Auteur Topic: [Kandidaat] Marit is niet de mol  (gelezen 120276 keer)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #140 Gepost op: 16-01-2012, 18:44:44 »
Daar geloof ik niet zo in. 2 Jaar terug was er al een kettinghint.

En in serie 8 (Dennis die met een joekel omliep) en in serie 4.. (Elise op de foto's)..

Ze gebruiken hem dus in verschillende vorm, vaker.  ;)

Er wordt inderdaad gerefereerd aan wiskunde ('zie mij in deze wiskundige reeks', 'In de min' etc), en ook wel aan astrologische tekens.
Ik zie het voorlopig meer als een red herring. Ik kan me nog alle prima herinneren hoe iedereen zich in serie 7 in alle bochten wrong om de tekens van de Chinese dierenriem te linken aan mensen omdat die op de bordjes met de Thaise letters stonden. Dat betekende helemaal niks.

Vorig jaar was er een geit in de bus. Nooit een referentie geweest naar astrologie of wat dan ook, maar dat was dan ineens een hint dat de Mol een geit was. (Volledig voorbijgaande aan het feit dat een andere kandidaat dat ook was overigens, en waarschijnlijk imo de sufste molhint ooit).

Maar als jullie er veel plezier aan beleven je er weer op te storten, ga je gang..
Misschien is het dit maal wel iets, wie weet.  ;)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #141 Gepost op: 16-01-2012, 19:00:10 »
Thx! Ik dacht zelf ook dat het Marit was. Ik heb het in het aflevering 2 topic gevraagd en daarop antwoorde iemand dat het Hadewych was.

Ik vind het een rare opmerking van Marit (of toch Hadewych?).

Marit. (Heb het gisteren nog verbeterd in mijn overzichten want had daar eerst in staan dat het Hadewych was. Qua stem zijn ze soms lastig uit elkaar te houden. Misschien een pluspunt voor de Mol trouwens.)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #142 Gepost op: 16-01-2012, 19:10:27 »
Marit. (Heb het gisteren nog verbeterd in mijn overzichten want had daar eerst in staan dat het Hadewych was. Qua stem zijn ze soms lastig uit elkaar te houden. Misschien een pluspunt voor de Mol trouwens.)
Die trap opdracht was zo veel leuker geweest als er zo veel wind had gestaan als op de brug of bij de rooksignalen. Nu zijn vooral Liesbeth en Hadewych verdacht in de opdracht, omdat zij tot aan de top lopen... naast kandidaten die mogelijk een fout antwoord hebben gegeven.
Met een beetje wind hadden ze niet helemaal van boven naar beneden kunnen schreeuwen, en hadden we ook de nodige verdenkingen kunnen uitspreken richting de kandidaten die informatie moesten doorgeven (zoals ooit bij de opdracht in de achtbaan). Ik weet niet of het de bedoeling was of niet, maar ik vond het jammer dat ze van boven helemaal naar beneden konden schreeuwen.

 :-\\

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #143 Gepost op: 16-01-2012, 19:11:54 »
Die trap opdracht was zo veel leuker geweest als er zo veel wind had gestaan als op de brug of bij de rooksignalen. Nu zijn vooral Liesbeth en Hadewych verdacht in de opdracht, omdat zij tot aan de top lopen... naast kandidaten die mogelijk een fout antwoord hebben gegeven.
Met een beetje wind hadden ze niet helemaal van boven naar beneden kunnen schreeuwen, en hadden we ook de nodige verdenkingen kunnen uitspreken richting de kandidaten die informatie moesten doorgeven (zoals ooit bij de opdracht in de achtbaan). Ik weet niet of het de bedoeling was of niet, maar ik vond het jammer dat ze van boven helemaal naar beneden konden schreeuwen.

 :-\\

William bood zelfs nog aan om heen en weer te gaan rennen, dat had best spektakel opgeleverd als ze wat meer tijd hadden gehad om te rekenen. Nu was dat gezien de tijd überhaupt niet mogelijk.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #144 Gepost op: 16-01-2012, 19:16:12 »
Die trap opdracht was zo veel leuker geweest als er zo veel wind had gestaan als op de brug of bij de rooksignalen. Nu zijn vooral Liesbeth en Hadewych verdacht in de opdracht, omdat zij tot aan de top lopen... naast kandidaten die mogelijk een fout antwoord hebben gegeven.

