Auteur Topic: Wie is.... de presentator 2012?  (gelezen 54280 keer)

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Wie is.... de presentator 2012?
« Reactie #220 Gepost op: 11-11-2011, 22:22:30 »
Een citaat van Niuno dat ik ooit vond in een topic over een ouder seizoen, is hier wel op van toepassing.
Citaat
Dat is het vreemde van mollenjacht: we zoeken iets wat we eigenlijk niet willen vinden.
En da's met de presentatorjacht niet anders. We vinden het zoeken leuk, maar als we het vinden, dan eindigt de zoektocht en dat is dus niet leuk. Ook al is vinden toch waar we op uit zijn als we zoeken...


En ook een beetje vreemd dat er staat: "MOET presenteren"
Hij had dus eigenlijk geen keus..... ???
Dat "moet" is een parafrase van "45% vindt hem een goede keus" -> 45% vindt dat hij het moet gaan doen -> hij moet het gaan doen. Tja. Krantenkoppen blinken nu eenmaal zelden uit in nuance ;)

Trouwens, niet alleen die kop is prutswerk.
Citaat
De tien kandidaten die met lekaar de strijd aangaan
Edit: overigens deugt natuurlijk die poll ook niet. Uit het artikel blijkt al dat "de bezoekers van privé.nl" drie opties hadden.
  • Art is een goede keus
  • Liever Pieter-Jan, Karel of Angela
  • Geen mening
Volgens het artikel is de verdeling 45% | 25% | 30%. En dan vindt ineens 45% van de bezoekers Art de perfecte keuze. Bij mij heeft het woord "perfect" een iets andere lading dan "beste keuze uit drie opties". Maar goed. Natuurlijk is dit een beetje muggenziften. Maar zo zie je maar hoe makkelijk het is om een artikel zo te laten klinken zoals je het hebben wil.

Dus. :-X
« Laatst bewerkt op: 11-11-2011, 22:28:04 door Erik Leppen »
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is.... de presentator 2012?
« Reactie #221 Gepost op: 11-11-2011, 22:54:18 »
Weet je wat merkwaardig is?
Wij zoeken de hele tijd op aanwijzingen voor de nieuwe serie, kandidaten in een shot bij een video etc.. Evert geeft het nieuws wat we willen horen, is het nog niet goed...

Het spijt me zeer maar ik ben de draad kwijt :)

Ja ik snap het ook niet. Iedereen zoekt het hele seizoen naar DE hint, wordt ie gevonden 'Nou leuk zeg blabla zeurzeur' en dan als de hints bekend worden gemaakt 'Ja had wel meer verwacht eigenlijk'

zoek dan niet. ::)
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is.... de presentator 2012?
« Reactie #222 Gepost op: 12-11-2011, 00:18:33 »
Haha wat een drukte hier met negatieve en positieve reacties. Ik doe al heel wat jaartjes mee hier en bij iedere presentatorwissel is het hetzelfde. Ik heb er alle vertrouwen dat Art het hartstikke goed doet en verheug me op een gloednieuw molseizoen en speuren naar de mol.  :)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wie is.... de presentator 2012?
« Reactie #223 Gepost op: 12-11-2011, 09:26:11 »
Haha wat een drukte hier met negatieve en positieve reacties. Ik doe al heel wat jaartjes mee hier en bij iedere presentatorwissel is het hetzelfde. Ik heb er alle vertrouwen dat Art het hartstikke goed doet en verheug me op een gloednieuw molseizoen en speuren naar de mol.  :)
eens ::ok::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is.... de presentator 2012?
« Reactie #224 Gepost op: 12-11-2011, 11:17:34 »
Neeee niet Art! Hoe kan nou een oud-kandidaat presentator worden??? Ik zie oud-presentatoren wel als kandidaten, maar andersom??? Hoe kan iemand als Art nou ooit zoveel aanzien krijgen als bijv. Karel als iedereen hem in de rol als kandiaat heeft gezien. En dat kereltje is ook nog veel te jong om WIDM te kunnen presenteren...  ::niet-ok:: ::niet-ok:: ::niet-ok:: Bah.



En Pep Guardiola, de coach van FC Barcelona, is een waardeloze trainer omdat hij zelf voetballer van Barcelona is geweest   ::)



Ik vind het juist wel een voordeel dat Art zelf meegedaan heeft, omdat dat hem iets extra's geeft waarmee hij zijn eigen invulling aan het programma kan geven.  En in bijv. Fort Boyard laat hij zien dat hij een prima presentator kan zijn voor dit soort programma's.  Het is misschien vooral wennen omdat het zo kort op elkaar is dat Art gewonnen heeft en dat hij mag presenteren,  maar als hij vijf seizoen geleden had meegedaan en de eerste afvaller was had niemand moeilijk gedaan over het feit dat hij kandidaat was geweest en had men nu gewoon naar zijn kwaliteiten als presentator gekeken.


