Auteur Topic: [Kandidaat] Hadewych is de winnares  (gelezen 266127 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #960 Gepost op: 6-03-2012, 19:50:07 »
Nu heeft Hadewych in deze opdracht 2 kokers verstopt/ontvreemd. Zij vind namelijk maar 3 kokers terwijl er 5 clusters van 5 kokers zijn. Dus ook in het cluster van Hadewych en Marit zouden 5 kokers te vinden moeten zijn. Hadewych meld 3 kokers (welke allemaal dus meegenomen worden).

Marit heeft de kokers op de plek van Dio gepakt. Blader het topic nog maar eens door (o.a. vanaf pagina 23, later wordt er op teruggekomen), er is al veel over geschreven. Niet dat alles al gezegd en bekend is natuurlijk, er blijft zeker de mogelijkheid dat Hadewych er gemold heeft!
« Laatst bewerkt op: 6-03-2012, 19:53:45 door Heinz »

Offline peterterh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #961 Gepost op: 6-03-2012, 19:56:24 »
Ja, je hebt gelijk! Dat was ook waar! Er komt ook zoveel voorbij  ::rofl::

Toch blijf ik het vreemd vinden dat zij er maar 3 ontdekt.
Verder vind ik vreemd in deze opdracht dat zij degene is die oppert dat er nog ééntje (cluster) gevonden moet worden, en wel die met de vrijstelling dus (op minuut 28.00 ongeveer).

Deze vrijstellingen zijn van belang voor de 3e opdracht (overigens denk ik dat wanneer ze deze niet gevonden zouden hebben de opdracht vast wel anders had gekund).

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #962 Gepost op: 6-03-2012, 19:56:41 »
Ik zit door toeval weer aflevering 1 te kijken en wel de gletsjer-opdracht. Ik kom namelijk bij de gletsjer omdat mij opeens iets opviel op de AVRO-site: namelijk dat er achter de kandidaten en in de wolken een kompas te zien is (volgens mij). En toen ging ik dus denken waar een kompas gebruikt werd en dat was natuurlijk in deze opdracht.

Nu heeft Hadewych in deze opdracht 2 kokers verstopt/ontvreemd. Zij vind namelijk maar 3 kokers terwijl er 5 clusters van 5 kokers zijn. Dus ook in het cluster van Hadewych en Marit zouden 5 kokers te vinden moeten zijn. Hadewych meld 3 kokers (welke allemaal dus meegenomen worden). Dit is de omschrijving van de opdracht op de AVRO-site:

"De groep verdeelt zich in vijf vriendenkoppels en vervolgens worden deze koppels uit elkaar gehaald, zodat er twee groepen van vijf ontstaan. De eerste groep gaat de gletsjer, genaamd Sólheimajökull op en krijgt de opdracht om vijf klusters van kokertjes in het ijs te lokaliseren en in kaart te brengen waar de anderen later die kokertjes kunnen vinden. Ze krijgen hiervoor een startpunt, een kompas en een lijstje met het aantal meters vanaf het startpunt waar ze de kokers kunnen vinden. Als ze de instructies exact opvolgen, weten ze ook in welke van de vijf kokers het geld zit, want in sommige kokers zit niks en in sommige zit min-geld.

Ik ben nu bijna overtuigd van Hadewych als mol!  ::bravo::

misschien heb je wel gelijk alleen als ik de mol was had ik liever in groep 2 gezeten dan in groep 1 want dan je zien wie wat pakt. bij de 5 kokers weet je zeker dat er 3 lege in zitten 1 briefje +500 -500 en 3 lege kokers en bij 3 kokers heb je 1 briefje +500 -500 en lege koker grote kans dat je de min of plus pakt. dan moet je als mol zorgen dat er minimaal 2 kokers van de 5 gepakt wordt.    

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #963 Gepost op: 6-03-2012, 19:58:45 »
wat ik nog vergeten ben om te schrijven is dat maaarten aangeeft dat er 3 kokers liggen en op sommige plekken zelfs 5

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #964 Gepost op: 6-03-2012, 20:00:37 »
wat ik nog vergeten ben om te schrijven is dat maaarten aangeeft dat er 3 kokers liggen en op sommige plekken zelfs 5

Dat zegt hij niet toch? Hij zegt zoiets als dat ie er niet één zag, maar wel vijf.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #965 Gepost op: 6-03-2012, 20:02:45 »
wat ik nog vergeten ben om te schrijven is dat maaarten aangeeft dat er 3 kokers liggen en op sommige plekken zelfs 5

Er liggen er overal 5 volgens mij.. 1 met € 500, 1 met -€500 en een aantal lege..

