Auteur Topic: [Kandidaat] Marit is niet de mol  (gelezen 120272 keer)

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #160 Gepost op: 19-01-2012, 22:31:37 »
Laten we het zo zeggen... als Marit de Mol is, heeft ze de opdracht niet goed begrepen. :P

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #161 Gepost op: 19-01-2012, 22:57:21 »
ja poehee.. is jaren niet gebeurd dat ik zo'n sterk vermoeden had dat vervolgens waarschijnlijk incorrect is. En ook niet dat dat gevoel met 1 aflevering finaal onderuit werd gehaald ::rofl::

Is het dan toch Liesbeth?

en Maarten er ook al uit.. dit is niet mijn jaar  ::ohno::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #162 Gepost op: 19-01-2012, 23:09:53 »
De actie van Marit is inderdaad onmols. Volgens mij probeerde ze op de toren toch wel wat verwarring te zaaien. Eerst telde ze maar twee eilanden en was het ook niet helemaal duidelijk hoeveel tonen de tuba blies. Aan de andere kant ging ze makkelijk met Maarten mee toen hij zei het zijn 4 eilanden IJsland is ook een eiland. Als ze de mol was had ze toch harder haar best moeten doen om de boel te saboteren. Misschien met de telefoon of zo. Zelf heeft ze niet gekozen voor deze positie want Liesbeth koppelde Marit aan Maarten, waarschijnlijk omdat ze deze twee het meest vertrouwde.. Het lijkt er ook op dat niemand Marit verdenkt. Misschien heeft ze expres de envelop gepakt in de hoop dat echt niemand haar meer zou verdenken? Het blijft onmols ???.

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #163 Gepost op: 20-01-2012, 00:08:26 »
Ik heb ergens gepost dat als Marit of Liesbeth afvalt, dat ik voor 95% zeker weet wie de mol is.

Marit valt welliswaar niet af, maar ze is duidelijk de mol niet. In alledrie de opdrachten verantwoordelijk voor geld in de pot. Is in elk geval een tunnel minder die ik in hoef te kijken.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #164 Gepost op: 20-01-2012, 11:52:44 »
Marit heeft wel erg veel verdiend in aflevering 3. :-\\

Inderdaad :o

In de eerste helft van de aflevering groeide mijn overtuiging nog naar de maximale stand... let eens goed op hoe ze steeds de zeer duidelijk geschreven woorden zelf pakte om met de eer te strijken en als Hadewych het goede moeilijke woord goed zei snel bevestigen en akkoord gaan, ze leek Yvon wel! En Michael Plep  ::rofl::?

Maar daarna zeg... blijkt mijn mol niet een erg goede, om maar te zeggen een slechte, €1000,- uit de envelop maar ook zo'n lang telefoonnummer niet saboteren... ik dacht bij mezelf; da's een kansloze missie, als DAT niet fout gaat...! Of zouden ze al 100 pogingen gedaan hebben toen ze uiteindelijk Tim bereikten?

Mijn probleem is echter dat ik niet duidelijke andere molkandidaten zie. Zij is dus nog steeds het meest aannemelijk voor mij. Ik zou een aantal hints moeten elimineren om weer bij andere kandidaten uit te komen. Zoals de landschapsfoto's... erg typisch dat van de 5 kandidaten die daardoor nog mogelijk zijn er al 3 weg zijn... alleen Marit en... William zijn nog over. Zou me niks verbazen als die laatste de eerstvolgende exit is dan...
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #165 Gepost op: 20-01-2012, 12:11:47 »
In de eerste helft van de aflevering groeide mijn overtuiging nog naar de maximale stand... let eens goed op hoe ze steeds de zeer duidelijk geschreven woorden zelf pakte om met de eer te strijken en als Hadewych het goede moeilijke woord goed zei snel bevestigen en akkoord gaan, ze leek Yvon wel! En Michael Plep  ::rofl::?
Ze deed me daar heel erg denken aan Dennis met Patrick tijdens de sein opdracht. Lekker meegaan met de fouten van Hadewych en inderdaad de eer opstrijken voor de duidelijke woorden. Ik vond haar hier best verdacht en zo veel is tijdens opdracht 1 ook niet verdiend.

