Auteur Topic: [Kandidaat] Hadewych is de winnares  (gelezen 266132 keer)

Offline jumper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #420 Gepost op: 13-02-2012, 01:15:59 »
Nog een paar mogelijke subtiele hints van en naar Hadewych die hier volgens mij nog niet zijn genoemd (maar vergeef me als ik er overheen heb gelezen):
In een biecht in een van de eerste afleveringen vertelt ze dat William op haar werkt als een rode lap op een stier, waarna ze in haar eentje een compleet stierengevecht neerzet. Hoezo voorkennis over Spanje?
Bij de onderhandelingsopdracht zegt ze eerst: “ik ben er heel erg voor dat iedereen mee gaat”. Dus niet helemaal voor, maar heel erg voor. Zoals zij het zegt klinkt het bijna letterlijk alsof ze kiest voor een meerderheid groen.
Vervolgens gebruikt ze een wat kromme formulering: “dan gunnen we dat iedereen blijft”. “Gunnen” als in “schieten”?
Even later zien we haar in het vliegtuig de minnares van Picasso opsporen. Dit blijkt niet Torres (wat torens in het Spaans betekent) maar Walter. Neem de combinatie Walter en H(adewych), en je krijgt Walther, een merk schietwapens. Weer wat later zie je haar op een toren staan, en met een schietwapen in haar handen volop aan het “gunnen” slaan.
« Laatst bewerkt op: 13-02-2012, 01:22:18 door jumper »

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #421 Gepost op: 13-02-2012, 06:48:40 »
Even later zien we haar in het vliegtuig de minnares van Picasso opsporen. Dit blijkt niet Torres (wat torens in het Spaans betekent) maar Walter.
Misschien weer verkeerde ondertiteling (net als bij Prelinka) en zegt de man:"Toros"? ---> stieren
Moet ik nog eens goed luisteren  ;)
Omnia vincit amor

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #422 Gepost op: 13-02-2012, 08:24:24 »
In een biecht in een van de eerste afleveringen vertelt ze dat William op haar werkt als een rode lap op een stier, waarna ze in haar eentje een compleet stierengevecht neerzet. Hoezo voorkennis over Spanje?

Klopt! Die had ik al een paar keer (min of meer als grapje) ergens gepost. Het mooie is dat ze komende aflevering met stierenborden gaan slepen, en de achtergrond op live.avro.nl de arena in Sevilla is, waar ze mogelijk dus nog heen gaan. :)

Het stukje zit in afl. 3. Hadewych: "Nou William doet gewoon zo raar. Want hij is eigenlijk vanaf dag 1  bezig geweest met mensen te manipuleren. Als een rooie lap op een stier werkt het bij mij. Ik ben een soort stier die als een soort, die op die rooie lap af gaat van *doet draven van stier na*. Jij bent het!"
« Laatst bewerkt op: 13-02-2012, 09:06:18 door Heinz »

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #423 Gepost op: 13-02-2012, 09:04:03 »
Goed ik ben in deze serie nog in geen enkele tunnel beland, en was het ook niet meer van plan eigenlijk.  ::rofl::

Ik moet wel zeggen, als Hadewych er na volgende executie nog steeds inzit, ga ik toch nadenken of ze misschien niet de mol is of in ieder geval, waarom zij er nog steeds in zit... Zoveel lijkt erop te wijzen van niet, in haar gedrag en reacties.
Maar tegelijkertijd heb ik veel moeite met te accepteren dat het een dergelijk simpele 'strijd' zou zijn tussen hoofdverdachte 1 en 2 vanaf bijna het begin van de serie, met geen enkele poging dit te verdoezelen, sterker nog het wordt overal enorm aangezet in de edit.

Het enige argument wat ik ervoor kan bedenken is dat de makers ook af willen van de beperking 'de Mol wordt in de edit niet verdacht gemaakt'. Bijna elke serie die we verder komen lijkt een nieuw Mol (vermeend) 'taboe' te worden doorbroken, om de vrijheid van de makers te vergroten en de kijker steeds minder 'houvast' te geven omtrent wat een Mol wel of niet zou doen. (opzichtige mollen, mollen die nauwelijks mollen, mollen die kandidaten bevoordelen middels jokers etc).

