Auteur Topic: [Kandidaat] Marit is niet de mol  (gelezen 120210 keer)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #300 Gepost op: 26-01-2012, 15:26:34 »
Ik zat ook op Art, alleen bij de finale ging ik  pas twijfelen... al die verwijzingen naar kunst en alles.. ik was er echt van overtuigd..  :-[ en ik moet zelfs eerlijk bekennen dat ik Art nu nog steeds erg verdacht vind..
Prima..  :)
Iedereen zit er wel eens naast qua mol, of mogelijk vaker dan eens.

Punt is wel dat jij niet verklaart dat je 'er ook echt niet bij kan dat'..  ;)
Daarom vraag ik LdH om opheldering, zodat we iig kunnen begrijpen waar hij precies niet bij kan.
Dat lijkt me in dit geval wel gerechtvaardigd gezien zijn uitspraak.  ;)
« Laatst bewerkt op: 26-01-2012, 15:29:42 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #301 Gepost op: 26-01-2012, 15:30:10 »
Oke: het is waar, ik ga vaak op mijn gevoel af, maar wat Marit betreft: het treffendst vind ik de laatste opdracht op de toren. Tuurlijk, zij gin makkelijk mee met het aantal eilandjes e.d., maar: waarom schreeuwt ze zo overtuigend naar beneden dat ze absoluut niet naar binnen zouden moeten gaan? Een mol zou zich daar veel meer in terughouden. Daarbij was ze boven met Maarten; als Marit de mol zou zijn zou ze het toch veel beter aan hem kunnen overlaten. Verder verbeterde ze zichzelf opvallend bij het aantal tonen van de tubaspeler. Dat had ze eerder ook door Maarten moeten laten doen.

Dan blijf ik ook zitten met die 1000 Euro die ze pakte met haar envelop. Oke, misschien wilde ze die jokers niet aan Tim en Frits geven, maar toch, een zeer rare actie.

En ook bij de eerste opdracht zat ze in een in mijn ogen zeer ongunstige postitie om te mollen. De grootste klappers konden immers alleen in de boot gemaakt worden. Natuurlijk kon ze een paar namen verkeerd zeggen, maar dat ging dan maar om hele kleine bedragen die ze misliep. Kijk, zou ze daar door de groep geplaatst worden, dan zou je mij hier niet over horen, maar het was haar eigen keus om in deze ongunstige positie te komen...
Ich bin ein Bärliner!

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #302 Gepost op: 26-01-2012, 15:36:46 »
ja daar ben ik het dus helemaal mee eens.. Dat zijn EXACT ook mijn redenen waarom dat ik Marit niet verdacht vind..
Maar de tunnelbouwers vinden dat het raden bij de bootopdracht juist de sleutelpositie was
en dat het laten lukken van de toren opdracht Reverse psychology was.. Dus dan blijft er niet veel meer over... en wordt alles wat je hier als onderbouwing geeft meteen weerlegd..  ;)
Neemt niet weg dat dit ook nog steeds mijn beargumentatie is, maargoed we hebben het hier nu al een paar pagina;s over en telkens wordt het weerlegt en dan post iemand anders weer hetzelfde en dan wordt dat weer weerlegt en dan krijg je een beetje de ja/nee discussie waar Supernova naar refereerde... en krijg ik het idee dat ik telkens in herhaling val...
oftwel we zijn met zijn alle toe aan een nieuwe aflevering met nieuw discussie materiaal!! Nou wat toevallig!! Die komt vanavond ;D
« Laatst bewerkt op: 26-01-2012, 15:39:48 door xaniapops »
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #303 Gepost op: 26-01-2012, 15:41:32 »
als of het al een feit is..  ;)
Hihi ja dat is dus de advocaat van de duivel gedachte... moet je die Moszkovicz eens horen pleiten  >:D >:D.

Maar ik heb ook al een paar keer gezegd dat mocht Marit zich opeens als kandidaat gaan gedragen (en die +1000 sec kwam daar bijv. dichtbij) dan blijf ik echt niet tegen beter weten in in de tunnel.

