Poll

Wie is de Mol?

Anne-Marie
42 (50.6%)
Hadewych
21 (25.3%)
Liesbeth
20 (24.1%)

Totaal aantal stemmen: 83

Auteur Topic: [poll] Wie is de 12e Mol?  (gelezen 221444 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Wie is de 12e Mol?
« Reactie #220 Gepost op: 26-01-2012, 23:45:48 »
Liesbeth
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wie is de 12e Mol?
« Reactie #221 Gepost op: 26-01-2012, 23:46:39 »


Als een moderator eventjes zorgt dat er een deadline komt en je je stem mag wijzigen, is het weer helemaal top!
at your service ;)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de 12e Mol?
« Reactie #222 Gepost op: 27-01-2012, 00:39:58 »
Marit of Liesbeth. :)

Mijn schot-voor-de-boeg mol of back-up-mol  ;D

Frits: kandidaat pur sang. Geniaal hoe ie het spel meespeelt, maar komt op mij te kandidaterig over. Speelt om het spel te winnen zoals Art vorig jaar deed.
Tim: sluwe kandidaat die speelt dat ie de mol is en toch niet is. Althans, dat gevoel krijg ik bij hem. Hij krijgt anderen zover met verwarring zaaien in gesprekjes dat je de indruk krijgt een mol aan het werk te zien. Maar toch.. slimme strategie om ver te komen als kandidaat. Stuur jouw concurrenten met een kluitje het riet in et voila  ::tandpastasmiley::
William: probeert eenzelfde als Tim. Maar dan door zich te profileren als paranoïde kandidaat  ::rofl:: En het lukt hem ook nog om anderen er gek van te krijgen (zie Liesbeth) Wederom met dezelfde insteek: concurrenten de pas af te snijden zodat jij verder komt.

Hadewych: komt door haar gedrevenheid en oprechte verbazing/enthousiasme wanneer een opdracht slaagt of mislukt bij uitstek naar voren als kandidaat. Draagt haar steentje bij om opdrachten te doen slagen en kiest tegelijkertijd ook voor zichzelf. Dus prima kandidaat :)
Anne-Marie: beetje een laken, zelfde pak als met Hadewych. Ze is dan weliswaar minder expressief, ze is daarin meer met Frits te vergelijken. In elk geval zet ze alles in de schaal om opdrachten te doen slagen.

Wat mij doet blijven bij Liesbeth en/of Marit. Voor beide is veel te zeggen. Zal wel weer een gevalletje Roderick/Milouska, Anniek/Jon, Kim/Sanne en Pepijn/Patrick worden ben ik bang. ;D
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Yesse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de 12e Mol?
« Reactie #223 Gepost op: 27-01-2012, 10:05:21 »
Gekozen voor Tim, maar op mijn lijstje staan ook nog Liesbeth (al mag ik haar niet zo...) en Frits omdat hij toch heel lacherig en 'naïef' door het spel wandelt.. Oja en William is ook nog een mini-beetje verdacht. Dit jaar geen tunnel voor mij maar een heel metro-netwerk  ::rofl::

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de 12e Mol?
« Reactie #224 Gepost op: 27-01-2012, 14:47:10 »
Toch denk ik nog steeds Anne-Marie.

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de 12e Mol?
« Reactie #225 Gepost op: 27-01-2012, 14:48:45 »
Gekozen voor Tim, maar op mijn lijstje staan ook nog Liesbeth (al mag ik haar niet zo...) en Frits omdat hij toch heel lacherig en 'naïef' door het spel wandelt.. Oja en William is ook nog een mini-beetje verdacht. Dit jaar geen tunnel voor mij maar een heel metro-netwerk  ::rofl::

Ja dit had exact mijn post kunnen zijn.. (behalve dat ik nix tegen Liesbeth heb)
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: Wie is de 12e Mol?
« Reactie #226 Gepost op: 27-01-2012, 14:56:50 »
Tim voor mij, met Liesbeth als verre tweede. De rest zou mij enorm verbazen, maar goed dat lukt ze vaker :D

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de 12e Mol?
« Reactie #227 Gepost op: 27-01-2012, 15:07:57 »
ik ben geswitched.. al hoewel ik nog geen afscheid kan nemen van Tim sowiesi niet tot donderdag.. heb ik nu voor Frits gestemd..
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Wie is de 12e Mol?
« Reactie #228 Gepost op: 27-01-2012, 16:30:26 »
Toch denk ik nog steeds Anne-Marie.

me too.
Ik zou anders alleen nog switchen naar Frits, maar iets in me zegt me dat Frits het gewoon niet is...