Begrijp me niet verkeerd ik begrijp dit tot op zekere hoogte wel als je het programma levend en spannend wilt houden. Het laatste wat je wilt is voorspelbaarheid. Maar je kunt je wel afvragen waar de grenzen liggen.

In ieder geval zou 'een verdachte edit samen met een even verdachte edit van de winnaar' er eentje kunnen zijn.

Toch vind ik dit vrij riskant en daarnaast niet bijzonder aantrekkelijk dus blijf ik hopen op een ander perspectief.  ;D

Nu kan ik voor de Hadewych tunnelaars melden dat zij alvast van menigeen van het internationale gevolg bijval vinden.  ;) Het is natuurlijk lastig te beoordelen of zij dat baseren op hun idee van een Mol (tenslotte had een van de Amerikaanse mollen er geen problemen mee om eigenhandig 100.000 dollar voor de pot te verdienen) of echt meer op gut feeling.

Er werd wel iets aardigs gezegd door een van hen wat mij betreft, namelijk dat Hadewych aanstuurt op de vis 'schuin' te bekijken in opdracht 3 (eerste deel dat geld opbracht). Door dat te doen waren ze absoluut niet goed uitgekomen, want wat William aandroeg was idd het juiste idee daar. Je zou dat als een mollenactie kunnen zien.

Dan nog blijf ik haar rol in het laatste deel (waar het mijns inziens om ging, gezien de build-up van 3 games, met boosted confidence en weinig tijd= minder kans van slagen, zie seizoen 4 van Australian Mole, zelfde idee) voonamelijk constructief vinden.
Bovendien vraag ik me af of haar idee om het 'schuin' te benaderen niet gewoon haar manier was om uit te drukken dat de vis 'schuin' ertegenover moest komen te liggen. Goed, zou een aardige molactie kunnen zijn mi.

Daarnaast lijkt het me wat onwaarschijnlijk dat de mol zelf twee pacten aangaat. Zelfs 1 is al een 'blok aan het been' (Yvon Jaspers quote). Waarom zou je het jezelf op die manier onnodig moeilijk maken? Patrick benaderde Art maar had daar een reden voor (bliksemafleider). Nu vond ik dat al zwak maar voor Hadewych, wat voor belang had zij om Anne-Marie en Liesbeth te benaderen? Zo enorm wordt ze niet verdacht tot nu toe lijkt het, hooguit een losse uitspraak van Liesbeth die ergens in lijkt te zijn gemonteerd, want van Liesbeth's biechts horen we zelden wat eigenlijk. Dus of ze haar echt verdenkt is zeer de vraag met name als ze beweert een vertrouwensband met haar te hebben.  ???

Vooralsnog denk ik dat ze afvalt in de volgende aflevering, maar als dat niet zo is dan moeten we toch echt kijken waarom niet lijkt me, want écht fanatiek spelen doet ze niet. Dan is er mogelijk iets anders aan de hand, of ze weet gewoon meer over Liesbeth als mol (hetgeen ik zeker niet hoop  ::ohno:: ) dan de anderen.
« Laatst bewerkt op: 13-02-2012, 09:09:27 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #424 Gepost op: 13-02-2012, 10:51:17 »
Dus?


Dit is mij ook niet duidelijk. Zei ze wat een palindroom is op een manier die raar is? of zei ze daarbij raar, wat een palindroom is? ;D

Ze zei het woord 'raar', en dat is een palindroom ... en dus vindt Yessie dat raar. Maar ik niet, want het is helemaal niet raar om 'raar' te zeggen, zelfs niet als je je realiseert dat 'raar' een (beetje raar) palindroom is. Wat ik wel raar zou vinden is dat het woordje 'raar' uit de mond van kandidaat 1 een rare hint zou zijn, omdat de achternaam van kandidaat 2 toevallig een palindroom is. Raar hoor.

