Ik had U2 ingestuurd.
Ik heb erg geworsteld met het kiezen. De steden van de nummers die ik graag mee wilde laten doen, werden niet vermeld in de lijst. Dus uiteindelijk maar voor U2 gegaan, omdat ik dat toch een goede band vind. Ik vind het zeker niet U2's beste nummer. Ben meer fan van de vroegere nummers. Uiteindelijk was ik toch wel tevreden met m'n keus, omdat er een mooi verhaal van Mandela bij zat. Ik zag bij eerdere winnaars ook een nummer dat in de top 40 heeft gestaan, dus ik had er niet zo bij stilgestaan dat dat nu niet de bedoeling was. Maar de hele opzet vind ik wel erg leuk en wie weet de volgende keer beter.
Dat hele orginaliteitsgedoe is ook lastig. De een let er wel op, de ander niet, de ander een beetje. De een vind het al teveel als de band/zanger te bekend is. De ander let alleen op het nummer, dus vind een onbekend nummer van een bekende band ook goed
En inderdaad 3 winnaar waren ook gewoon superbekend. Jeanny en Something in the water en Sky on fire..
Bij die eerste 2 waren de eerste fesitvals en werd er nog niet op gelet. Daarna werd er meer op gelet. Sky on fire kende toen ik daarmee won lang niet iedereen, want er zijn een hoop mensen die de top 40 niet bijhouden. Het is gewoon lastig allemaal