Poll

Wie is de Mol?

Anne-Marie
42 (50.6%)
Hadewych
21 (25.3%)
Liesbeth
20 (24.1%)

Totaal aantal stemmen: 83

Auteur Topic: [poll] Wie is de 12e Mol?  (gelezen 221443 keer)

Offline Pierre1830

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Leve het leven
Re: Wie is de 12e Mol?
« Reactie #160 Gepost op: 21-01-2012, 10:42:55 »
Ik ben van Liesbeth afgestapt. Liesbeth wordt eerste, dus winnaar.
De mol heeft deze aflevering GEEN kans gekregen om TONEEL te spelen.
Mijn mol wordt Marit.
In den beginne was er niets, en dat is toen ook nog ontploft.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is de 12e Mol?
« Reactie #161 Gepost op: 21-01-2012, 11:05:48 »
GEEN kans gekregen om TONEEL te spelen

Dat 'gekregen' zou ik nog willen wijzigen want ik denk eerder dat ze juist heel doelbewust geen toneel speelde... op de toren zag ze de groep van verre al aankomen dus ze wilde per se overduidelijk maken dat de groep niet naar binnen mocht. Mooi spel van Marit; jammer dat de groep het spel weer eens niet meespeelde ::rofl:: (waar kennen we dat ook weer van? Kim aan tafel bij Karel&Angela bijv.!)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Pierre1830

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Leve het leven
Re: Wie is de 12e Mol?
« Reactie #162 Gepost op: 21-01-2012, 11:35:58 »
Bij de boottocht werd ze door Liesbeth bij de groep van 2 geplaatst, waar ze nauwelijks kon mollen.
Bij de jokers kon ze moeilijk voor de jokers kiezen die ze dan toch weer moest afgeven.
Bij de toten voorkwam Maarten dat ze met verkeerde antwoorden kwam.
En haar zogenaamd duidelijke instructie aan Tim, had ook nauwelijks het door haar gewenste effect.

Nee, ze heeft geen kans GEKREGEN.  ;)

Volgens mij ga ik zo een tunnel inrijden.
« Laatst bewerkt op: 21-01-2012, 11:38:40 door Pierre1946 »
In den beginne was er niets, en dat is toen ook nog ontploft.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Wie is de 12e Mol?
« Reactie #163 Gepost op: 21-01-2012, 14:15:39 »
1. William
2. Liesbeth
3. Hadewych

T is wel heel saai en leeg in de William-tunnel  ;D
You'll never walk alone

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Wie is de 12e Mol?
« Reactie #164 Gepost op: 21-01-2012, 15:01:49 »
1. William
T is wel heel saai en leeg in de William-tunnel  ;D

Dan moet je een vlammend betoog schrijven in zijn topic over waarom hij de Mol is  :P .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de 12e Mol?
« Reactie #165 Gepost op: 21-01-2012, 15:20:34 »
Bij de jokers kon ze moeilijk voor de jokers kiezen die ze dan toch weer moest afgeven.

Dit vind ik zo'n non-excuus. Ze zal toch een keer die jokers moeten geven. Als ze ze nu had weggegeven had ze in ieder geval de jokers die ze in een volgende aflevering wint mogen houden.
Dit excuus had ze als Mol prima kunnen gebruiken. Nu stelt ze - als kandidaat - het probleem voor zichzelf uit. En dan is 't nog maar de vraag of iemand überhaupt kon zien dat ze jokers kreeg, want ze was als laatste over. Het lijkt wel of ze een excuus zoekt om geld te pakken. Lijkt me niet mols, tenzij er inderdaad een addertje onder het gras blijkt te zitten.

Offline Pierre1830

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Leve het leven
Re: Wie is de 12e Mol?
« Reactie #166 Gepost op: 21-01-2012, 15:23:14 »
Volgens mij moest ze alleen de jokers die ze in aflevering 3 had afgeven.
In den beginne was er niets, en dat is toen ook nog ontploft.

Offline E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de 12e Mol?
« Reactie #167 Gepost op: 21-01-2012, 15:25:37 »
Dit vind ik zo'n non-excuus. Ze zal toch een keer die jokers moeten geven. Als ze ze nu had weggegeven had ze in ieder geval de jokers die ze in een volgende aflevering wint mogen houden.