Offline avonasac

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik kwam, ik zag en ik molde
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #425 Gepost op: 13-02-2012, 14:43:15 »
@Supernova. Kijkende naar Liesbeth en de testvragen die je bij haar te zien krijgen, dan zie je in afl.3 dat ze op een vrouw zit, in afl.4 dat ze een vraag beantwoord dat slaat op Liesbeth of Hadewych en in afl. 6 vult ze de naam Trudy in, de moeder van Hadewych. Dus Liesbeth zit op Hadewych.
Tunnel in, Tunnel uit, Tunnel in, Tunnel uit. Maar ik zal je krijgen, jij Molletje

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #426 Gepost op: 13-02-2012, 14:48:50 »
@Supernova. Kijkende naar Liesbeth en de testvragen die je bij haar te zien krijgen, dan zie je in afl.3 dat ze op een vrouw zit, in afl.4 dat ze een vraag beantwoord dat slaat op Liesbeth of Hadewych en in afl. 6 vult ze de naam Trudy in, de moeder van Hadewych. Dus Liesbeth zit op Hadewych.

Als je de testvragen zou geloven, wat ik je kan aanraden om niet klakkeloos te doen.

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #427 Gepost op: 13-02-2012, 14:52:03 »
Nu kan ik voor de Hadewych tunnelaars melden dat zij alvast van menigeen van het internationale gevolg bijval vinden.  ;) Het is natuurlijk lastig te beoordelen of zij dat baseren op hun idee van een Mol (tenslotte had een van de Amerikaanse mollen er geen problemen mee om eigenhandig 100.000 dollar voor de pot te verdienen) of echt meer op gut feeling.

Er werd wel iets aardigs gezegd door een van hen wat mij betreft, namelijk dat Hadewych aanstuurt op de vis 'schuin' te bekijken in opdracht 3 (eerste deel dat geld opbracht). Door dat te doen waren ze absoluut niet goed uitgekomen, want wat William aandroeg was idd het juiste idee daar. Je zou dat als een mollenactie kunnen zien.

Dan nog blijf ik haar rol in het laatste deel (waar het mijns inziens om ging, gezien de build-up van 3 games, met boosted confidence en weinig tijd= minder kans van slagen, zie seizoen 4 van Australian Mole, zelfde idee) voonamelijk constructief vinden.
Bovendien vraag ik me af of haar idee om het 'schuin' te benaderen niet gewoon haar manier was om uit te drukken dat de vis 'schuin' ertegenover moest komen te liggen. Goed, zou een aardige molactie kunnen zijn mi.

Dat wilde ik toevallig ook nog gaan uitzoeken of die aanwijzing van Hadewych juist ervoor zou zorgen dat de vis in zo'n positie zou liggen dat de opdracht daarna niet meer zou kunnen lukken, maar ik was (te lui :)) er nog niet aan toegekomen. Wel leuk dat er meerderen zijn die dachten dat het een molactie zou kunnen zijn. Nu moet ik het toch maar eens uittekenen dan om te kijken of het echt zo is.

Offline avonasac

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik kwam, ik zag en ik molde
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #428 Gepost op: 13-02-2012, 14:58:52 »
@Lautjuh, zeker niet klakkeloos. Tenzij er een terugkerend patroon in zit.
Tunnel in, Tunnel uit, Tunnel in, Tunnel uit. Maar ik zal je krijgen, jij Molletje

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #429 Gepost op: 13-02-2012, 15:13:10 »
@Lautjuh, zeker niet klakkeloos. Tenzij er een terugkerend patroon in zit.

Daarnaast geeft Liesbeth in de testbiecht van aflevering vijf ook aan dat ze Hadewych verdenkt. Ik denk dat Liesbeth dus inderdaad op Hadewych zit, maar dat ze dit haar bewust niet heel duidelijk (in beeld) laten zeggen. Hetzij omdat Liesbeth er in aflevering 7 of 8 uitvliegt en Hadewych de finale haalt, maar niet de Mol is, en kijkers dat door afstrepen zouden kunnen beredeneren. Of omdat Hadewych de Mol is en Liesbeth het spel gaat winnen, maar men het er niet al te dik boven op wil leggen. Ik ga natuurlijk voor die laatste verklaring!

Offline stoeLpoot

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #430 Gepost op: 13-02-2012, 17:30:39 »
De vraag ‘hoe heet de moeder van de mol’, was in het geval van Hadewych Trudy (Straus). Kennen jullie dat rare vrouwtje van de torenopdracht nog?



Zou kunnen, niet waar? Verder was de tweet van afgelopen aflevering (voor uitzending) als volgt:

"Voor mij maakt het natuurlijk allemaal geen klap uit. Maar...als er vrijstellingen in het spel zijn, ga ik ervoor! #widm Donderdag, 20:30 u."