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de 12e Mol?
« Reactie #229 Gepost op: 27-01-2012, 16:38:00 »
ja dat heb ik dus ook met frits..
toch maar weer terug naar Tim??... grrrrr
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: Wie is de 12e Mol?
« Reactie #230 Gepost op: 27-01-2012, 16:57:01 »
Ik kan ook niet geloven dat Frits het is.. hij- hij is het gewoon niet !

1. Liesbeth
2. Anne-Marie
3. Tim

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de 12e Mol?
« Reactie #231 Gepost op: 27-01-2012, 17:01:55 »
ik heb
1) Tim
2) Frits liesbeth..
3) William

maar laat mijn stem maar staan op Frits want anders heeft ie geeneens stem.. is ook zo sneu..
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Wie is de 12e Mol?
« Reactie #232 Gepost op: 27-01-2012, 18:18:17 »
Ik heb William van de 0 af gehaald.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de 12e Mol?
« Reactie #233 Gepost op: 28-01-2012, 09:50:40 »
Liesbeth. ::jaja::

Na donderdag écht geen reden om meer van haar af te stappen. Tenzij ze een rood scherm krijgt, en dan ga ik enorm af. ::rofl:: (gelukkig niet alleen dan :P)

Frits nieuw op 2. In Tim zie ik geen Mol. De rest kan het voor mij niet meer zijn.

Offline Rick De Molloot

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • traust enginn!
Re: Wie is de 12e Mol?
« Reactie #234 Gepost op: 28-01-2012, 11:15:50 »
1 Tim
2 Liesbeth
3...
4...
5...
6...
7...
8...
9...
10...
11 t/m 14 Marit, William, Anne-Marie & Frits
WIDM 2012: Traust enginn!!

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de 12e Mol?
« Reactie #235 Gepost op: 28-01-2012, 11:28:25 »
Ondanks dat je allerlei leuke theorieen en scenario's kunt verzinnen als "het is de ultieme mindfuck als de mol niet onderhandelt" en "misschien hadden ze met naar binnen gaan in de toren juist wel meer verdiend", want niks is immers wat het lijkt, ga ik voor de weg van de minste aannames. (ockham's razor: bij meerdere verklaringen is degene met de minste aannames vaak de juiste)

Ik ga uit van:
- De mol onderhandelt gewoon mee (beste positie)
- Met naar binnen gaan in de toren was geen geld verdiend (nooit gezegd dat dit wel zo zou zijn, ook Art zegt na afloop dat ze een goede keuze gemaakt hebben)
- De mol kan in de 1e 2 opdrachten van aflevering 4 rustig aan gedaan hebben, want die weet dat opdracht 3 cruciaal is
- De pot spekken voor een 'de hele pot kan leeg' - opdracht zal de mol in dezelfde aflevering doen. In aflevering 1 tot en met 3 zal die gewoon mollen.

William (onderhandeling) en Marit (onderhandeling en toren) vallen hiermee voor mij af. Hadewych en Annemarie vallen af omdat ze bij de onderhandelingen op de verkeerde posities zitten (zie topic over de onderhandelingen)  Frits en Tim zitten in de sleutelposities, Liesbeth heeft een gunstige positie omdat ze 2 kanten op kan aansturen.

De mol moet ik dus zoeken tussen deze 3. In de eerste opdrachten van aflevering 4 mag de mol rustig aan doen, dus deze zijn niet interessant. Je moet kijken wat deze 3 in afl. 1tm3 doen, want hier zal de mol gewoon mollen.

