Auteur Topic: [Kandidaat] Tim is niet de mol  (gelezen 248788 keer)

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #220 Gepost op: 31-01-2012, 23:58:47 »
Sorry, maar ik ga toch off-topic posten:

Ben ik de enigste die het overzicht kwijt raakt door alle verschillende analyses en meningen over de onderhandelingsopdracht die her en der en eigenlijk overal verspreid worden?

Veel topics staan er inmiddels vol mee, ook topics als deze. Het heeft weinig zin om je eigen mening alsmaar uitgebreid te herhalen; in plaats daarvan volstaat een simpele link naar de plaats waar je mening te lezen is. Bijvoorbeeld: 'ik verdenk Tim, omdat: reden 1, reden 2, reden 3, en zijn rol bij de onderhandelingen - zie url'. Ik weet dat ik hier zelf ook aan heb bijgedragen in andere topics, maar dit komt vooral omdat ik eigenlijk niet eens meer weet waar mijn analyse thuis hoort.

N.B. Ik weet dat het niet mijn taak is om dit te melden, maar ik raak het overzicht kwijt en daarmee ook mijn motivatie om de updates in topics te lezen. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het interessant om de verschillende invalshoeken te lezen, maar ik wil voorkomen dat ik straks door de bomen het bos niet meer zie. Zijn er mensen die mijn mening delen?

Ik ben het met jordy eens btw..

En ik ben het ook zeker met Tunnelbouwer eens.. misschien was 1 onderhandel topic wel slim geweest.. konden we daar eindeloos met zijn allen de opdracht bespreken.. want nu gaat het er in bijna alle topics over.. Ik denk telkens he??.. zit ik nu weer in het aflevering 4 topic.. ik dacht dat ik Tim had aangeklikt..  ;)
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline loismol

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #221 Gepost op: 1-02-2012, 00:10:49 »
Sorry, maar ik ga toch off-topic posten:

Ben ik de enigste die het overzicht kwijt raakt door alle verschillende analyses en meningen over de onderhandelingsopdracht die her en der en eigenlijk overal verspreid worden?

Veel topics staan er inmiddels vol mee, ook topics als deze. Het heeft weinig zin om je eigen mening alsmaar uitgebreid te herhalen; in plaats daarvan volstaat een simpele link naar de plaats waar je mening te lezen is. Bijvoorbeeld: 'ik verdenk Tim, omdat: reden 1, reden 2, reden 3, en zijn rol bij de onderhandelingen - zie url'. Ik weet dat ik hier zelf ook aan heb bijgedragen in andere topics, maar dit komt vooral omdat ik eigenlijk niet eens meer weet waar mijn analyse thuis hoort.

N.B. Ik weet dat het niet mijn taak is om dit te melden, maar ik raak het overzicht kwijt en daarmee ook mijn motivatie om de updates in topics te lezen. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het interessant om de verschillende invalshoeken te lezen, maar ik wil voorkomen dat ik straks door de bomen het bos niet meer zie. Zijn er mensen die mijn mening delen?
Amen! (ik begon me al behoorlijk te ergeren)

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #222 Gepost op: 1-02-2012, 00:20:19 »
Wie was de laatste goede dan? Jij vindt toch ook wel dennis hoop ik hehe :p. De kans dat hij het ook echt is schat ik klein, want de allereerste drie afvallers hebben hem als verdachte genoemd.

De laatste echt goede was inderdaad Dennis. Kim was ook niet slecht maar iets te overduidelijk en ze werd teveel verdacht door medekandidaten ... maar dan ook weer op zo'n manier dat je dacht 'Dat zal wel niet', dat het bij mij nog tot aflevering 7 duurde voordat ik het echt zeker wist. ... Jon was op zich ook wel ok. Ik bedoel dus eigenlijk dat de lijn langzaam dalende is en de molprestaties vorig jaar met Patrick echt in een dikke onvoldoende terecht kwamen. Marit Je zou na vorig jaar zeggen "The only way is up" ... maar als Tim de Mol is twijfel ik daar behoorlijk over.