Dus nogmaals; ik probeer nu alles te verklaren, gedacht vanuit Marit=mol, maar als mijn verklaring ophoudt en ik een alternatief zie dan ga ik geen spijkers op laag water zoeken. Geen 'ja-maar' en dan een onzin onderbouwing. Maar Marit doet het tot nu toe goed en alles is nog uit te leggen, naar mijn smaak dus verreweg het beste van alle kandidaten!
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Tunnelbouwer

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #304 Gepost op: 26-01-2012, 15:51:48 »
Daar ben ik het zelf als tunnelbouwer naar Marit ook volledig mee eens, en dat zijn ook de 'onmolse/kandidaatse' dingen waar ik en anderen eerder al naar refereerde. De torenopdracht, en eigenlijk alles wat ze deze aflevering doet, blijft voer voor speculatie. Puur gebaseerd op wat er te zien is in de aflevering doet Marit hier dingen die haar evt. verdacht maken, maar ook dingen die moeilijk uit te leggen zijn. Dit is wat mij betreft tot nu toe de rode draad in het programma - bij iedere kandidaat. Vandaar dat het voor mij moeilijk is om een kandidaat aan te wijzen waarbij iedere actie als 'mols' kan worden uitgelegd, zonder er hierbij op los te speculeren.

Vandaar dat ik, en met mij vele anderen, hopen dat aflevering 4 ons dan eindelijk het licht laat zien.  ::ok::

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #305 Gepost op: 26-01-2012, 15:56:02 »
Hihi ja dat is dus de advocaat van de duivel gedachte... moet je die Moszkovicz eens horen pleiten  >:D >:D.

Maar ik heb ook al een paar keer gezegd dat mocht Marit zich opeens als kandidaat gaan gedragen (en die +1000 sec kwam daar bijv. dichtbij) dan blijf ik echt niet tegen beter weten in in de tunnel.

Dus nogmaals; ik probeer nu alles te verklaren, gedacht vanuit Marit=mol, maar als mijn verklaring ophoudt en ik een alternatief zie dan ga ik geen spijkers op laag water zoeken. Geen 'ja-maar' en dan een onzin onderbouwing. Maar Marit doet het tot nu toe goed en alles is nog uit te leggen, naar mijn smaak dus verreweg het beste van alle kandidaten!

Ik snap, maar voor de tegenhangers kunnen sommige dingen die b.v jij zelf zegt wel overkomen als "ja maar" en "onzin" onderbouwing. Maargoed dat hou je niet tegen want iedereen heeft zijn eigen mening en denkwijze..
Maar b.v om er maar eentje te noemen dat het raden de sleutelpositie zou zijn, dat vind ik zelf zo'n onlogische redenatie dat ik dan wel geneigd ben te denken ja zo kun je alles natuurlijk naar Marit draaien.. Maargoed zo zullen andere ook wel weer denken over de dingen die post over dat William of Tim de mol zouden kunnen zijn... Dus dat hou je toch niet tegen, Ik ben me daar ook wel bewust van.. en vind het ook prima zolang het niet een reactie is met " Wat een onzin!" of "dit slaat nergens op" zonder onderbouwing waarom ze dat vinden..

Voor mij is dit seizoen, een seizoen waar ik ga proberen om niet teveel in een tunnel te gaan kruipen net zoals vorig jaar bij Art.. ik heb tot nu helaas telkens in een tunnel gezeten die uiteindelijk ook de finale haalde, dus dan wordt het extra lastig om uit je tunnel te komen..
Ik heb dan ook 3 hoofdverdachte momenteel en iedereen die ik wel al weggestreept was is er al uit, dus de overige kandidaten zijn eigenlijk allemaal verdacht alleen de een wat meer dan de ander..  ;)
« Laatst bewerkt op: 26-01-2012, 16:07:01 door xaniapops »
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #306 Gepost op: 26-01-2012, 16:03:53 »
Oke: het is waar, ik ga vaak op mijn gevoel af, maar wat Marit betreft: het treffendst vind ik de laatste opdracht op de toren. Tuurlijk, zij gin makkelijk mee met het aantal eilandjes e.d., maar: waarom schreeuwt ze zo overtuigend naar beneden dat ze absoluut niet naar binnen zouden moeten gaan? Een mol zou zich daar veel meer in terughouden.
Tja. Vóór vorig jaar had ik ook durven zweren dat een Mol geen favoritism zou spelen naar een kandidaat toe en hem zomaar een joker zou toebedelen.....
Dat is duidelijk veranderd sws na Patrick...