En er even van uitgaande dat Angela, Karel en Pieter-Jan het om wat voor reden dan ook niet meer kunnen of willen doen,  noem eens een betere (avro-) presentator als alternatief?  Frits Sissing? Sipke Jan Bouwsema? Ewout Genemans? Cornald Maas?


Als Pieter Jan het niet meer wil of kan combineren is Art volgens mij toch echt de next best thing als presentator. 

Offline Koenvh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Door molloten, voor molloten
Re: Wie is.... de presentator 2012?
« Reactie #225 Gepost op: 12-11-2011, 11:23:17 »
Wij willen Karel terug!  ::jaja::

Karel! Karel! Karel!


(Karel was echt GE-NI-AAL, en streng)
Een goede mol zorgt voor stevige tunnels

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: Wie is.... de presentator 2012?
« Reactie #226 Gepost op: 12-11-2011, 11:33:13 »
Wat leuk dat Art presentator is!  ::bravo::

Hij moet alleen niet van die flauwe Fort-Boyard-woordgrapjes gaan maken  ::rofl::

Offline Koenvh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Door molloten, voor molloten
Re: Wie is.... de presentator 2012?
« Reactie #227 Gepost op: 12-11-2011, 11:49:07 »
Wat leuk dat Art presentator is!  ::bravo::

Hij moet alleen niet van die flauwe Fort-Boyard-woordgrapjes gaan maken  ::rofl::
Dan wordt het een slechte komedie  ::ohno::  ::rofl::
Een goede mol zorgt voor stevige tunnels

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is.... de presentator 2012?
« Reactie #228 Gepost op: 12-11-2011, 13:57:38 »
Wat leuk dat Art presentator is!  ::bravo::

Hij moet alleen niet van die flauwe Fort-Boyard-woordgrapjes gaan maken  ::rofl::

Dat komt denk ik vooral omdat hij Fort Boyard samen met Ekdom deed,  das toch een beetje de koning van de goede flauwe woordgrappen en dan wil Art natuurlijk niet achterblijven.

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Wie is.... de presentator 2012?
« Reactie #229 Gepost op: 12-11-2011, 14:58:37 »
Nou, ik vond de flauwe grappen van Ekdom ook niet echt leuk ::rofl::. Voor mij was dat beetje te geforceerd allemaal. Ik verwacht ook niet dat Art dat gaat doen tijdens WIDM, daar is het niet het programma voor in mijn ogen.

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is.... de presentator 2012?
« Reactie #230 Gepost op: 12-11-2011, 15:21:26 »
Nou, ik vond de flauwe grappen van Ekdom ook niet echt leuk ::rofl::. Voor mij was dat beetje te geforceerd allemaal. Ik verwacht ook niet dat Art dat gaat doen tijdens WIDM, daar is het niet het programma voor in mijn ogen.

Ik kan het wel waarderen, maar ik heb dan ook een zwak voor slechte grappen (zolang de maker zelf maar door heeft dat ie een slechte grap maakt) en ik ben een groot liefhebber van Ekdom als diskjockey.  Dus wanneer hij op de radio met woordspelingen in de categorie "Jij denkt zeker dat je Steve Miller Band?"  komt aanzetten kan ik een glimlach toch niet onderdrukken.


Maar idd past het in WIDM minder goed, dus ik denk dat Art het hier wel achterwege zal laten. 

Offline Koenvh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Door molloten, voor molloten
Re: Wie is.... de presentator 2012?
« Reactie #231 Gepost op: 12-11-2011, 15:23:10 »
Ik kan het wel waarderen, maar ik heb dan ook een zwak voor slechte grappen (zolang de maker zelf maar door heeft dat ie een slechte grap maakt) en ik ben een groot liefhebber van Ekdom als diskjockey.  Dus wanneer hij op de radio met woordspelingen in de categorie "Jij denkt zeker dat je Steve Miller Band?"  komt aanzetten kan ik een glimlach toch niet onderdrukken.


Maar idd past het in WIDM minder goed, dus ik denk dat Art het hier wel achterwege zal laten. 
Zoals de voorgangers het gedaan hebben, PJ, Karel, Angela... Die hebben ook geen grappen gemaakt, dus nu ook denk ik niet...
Een goede mol zorgt voor stevige tunnels

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is.... de presentator 2012?
« Reactie #232 Gepost op: 12-11-2011, 15:54:41 »
Art: Welkom in IJsland. - Wie wil er een ijsje?

Een van jullie is een Mol. - Twee van jullie zijn pinguïns, en ik ben af en toe een hangbuikzwijntje.

Vervreemdend is het wel. ;)

Offline Koenvh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Door molloten, voor molloten
Re: Wie is.... de presentator 2012?
« Reactie #233 Gepost op: 12-11-2011, 15:58:42 »
Art: Welkom in IJsland. - Wie wil er een ijsje?

Een van jullie is een Mol. - Twee van jullie zijn pinguïns, en ik ben af en toe een hangbuikzwijntje.