Verwarring zaaien over wat de som is zoals bij vraag 3 is ook wel een goede mogelijkheid voor de Mol, of tijdrekken. Hierin zijn de kandidaten die bij het vragen naar informatie van anderen het voortouw nemen wat mij betreft het verdachtst. Hadewych doet dat regelmatig. Hadewych neemt sowieso regelmatig een beetje de leiding en het leuke is dat dat helemaal niet zo opvalt. Ook omdat je haar nog makkelijk met Anne-Marie of Marit door de war kan halen. (En zo kwam ik toch op Marit uit in haar topic. :P)

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #145 Gepost op: 16-01-2012, 19:16:37 »
Zijn er eerder wel eens kandidaten geweest die zo bezig waren met dit soort potentiele hints alsof ze op een forum aan het speuren waren?

Corbin Bernsen in de Amerikaanse series kan ik me alleen herinneren. Die was dan ook meteen hilarisch: http://youtu.be/zgS7W9MQuNw?t=28m2s

Maar over het algemeen leidt het zoeken naar hints naar niets, het is al moeilijk voor molspeurders op de fora (elk jaar lijken de hints minder belangrijk te worden voor de makers) dus zeker voor de kandidaten niet te doen, en gevaarlijk om gek van te worden.
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #146 Gepost op: 16-01-2012, 19:34:53 »
William bood zelfs nog aan om heen en weer te gaan rennen, dat had best spektakel opgeleverd als ze wat meer tijd hadden gehad om te rekenen. Nu was dat gezien de tijd überhaupt niet mogelijk.

Jawel hoor, ze kregen toch gewoon -100 euro als ze door de minuut heengingen ?
Wat ik zelf opvallend vond was dat William zichzelf de fitste vond, terwijl er ook een Olympisch Kampioen in het team zit ?  ::oink::
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #147 Gepost op: 16-01-2012, 19:39:39 »
Corbin Bernsen in de Amerikaanse series kan ik me alleen herinneren. Die was dan ook meteen hilarisch: http://youtu.be/zgS7W9MQuNw?t=28m2s

Maar over het algemeen leidt het zoeken naar hints naar niets, het is al moeilijk voor molspeurders op de fora (elk jaar lijken de hints minder belangrijk te worden voor de makers) dus zeker voor de kandidaten niet te doen, en gevaarlijk om gek van te worden.

Vorig jaar Jan.. 'Art leest Hanna' oid..  ::rofl::
Art dacht dat Jan als mol onder de grond ging..
En Soundos dacht ook over Teatro Santa Anna.

Volgens mij zag Arjen zelfs hints in knipogen van kameramannen...  ::rofl::

Anyway, ik vind het wel nog steeds merkwaardig dat ze er zo over doorgaat.
Het zou kunnen natuurlijk, en als het zo is verwacht ik idd dat ze over korte tijd exit gaat.

ps ik vond Corbin trouwens erg irritant maar goed, smaken verschillen.  ::tandpastasmiley::
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #148 Gepost op: 16-01-2012, 19:45:24 »
Jawel hoor, ze kregen toch gewoon -100 euro als ze door de minuut heengingen ?
Wat ik zelf opvallend vond was dat William zichzelf de fitste vond, terwijl er ook een Olympisch Kampioen in het team zit ?  ::oink::

Ja, maar het zou onzinnig zijn vanuit de productie om steeds -100 uit de pot te laten verdwijnen omdat iemand moet rennen, toch? In het geval dat de kandidaten niet verstaanbaar waren. Dan is de opdracht gewoon niet haalbaar.

Maarten miept trouwens al als ze de berg oplopen: "Kan niet meer!". Dus of hij nou zo fit is? ;D

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #149 Gepost op: 16-01-2012, 20:18:03 »
Corbin Bernsen in de Amerikaanse series kan ik me alleen herinneren. Die was dan ook meteen hilarisch: http://youtu.be/zgS7W9MQuNw?t=28m2s

Maar over het algemeen leidt het zoeken naar hints naar niets, het is al moeilijk voor molspeurders op de fora (elk jaar lijken de hints minder belangrijk te worden voor de makers) dus zeker voor de kandidaten niet te doen, en gevaarlijk om gek van te worden.

