Poll

Wie is de Mol?

Anne-Marie
42 (50.6%)
Hadewych
21 (25.3%)
Liesbeth
20 (24.1%)

Totaal aantal stemmen: 83

Auteur Topic: [poll] Wie is de 12e Mol?  (gelezen 221322 keer)

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [poll] Wie is de 12e Mol?
« Reactie #440 Gepost op: 24-02-2012, 00:35:18 »
Ik vind dat dan wel moeilijk te aanvaarden aangezien zij al steeds de nummer 1 verdachte was op de .nl site.

Wat vind je nou zelf als je dit argument terugleest?

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de 12e Mol?
« Reactie #441 Gepost op: 24-02-2012, 00:39:56 »
Wat vind je nou zelf als je dit argument terugleest?
Vind je niet dat ik al genoeg vind ::rofl::?
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Melo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de 12e Mol?
« Reactie #442 Gepost op: 24-02-2012, 00:44:29 »
Ben al lang blij dat Tim de mol niet is, zou een slechte mol zijn geweest met zijn passiviteit.

Ik denk nu dat het Liesbeth is. Ook geen geweldige mol maar goed.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [poll] Wie is de 12e Mol?
« Reactie #443 Gepost op: 24-02-2012, 00:46:06 »
Vind je niet dat ik al genoeg vind?

Nee, al die polls verblinden. Laat dat een les wezen!

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [poll] Wie is de 12e Mol?
« Reactie #444 Gepost op: 24-02-2012, 00:48:20 »
Tim stemde op haar --> maar ja wie niet? In dit scenario stemden ze allemaal al AM en Tim was nog degene die spreidde.

Ik ben altijd zo zenuwachtig tegen het eind dat ik niet onthoud wie op wie stemt  ;D .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de 12e Mol?
« Reactie #445 Gepost op: 24-02-2012, 00:51:44 »
polls verblinden

Tja het was altijd een goede leidraad, die .nl poll. En de halve groep gaat eruit dankzij op Liesbeth stemmen: Marion, Frits en William... ik weet het niet hoor. Ik ga maar liever voor wie ik de leukste mol vind nu omdat beide dames voors en tegens hebben. De logische keuze is wellicht Liesbeth maar de serie is een grote stunt tot nu toe dus kan maar zo AM het toch zijn ::pinokkio::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [poll] Wie is de 12e Mol?
« Reactie #446 Gepost op: 24-02-2012, 01:13:12 »
En de halve groep gaat eruit dankzij op Liesbeth stemmen: Marion, Frits en William... ik weet het niet hoor.

Het ligt wat genuanceerd, maar hierover geloof ik ook niet meteen alles wat men er van denkt wie op wie stemt. Het is zelfs zo dat door de MolMail ik het vermeend stemgedrag, geduid in fora zoals deze, in twijfel trok.

Offline Grabmill

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de 12e Mol?
« Reactie #447 Gepost op: 24-02-2012, 01:17:00 »
Het valt mij overigens wel op dat vrijwel elke afvaller heel duidelijk gezegd heeft (in Roodshow dan wel dagboek) dat ze er nog steeds van overtuigd zijn dat ze zelf op de goede mol zaten. Dit kan natuurlijk uitgelegd worden als kandidaten-tunnelvisie, maar het zou natuurlijk ook zomaar kunnen dat dit vanuit de programmamakers aan ze gevraagd wordt om de kijkers zo niet te veel duidelijkheid te geven.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de 12e Mol?
« Reactie #448 Gepost op: 24-02-2012, 01:25:00 »
Ik kan daar alleen bij bedenken (bij Liesbeth als kandidaat) dat Tim hier een oelewapper was. Want dat Liesbeth en Frits dan rood stemden ben ik wel zeker. Tim heeft dan dezelfde domme actie behaald als met het joker of geld kiezen.
::rofl::
ZO grappig dat alles wat eerst als geweldige molsabotage wordt betiteld nu ineens 'Hij is een oelewapper' is..  ;D
Al ben ik het met je eens dat het een heel domme actie van hem geweest is in dat scneario.  :P

Ik dacht nog bij het kwartetten, hij twijfelt of Hadewych of Anne-Marie de laatste Tim heeft en vergooit vervolgens zijn (criciale) beurt door iets heel anders te vragen. Not smart Timmetje.  ::ohno::
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de 12e Mol?
« Reactie #449 Gepost op: 24-02-2012, 10:07:17 »
::rofl::
ZO grappig dat alles wat eerst als geweldige molsabotage wordt betiteld nu ineens 'Hij is een oelewapper' is..  ;D
Al ben ik het met je eens dat het een heel domme actie van hem geweest is in dat scneario.  :P

