Auteur Topic: [Kandidaat] Hadewych is de winnares  (gelezen 266166 keer)

Offline Molle Pietje

  • Forumlid
  • Back to the roots in 2015
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #280 Gepost op: 4-02-2012, 16:03:32 »
Volgens mij is het nooit vrij zitten in een vliegtuig, plaatsen worden altijd bepaald aan de hand van inchecken


Ja dat kan wel zijn,maar ik was op zoek naar een verklaring van de titel, dan zou manipulatie in het spel kunnen zijn.
Ze was toch wel opvallend veel"" eerste"" deze keer.












Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #281 Gepost op: 4-02-2012, 16:10:25 »
Ja Hadewych was wel veel eerste dat ben ik met je eens..
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline EmileD

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • As Salaam Alaikum
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #282 Gepost op: 4-02-2012, 17:02:00 »
Hadewych hoefde niets te vrezen bij de onderhandeling: als zij met Liesbeth rood zou afspreken (en Liesbeth of beiden houden zich daar aan) dan zou de kans groot zijn dat William of Marit zou afvallen. 1 persoon minder die je kan ontmaskeren.

Ze kwam tot een groen akkoord. Meerderheid groen betekent dat er niemand afvalt. Ofwel: er blijft een extra persoon over die verdacht kan zijn zodat de mol zijn/haar werk kan doen.

Nu de pot ook nog leeg raakte had Hadewych haar doel helemaal bereikt.
Amandla Awethu

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #283 Gepost op: 4-02-2012, 17:40:23 »
Hadewych hoefde niets te vrezen bij de onderhandeling: als zij met Liesbeth rood zou afspreken (en Liesbeth of beiden houden zich daar aan) dan zou de kans groot zijn dat William of Marit zou afvallen. 1 persoon minder die je kan ontmaskeren.

Ze kwam tot een groen akkoord. Meerderheid groen betekent dat er niemand afvalt. Ofwel: er blijft een extra persoon over die verdacht kan zijn zodat de mol zijn/haar werk kan doen.

Nu de pot ook nog leeg raakte had Hadewych haar doel helemaal bereikt.

Waarom zou het de Mol interesseren of er wel of niet iemand uitgaat? Nu doe je net of het doel van de Mol was om OF er iemand uit te krijgen OF iemand erin te houden... beiden is prima volgens jouw redenering... ow ja de pot leeg is een bijzaak uiteraard

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #284 Gepost op: 4-02-2012, 17:56:03 »
Het is tijd om na 5 afleveringen de balans op te maken.

Na aflevering 4, de laatste in IJsland, komt er in het dagboek van de Mol veelvuldig het woordje kon in terug.
Kon betekend in IJslands vrouw. In het dagboek staat letterlijk: Ik kon..., Ik vrouw? Met nog enkele zinnen om te eindigen met kon...kon...kon..


Mooi overzicht, vooral met die kruizen ben ik geneigd om een klein stukje richting uitgang van mijn Tim tunnel te kruipen ;-)

Maar wat ik eigenlijk wil vragen is, hoe kom je erbij dat Kon in het IJslands vrouw betekend?

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #285 Gepost op: 4-02-2012, 18:07:55 »
Google Vertaler zegt dat Vrouw 'Kona' is.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #286 Gepost op: 4-02-2012, 18:28:02 »
Google Vertaler zegt dat Vrouw 'Kona' is.


Precies en dus niet Kon

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #287 Gepost op: 4-02-2012, 18:40:09 »
Volgens mij is het nooit vrij zitten in een vliegtuig, plaatsen worden altijd bepaald aan de hand van inchecken en daar kan je zelf meestal wel aangeven als je langs iemand wilt zitten... dus hoeft niet perse door de regie zijn bepaald.. Zoeken moet je altijd wel.. zelfde al bij een bioscoop, mits het geen vrij zitten is..
In het vliegtuig zelf is het niet vrij zitten, maar bij het boeken kan je tegenwoordig vaak op internet een stoel (of eiland) selecteren waar je wilt zitten. Ook heb ik ooit bij het inchecken aangegeven dat ik bij de nooduitgang wou zitten, omdat daar extra beenruimte is en dat kon.