Echter is er in een volgende aflevering waarin jokers zijn te winnen, de kans groot dat of Frits of Tim al is afgevallen, dan hoeft ze de jokers ook niet af te geven. Dus zo'n slechte zet was het niet vond ik

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Wie is de 12e Mol?
« Reactie #168 Gepost op: 21-01-2012, 15:28:37 »
Bij de boottocht werd ze door Liesbeth bij de groep van 2 geplaatst, waar ze nauwelijks kon mollen.


Bij de toren koos Liesbeth haar uit, maar bovenstaande keuze was echt helemaal die van haarzelf ("ik houd niet van water")

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Wie is de 12e Mol?
« Reactie #169 Gepost op: 21-01-2012, 17:20:18 »
Dan moet je een vlammend betoog schrijven in zijn topic over waarom hij de Mol is  :P .

Ik heb er een poging tot gedaan  ;D
You'll never walk alone

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Wie is de 12e Mol?
« Reactie #170 Gepost op: 21-01-2012, 19:07:41 »
Wat is het moeilijk !

Ik kies meestal mijn Mol dmv afstrepen.
Na haar goede raadwerk bij pim-pam-pet, het echt niet de toren in willen en een het feit dat haar foto (afl 1) niet klopte, zet ik een streep door Hadewych.
Gezien Marion oa op hem stemde, zijn niet kloppende foto, het pakken van 1000 euro ipv een joker en het niet pakken van -500 op de gletsjer, ook een streep door Tim.
Anne-Marie had ook een foute foto, was goed bij het vliegtuig, wilde niet de toren in en herkende toch wel "vi" van viking. Zij krijgt een halve streep.

Dan zit ik in een naar pakket. Er is niemand die én de goede foto had én jokers pakte ipv 1000 euro. Welke van de 2 is belangrijker? Ik neig toch naar de foto's, vooral omdat het komende aflevering misschien geld gaat kosten om iedereen door te krijgen. Definitieve streep door Anne-Marie dus, en door Frits en Liesbeth.

Dus dan, Marit of William ? Marit deed het vrij goed op de toren, en gaf zich over bij paintball. William deed zijn best bij het vliegtuig, en pakte waarschijnlijk geen -500 euro koker. Toch vind ik de argumenten tegen Marit sterker, is het dan William ?? Ook qua Molacties doet William volgens mij niet voor Marit onder.

Mocht de foto hint toch niet kloppen, dan denk ik dat het Frits of Liesbeth is. Eigenlijk is Frits nog best verdacht. Het enige argument wat ik dan nog tegen hem weet is dat Marion oa op hem stemde. Daarentegen deed hij het opvallend goed met het paintball (=mol), maakte hij er een potje van bij de auto's en maakte hij een erg onduidelijk pim-pam-pet bord ... waarom verdenken zo weinig mensen Frits eigenlijk ... ?
« Laatst bewerkt op: 21-01-2012, 19:09:28 door G-root »
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Wie is de 12e Mol?
« Reactie #171 Gepost op: 21-01-2012, 23:24:47 »
Ik ga voor William. Hij is schijnbaar helemaal in zijn element bij de rare dingen die hij doet. Ook zijn acties passen goed binnen een molprofiel. En die enveloppe met 1000 euro, tja daar zit dan net toevallig dat extra briefje bij...

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Wie is de 12e Mol?
« Reactie #172 Gepost op: 21-01-2012, 23:30:47 »
waarom verdenken zo weinig mensen Frits eigenlijk ... ?

Goede vraag. In de Avrobode zeg ik nog dat ik Frits na aflevering 1 het meest verdacht vind. Dat was omdat hij de vrijstellingen vond, wat nodig was voor de volgende opdracht.
Maar dan... het autorijden is één warboel, wat hem niet aan te rekenen is omdat de opdracht veel te moeilijk was, hij raadt de code met de tonnen niet, wat ook niet zijn schuld is. Hij lijkt zijn best te doen bij pimpampet, maar pakt vervolgens wel weer jokers. Eigenlijk zit hij nooit echt in een positie waar hij veel fout kan doen. En hij komt integer en enthousiast over. Typisch kandidaat, lijkt het.