Ja, ik wilde al eerder zeggen dat Tim hier wel eens de grootste nepmollenactie in de geschiedenis kan hebben uitgehaald.  ::rofl::
Ik heb nooit gedacht dat Tim de mol was, maar ik heb wel steeds (en nóg steeds) gedacht dat hij het was die uiteindelijk van rood naar groen geswitcht is en niet Liesbeth. Moeilijk uit te leggen waarom ik dat denk, maar waarschijnlijk door de vertwijfelde blik in zijn ogen tijdens het gesprek met Frits. Liesbeth daarentegen geeft m.i. erg de vibe af echt rood gestemd te hebben. Maar goed, bewijs is dat natuurlijk niet.
Als het idd Tim geweest is, dan blijft het voorlopig nog even raden naar de reden. Misschien dat hij op een bizarre manier dacht de Mol hiermee een hak te zetten...? ??? Of echt om zichzelf verdacht te maken, natuurlijk. Ook dat sluit ik zeker niet uit. Tim was daar vroeg in het spel al erg mee bezig.
Of misschien redeneerde hij net als Frits dat de mol (in zijn ogen Anne-Marie) zeker rood zou stemmen en dacht hij dat de 3 rode stemmen toch al binnen waren (Frits, Liesbeth en AM)?
« Laatst bewerkt op: 24-02-2012, 10:18:32 door Jayne »

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de 12e Mol?
« Reactie #450 Gepost op: 24-02-2012, 10:17:48 »
Wat is het moeilijk dit jaar en wat frustrerend als al vier van mijn mollen eruit vlogen.Ik ga nu terug naar mijn schot voor de boeg, degene die ik zelf als een goede mol inschatte, en dat is Hadewych. De mol die af en toe 500 euro binnen haalde en een hele goede kandidaat speelt. Ik zou haar ook de leukste mol vinden maar ja zo werkt het niet helaas. Annemarie die heeft toch veel goed gedaan hoe ze bijvoorbeeld in die speedboot de borden goed las, dieren met een B invulde, zich toch een beetje afsluit en in haar eentje het spel probeert te spelen, de pijl die ze raak schoot, het geld dat ze pakt bij de Westernopdracht, het feit dat veel kandidaten op haar leken te stemmen toen ze eruit vlogen....
Ik hoop dus dat het Hade is en dat Annemarie gaat winnen. Maar alle hoop die ik tot nog toe had is al vervlogen ;).

Offline Vangu Vegro

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de 12e Mol?
« Reactie #451 Gepost op: 24-02-2012, 10:31:27 »
99% Liesbeth
1% Anne-Marie
0% Hadewych
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline De Bolle

  • Winnaar pool WIDM 2011
  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de 12e Mol?
« Reactie #452 Gepost op: 24-02-2012, 11:07:37 »
Laten we niet vergeten dat bij de abseilopdracht van vorige week Hadewych het tegenovergestelde deed van wat de mol had gezegd en zo geld binnen haalde. Zij kan dus theoretisch gezien de mol niet meer zijn, en als ze het wel is, was ze dus een hele slechte.
Ik moest kloppen want de bel doet het niet

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: [poll] Wie is de 12e Mol?
« Reactie #453 Gepost op: 24-02-2012, 12:02:04 »
Nu mijn mol eruit zet ik m'n geld maar in op Anne-Marie. Zou wel een grote teleurstelling zijn als obvious mole Liesbeth het blijkt te zijn.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de 12e Mol?
« Reactie #454 Gepost op: 24-02-2012, 13:37:55 »
Laten we niet vergeten dat bij de abseilopdracht van vorige week Hadewych het tegenovergestelde deed van wat de mol had gezegd en zo geld binnen haalde. Zij kan dus theoretisch gezien de mol niet meer zijn, en als ze het wel is, was ze dus een hele slechte.

Oneens je haalt zo voor 500 euro in de pot elke verdenking van je af omdat iedereen juist denkt (net als jij) de mol heeft zichzelf sowieso goed. Tegelijk had de mol er wel drie goed en dat is -1500. Dus dat is toch een saldo van -1000. Een goede mol is niet per se diegene die bij elke mogelijke gelegenheid geld uit de pot houdt.
« Laatst bewerkt op: 24-02-2012, 13:40:51 door Lonneke4263 »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [poll] Wie is de 12e Mol?
« Reactie #455 Gepost op: 24-02-2012, 13:41:39 »
Oneens je haalt zo voor 500 euro in de pot elke verdenking van je af omdat iedereen juist denkt de mol heeft zichzelf sowieso goed.