Dus wat een Mol wel of niet zou doen, of waarin hij of zij zou terughouden..whatever..
Zeker dit jaar zoals ik al eerder aangaf, lijken de kandidaten meer dan ooit bedacht op allerlei zaken, oa gedoe met jokers sinds vorig jaar. Dat doet mij eerder denken dat de Mol dit jaar zich daar verre van houdt (nou ja misschien hoop ik het toch vooral ;) )

Voor wat betreft omgekeerde psychologie sja. Ik vraag me vooral af waarom Marit dit zo hard loopt te roepen. Ze doet kennelijk niet eens een poging om enigszins verdacht te zijn.
Misschien heeft dit een andere oorzaak, dat kan prima zijn. Maar ze gedraagt zich vreemd en zegt ook dingen die niet te rijmen zijn met hoe we haar kennen. Of dat Mols is of niet is een tweede ding maar opmerkelijk is het wat mij betreft zeker.
Citaat
Daarbij was ze boven met Maarten; als Marit de mol zou zijn zou ze het toch veel beter aan hem kunnen overlaten. Verder verbeterde ze zichzelf opvallend bij het aantal tonen van de tubaspeler. Dat had ze eerder ook door Maarten moeten laten doen.
Viel niet veel aan te mollen sws,?
Citaat
Dan blijf ik ook zitten met die 1000 Euro die ze pakte met haar envelop. Oke, misschien wilde ze die jokers niet aan Tim en Frits geven, maar toch, een zeer rare actie.
Tja. Ik kan een verklaring ervoor bedenken maar die is zeer subjectief.  ;)
Het hangt af van wat er in afl 4 gebeuren gaat.Maar ik ben het met je eens dat dit niet voor Marit als mol spreekt.  :)
Citaat
En ook bij de eerste opdracht zat ze in een in mijn ogen zeer ongunstige postitie om te mollen. De grootste klappers konden immers alleen in de boot gemaakt worden. Natuurlijk kon ze een paar namen verkeerd zeggen, maar dat ging dan maar om hele kleine bedragen die ze misliep. Kijk, zou ze daar door de groep geplaatst worden, dan zou je mij hier niet over horen, maar het was haar eigen keus om in deze ongunstige positie te komen...
Dus zomaar er voorbijgaan vind ik toch wat te makkelijk, vooralsnog. ;)
Afhankelijk van perspectief.
Uiteindelijk bepaalden zij en Hadewich wat er gewonnen werd.
Waarschijnlijk werd er vanuit gegaan dat het een moeilijk leesbaar iets zou zijn gezien de omstandigheden. De Mol kan niet iets ongeloofwaardigs doen sws.
De Mol had hier feitelijk overal kunnen zitten maar dan was het verstandiger geweest imho een taakverdeling te maken zoals in boot 1, waarbij 1 persoon de regie naar zich toe trok of een ander zich erachter verschool (in boot 2 was dit veel minder het geval).

De andere optie is je van de domme te houden en het moeilijk leesbare geschrift deels niet te lezen hetgeen Marit precies gedaan heeft.
« Laatst bewerkt op: 26-01-2012, 16:17:03 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #307 Gepost op: 26-01-2012, 16:09:32 »
We zullen het wel zien! Het blijft gewoon een moeilijk spelletje, het ontmaskeren van de mol!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Foaly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #308 Gepost op: 26-01-2012, 16:24:53 »
Tja. Vóór vorig jaar had ik ook durven zweren dat een Mol geen favoritism zou spelen naar een kandidaat toe en hem zomaar een joker zou toebedelen.....
Dat is duidelijk veranderd sws na Patrick...

Dus wat een Mol wel of niet zou doen, of waarin hij of zij zou terughouden..whatever..
Zeker dit jaar zoals ik al eerder aangaf, lijken de kandidaten meer dan ooit bedacht op allerlei zaken, oa gedoe met jokers sinds vorig jaar. Dat doet mij eerder denken dat de Mol dit jaar zich daar verre van houdt (nou ja misschien hoop ik het toch vooral ;) )

Ja, maar voor mij (en ik denk de meeste mensen die Marit verdenken) is het vooral al die dingen samen die Marit al heeft gedaan waardoor ze niet de mol is. William en Tim hebben bijvoorbeeld ook geld gepakt in plaats van jokers, maar die verdenk ik wel nog heel sterk.