Wie rende er heel snel naar de vrijstelling toe toen Art hierover begon? Juist  ;)

Voor mij is het zo goed als zeker!  ::ok::

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #431 Gepost op: 13-02-2012, 17:36:48 »
De vraag ‘hoe heet de moeder van de mol’, was in het geval van Hadewych Trudy (Straus). Kennen jullie dat rare vrouwtje van de torenopdracht nog?

Zou kunnen, niet waar? Verder was de tweet van afgelopen aflevering (voor uitzending) als volgt:

"Voor mij maakt het natuurlijk allemaal geen klap uit. Maar...als er vrijstellingen in het spel zijn, ga ik ervoor! #widm Donderdag, 20:30 u."

Wie rende er heel snel naar de vrijstelling toe toen Art hierover begon? Juist  ;)

Voor mij is het zo goed als zeker!  ::ok::

Mamaloe is een echte IJslandse gids en dus niet de moeder van Hadewych.  :)

Offline jumper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #432 Gepost op: 13-02-2012, 17:51:05 »
Mamaloe is een echte IJslandse gids en dus niet de moeder van Hadewych.  :)
Nee dat denk ik ook niet echt. Toch is het wel opvallend dat "retired mamaloe" een anagram is voor "toerleider mama"... Het zou wel een reusachtige bak zijn ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 13-02-2012, 18:00:55 door jumper »

Offline Stylo1972

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #433 Gepost op: 13-02-2012, 17:54:31 »
Halloooo mijn excuus als dit al gepost is!!!

Even over LIST = valkuil!? Zet deze letters in een andere volgorde L S T I = Lee Strasberg Theatre Institute << Het slaat dan niet op Liesbeth maar op Hadewych en dit is dan meteen een list (valkuil) Hadewych studeerde aan de Lee Strasberg Theatre Institute opleiding>> Method Acting in New York!!!.

Offline loving*widm

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #434 Gepost op: 13-02-2012, 18:00:01 »
Grappig dat elke aflevering de kandidaat die ik had afgestreept ineens omhoog kruip als verdachte.

In het vliegtuig:
- Liesbeth: The Good The Bad And The Ugly
- William: Volgens mij ook
- Hadewych: Nee, het is die andere.
- Frits: Once Upon A Time In the West
Hadewych in een biecht: Iedereen weet dat het Once Upon A Time In The West is. 

Nou is dit wel een veel gemaakte fout, want inderdaad denken heel veel mensen dat het van Once Upon A Time In The West is. Toch is het opvallend dat Hadewych het kantelpunt is van het goede antwoord naar het foute antwoord.

Ook is Hadewych fanatiek aan het zoeken naar een goed antwoord door mensen te vragen en neemt ze snel genoegen met het foute antwoord. Als ze weet dat haar antwoord fout is, gaat ze braaf en onopvallend voorin de rij staan, mogelijk wetende dat sommige volgende antwoorden ook fout zijn.

In het westerndorp pakt ze geen geld (Maar zijn Liesbeth en Tim hier ook verantwoordelijk voor; doordat Liesbeth Tim afschiet of Tim zich laat afschieten is de ronde afgelopen) en in de laatste opdracht molt ze niet opvallend, maar heeft ze toch een goede positie.


Toch zijn er een aantal dingen die ik met haar als mol niet kan verkopen:
- Het juist lezen van antwoorden uit de riverjet die Marit niet kan plaatsen
- Het tegenhouden van Tim en William die de toren inwillen
- Ze wil drie schutters op Frits zetten die meer waard is
- De vrijstelling bijna afpakken van Tim (het missen hiervan was voor haar volgens mij niet te timen, ze gaat er echt voor)

En bovenal: De allerslechtste positie in de onderhandelingen. Hadewych spreekt met Liesbeth en Annemarie groen af. Hadewych is niet op de hoogte van Liesbeth verandering van gedachten en is totaal niet op de hoogte van wat Frits en Tim zullen doen.  Van de drie mensen die rood gestemd kunnen hebben, kan Hadewych niet weten wat ze doen. Als Hadewych rood had gestemd, ging de executie gewoon door. Als Hadewych gewoon groen heeft gestemd (wat waarschijnlijk is), is dit geen molactie, want  anderen zouden rood stemmen, zonder dat Hadewych daar weet van heeft.

ik blijf van mening dat je als mol gewoon groen kan stemmen.
de kans was groot dat minstens een persoon rood zou stemmen, helemaal als er geen vertrouwen is.
verder lijkt het me dat de mol (een beetje)hulp  krijgt van het widmteam, die hadden makkelijk tegen haar kunnen zeggen dat liesbeth/frits/tim rood zouden stemmen (al doet 1, naar mijn mening liesbeth, dat niet.
en weer ondergronds......