Vervreemdend is het wel. ;)
Dan vallen de kijkencijfers wel tegen denk ik.. We zullen wel zien, maar ik hoop dat hij die grappen achter wegen houdt
Een goede mol zorgt voor stevige tunnels

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is.... de presentator 2012?
« Reactie #234 Gepost op: 12-11-2011, 16:05:08 »
Art: Welkom in IJsland. - Wie wil er een ijsje?

Een van jullie is een Mol. - Twee van jullie zijn pinguïns, en ik ben af en toe een hangbuikzwijntje.

Vervreemdend is het wel. ;)


T zal mij benieuwen of er nog iemand op het ijs landt :P

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Wie is.... de presentator 2012?
« Reactie #235 Gepost op: 12-11-2011, 16:11:37 »
Weet je wat merkwaardig is?
Wij zoeken de hele tijd op aanwijzingen voor de nieuwe serie, kandidaten in een shot bij een video etc.. Evert geeft het nieuws wat we willen horen, is het nog niet goed...

Het spijt me zeer maar ik ben de draad kwijt :)
Ja, waarom wil je het wel weten, maar niet op die manier? Om Arts voorbeeld aan te halen: waarom wil je wel weten hoe een film afloopt door gewoon de film te kijken, maar als iemand het einde al verklapt, vind je er ineens niks meer aan?
The British are not impressed.

Offline Koenvh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Door molloten, voor molloten
Re: Wie is.... de presentator 2012?
« Reactie #236 Gepost op: 12-11-2011, 16:14:42 »
Ja, waarom wil je het wel weten, maar niet op die manier? Om Arts voorbeeld aan te halen: waarom wil je wel weten hoe een film afloopt door gewoon de film te kijken, maar als iemand het einde al verklapt, vind je er ineens niks meer aan?
Je zoekt naar iets wat je niet wilt vinden...


Maar ik geloof dat Art goed is... Als oud kandidaat weet je hoe het is, hoop dat ie niet te soft wordt.. Maar gewoon streng e.d. als PJ, niet een 2e Angela...
Een goede mol zorgt voor stevige tunnels

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Wie is.... de presentator 2012?
« Reactie #237 Gepost op: 12-11-2011, 17:09:42 »
Sja hoop tamtam om niks mijns inziens.
Ik moest ook even aan de omschakeling winnaar -> presentator wennen maar dat stadium ben ik inmiddels allang voorbij.

Ik denk dat Art wel een goede host zal zijn eigenlijk.
De anderen hadden ook hun eigen invulling aan de rol en moesten er wat in groeien (behalve Karel eigenlijk want die was gewoon Karel..  ;D )

Karel bewees iig dat humor zeker ook kan maar dan van het sarcastische soort..
Weet niet of dat Art's stijl is dat zullen we vanzelf wel zien lijkt me.  :)

Ik zit me inderdaad meer af te vragen wat hij in godensnaam bedoelde met 'vervreemdend'.
Een merkwaardige woordkeuze en ik neem aan dat hij hier ook wel even over heeft nagedacht, net als zijn 'kroonjuweel van de Nlse tv'  ::)

Klinkt een beetje onheilspellend, en daarbij opgeteld het geheimzinnige gedoe over wat er wel/niet duidelijk wordt over zijn kennis van de Mol in aflevering 1...

Tja 'rand' als hint voor Z Afrika zou wel kunnen maar is misschien wat ver gezocht. Aan de andere kant is het wat vreemd dat hij er zo de nadruk op bleef leggen, 1x dat zeggen lijkt me ook wel voldoende.. Maar to be fair hij was niet bepaald in topvorm in dat interview met Sander en Coen..  ::rofl::
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is.... de presentator 2012?
« Reactie #238 Gepost op: 12-11-2011, 17:39:29 »
Om op dat laatste terug te komen.

Die klieren van een Coen en Sander zijn natuurlijk een beetje ervaringsdeskundige, nou ja: met 1 aflevering kan Sander niet echt als zodanig gezien worden. Maar ze weten heel goed wat WIDM is, en je moet bij die heren altijd maar ook altijd op je hoede zijn met je uitspraken. Art zal dat hebben geweten, en desondanks voelde hij zich wellicht niet op zijn gemak.

Aan de andere kant: Coen en Sander maken er een sport van om mensen tot uitspraken te verleiden die ze eigenlijk helemaal niet willen doen. Ach, wie ze kent, kan er wel om lachen.......

Offline EMIBH

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is.... de presentator 2012?
« Reactie #239 Gepost op: 12-11-2011, 17:51:41 »
De hoed en de rand verwijst misschien wel naar "Hoed en de Rand", een zingend poëtisch duo dat veel liedjes heeft over liefde en de zee maar elkaar leerde kennen in een cabaretgroep. Daarnaast zetten ze ook nog eens gedichten van andere schrijvers op muziek.

Kijk eens aan, we moeten Tim Kamps (cabaretgroep, duo) en Marion Pauw (schrijvers) maar eens in de gaten gaan houden...

Of ze gaan gewoon naar Zuid-Afrika, dat kan ook...
臥底 是 谁?