Frits schrijf ik daarmee af met enkele zeer kandidaatse acties: Het noemen van een schrijver met een Q en het in zijn algeheel zijn best doen in de riverjet en het juist corrigeren van de groep op de trap bij de verwarring rondom 18x2, waar Frits er op wijst dat het maal moet zijn. Ook zijn resultaat met de jeeps bleek volgens sommige screens niet eens zo heel slecht. Wel verdacht zijn het pakken van de joker (maar ook als kandidaat logisch) en het pakken van de vrijstelling. Bij die vrijstelling ging Frits hier echter naartoe omdat Annemarie verkeerd liep. Frits had zichzelf dus helemaal niet naar de vrijstelling toegestuurd.  

Liesbeth komt op het strand te laat, vind geen kokers en stemt in met het (niet nuttige) idee van Marit om 3 kokers van 1 plek te halen. Bij de trap heeft ze de porto en loopt ze het langst door. Ze kan Art halverwege een driedelige som wegdrukken en kan liegen over haar huisnummer. Mollen is mogelijk voor haar. Ook doet ze bij het seinen voor het eerst iets goed, terwijl dat hier juist averechts werkt. In de riverjet doet ze wel haar best (bord word gelezen en levert geld op, noemt zelf goede suggesties). Direct een joker pakken is logisch al mol, bij de rondleiding maakt Liesbeth echter geen enkele aanstalte om naar binnen te gaan. Hoge molpotentie, maar ligt er soms dik bovenop.

Tim komt ook niet op het strand, vind een koker maar die levert niks op. Opvallend is dat hij afl 1 aan Frits geeft, welke meer waard is. Maar winnen van 2 is makkelijker dan winnen van 3. Mogelijk neemt een mol daarom genoegen met 1000 eruit ipv 1500. Tim had zelf ook geen invloed op dat hij naar de vrijstelling wordt gestuurd. Op de trap blijft Tim vroeg staan en geeft iig 2x een goed antwoord. Echter zien we 1 vraag niet. In de speedboot kiest Tim een duidelijke (maar goedkope) letter + bord en schrijft hij niet alle genoemde antwoorden op. Met Marit en Hadewych afgeschreven heb je als schrijver de beste molpositie. Bij de Jokers pakt Tim geld. Dit is als mol slechts te verklaren vanwege de deal die Frits wil maken. Als Tim 2 jokers pakt, pakt Frits geld. Waarom niet geld pakken zodat je weet dat Frits 1000 uit de pot gaat houden en je zelf minder verdacht bent. Bij de rondleiding is Tim de eerste die naar binnen wil, hoort hij z'n telefoon niet communiceert hij half totdat Marit hem corrigeert en stookt hij William op.


Conclusie:
- Frits is het niet omdat hij in aflevering 2 en 3 te goed zijn best doet
- Als Tim het is pakt hij 1000 euro als mol. Dit is slechts te verklaren doordat hij hierdoor weet dat Frits geen geld gaat pakken en het anders wel had gedaan.
- Als Liesbeth het is verzuimt ze te mollen bij de rondleiding, ondanks dat Tim en William al een goede voorzet geven. Dit levert 2000 euro voor de groep op.
- Wat Tim goed/kandidaats doet is als mol is binnen dezelfde opdracht en aflevering nog te verklaren
- Wat Liesbeth goed/kandidaats doet als mol is slechts te verklaren met de slotopdracht in aflevering 4 of met niet verdacht willen worden.

Tim is de mol!
« Laatst bewerkt op: 28-01-2012, 11:34:05 door Qper »

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Wie is de 12e Mol?
« Reactie #236 Gepost op: 28-01-2012, 11:35:03 »
- Als Tim het is pakt hij 1000 euro als mol. Dit is slechts te verklaren doordat hij hierdoor weet dat Frits geen geld gaat pakken en het anders wel had gedaan.