Welke verdenkingen dan? Die ze mogelijk had opgelopen na het kopen van de joker voor 500 euro? Dat zou ik alleen maar zonde vinden van die brutale molactie (dus als Hadewych de Mol is). En dan met de vraag over de bruggen nog eens 500 euro en in het doolhof ook nog eens 500 euro pakken om verdenkingen die er niet zijn af te schudden? Ik vind het zeer onwaarschijnlijk.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de 12e Mol?
« Reactie #456 Gepost op: 24-02-2012, 13:42:38 »
Oneens je haalt zo voor 500 euro in de pot elke verdenking van je af omdat iedereen juist denkt de mol heeft zichzelf sowieso goed. Tegelijk had de mol er wel drie goed en dat is -1500. Dus dat is toch een saldo van -1000.

kijk voor de lol eens hier: http://www.wieisdemol.com/forum/index.php?topic=45286.40 om te zien hoe het werkelijk zit met het geld binnenhalen/ uit de pot houden. Misschien kijk je dan ietsje anders tegen de verdiensten van Hadewych aan ten opzichte van de andere 2 jungis dames.

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de 12e Mol?
« Reactie #457 Gepost op: 24-02-2012, 13:51:04 »
Ik heb op dit moment eerlijk gezegd totaal geen idee:

- Liesbeth werd verdacht door afvaller Frits
- Annemarie werd (zeer waarschijnlijk) verdacht door afvaller Marit

Dan houdt ik Hadewych over, maar ik vind dat die voor een mol een aantal keren onnodig geld verdiend.
- Bij het abseilen zou ze als mol haarzelf niet goed voorspellen (-500 of +500), dus brengt ze onnodig 1000 euro meer in. De vraag over het plein had ze fout kunnen beantwoorden. (weer 500 verdiend). In het doolhof brengt ze nog eens 500 euro binnen. Das bij elkaar al 2000 euro in de pot die ze ook had kunnen laten.

- Liesbeth ligt voor de hand. Ze kan heel goed van rood naar groen zijn geswitched in de onderhandelingen, lijkt soms slecht te acteren en breng weinig binnen. Echter zijn er ook diverse dingen die mij doen vermoeden dat zij geen voorkennis heeft. De beste kandidaten op de toren zetten, snorkelen met niet-waterproof mascara (met dank aan oplettende dames op dit forum), Voor de vrijstelling vechten wat de mindere positie is en bij het munitiedepot direct naar haar eigen goede plek rijden waar je als mol juist niet heen wil.


Voor Annemarie hoef ik eigenlijk maar 2 dingen aan te nemen met haar als mol:
- Ze raakt het vlot per ongeluk of neemt credits voor iemand anders die niet oplet
- Marit verdacht Annemarie niet, of maakte de test echt heel slecht.


Samengevat. Hadewych verdient te vaak onnodig geld, Liesbeth laat een aantal keer blijken geen voorkennis te hebben, daarmee acht ik voor nu Annemarie de meest aannemelijke mol.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de 12e Mol?
« Reactie #458 Gepost op: 24-02-2012, 13:52:16 »
Laten we niet vergeten dat bij de abseilopdracht van vorige week Hadewych het tegenovergestelde deed van wat de mol had gezegd en zo geld binnen haalde. Zij kan dus theoretisch gezien de mol niet meer zijn, en als ze het wel is, was ze dus een hele slechte.
Tja heel herkenbaar dit.
Ik blijf in hetzelfde cirkeltje denken, omdat ik voor alle drie goede redenen kan bedenken waarom zij het wel of niet zijn. Daarom kwam ik ook elke keer toch bij Tim uit.  ::rofl:: (Interessante discussie over ratio versus gevoel in het overzichten topic trouwens  ::ok:: )

Toch was Jon ook de mol, en die deed ook niet bepaald wat je van een mol mocht verwachten op bepaalde punten.

Ik kan me gewoon nog steeds niet voorstellen dat het Liesbeth is.
Heb al eerder aangegeven onder meer wegens de edit maar ook omdat ik overal merk hoeveel verzet dit overal oplevert. Nu heeft iedereen wel zo zijn of haar voorkeuren natuurlijk maar bij Liesbeth is dit wel vrij algemeen geldend. Ik denk dus ook dat ze niet zo'n soort mol hebben gekozen. (Indien wel hebben ze sws verkeerd ingeschat hoe mensen op haar reageren wat door de edit nog erger gemaakt wordt). Dat wil er bij mij gewoon niet in zeg maar.