Maar Marit heeft én op de brug iets gedaan waardoor de kans heel klein was dat ze geld uit de pot zou halen (vooral omdat ik denk dat de mol al op het voorhand was voorbereid op die opdracht, zoals Dennis bij het boogschieten, aangezien de kans nog groot genoeg was dat deze een loper werd) én op de trap heeft ze helemaal niets gedaan (en het lijkt me sterk dat ze dat soort molactie niet in beeld gaan brengen) én ze zat in de speedbootopdracht in het slechtste groepje om te mollen (als Tim duidelijk had geschreven of Hadewych goed was in handschriften te ontcijferen, kon ze helemaal niets doen) én ze pakt geld in plaats van jokers én bij de torenopdracht is ze heel anti-mols (en omgekeerde psychologie zou voor haar niet verstandig zijn aangezien ze bij de meest vertrouwde kandidaten hoort).

Als ze dan toch de mol blijkt te zijn, dan molt ze nog minder dan Inge. Mij overtuigt ze in ieder geval niet, want bij iedere opdracht als excuus gebruiken dat ze niet verdacht wilde overkomen, een mol mag toch ook wel eens duidelijk mollen.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #309 Gepost op: 26-01-2012, 16:31:21 »
sleutelpositie zou zijn, dat vind ik zelf zo'n onlogische redenatie dat ik dan wel geneigd ben te denken ja zo kun je alles natuurlijk naar Marit draaien..

Daar sta ik dus echt versteld van. Toen Art zich zo opstelde en het leek op te gaan naar bootsmannen en een klein groepje kade-figuren dacht ik al: Marit zal zich wel weer afzonderen en jaaaa hoor! Weer met een of ander zwamverhaal dat ze niks met water had  ::pinokkio::. Ik vind het dus echt onlogisch te denken dat de bootsmannen op een molpositie zitten en was toen het lezen begon extreem in mijn nopjes met Marit als mol. Kon niet beter! Heeeeeeel diep in de tunnel verdwenen :o

Daarna werd het juist moeilijk, toen op die toren was het echt slikken geblazen dat ze uit het telefoonnummer kwamen. Dat had ik dan weer NIET verwacht, tot nog toe ging alles voor de hele groep fout met niks in de pot vele opdrachten lang, en toen ging dit opeens goed. En die +1000 eroverheen... Het was wel even denkwerk of ik nog wel in de tunnel blijven kon. Maar de jet-opdracht maakt juist veel goed. Dus dat jij dat juist het meest vreemd vindt daar vind ik dan juist weer het tegenovergestelde van  ::rofl::. Anyways, I'm off for now, veel plezier allemaal vanavond  ::zwaai::

De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #310 Gepost op: 26-01-2012, 16:39:41 »
Oke: het is waar, ik ga vaak op mijn gevoel af, maar wat Marit betreft: het treffendst vind ik de laatste opdracht op de toren. Tuurlijk, zij gin makkelijk mee met het aantal eilandjes e.d., maar: waarom schreeuwt ze zo overtuigend naar beneden dat ze absoluut niet naar binnen zouden moeten gaan? Een mol zou zich daar veel meer in terughouden. Daarbij was ze boven met Maarten; als Marit de mol zou zijn zou ze het toch veel beter aan hem kunnen overlaten. Verder verbeterde ze zichzelf opvallend bij het aantal tonen van de tubaspeler. Dat had ze eerder ook door Maarten moeten laten doen.
De opdracht op de toren is zeker geen situatie die er voor pleit dat Marit de mol is... maar ik heb haar niet overtuigend naar beneden zien schreeuwen dat ze absoluut niet naar binnen moesten gaan (m.u.v. eerst door de telefoon). Als de groep aankomt haalt ze haar schouwders op ¯\_(ツ)_/¯ mijn inziens om aan te geven dat ze niks mag zeggen. Vervolgens zie je haar nog subtiel een handje heen en weer bewegen (= wel absoluut een reden om aan haar te twijfelen als mol). De uitgebreide gebaren worden slechts beschreven door Liesbeth.