Offline peterterh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #966 Gepost op: 6-03-2012, 20:09:14 »
Ik kijk nog eens eventjes beter en op 24.45 min zegt nota bene Hadewych zelf: er waren 5 punten waar 5 kokers lagen. Vreemd dat ze er later toch maar 3 ontdekt.

Offline ER fanaatje

  • Forumlid
  • Nog geen tunnels ontdekt!
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #967 Gepost op: 6-03-2012, 23:10:49 »
Ik blijf lekker hier zitten. Al ga ik aflevering 3 nog wel eventjes terugkijken voor donderdag. Vorig jaar had ik daar voor mezelf dé ontmaskering en had ik het zelf in aflevering 4 al niet meer door xd. Dit jaar heb ik eenzelfde patroon in mijn verdachten lijstje, mja.

Hadewych dus, al kan ik ook best leven met AM als mol, mocht dat zo zijn =)

Ik moet wel toegeven dat ik afgelopen donderdag een klein hyper-zie-je-wel-momentje had qua montage. Bij Hadewych werd in aflevering 1 haar rode veters nadrukkelijk in beeld gebracht en nu kwam er een fade-over met dr rode schoenen. Geen idee wat ik er mee kan, maar het viel wel op

Offline Ali Kanarie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #968 Gepost op: 6-03-2012, 23:19:08 »
Woehoe, antwoord 10000 in het Hadewychtopic :)

Ik doe nog ff een wanhopige poging om Hadewych-for-presidentmole te verdedigen.. :)

Hadewych had het over Tim als huisdier.. Tim = Huisdier = hulpmolletje.. Dan Hadewych mol? :)

*wil niet dat Anne-Marie de mol is* XD

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #969 Gepost op: 6-03-2012, 23:24:30 »
Let eens op de manier waarop Hadewych 3-1=2 benadert tijdens de tocht naar de test.

"Waar was de Mol bij de beginsituatie? Ik was hier ... bij 3 minis 2"
Really? Minis?! :o ::tandpastasmiley::
Zegt ze nu minus of minis of nog iets compleet anders? Wat zegt ze dit raar zeg! :-\\

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #970 Gepost op: 6-03-2012, 23:26:20 »
Ik blijf ook gewoon bij Hadewych. Ook al moet ik eerlijk zeggen dat ik de laatste aflevering wel aan het wankelen ben gebracht door de acties van Anne-Marie, maar het zijn toch de dingetjes in de voorgaande afleveringen die me bij Hadewych als mol houden.

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #971 Gepost op: 6-03-2012, 23:30:52 »
Ik blijf ook gewoon bij Hadewych. Ook al moet ik eerlijk zeggen dat ik de laatste aflevering wel aan het wankelen ben gebracht door de acties van Anne-Marie, maar het zijn toch de dingetjes in de voorgaande afleveringen die me bij Hadewych als mol houden.

IK zit zo stevig in deze tunnel dat ik niet eens kan wankelen ... ;D
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Stylo1972

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #972 Gepost op: 7-03-2012, 00:12:13 »
Hadewych is de mol en er is geen winnaar maar er zijn 2 verliezers!!!! ::ok:: ::ok:: ::ok:: ::ok:: ::ok:: ::ok:: ::ok:: ::ok:: ::ok:: ::ok::

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #973 Gepost op: 7-03-2012, 00:14:36 »
Hadewych is de mol en er is geen winnaar maar er zijn 2 verliezers!!!! ::ok:: ::ok:: ::ok:: ::ok:: ::ok:: ::ok:: ::ok:: ::ok:: ::ok:: ::ok::

Nee, dat kan NIET.

Degene die de meeste vragen in de test goed heeft wint, en bij een gelijk aantal goede vragen degene die de test het snelst gemaakt heeft..

En er kan best een winnaar zijn als Hade de mol is..

Anne-Marie zit op Liesbeth en Liesbeth op Anne-Marie..