 ;D ;D

Dit is helemaal briljant als je de serie Psych volgt, waarin Corbin een gespensioneerde serieuze, en oprechte politierechercheur met sterk oog voor detail speelt. :)   

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #150 Gepost op: 19-01-2012, 20:15:33 »
De recensie koning noemt in de recensie van aflevering 2 dat Marit in opdracht 3 een muts op heeft die gebaseerd lijkt op een viking helm. Dat na een opdracht waarbij het te ontcijferen woord "Viking" was. Of dat nou echt een hint is, is een tweede, maar ik vind dat het in elk geval genoemd moet worden in dit topic (en Ctrl+F kon het niet vinden op de laatste paar pagina's).


Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #151 Gepost op: 19-01-2012, 20:25:04 »
De recensie koning noemt in de recensie van aflevering 2 dat Marit in opdracht 3 een muts op heeft die gebaseerd lijkt op een viking helm. Dat na een opdracht waarbij het te ontcijferen woord "Viking" was. Of dat nou echt een hint is, is een tweede, maar ik vind dat het in elk geval genoemd moet worden in dit topic (en Ctrl+F kon het niet vinden op de laatste paar pagina's).



Sterk, zou wat kunnen zijn. Zou ook kunnen zijn dat Marit gewoon op het vliegveld op IJsland een leuke vikingsmuts kocht, maar wie weet...
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Kitsune

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • GOING UNDERGROUND
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #152 Gepost op: 19-01-2012, 21:40:15 »
Sorry hoor, maar Marit valt nu wel af als Mol voor mij  :-\\.

Die brugopdracht, die torenopdracht.. waren alleen maar goed voor de pot!
De Mol? Liesbeth > Hadewych > Liesbeth.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #153 Gepost op: 19-01-2012, 21:43:32 »
Het feit dat ze de envelop pakt bij de keuze tussen envelop/joker laat haar weer zakken in mijn lijstje...

In de toren kan Maarten haar 2x de goede kant op hebben gestuurd, en de brug blijf ik een strakke actie vinden:)
Omnia vincit amor

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #154 Gepost op: 19-01-2012, 21:43:38 »
Marit heeft wel erg veel verdiend in aflevering 3. :-\\ Vooral die €1000,- uit de envelop was volledig overbodig. Toch maar eens rond kijken wat de rest van de groep allemaal uitspookt. :P

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #155 Gepost op: 19-01-2012, 21:47:22 »
Marit heeft wel erg veel verdiend in aflevering 3. :-\\ Vooral die €1000,- uit de envelop was volledig overbodig. Toch maar eens rond kijken wat de rest van de groep allemaal uitspookt. :P

Mee eens, dat kan ik (zo na eerste keer kijken iig) alleen verklaren als ze kandidate pur sang is.
Het niet willen gunnen van twee jokers aan concurrenten door voor de kennis te gaan + €1000,-
Geen deals mee sluiten, met deze dame.  :P

Ook lijkt het me dat de mol misschien liever op het water is omdat je dan twee kansen krijgt tot saboteren.. Je kunt ook een naam of twee niet makkelijk lezen aan het einde, maar dan geef je de controle wel grootdeels weg als het allemaal netjes opgeschreven is door de anderen.

In de toren zag ze niet alles/ waren er vergissingen maar met Maarten erbij werd dat alsnog gecorrigeerd. (vraag me trouwens af waarom Liesbeth voor Marit en Maarten heeft gekozen, wat dit betreft, als ze de mol is. Zou het dan niet beter zijn geweest iemand daar bovenop te zetten die minder vertrouwd werd door de groep? )
« Laatst bewerkt op: 19-01-2012, 21:49:09 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #156 Gepost op: 19-01-2012, 21:48:59 »
Toch wel één van de voornaamste conclusies die we uit aflevering 3 lijken te kunnen trekken: Marit is niet de Mol.

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #157 Gepost op: 19-01-2012, 21:53:29 »
Toch wel één van de voornaamste conclusies die we uit aflevering 3 lijken te kunnen trekken: Marit is niet de Mol.

Zucht. Het zou zo lekker simpel zijn geweest. Maar ik blijf erbij dat ze ver gaat komen.
Tell me what your telescope says

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #158 Gepost op: 19-01-2012, 22:25:06 »
Marit pakt een enveloppe met 1000 euro waar ze makkelijk voor de joker kon gaan. Zeker niet de mol, net als william en tim ::ohno::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #159 Gepost op: 19-01-2012, 22:27:51 »
Jammer! Dikke streep door Mairt (vooralsnog, misschien zie ik bij het terugkijken ineens nog allerlei verdachte dingen).

Bij de torenopdracht weet ze niet hoevaak de tuba klinkt, terwijl ze wel meetelt. Toch een beetje opvallend.