Bij de riverjetopdracht vindt ik Marit absoluut het meest verdacht doen, al is de impact op de hoeveelheid geld die de pot in gaat niet zo groot. Als er meer woorden waren opgeschreven had ze makkelijk meer geld weg kunnen spelen.
« Laatst bewerkt op: 26-01-2012, 16:43:53 door Rat »

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #311 Gepost op: 26-01-2012, 16:45:55 »
hihi ja dat is dus exact wat ik bedoel..  Ik vond bij beide opdrachten idd de sleutelposities in de grote groep liggen.. maar bij de riverjet vond ik dat veel sterker, dan bij de toren..
Bij de toren kan ik in beide nog wel iets van een mogelijkheid om te mollen vinden..
Maar bij de riverjet in het raadgroepje mollen zou ik als mol zelf moeite mee hebben gehad.. je bent compleet afhankelijk van wat er al gebeurd is (zoals Rat ookal aangeeft als er meer woorden waren opgeschreven had ze meer kunnen mollen, dus daar gaat het al fout..waarom? omdat ze daar teveel afhankelijk is van wat er voor haar gebeurd is..) en ik kan toch slechts doen alsof ik alles niet kan lezen, als het er vrij duidelijk staat? Dus dat dat voor jou de sleutelpositie is snap ik dan weer niet..  (sorry)
Maargoed maakt niet uit.. maar dat is wat ik bedoel met voor de een kan iets heel logisch zijn terwijl de ander dat dan weer totaal niet zo ziet en daar "met zijn verstand niet bij kan".. dat blijf je houden.

Alhoewel ik het vanuit de Marit als mol gedachte wel weer snap.. want het is natuurlijk wel opvallend dat zij als enige bewust kiest voor die groep.. dus dat je dan gaat denken waarom kiest mijn mol juist voor die groep is dan wel weer logisch... en dan kun je dat idd ook wel weer beargumenteren, maar dan kijk je dus al naar die opdracht met een mol in gedachte zoals je zelf ook al aangeeft te hebben gedaan.. en moet je dus ook waken voor tunnelvisie..

Maar zo heb ik dat dus niet bekeken.. ik heb gewoon bekeken in welke groep zou je hier als mol de meeste mogelijkheid hebben om te mollen.... en dan kom ik dus uit op de grotere groep

Soort van optel som:

raad groep mogelijkheid mollen..
- dingen niet kunnen lezen
- dingen fout lezen


grote groep mogelijkheid mollen
- onduidelijk op het bord schrijven
- op een plaats gaan staan waar ze je niet goed kunnen zien
- bord schuin houden
- vanuit de boot bord missen
- niets kunnen bedenken met de letter op het bord
- onduidelijk schrijven

en je hebt hier sowieso natuurlijk de mogelijkheid om 2x iets te doen, omdat je zowel het bord moet vasthouden en in de boot moet zitten...

« Laatst bewerkt op: 26-01-2012, 16:57:29 door xaniapops »
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #312 Gepost op: 26-01-2012, 17:01:26 »
Met dit soort discussie krijg je ook een topic vol!  ;D  Bedankt aan eenieder die heeft aangegeven toch wel benieuwd te zijn naar mijn 'lijstje'. Overigens zou dit ook een lange uitleg kunnen worden, met woorden als 'samengetrokken wenkbrauwen' 'gespannen onderoogleden' 'geknepen naar achter wijzende mondhoeken'. Voor degene die gisteren het item bij RTL boulevard heeft gezien over de nieuwe leugendetectie software op Schiphol weet dat dit serieus ergens over gaat. (en dan heb ik het niet over links of rechts kijken) Timing, emotie, context. Maar goed, ik zal er nog eens over nadenken.

En aan Lo  ::zwaai::  ::tandpastasmiley::
« Laatst bewerkt op: 26-01-2012, 17:13:25 door lightman »
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline GeeDeeZet

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #313 Gepost op: 26-01-2012, 17:06:57 »
Hmm... Dat Tim degene is die de antwoorden op schreef tijdens de bootopdracht was mij nog ontgaan. Was idd onduidelijk geschreven en zat ook wel vol spelfouten...
Weer een reden om Tim meer te verdenken (alhoewel hij sowieso een bagger handschrift heeft  :D)...

Wat dat betreft zat Marit goed, maar wat Lo nog niet benoemt had is dat er natuurlijk nog een kandidaat was die het handschrift niet kon lezen (AnneMarie geloof ik?). Je loopt dan als mol wel heel erg de kans dat jij het zogenaamd niet kan lezen, maar jouw medekandidaat de een na de andere naam goed opnoemt.