Offline Pierre1830

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Leve het leven
Re: Wie is de 12e Mol?
« Reactie #173 Gepost op: 21-01-2012, 23:50:34 »
Ik ga voor William. Hij is schijnbaar helemaal in zijn element bij de rare dingen die hij doet. Ook zijn acties passen goed binnen een molprofiel. En die enveloppe met 1000 euro, tja daar zit dan net toevallig dat extra briefje bij...
Liesbeth, die weer eens eerste was, had ook de enveloppe met het briefje kunnen pakken.
De enveloppe werd namelijk niet verwisseld.
In den beginne was er niets, en dat is toen ook nog ontploft.

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de 12e Mol?
« Reactie #174 Gepost op: 22-01-2012, 01:03:53 »

1. Tim  ::vergroot::

(of toch Liesbeth? Alternatief, met twijfel)
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is de 12e Mol?
« Reactie #175 Gepost op: 22-01-2012, 10:51:05 »
1. Tim  ::vergroot::
Maar die staat wel al een week stijf laatste in de MOLBEURS...
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Wie is de 12e Mol?
« Reactie #176 Gepost op: 22-01-2012, 11:05:55 »
Maar die staat wel al een week stijf laatste in de MOLBEURS...

Soms heb ik het idee dat de molbeurs wat traag reageert ... staat hij niet gewoon nog onderaan wegens dat gerucht van 2 weken terug dat hij eruit zou gaan ?
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is de 12e Mol?
« Reactie #177 Gepost op: 22-01-2012, 11:31:34 »
molbeurs wat traag reageert

Ja die reageert soms sowieso nogal raar.

Maar Tim stond hier verleden week ook bijna onderaan bij de verdenkingen. Weliswaar ongetwijfeld gedrukt doordat liefst ca 50% van de mensen in de afvallers-poll hem hadden aangewezen. Dat is nu niet zo dus komt Tim in deze poll er ook iets beter uit. Maar erg sterk is de verdenking op Tim niet. We gaan en masse naar Liesbeth.

Wel leuk dat het daarachter vlakbij elkaar zit. De verdenking op Marit is flink geslonken. Ze doet het dus goed als mol ::love::  ::pinokkio::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Wie is de 12e Mol?
« Reactie #178 Gepost op: 22-01-2012, 14:38:07 »
Ik hou nog in elk geval deze week Marit als mol, ondanks dat ze veel geld pakt. In de eerste opdracht vind ik haar erg verdacht. In de laatste opdracht lijkt ze ook veel fouten te maken die Maarten verbeterd.

De hoofdreden is eigenlijk dat niemand anders er met kop en schouders boven uit steekt. Ik weet niet naar wie ik zou moeten overstappen. Voor elke kandidaat zijn er redenen om ze af te schrijven als mol.

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de 12e Mol?
« Reactie #179 Gepost op: 22-01-2012, 14:49:41 »

Wel leuk dat het daarachter vlakbij elkaar zit. De verdenking op Marit is flink geslonken. Ze doet het dus goed als mol ::love::  ::pinokkio::

Lo is quite strange ::rofl::

Als de verdenking op Tim niet erg sterk is dan doet hij het met hetzelfde argument dus goed als mol.  ::tandpastasmiley::

Zoals ik al zei, ik moet vertrouwen houden in mijn eigen manier van kijken. De enige waar ik, afgezien van Tim (en Liesbeth), tot nu toe weinig (overtuigends) aan gevonden heb en nog aan zou kunnen twijfelen is William. Tegen hem spreken echter weer andere dingen zo sterk. Ook wil ik er niet aan dat een Mol een joker ritselt bij een van de kandidaten. Wat betreft Marit, zij valt tot nu toe met alles in het patroon van de onwennige, angstige, twijfelende, secure kandidaat die vooral correct wil zijn naar de anderen toe, maar onderussen met wat meer vertrouwen nu duidelijk ook voor haar eigen kansen kiest. Daarnaast heb ik geen enkele 'molaktie' van haar gezien die niet binnen dat patroon verklaarbaar is. Zelfs het gebaar van de kokers op de gletsjer is prima uit te leggen als Marit die hier aardig wil zijn en voor het spel correct, zodat ze in ieder geval die vijf kokers hebben. Ik bedoel maar.
Facial expression, body language, context, interpretation!