Hmmm, waarom had ik dat nog niet bedacht  ::vergroot:: . Aan de andere kant, hij had ook voor 1 joker kunnen gaan ... dan is het nogmaar de vraag of Frits het geld had gepakt.
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Rick De Molloot

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • traust enginn!
Re: Wie is de 12e Mol?
« Reactie #237 Gepost op: 28-01-2012, 11:41:34 »
politici willen alleen maar geld! Dus hij was vast voor het geld gegaan :P Al was er ergens ook een deal over jokers/ zelf jokers pakken, wat tim dus niet deed. Tim kan ook gewoon "goed zijn best" hebben gedaan met in het achterhoofd wetende: die onderhandelings opdracht komt over een tijdje nog. Dus gewoon sympathie en "goed bezig man"'s opwekken bij de groep zodat ie niet verdacht word
WIDM 2012: Traust enginn!!

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de 12e Mol?
« Reactie #238 Gepost op: 28-01-2012, 12:18:39 »
politici willen alleen maar geld! Dus hij was vast voor het geld gegaan :P Al was er ergens ook een deal over jokers/ zelf jokers pakken, wat tim dus niet deed. Tim kan ook gewoon "goed zijn best" hebben gedaan met in het achterhoofd wetende: die onderhandelings opdracht komt over een tijdje nog. Dus gewoon sympathie en "goed bezig man"'s opwekken bij de groep zodat ie niet verdacht word

Ik denk niet dat de mol 1 of 2 afleveringen van te voren al vanuit deze insteek handelt. Inge bracht voor de veiling geld in de pot, maar in dezelfde aflevering. Als de mol hier goed zijn best doet met in het achterhoofd de onderhandeling, doet hij/zij dit in aflevering 4. Anders kun je aflevering 1 tot en met 3 net zo goed niet spelen. Ook zo saai voor de terugblik (ja ik deed mijn best, want we gingen 10 opdrachten later onderhandelen) en oneerlijk voor je medekandidaten die je niet verdenken omdat je 3 afleveringen lang alles goed doet en daarna pas toeslaat. Als de mol uitrust voor een 'pot kan leeg' opdracht, doet de mol dit in dezelfde aflevering.

Offline Tunnelbouwer

  • Forumlid
Re: Wie is de 12e Mol?
« Reactie #239 Gepost op: 28-01-2012, 12:35:25 »
Ik denk niet dat de mol 1 of 2 afleveringen van te voren al vanuit deze insteek handelt. Inge bracht voor de veiling geld in de pot, maar in dezelfde aflevering. Als de mol hier goed zijn best doet met in het achterhoofd de onderhandeling, doet hij/zij dit in aflevering 4. Anders kun je aflevering 1 tot en met 3 net zo goed niet spelen. Ook zo saai voor de terugblik (ja ik deed mijn best, want we gingen 10 opdrachten later onderhandelen) en oneerlijk voor je medekandidaten die je niet verdenken omdat je 3 afleveringen lang alles goed doet en daarna pas toeslaat. Als de mol uitrust voor een 'pot kan leeg' opdracht, doet de mol dit in dezelfde aflevering.

Ik zie er zeker wel een kern van waarheid in. Tot aan het begin van die aflevering was de pot erg laag. De onderhandelingen zouden toch minder spannend zijn met een pot van 2500 euro. Ik vind het dus niet onwaarschijnlijk dat de mol de pot een beetje wilde 'spekken'. Hiermee zeg ik niet dat hij de ultieme kandidaat gaat spelen, maar misschien eerder vrede heeft met een goede uitkomst van een proef. Na aflevering 3 was de pot echter weer goed gevuld, en ik denk dan ook dat bij de snorkelopdracht gemold is.

Bovendien is het helemaal niet zeker dat de pot leeg wordt gespeeld bij de onderhandelingen (het lijkt nu misschien makkelijk, maar probeer het spelletje maar eens met vrienden te spelen oid). Het lijkt me dan ook niet waarschijnlijk dat de mol 3,5 aflevering kandidaat speelt. Ik kijk er als volgt tegenaan: de mol heeft de eerste 2 afleveringen goed zijn/haar best gedaan. De derde aflevering is de mol iets minder actief geweest om de pot te verhogen. In de vierde aflevering is het spelletje voor de mol weer begonnen. Het commentaar van Art in het begin van de aflevering sterkt mij met deze gedachte.