Offline ER fanaatje

  • Forumlid
  • Nog geen tunnels ontdekt!
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #288 Gepost op: 4-02-2012, 22:37:46 »
Naar mijn inzien is direct voor groen stemmen de beste optie. Gelijk bij de eerste beurt al rood ter discussie stellen wekt m.i. juist argwaan op want dan stuur je op een exit en een verlies van 3000 euro. Gelijk groen stemmen en daarbij blijven is de beste optie m.i. je maakt je na de stemming niet onnodig verdacht, want én je stemde voor het blijven van de kandidaten én je bent niet van stem gewisseld. Wekt toch meer sympathie = vertrouwen op bij je medekandidaten. Maar goed dat is ieder z'n eigen mening natuurlijk.

Verder heb ik de beelden van de stemming een aantal keer teruggekeken en mij valt het op dat Hadewych eerst heel erg naar voren geleund zit en pas bij de stemming 2 2 naar achteren geleund zit in de stoel. Hierdoor zit ze qua reactie buiten het zicht van de kandidaten op de bank. Ze weet dat de stemming kan uitdraaien op een pot die gelijk blijft of een pot die leeg gaat. Ze schrikt en al snel volgt een opgeluchte gezichtsuitdrukking en wanneer Art gefeliciteerd zegt knikt ze licht ja en heeft ze een korte glimlach. Ze gaat daarna ook erg snel over op het feliciteren van de kandidaten die door zijn. 

Verder wordt er door meerdere gespeculeerd dat Liesbeth wel eens de winnaar zou kunnen zijn dit seizoen vanwege haar hoge verdacht zijn à la Art vorig jaar. Liesbeth begint Hadewych nu ineens te noemen als iemand die apart reageert op het geld in de pot.
Wellicht heeft Liesbeth meer gezien op die toren dan wij hebben gezien. Voor mij een reden om aan te nemen dat Hadewych toch wel de mol kan zijn.

Daarnaast is Hadewych veelste blij met jokers! Tuurlijk waarom niet?! Daar staat de bevestiging op! Op elke joker staat met koeienletters 'DE MOL'. Ze gaat er ook niet echt zorgvuldig mee om (zet ze gelijk in, zonder redenatie)

De hoed vond ik trouwens echt ubersexy! (Ik wil ook!) maar daarnaast stiekem ook een erg mooie stille/niet zo stille verwijzing naar het thema van de opdracht.

Haar reactie t.o.v. het vertrek van Marit was heftig, maar gezien de omstandigheden vond ik dat ook 'normaal'. Natuurlijk als mol zijnde weet je dat jouw vriendjes een verhoogde kans hebben om eruit te vliegen, maar Hadewych was zwanger op dat moment en zeker in de eerste maanden ligt je hormoonhuishouding een beetje op z'n kop. Dus dat feit + het feit dat Marit een grote steun en toeverlaat was over haar zwangerschap(interview rtlboulevard) vind ik haar reactie niet eens heel vreemd.

Alleen het dagboek op de site vond ik een beetje overduidelijk... Marit die als bliksemafleider werkte... ik had daarin toch de associatie met Hadewych..

Tijdens de uitzending had ik nog wat meer ahah momentjes, maar dan moet ik 'm eventjes terugkijken.  Voor nu blijf ik eventjes plakken in deze tunnel  ::zwaai::


Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #289 Gepost op: 5-02-2012, 00:38:21 »
Ik weet eigenlijk niet OF het iets betekend, WAT het betekend en of het al is opgemerkt, maar waarom heeft Hadewych hier een groen mollogo, terwijl de anderen geen of een rood mollogo hebben?: http://avro.nl/wieisdemol/kandidaten/
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #290 Gepost op: 5-02-2012, 00:39:30 »
waarom heeft Hadewych hier een groen mollogo, terwijl de anderen geen of een rood mollogo hebben?: http://avro.nl/wieisdemol/kandidaten/

Uhm, bij mij heeft ze gewoon geen logo ?
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #291 Gepost op: 5-02-2012, 01:08:09 »
Uhm, bij mij heeft ze gewoon geen logo ?