Michael Plieps...  ;D

Offline GeeDeeZet

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #314 Gepost op: 26-01-2012, 17:29:23 »
Jullie willen feiten?

Hier zijn de feiten!  ;D
Heeft iemand eigenlijk al eens goed gekeken hoeveel antwoorden er nou eigenlijk NIET geraden zijn?
Want als een van de argumenten voor Marit als Mol wordt het niet raden/kunnen lezen van de namen genoemd.

Maar volgens mij doen ze het uiteindelijk best goed!
Als ik de beelden terugkijk (zonder geluid) wordt het bord met de namen een aantal keer in beeld gebracht.

Bord Tim bevat volgens mij 8 of 9 antwoorden, waarvan 1 echt onduidelijk geschreven is (Marco Vink --> Marciano Vink) en ik er 1 niet kan lezen (niet goed in beeld). Kan niet zien of Middelburg daadwerkelijk is opgeschreven.
Misschien dat iemand anders het bord nog beter in beeld kan brengen.

Het lijkt er op dat Tim niet alle antwoorden die geroepen zijn heeft opgeschreven (Maarten Stekelenburg en Middelburg).
Hiervan worden er 6 geraden.

Bord Frits is zeer duidelijk in beeld gebracht. Deze bevat 9 antwoorden, en alle antwoorden worden geraden.
2 antwoorden (Badeend en Quis) worden door Art afgekeurd.


Dus uiteindelijk raden ze van de 17/18 namen er 15... Nou is het wel zo dat als iets duidelijk geschreven is je natuurlijk moeilijk kan doen alsof het niet te lezen is...

Dan mijn mening ;-)
Geeft in mijn ogen aan dat je beter op de kade kan staan (bord verschuilen achter een berg --> William) of dingen onduidelijk op kan schrijven in de boot (Tim) en/of bewust zelf niets roepen. Dan heb je als Mol meer invloed.
Zeker aangezien je als mol bij het raden:
- afhankelijk bent van wie het opschrijft of het onduidelijk is
- ook nog een medekandidaat (Hadewych) erbij hebt die alles misschien wel goed kan lezen/raden..
« Laatst bewerkt op: 26-01-2012, 17:55:13 door GeeDeeZet »

Offline molfanelies

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #315 Gepost op: 26-01-2012, 18:12:09 »
Na de eerste aflevering zat ik ook best erg op Marit maar dat wordt alweer wat minder. In de tweede aflevering was ze niet heel aanwezig maar vooral na de 3e aflevering begin ik helemaal te twijfelen. Bij die riverjet opdracht is het natuurlijk niet echt mollerig om in de groep van 2 te zitten. Maar misschien houdt ze echt niet van water en ging daarom bij het duo.
Bij de jokers is het inderdaad een rare actie voor het geld te kiezen als molzijnde. Dat is voor mij ook wel een heel duidelijk teken tegen haar. Helemaal omdat ik als kandidaatzijnde jokers zou moeten afstaan zou zeggen dat ik er maar 1 heb en die weggeef, en die andere houd.

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #316 Gepost op: 26-01-2012, 18:42:42 »
Als ik vanavond geen duidelijke reden te zien krijg, bijvoorbeeld bij het onderhandelen (zie twitter Frits o.a.) waarom Marit geld gepakt heeft ofwel geen jokers in handen wil hebben, dan stap ik denk ik toch 'definitief'  van haar af. Er zijn teveel acties die je recht moet praten bij Marit als ze de mol zou zijn. Inderdaad weet een voorbereide mol dat er een paintballgevecht komt en dat er een bootopdracht op het water gaat komen, dus vanwaar die angst.  Aan de andere kant kan het een rol zijn, we hebben al eens een chaotische of een domme mol gehad, dus waarom geen bange?. Misschien niet het leukste soort mol, maar dat we een bepaald soort mol minder leuk vinden wil niet zeggen dat het niet kan. Maar dit is dus wel een vorm van het goedpraten van Marit's acties. Net als de gedachte dat ze bij de brug en bij de rondleiding haar positie niet heeft kunnen uitkiezen en daarom zou hebben moeten improviseren. Alles bij elkaar valt het op den duur niet meer recht te praten.