Ik ga nog bedenken waarom Marit nog altijd de mol is, voordat ik ga zoeken naar een ander.  ::)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #166 Gepost op: 20-01-2012, 13:11:49 »
Lekker meegaan met de fouten van Hadewych en inderdaad de eer opstrijken voor de duidelijke woorden

Zoals bij Maarten. Goh, een sporter, Maarten? En daar moet nog wat achter. Wie zou dat nou kunnen zijn? Hemeltje lief. Ikke niet begrijpen, en als ze dan uitgedelibireerd is komt Hadewych die allang oogcontact had gemaakt met Maarten: "Misschien is het wel deze Maarten die voor ons staat?" Ooohh ja  ::)

Tim heeft dat Phelps trouwens ook erg duidelijk opgeschreven dus dat ze daar niet uitkomen?! Als Art het maar zegt dan beaamt Marit dat ze die weldegelijk kent dus als je al bij Michael Pleps zit.... :o Puur staaltje slecht acteerwerk.

Trouwens pakt Tim even goed de 1000,=. Uit G-root's taart zou alleen Liesbeth dan nog alternatief zijn voor mij.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Online G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #167 Gepost op: 20-01-2012, 13:18:40 »
Uit G-root's taart zou alleen Liesbeth dan nog alternatief zijn voor mij.

Wat een eer en druk voor mij en mijn taarten. Ik denk dat er flink wat statistiek bijkomt deze week, dus de taart zou wel eens flink kunnen veranderen en beter kunnen worden ?
Ik krijg wel weer hoop dat Liesbeth het is, dan zou ik kunnen zitten vanaf afl. 1  :P .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #168 Gepost op: 20-01-2012, 13:22:33 »
hoop dat Liesbeth het is

Ja ze heeft duidelijke perks vanaf aflevering 1 toen ze al steeds in alle groepen zat. Maar Marit ook. Opvallend trouwens op die toren dat zij alles goed doet en Maarten er vervolgens uitvliegt aka die heeft niks op haar ingevuld. Zeker omdat hij telkens voor 'de grote groep' gaat in het spreiden en Marit telkens in de kleine groep zat gedurende de hele aflevering. In de toren kan het zijn dat Marit als mol is uitgegaan van het "niets is wat het lijkt"-principe terwijl het hier juist alles was wat het leek. Maar die 1000,- steken mij  ::ohno::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #169 Gepost op: 20-01-2012, 13:25:13 »
Leuke kandidate, maar sinds gisteren dus echt geen mol meer. Tenzij ze weet dat het geld er dubbel en dwars weer uit gaat. Maar dat denk ik niet.

Marit wint het spelletje.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #170 Gepost op: 20-01-2012, 13:26:55 »
Leuke kandidate, maar sinds gisteren dus echt geen mol meer. Tenzij ze weet dat het geld er dubbel en dwars weer uit gaat. Maar dat denk ik niet.

Marit wint het spelletje.
dat denk ik dus ook, Marit gaat dit gewoon winnen ::jaja::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #171 Gepost op: 20-01-2012, 13:40:42 »
Mwah ik denk nog steeds niet. Ook de wijze waarop Art de kaart "Marit is te vertrouwen" uitspeelt na de torenopdracht. Terwijl het een quite strange opdracht was met die malle mamaloe en dan zo'n eenduidige order niet naar binnen te gaan. Dat staat in contrast. Ik zou ook eerder doordenken zoals William deed: "dus we krijgen geen 2000 als we naar binnen gaan... maar wellicht wel 3000?!".

En Liesbeth wordt ook wel errug vaak overal verdacht. In de test wordt ze al door 3 mensen expliciet genoemd (de laatst overgebleven mannen) en op .nl staat ze ook almaar torenhoog nummer 1. Op dit forum ook, dat is aan de andere kant dan wel weer waar.

Ik concludeer dat de regie deze 2 vrouwen handig in het script heeft gezet als de 2 waar het om zal gaan. Het gaat er dan wat mij betreft om hoe de kandidaten sneuvelen. En als ik het zo bekijk:

Marion vult in op Liesbeth en is exit

Dio vult niets in op Marit en is exit

Maarten, notabene met joker, vult in de test niets op Marit in, wel overwogen op Liesbeth, en is exit

Hadewych is mijn verwachting vult niets op vriendin/maatje Marit in, heeft ditmaal geen joker meer, en gaat exit
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Duiker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Carpe Fucking Diem
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #172 Gepost op: 20-01-2012, 13:46:21 »
Jammer! Dikke streep door Mairt (vooralsnog, misschien zie ik bij het terugkijken ineens nog allerlei verdachte dingen).

