dat zomaar aan te passen?
Rechtsboven naast Lezen, Bewerken en Geschiedenis bekijken staat zo'n pijltje, dan verschijnt Hernoemen.

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Molpedia
« Reactie #134 Gepost op: 20-12-2011, 21:58:59 »
Dit topic is dus overgezet van het board WIDM11 naar WIDM12.

Voor alle duidelijkheid een mededeling c.q. vraag vanuit de WIDM-crew:

Willen jullie alle opmerkingen betreffende Molpedia beperken tot dit draadje. Dus geen verwijzingen/links vanuit andere topics naar Molpedia etc.

Omdat Molpedia heel veel connecties heeft met dit forum wordt bij hoge uitzondering toegestaan dat Molpedia genoemd/gelinkt wordt op dit forum.

Veel succes verder met het verder uitbreiden van dit project!
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline bartjel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Klik 'm aan!
Re: Molpedia
« Reactie #135 Gepost op: 21-12-2011, 20:50:06 »
Dit topic is dus overgezet van het board WIDM11 naar WIDM12.

Voor alle duidelijkheid een mededeling c.q. vraag vanuit de WIDM-crew:

Willen jullie alle opmerkingen betreffende Molpedia beperken tot dit draadje. Dus geen verwijzingen/links vanuit andere topics naar Molpedia etc.

Omdat Molpedia heel veel connecties heeft met dit forum wordt bij hoge uitzondering toegestaan dat Molpedia genoemd/gelinkt wordt op dit forum.

Veel succes verder met het verder uitbreiden van dit project!


Maar als het toevoeging heeft tot het topic, mag er dan wel een link komen? Niet van KLIK HIER in grote letters ofzo maar een gewone link.

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Molpedia
« Reactie #136 Gepost op: 21-12-2011, 20:53:20 »
Maar als het toevoeging heeft tot het topic, mag er dan wel een link komen? Niet van KLIK HIER in grote letters ofzo maar een gewone link.

De link naar Molpedia mag genoemd worden, maar dan op een normale (bescheiden) wijze uiteraard.

Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline EMIBH

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molpedia
« Reactie #137 Gepost op: 28-12-2011, 22:56:07 »
Weet iemand waar 'mijn' pagina over de buitenlandse Wie is de Mol?-series heen is? Ik meen hem vrij kort geleden nog gezien te hebben...
臥底 是 谁?

Offline bartjel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Klik 'm aan!
Re: Molpedia
« Reactie #138 Gepost op: 3-01-2012, 23:37:25 »
« Laatst bewerkt op: 3-01-2012, 23:40:52 door bartjel »

Offline bartjel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Klik 'm aan!
Re: Molpedia
« Reactie #139 Gepost op: 6-01-2012, 23:09:05 »
Ik heb heel aflevering uitgetypt: http://www.molpedia.nl/wiki/Seizoen_12/Aflevering_1
Als je een spellingsfoutje ziet, verbeter het dan! :)

Ik wil ook nog alle kandidaatpagina's bijwerken, maar daar heb ik nu geen tijd meer voor.