Wat me echter continu dwars blijft zitten zijn sommige uitspraken van haar die niet kloppen. Behalve "Ik hou niet zo van water" (yeah right: http://www.youtube.com/watch?v=MViz66kaXzA, Ze heeft het aan het eind van het filmpje best naar haar zin op een waterfiets) vind ik ook bij de jokeropdracht "Oh ja, er zit een briefje in.....     ... ik zie het al"  (herstellen van een verspreking? William had nog niks laten zien toch) en vooral in aflevering 1: "Toen ging ik per ongeluk net iets sneller over de lijn dan zij" erg vreemd. Hoe kun je nu per ongeluk een vrijstelling pakken. Ze hoeft niet door te lopen. Ze kan wachten tot William en Dio aan de overkant zijn.

Op de hyvesvoorspelling heb ik trouwens wel nog steeds Marit als mol ingevuld. Maar das omdat ik het echt niet zeker weet momenteel en vaak wisselen van mol daar punten kost :P

« Laatst bewerkt op: 26-01-2012, 18:45:40 door Qper »

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #317 Gepost op: 26-01-2012, 18:51:08 »
Punt wat hierbij onderbelicht is: waarom laat Marit aan Maarten weten dat de groep er aankomt als deze nog ver weg zijn? Was dit een oprechte schrikreactie van Marit? Hoopt ze dat een lange tijd tussen het geven van de informatie en de aankomst bij de toren meer twijfel veroorzaakt? Waarom is ze zo duidelijk in haar instructies? Gokt ze dat dit extra twijfel veroorzaakt? Denkt zij dat de opdracht eerder zal mislukken als iedere kandidaat van de opdracht op de hoogte is?

Ik denk dat dat eerste kan zijn om Maarten in een rol te dwingen waarin hij snel moet acteren, en wellicht met iets meer stress minder goed is in de juiste nummers vinden en meer in wildweg bellen.

Verder zal ze veel goed willen doen verder om niet op te vallen. Alles wat ze kon doen heeft ze dan gedaan, en dan is het hopen of de anderen nog wat fout doen (een Inge/Kim momentje). Als ze hier opvallender zou gaan mollen zou dat ook meteen verdenking opleveren, zeker bij Maarten.

Ik wil wel benadrukken dat ik een open mind hou ten opzichte van Marit wel of geen mol (ik sla de meeste gepolariseerde discussies over omdat er verder ook genoeg anders te lezen is). Ik verdenk haar nog steeds maar minder dan vorige week, en ik verdenk ook andere mensen, zoals William en Liesbeth.
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #318 Gepost op: 26-01-2012, 18:55:25 »
wat ik me afvraag was het al duidelijk dat Hadewych niet op de boot zou gaan?
want zijn natuurlijk vriendinnetjes dus ze kan het ook als slap excuus ten opzichte van de rest hebben gebruikt omdat ze al met hadewych had afgesproken bij haar te blijven.. of omdat ze hadewych verdenkt b.v..

Dat het een smoesjes excuus was ben ik het ook wel mee eens.. Maargoed er zit ook nog een verschil tussen op een waterfiets/rivierbootje of op een riverjet die supersnel gaat.. dus misschien was ze bang dat ze misselijk zou worden in die boot ofzo.. (ik roep maar iets)
Uiteraard wil art een snel antwoord, Ik zou dan ook wellicht ook snel zeggen van.. ja water is niet zo mijn ding.. in plaats van daar een lange uitleg bij te geven.. gemakzucht?
Als iemand vraagt wat ben je aan het doen.. zeg je denk ik ook eerder aan t internetten.. ipv ja ik zit een bericht te posten op het wie is de mol forum in het Marit topic.. maar dat ze rare dingen zegt en doet ben ik het zeker mee eens..

het kan ook nog zijn, dat dat haar manier is om zichzelf een beetje verdacht te maken bij de rest van de groep...
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #319 Gepost op: 26-01-2012, 19:09:11 »
Dat het een smoesjes excuus was ben ik het ook wel mee eens.. Maargoed er zit ook nog een verschil tussen op een waterfiets/rivierbootje of op een riverjet die supersnel gaat.. dus misschien was ze bang dat ze misselijk zou worden in die boot ofzo.. (ik roep maar iets)

In de biecht, nadat Art aan land komt en begint over "tijd voor wat adrenaline", zien we Marit die aangeeft dat ze dacht dat ze zouden gaan raften. Dat is idd wat anders dan op een waterfiets. Kan goed zijn dat ze daar bang voor is.
Facial expression, body language, context, interpretation!