Vaak wordt er in teams gewerkt en gaan de vragen dus bijv over in welk team de mol zit.

 Als Hade vaker in het team van A-M zat, wint Liesbeth. Als Hade vaker in het team van Liesbeth zat, wint Anne-Marie. Want dan hebben ze  "per ongeluk" toch op het goede team de vragen beantwoord. Zelfs het aantal keer in een team zitten gelijk is, is er nog een winaar. Dat is dan degene die de test het snelst gemaakt heeft.

Offline Leek

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #974 Gepost op: 7-03-2012, 02:58:28 »
Nee, dat kan NIET.

Degene die de meeste vragen in de test goed heeft wint, en bij een gelijk aantal goede vragen degene die de test het snelst gemaakt heeft..

En er kan best een winnaar zijn als Hade de mol is..

Anne-Marie zit op Liesbeth en Liesbeth op Anne-Marie..

Vaak wordt er in teams gewerkt en gaan de vragen dus bijv over in welk team de mol zit.

 Als Hade vaker in het team van A-M zat, wint Liesbeth. Als Hade vaker in het team van Liesbeth zat, wint Anne-Marie. Want dan hebben ze  "per ongeluk" toch op het goede team de vragen beantwoord. Zelfs het aantal keer in een team zitten gelijk is, is er nog een winaar. Dat is dan degene die de test het snelst gemaakt heeft.

Klopt waarschijnlijk, maar het hoofddoel vinden van De Mol is wel misslukt. Dus 2 verliezers maar 1 ervan heeft net iets minder verloren  >:D
En voor straf heeft de penningmeester/mol de pot op het allerlaatste moment verloren, tijdens het "optutten".
« Laatst bewerkt op: 7-03-2012, 03:00:18 door Leek »

Offline Lythianc

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Pieter-Jan is en blijft de echte mol!
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #975 Gepost op: 7-03-2012, 07:31:06 »
Ik weet niet of het al eerder geplaatst is, ik zit nog niet zo lang op Hade, maar in de test in aflevering 8 maakte Hadewych de test op Tim (de vraag die je ziet tenminste) Als ze de test echt helemaal op Tim had gemaakt, had ze toch wel heel veel fout volgens mij... Behalve als ze de mol is; die moet nooit naar huis ::trots::

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #976 Gepost op: 7-03-2012, 11:52:50 »
Ik weet niet of het al eerder geplaatst is, ik zit nog niet zo lang op Hade, maar in de test in aflevering 8 maakte Hadewych de test op Tim (de vraag die je ziet tenminste) Als ze de test echt helemaal op Tim had gemaakt, had ze toch wel heel veel fout volgens mij... Behalve als ze de mol is; die moet nooit naar huis ::trots::

Tim was haar huisdier maatje. Ze vertrouwde hem helemaal. Dus ofwel ze heeft de test niet op hem ingevuld (wat je ziet kan montage zijn), ofwel ze is idd. de mol.

Offline Stylo1972

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #977 Gepost op: 7-03-2012, 12:27:12 »
Het gaat erom of je weet wie de mol is, en als blijkt dat Anne en Lies mekaar verdenken, dan heeft niemand gewonnen. De vragen zijn dan ook ingevuld op Lies of Anne en niet op Hadewych. Want met de laatste test ga je niet op meerdere mensen stemmen dan ga je juist volop 1 persoon.

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #978 Gepost op: 7-03-2012, 12:31:30 »
Het gaat erom of je weet wie de mol is, en als blijkt dat Anne en Lies mekaar verdenken, dan heeft niemand gewonnen. De vragen zijn dan ook ingevuld op Lies of Anne en niet op Hadewych. Want met de laatste test ga je niet op meerdere mensen stemmen dan ga je juist volop 1 persoon.

Nee het gaat erom wie de meeste vragen goed heeft over de mol, je kan ook met 1-0 winnen over 40 vragen. sterker nog je kan met allebei 0 goed winnen als je maar sneller was dan de ander (ondenkbaar scenario want jouw verdachte zit altijd wel een keer in het groepje met de echte mol natuurlijk)

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #979 Gepost op: 7-03-2012, 15:02:48 »
Ik zie zelfs een aanwijzing naar de mol in een zak Twix ::)