Bij de torenopdracht weet ze niet hoevaak de tuba klinkt, terwijl ze wel meetelt. Toch een beetje opvallend.
Blijft wie is de mol he. Mollen hebben in het verleden wel vaker dergelijke acties uitgevoerd om hun verdenkingen weg te halen.
Maar ja, ik kan die volledig overbodige 1000 euro ook niet plaatsen. Eerste opdracht had ze nog wel een sleutelrol en in de derde opdracht zei ze veel dingen fout die werden gecorrigeerd door Maarten.  Ik zit in m'n tunnel, en daar krijg je me met 1000 euro niet uit  :P
Molloot sinds seizoen 4

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #173 Gepost op: 20-01-2012, 13:51:05 »
Blijft wie is de mol he. Mollen hebben in het verleden wel vaker dergelijke acties uitgevoerd om hun verdenkingen weg te halen.
Maar ja, ik kan die volledig overbodige 1000 euro ook niet plaatsen. Eerste opdracht had ze nog wel een sleutelrol en in de derde opdracht zei ze veel dingen fout die werden gecorrigeerd door Maarten.  Ik zit in m'n tunnel, en daar krijg je me met 1000 euro niet uit  :P

Het blijft de mol inderdaad, in een ander topic heb ik ook geopperd dat het pakken van €1000 ook kan zijn om goodwill te kweken. Maar toch, het is niet alsof de kanidaten onder enorme groepsdruk stonden. De mol had het pakken van een joker makkelijk kunnen verantwoorden.

Offline Duiker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Carpe Fucking Diem
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #174 Gepost op: 20-01-2012, 13:52:45 »
Het blijft de mol inderdaad, in een ander topic heb ik ook geopperd dat het pakken van €1000 ook kan zijn om goodwill te kweken. Maar toch, het is niet alsof de kanidaten onder enorme groepsdruk stonden. De mol had het pakken van een joker makkelijk kunnen verantwoorden.
Jep, ik kan het ook echt niet plaatsen. Ze werd ook nauwelijks verdacht onder de kandidaten. En ze had in opdracht 3 ook wel wat beter tegen Maarten in kunnen gaan, zekermet die 3/4 eilanden. Misschien dat ze hoopte om zo tegen Tim te praten dat die haar niet zou geloven en die toren toch in zou gaan
Molloot sinds seizoen 4

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #175 Gepost op: 20-01-2012, 14:09:09 »
William stijgt bij mij weer een beetje op de mol-ladder. En dat vrijwel uitsluitend vanwege die opmerking over een mogelijk hoger bedrag, als ze de toren in zouden gaan.

Dit argument trekt een oprechte twijfelaar wellicht over de streep, maar er waren nog genoeg kandidaten die hem ervan weerhielden. Als hij TOCH gaat, is het een heel duidelijk mol-actie. Nu laat hij tweijfel bestaan.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #176 Gepost op: 20-01-2012, 14:45:08 »
genoeg kandidaten die hem ervan weerhielden

Ja, wat was Anne-Marie fel! En Hadewych blokte bijna ::rofl::. Die kun je wel afstrepen als mol. Marit is veel minder obvious om op deze opdracht af te strepen. Liesbeth is op zich al verdacht dat ze niet in beeld komt. Dat zie je zo vaak: dat de mol er gewoon helemaal buiten gehouden wordt door de regie. Ik blijf denken dat de mol een vrouw is maar de eerste 2 heb ik echt al gestreept dus dan zit ze bij de laatste 2.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #177 Gepost op: 20-01-2012, 17:11:43 »
Mwah ik denk nog steeds niet. Ook de wijze waarop Art de kaart "Marit is te vertrouwen" uitspeelt na de torenopdracht. Terwijl het een quite strange opdracht was met die malle mamaloe en dan zo'n eenduidige order niet naar binnen te gaan. Dat staat in contrast. Ik zou ook eerder doordenken zoals William deed: "dus we krijgen geen 2000 als we naar binnen gaan... maar wellicht wel 3000?!".