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #435 Gepost op: 13-02-2012, 18:11:14 »
Nee dat denk ik ook niet echt. Toch is het wel opvallend dat "retired mamaloe" een anagram is voor "toerleider mama"...

Haha, prachtig! (En heel toevallig zat ik er net ook nog een anagram in te zoeken.) ::rofl::

Verder kan ik Hadewych's gedrag deze opdracht nog steeds totaal niet rijmen met dat van een Mol. Het idee dat Hadewych, nadat ze Tim en William tegenhield, van het toneel verdween (achter de toren) om ze het verder maar te laten uitzoeken is mooi, maar helaas klopt dat niet, want ook Hadewych is erbij als Tim en William samen aan het twijfelen zijn (en Anne-Marie zegt dat ze niet naar binnen moeten). We horen dan namelijk haar stem die het volgende zegt: "Het zal toch niet alleen blijven bij dat we niet naar binnen gaan? Toch?"

Hadewych komt hier wel heel geloofwaardig onwetend over door te denken dat de opdracht met het niet de toren ingaan nog niet afgelopen zal zijn. Een subtiele poging om extra twijfel te zaaien over het wel of niet de toren ingaan kan ik er helaas niet in zien. Ze wil de toren duidelijk niet in en verwacht dat er nog iets gaat komen na de beslissing om buiten te blijven staan.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #436 Gepost op: 13-02-2012, 18:26:38 »
Ik denk dat er iets met de foto's is. Hadewych zei Pacasa inplaats van Picasso maar ze herstelde dit. Picasa is een programma voor foto's. Bij foto 1 zeggen ze ouders Hadewych en bij foto 5 zegt Hadewych dat is mijn noeder.
Zou die Plerikna niet de moeder van Hadewych kunnen zijn?
Dan krijg je Plerikna + ouders Hadewych = 3
Maar de foto van Williams moeder vertrouw ik niet.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #437 Gepost op: 13-02-2012, 18:32:53 »
Bij foto 1 zeggen ze ouders Hadewych en bij foto 5 zegt Hadewych dat is mijn noeder.

Foto 5 is Anne-Marie's moeder. En het is dus ook Anne-Marie die dan "dit is mijn moeder" zegt, niet Hadewych. (Moeilijk te horen, maar wel zo logisch.)

Offline Stylo1972

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #438 Gepost op: 13-02-2012, 18:35:43 »
Ik denk dat er iets met de foto's is. Hadewych zei Pacasa inplaats van Picasso maar ze herstelde dit. Picasa is een programma voor foto's. Bij foto 1 zeggen ze ouders Hadewych en bij foto 5 zegt Hadewych dat is mijn noeder.
Zou die Plerikna niet de moeder van Hadewych kunnen zijn?
Dan krijg je Plerikna + ouders Hadewych = 3
Maar de foto van Williams moeder vertrouw ik niet.

Nee ! Plirenka is een echte tourgids in IJsland Birna is haar echte naam.

Offline Stylo1972

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #439 Gepost op: 13-02-2012, 19:22:57 »
 Weet niet meer waar ik het gelezen heb!

Hadewych en DIE.....DIE MF of MP = Mollenpakker en vervolgens roept Hade dat ze een scherpschutter heeft gedood OID. Anne Marie was degene die de hooibaal heeft geraakt, als een echte scherpschutter?. Kan het zijn dat Hadewych, anne heeft uitgeschakeld tijdens lichtmasten opdracht?

Dit is vast ook oud nieuws !?

C & E
Christine en Evelien

Ze speelde Christine in Zwart Water 2009 en Evelien in Nachtrit 2006
« Laatst bewerkt op: 13-02-2012, 19:25:38 door Stylo1972 »