Goedenavond allemaal!
Miami calling!Allereerst, wil ik namens de staat van Florida gastvrouw Lucy heel erg bedanken voor het organiseren van deze fantastische show.
Ook wil Florida haar eigen band Anberlin bedanken voor de geweldige performance en sublieme vertegenwoordiging! Helaas zakken we nu wel een beetje weg...
Verder worden tot dusver Sinterklaas, Go_ahead, Oregon, Washington, Illinois, Oklahoma, Alabama, Connecticut en New York bedankt voor de punten en met name
Georgia! Bedankt voor de 12 punten!
Welnu, laten we beginnen met de staten die het de punten uit Florida niet waard waren:
20. Massachusetts: Dit aparte duo is duidelijk nog nooit in Florida geweest. De shores in Florida zijn natuurlijk veel beter dan die in California.
19. Vermont: Sorry babe, it's not you, it's me.
18. Washington: Het liedje is behoorlijk oud en de clip ontzettend gedateerd. Daarbij heb ik echt wel betere nummers van de Foo Fighters gehoord.
17. Kentucky: Well, you don't have to knock on my door, that's for sure. Erg simpel, ligt niet lekker in het gehoor.
16. New York: Wat een toestand zeg. Is dit serieus het beste liedje wat uit New York komt? Er zijn vast wel (nieuwere) liedjes te vinden die vele malen beter zijn.
15. Alabama: Lekker zweverig hippie liedje. Beetje ABBA-like. Niet echt mijn ding.
14. Arkansas: Alweer een oud liedje. Nogal boring. Ik denk dat je echt Lost gezien moet hebben om dit te kunnen waarderen.
13. California: Lekker country, alleen een nogal dommige tekst eerlijk gezegd.
12. Mississippi: Met alle respect, maar een liedje uit 1956 vind ik echt niet passen bij een Songfestival in 2013. Bij voorbaat: nul points.
11. North Carolina: Erg origineel, not.
Oké, dat waren de slechtste liedjes. Het is nu tijd voor de eerste punten uit Florida!
1 punt gaat naar:
Connecticut: Voordeel van de twijfel. Het is een heel goed liedje, maar niet zo origineel.
2 punten gaan naar:
3 punten gaan naar:
Texas: Leuk, origineel en fris popliedje.
4 punten gaan naar:
Oklahoma: Leuk liedje, typisch Amerikaans.
5 punten gaan naar:
Minnesota: Erg mooi liedje en origineel.
6 punten gaan naar:
Georgia: Mooi en interessant lied, want een liedje kun je het niet noemen.
7 punten gaan naar:
Tennessee: Kings of Leon is top. Goed liedje, maar niet goed genoeg voor de top 3.
And finally, the top 3!
De 8 punten gaan naar:
Colorado!
Heel mooi liedje, ook typisch Amerikaans, erg goed.
De 10 punten gaan naar:
Nevada!
Het vrolijkste liedje van de avond, zit heel goed in elkaar.
Het allerbeste liedje volgens Florida krijgt de 12 punten:
Oregon! Doet mij denken aan Coldplay qua vocalen en het ligt gewoon heel lekker in het gehoor!