Naar mijn inzien is direct voor groen stemmen de beste optie. Gelijk bij de eerste beurt al rood ter discussie stellen wekt m.i. juist argwaan op want dan stuur je op een exit en een verlies van 3000 euro. Gelijk groen stemmen en daarbij blijven is de beste optie m.i. je maakt je na de stemming niet onnodig verdacht, want én je stemde voor het blijven van de kandidaten én je bent niet van stem gewisseld. Wekt toch meer sympathie = vertrouwen op bij je medekandidaten. Maar goed dat is ieder z'n eigen mening natuurlijk.
Verder heb ik de beelden van de stemming een aantal keer teruggekeken en mij valt het op dat Hadewych eerst heel erg naar voren geleund zit en pas bij de stemming 2 2 naar achteren geleund zit in de stoel. Hierdoor zit ze qua reactie buiten het zicht van de kandidaten op de bank. Ze weet dat de stemming kan uitdraaien op een pot die gelijk blijft of een pot die leeg gaat. Ze schrikt en al snel volgt een opgeluchte gezichtsuitdrukking en wanneer Art gefeliciteerd zegt knikt ze licht ja en heeft ze een korte glimlach. Ze gaat daarna ook erg snel over op het feliciteren van de kandidaten die door zijn.
Verder wordt er door meerdere gespeculeerd dat Liesbeth wel eens de winnaar zou kunnen zijn dit seizoen vanwege haar hoge verdacht zijn à la Art vorig jaar. Liesbeth begint Hadewych nu ineens te noemen als iemand die apart reageert op het geld in de pot.
Wellicht heeft Liesbeth meer gezien op die toren dan wij hebben gezien. Voor mij een reden om aan te nemen dat Hadewych toch wel de mol kan zijn.
Daarnaast is Hadewych veelste blij met jokers! Tuurlijk waarom niet?! Daar staat de bevestiging op! Op elke joker staat met koeienletters 'DE MOL'. Ze gaat er ook niet echt zorgvuldig mee om (zet ze gelijk in, zonder redenatie)
De hoed vond ik trouwens echt ubersexy! (Ik wil ook!) maar daarnaast stiekem ook een erg mooie stille/niet zo stille verwijzing naar het thema van de opdracht.
Haar reactie t.o.v. het vertrek van Marit was heftig, maar gezien de omstandigheden vond ik dat ook 'normaal'. Natuurlijk als mol zijnde weet je dat jouw vriendjes een verhoogde kans hebben om eruit te vliegen, maar Hadewych was zwanger op dat moment en zeker in de eerste maanden ligt je hormoonhuishouding een beetje op z'n kop. Dus dat feit + het feit dat Marit een grote steun en toeverlaat was over haar zwangerschap(interview rtlboulevard) vind ik haar reactie niet eens heel vreemd.
Alleen het dagboek op de site vond ik een beetje overduidelijk... Marit die als bliksemafleider werkte... ik had daarin toch de associatie met Hadewych..
Tijdens de uitzending had ik nog wat meer ahah momentjes, maar dan moet ik 'm eventjes terugkijken. Voor nu blijf ik eventjes plakken in deze tunnel