En Liesbeth wordt ook wel errug vaak overal verdacht. In de test wordt ze al door 3 mensen expliciet genoemd (de laatst overgebleven mannen) en op .nl staat ze ook almaar torenhoog nummer 1. Op dit forum ook, dat is aan de andere kant dan wel weer waar.

Ik concludeer dat de regie deze 2 vrouwen handig in het script heeft gezet als de 2 waar het om zal gaan. Het gaat er dan wat mij betreft om hoe de kandidaten sneuvelen. En als ik het zo bekijk:

Marion vult in op Liesbeth en is exit

Dio vult niets in op Marit en is exit

Maarten, notabene met joker, vult in de test niets op Marit in, wel overwogen op Liesbeth, en is exit

Hadewych is mijn verwachting vult niets op vriendin/maatje Marit in, heeft ditmaal geen joker meer, en gaat exit


Verklaart alleen nog steeds niet waarom ze 1000 euro pakt in plaats van jokers.  De jokers waren weliswaar niet meer voor haarzelf, maar als mol zou ze toch niet nodig hebben dus kon ze best haar schuld inlossen. Dit leek mij puur een actie om haar eigen kansen om in het spel te blijven te vergroten.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #178 Gepost op: 20-01-2012, 17:50:56 »
Tegen beter weten in ga ik mogelijk nog een weekje in de Marit tunnel bivakkeren. Eigenlijk doet iedereen wel wat onmols in aflevering 3. Liesbeth vind ik wel erg verdacht, maar dat vindt iedereen al, zo makkelijk kan het toch niet zijn?

Een verklaring voor het gedrag van Marit in aflevering 3:

Opdracht 1
Ik sluit mij aan bij het dagboek van de mol: "Maar goed, ik vind dat het spel met de speedboot prima ging. Er is weliswaar geld verdiend, maar heel erg weinig."
Vooral bij het ontcijferen van de antwoorden van de eerste groep komt Marit verdacht over. Het is al genoemd in dit topic: Ze gaat mee met de fouten van Hadewych;  Snap niet wie er met ‘Maarten’ bedoelt wordt; maar strijkt wel de eer op voor de makkelijke antwoorden. In totaal €800 verdienen voor één opdracht hoef je als mol niet wakker van te liggen.

Opdracht 2
Waarom zou de mol een envelop met €1000 pakken? Marit lijkt niet heel erg verdacht door de groep, dus de aandacht van haar afleiden is niet echt nodig.
Misschien was ze bang voor de gevolgen als ze de joker(s) wel had gepakt. Ze heeft zelf geen belang bij de jokers, omdat ze die toch moet afstaan. Als ze niet voor het geld was gegaan, maar net zo min voor haar eigen belang (maar die van Tim & Frits)... dan staat ze ineens erg in de spotlight voor haar medekandidaten. Ze zou zich uitgebreid moeten verdedigen om de verdenkingen van haar af te houden. Past dat bij haar rol, of gooit ze daarmee in een keer het vertrouwens weg dat ze bij de groep heeft opgebouwd?

Opdracht 3
Liesbeth bepaald dat Marit op de toren komt te staan, samen met Maarten. Hier had ze flink kunnen mollen. Maar zoals het dagboek zegt: "Misschien was Maarten bij dit spel te slim bezig."
We zien Marit in elk geval twee keer een fout antwoord geven, maar wordt verbeterd door Maarten (en zichzelf). Vooral als Maarten haar een beetje verdacht, dan kan je als mol niet alles maken zonder je zelf te verraden (behalve als Maarten Sander de Heer was geweest). Heeft ze de opdracht goed uitgevoerd om Maarten op het verkeerde been te zetten? Ze bellen pas als de groep nog slechts 180m verwijderd is van de toren. Je kan niet eeuwig tijd rekken.


Ik moet zeggen... ik vind het niet heel overtuigend.  :P

Offline Anonymol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #179 Gepost op: 20-01-2012, 18:06:18 »
Misschien heeft ze expres de envelop gepakt in de hoop dat echt niemand haar meer zou verdenken? Het blijft onmols ???.


Marit had zonder argwaan te wekken prima voor 2 jokers kunnen gaan om die vervolgens aan Tim en Frits te geven. In het kader van: ik doe het uit dank. Toch kiest ze voor het geld. Dat had de mol hier niet gedaan. Geld pakken oké, maar niet als je een prima excuus hebt om de jokers te pakken.