Oh laat maar, het komt natuurlijk omdat ik Hadewych verdenk..  ::schaam:: Sorry voor de verwarring.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #292 Gepost op: 6-02-2012, 15:49:46 »
Ik vond het wel opvallend dat zij William eigenlijk nog aanspoort om door te lopen terwijl hij de verkeerde kant opgaat, terwijl de rest toch allemaal roept dat hij terug moet komen, omdat hij verkeerd gaat.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #293 Gepost op: 8-02-2012, 18:36:30 »
Weet iemand of Hadewych ergens in de serie heeft verteld of ze 1 of 2 molboekjes heeft?

Ze had er twee. Zie dit filmpje:


Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #294 Gepost op: 8-02-2012, 21:31:59 »
Ik zie door de bomen het bos niet meer. Er zijn zo vaak dingen 2x en wat moet je met al die getallen. Ik keek nog terug en het leek alsof Hadewych een schiethouding aannam door duidelijk te maken dat ze nu nog maar 1 laagje als kleding had, dat zei ze 3x. En verder zegt ze dingen heel vaak 2 keer.
Ik weet niet wat ik met al die informatie moet.
Misschien is het wel heel simpel: 3 - 1 = 2 slaat op Hadewych met haar kind in de buik (eigenlijk met zijn tweeen zijn).

Offline GeeDeeZet

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #295 Gepost op: 8-02-2012, 23:36:30 »
En wat heeft 3 - 1 = er dan mee te maken? Zo kan je alles wel aan kandidaten gaan koppelen..

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #296 Gepost op: 8-02-2012, 23:56:37 »
Los van haar dolkomische biechtmomenten in Spanje, die buitengewoon hilarisch waren, weet ze toch weer mijn aandacht te trekken als Molverdachte.

Wat er ook van zij, het zou zonde zijn als ze nu al het spel zou moeten verlaten. Maar ik vind het positief dat ze plots out of the blue wordt verdacht door Liesbeth. Dat wijst eerder richting een finaleplaats of eventueel Molschap dan dat ze komende aflevering uitvalt. Hadewych is typisch zo'n deelnemer die ze in het begin op de achtergrond houden en die ze nu plots weer tevoorschijn toveren in de montage. Ofwel komt ze als kandidaat nu pas los, ofwel treedt ze als Mol nu eindelijk uit de schaduw. Bovendien deed ze al meer fout dan iedereen op het eerste zicht denkt/ziet. Maar bij haar ziet het eruit alsof ze het probeert goed te doen terwijl ze met iedereens voeten zit te rammelen. Stel dat ze het is, dan heeft ze zich zo op de achtergrond weten te plaatsen, dat ze én door de kijkers, én door de kandidaten minimaal wordt verdacht. Daarom zou ik haar een supergoeie Mol vinden.

Ook al schrijft iedereen haar zogenaamd af, ik blijf toch stilletjes hopen dat er meer aan de hand is. Ik blijf ze in het oog houden. Hadewych was trouwens mijn allereerste verdachte. Nog vóór afl. 1 ;) maarja, het blijft oppassen geblazen want ik heb natuurlijk nog een andere main suspect.
 

Offline jumper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #297 Gepost op: 9-02-2012, 00:35:24 »
FenikXII, dat heb je mooi gezegd. Ben het roerend met je eens! "Met ieders voeten zitten rammelen" is wel heel fraai uitgedrukt, zeker als je bedenkt dat ze haar schoenencollectie zou opvreten als ze fout zat :D
« Laatst bewerkt op: 9-02-2012, 00:37:17 door jumper »

Offline ThomasMolloot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 谁是鼹鼠
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #298 Gepost op: 9-02-2012, 07:02:25 »
Het is koud en glad en glad. De elsteden tocht gaat niet door. Maar (en dan nog een heel stuk).

Ik zou zeggen kijk is naar de 3 beginletters van de zinnen hdm; oftwerijl: Hadewych de mol!

Offline sjarrel88

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #299 Gepost op: 9-02-2012, 08:43:52 »
Die tweet is niet van het @ikbendemol account! dus zou er geen waarde aan hechten. :-X