Dus blijf ik maar bij Anne-Marie of Hadewych. Anne-Marie komt van die twee molser over dan Hadewych, ook in haar reacties. Bezwaar is dan wel dat zoveel kandidaten vanaf dag 1 al denken dat zij het is. Bovendien vind ik nog steeds niet logisch dat Marit er al zo vroeg uitgevlogen is. Tja alleen als iedereen op Anne-Marie zit, maar dat was ook niet het geval voor zover we weten (iig Frits niet). En als zoveel mensen al zo vroeg op de juiste mol zitten is dat ook weer geen erg goede mol imo.  ::) (wel leuk maar niet goed  :P )
Om een of andere reden vind ik Hadewych's reacties de laatste tijd meer nep overkomen - oa in de bus (extra filmmateriaal).

Heb nog niet besloten welk van beiden het gaat worden, maar Liesbeth sluit ik uit. En als ze het wel blijkt te zijn dan hebben we de enige kandidaat die ik niet leuk zou vinden als mol van het hele stel over.  ::schaam::
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline ER fanaatje

  • Forumlid
  • Nog geen tunnels ontdekt!
Re: [poll] Wie is de 12e Mol?
« Reactie #459 Gepost op: 24-02-2012, 19:27:03 »
Laten we niet vergeten dat bij de abseilopdracht van vorige week Hadewych het tegenovergestelde deed van wat de mol had gezegd en zo geld binnen haalde. Zij kan dus theoretisch gezien de mol niet meer zijn, en als ze het wel is, was ze dus een hele slechte.

Deze kan ik op twee manieren interpreteren (nog wel een paar meer).
Juist, ze heeft onnodig geld ingebracht ze had net als William driedubbel moeten doordenken en dan nog een beetje verder om te concluderen dat de Mol zou zeggen dat ze niet zou gaan en dus niet had moeten gaan of zichzelf anders voorspellen.
Aan de andere kant zegt ze zelf in een biecht. Zelfs als de mol driedubbel heeft doorgedacht blijft hij bij het feit dat Hadewych niet gaat.

Het levert haar in de opdracht 500 euro op, maar totaal voor de opdracht is -500. Dit had meer kunnen zijn, maar de pot staat al historisch laag met ongeveer 8100 euro in de pot. Daarbij komt kijken dat wanneer ze de mol is en ze had gedaan hoe de mol haar had ingeschat. Niet gaan dus wellicht andere kandidaten na haar ook had ontmoedigd om te gaan. Dan was er veel meer in de pot gekomen. Uiteindelijke doel van de mol is geslaagd. Geld uit de pot houden en de pot nog een beetje verlagen met -500.

Van de drie damens die er nu nog over zijn heb ik bij alle drie m'n pro's en tegens
Ik moet toegeven dat ik Liesbeth redelijk passief vind overkomen de laatste afleveringen. Maar de overige twee doen ook dingen die ik niet kan plaatsen.

Ik denk dat ik straks de arena opdracht nog eens terugkijk. We mogen er vanuit gaan dat de Mol weet welk bedrag in welke envelop zit. Dus misschien valt er bij het kiezen iets te zien...
Vanuit molperspectief gezien:
Annemarie plaatst zich in de slechtste rol door als laatste te gaan en daardoor geen invloed meer te kunnen hebben op welk bedrag ze uit de pot houdt. Ze is dus afhankelijk van de enveloppen die de andere pakken. Min of meer een lucky shot dat ze het grootste bedrag uit de pot houdt.

Hadewych had de keuze tussen 500 en het hoogste bedrag. Ze pakt de envelop met 500 en haalt de finish.. Als je als mol de deal hebt staan om de streep te proberen halen dan is het verstandig de 500 te pakken, dat is immers het laagste bedrag. Aan de andere kant zo geef je iemand anders nog wel de kans om nog meer geld binnen te brengen.

Liesbeth geen idee. Ze houdt welliswaar 750 euro uit de pot, maar ze had van de drie overgebleven kandidaten ook de grootste keuze. Afhankelijk van de vooraf afgesproken tactiek had ze beter het hoogste bedrag of het laagste bedrag kunnen pakken. Of heeft Tim hier roet in het eten gegooid en was de afspraak om als 1e te gaan en 1000 uit de pot te houden? Dan had ze niemand gehad om haar te leiden dus kon ze de fout afschuiven op het feit dat ze geen overzicht had.

Maar eens terugkijken en kijken of er iets te zien valt aan de manier waarop ze de envelop pakken.