1 punt geeft Glasgow aan :
Londen
Ik weet niet zo goed wat ik ervan vind. De ene keer vind ik het wel wat hebben, de andere keer vind ik het passen bij de clip. Het liedje zou het goed doen in dat bejaardentehuis.
2 punten van Glasgow voor :
Melbourne : Riptide dus, tja mijn 2e keus ( de artiest dan ) . T liedje is leuk, gevarieerd en opzwepend. Maar deze versie is gewoon lelijk. Een fatsoenlijke youtubelink met zuivere zang, en dit nummer had hoog gescoord. Nu is het alsof iemand een ballon met helium heeft gepakt, en daarna dit liedje begint te zingen. En oja : ik kende het liedje dus al
3 punten voor
Auckland
Love love love, maar niet voor dit eentonige nummertje. Oké , het is lekker vrolijk en de clip is een pluspuntje ( ik lag dubbel om dat gevecht tussen die pinguïn en die piraat), ik zou dit zelf gewoon niet opzetten, ook al kan ik me voorstellen dat mensen het een goed nummer vinden
4 punten voor
New York
Liedje zit wel goed in elkaar. Maar het is wel 13 in een dozijn.
5 punten voor
Perth
Vanaf hier wordt het stukken minder dan de bovenste 5 . Gaat wel, een van de betere eentonige nummers uit halve finale 1 . Dit kan er wel mee door
De overige liedjes waren heel goed 6 punten voor :
Los Angeles : By a mile de beste uit de tweede halve finale
Lekker nummertje hoor, had natuurlijk mijn inzending moeten zijn deze stad. Maargoed met mijn vervanger kan ik wel leven. Hier zit een lekkere opbouw in
7 punten voor :
San Jose : iets gezakt na ronde 1. Ging me toch wat meer vervelen.
Ja dit vind ik ook wel leuk. Lekker anders dan de rest. En leuk die snelle herhaling bij Knock knock knock enzo. En goede opbouw. Goed nummertje, maar zang kan beter !
8 punten voor :
Parijs , ook lekker anders !
Was al goed, blijft goed. Lekker franstalig nummertje.
10 punten voor :
Wenen
Vond ik in de voorronde al leuk nummertje. Ook lekker anders dan de rest. Dat ga ik belonen! Gitaartje erbij. Clip slaat nergens op, maar dat vind ik ook niet relevant in een songfestival.
En tot slot..... 12 punten. En hij staat op repeat in mijn spotifylist. Samen met de winnaar van paar jaar geleden ( Long way ) de beste songfestivalinzending hier. Wat een lekker deuntje
12 punten voor :
Stockholm !
Dit vind ik na een paar keer luisteren een heel aardig nummer ! Tenminste anders dan de rest. En dit zou zo in de top40 kunnen als onbekend nummer, net als Bombay street paar jaar geleden, dat vond ik ook al zo’n briljante inzending. Deze komt in mijn uitgaansafspeellijst op spotify !
Tussenstand :
1. Stockholm: 15 punten
2. Wenen: 14 punten
Parijs: 14 punten
4. Algiers: 12 punten
5. Auckland: 11 punten
Los Angeles: 11 punten
6. Nottingham: 10 punten
7. Melbourne: 9 punten
8. San Jose: 7 punten
9. New York: 6 punten
10. Perth: 5 punten