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #223 Gepost op: 1-02-2012, 00:21:54 »
Sorry, maar ik ga toch off-topic posten:

Ben ik de enigste die het overzicht kwijt raakt door alle verschillende analyses en meningen over de onderhandelingsopdracht die her en der en eigenlijk overal verspreid worden?


Ik weet niet of je de enigste bent, maar heb je het Aflevering 4 topic al bekeken? Dat is een vrij logische plek om deze opdracht te bespreken.

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #224 Gepost op: 1-02-2012, 00:38:33 »
haha @tunnelbouwer brabo? je bent sowieso de enigste imho.. ;) (ik zeg dat ook altijd hoor)

@tumtum & Jordy.. laat Dennis nou juist een van de weinige mollen zijn die ik al vanaf het begin af aan goed had.. samen met Inge.. vanwege een hele maan theorie... (zooo duidelijk  ;) ;)) lolol..
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline jumper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #225 Gepost op: 1-02-2012, 01:03:47 »
er waren 7 vragen en we hadden 8 deelnemers en Liesbeth bleef over..dus dan klopt het toch?
Wel off-topic, maar: Dio was er nog bij, de trap was in aflevering 2, dus 9 deelnemers.

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #226 Gepost op: 1-02-2012, 09:32:14 »
@tumtum & Jordy.. laat Dennis nou juist een van de weinige mollen zijn die ik al vanaf het begin af aan goed had.. samen met Inge.. vanwege een hele maan theorie... (zooo duidelijk  ;) ;)) lolol..

Tsjah die eeuwige hints weer. Te duidelijke hints (handgebaren, testvragen) geven gewoon te veel weg en verpesten de Mol. Daarom probeer ik er niet teveel aandacht aan te besteden ... al kun je er soms niet omheen. Maar puur kijkend naar Molacties en verdenking in de groep was Dennis imho geniaal. Maar we drijven af van het topic :-)

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #227 Gepost op: 1-02-2012, 09:52:11 »
haha @tunnelbouwer brabo? je bent sowieso de enigste imho.. ;) (ik zeg dat ook altijd hoor)

@tumtum & Jordy.. laat Dennis nou juist een van de weinige mollen zijn die ik al vanaf het begin af aan goed had.. samen met Inge.. vanwege een hele maan theorie... (zooo duidelijk  ;) ;)) lolol..


Qua molacties waren ze IMO het beste.
Maar qua verborgen aanwijzingen idd niet (rode t-shirts, handgebaren)

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #228 Gepost op: 1-02-2012, 11:55:04 »
In de vooruitblik op afl.5 in de molmail, waar ze het over het land hebben waar ze naar toe zullen gaan, zegt Tim: "Fijne verandering dat we daar naar toe gingen".
Volgens mij wisten ze toen nog niet naar welk land ze zouden gaan. Vond het een beetje gek geformuleerd. Tenzij ze (of hij) toen al wist(en) waar ze heen gingen.... ???

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #229 Gepost op: 1-02-2012, 12:00:50 »
In de vooruitblik op afl.5 in de molmail, waar ze het over het land hebben waar ze naar toe zullen gaan, zegt Tim: "Fijne verandering dat we daar naar toe gingen".
Volgens mij wisten ze toen nog niet naar welk land ze zouden gaan. Vond het een beetje gek geformuleerd. Tenzij ze (of hij) toen al wist(en) waar ze heen gingen.... ???

Er werd aangegeven (weet even niet meer door wie) dat alle kandidaten reikhalzend uitkeken naar het warmere land dat ze beloofd was in afl 1, en er zelfs al onderzoek naar gedaan hadden. Het was regelmatig onderwerp van gesprek (begrijpelijk gezien het gekoukleum).

Ik neem aan dat dat is waar Tim hier op doelt.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #230 Gepost op: 1-02-2012, 12:56:21 »

Ben ik de enigste die het overzicht kwijt raakt door alle verschillende analyses en meningen over de onderhandelingsopdracht die her en der en eigenlijk overal verspreid worden?

Eens; je bent niet de enige.
Bevindingen/opvallendheden in "Aflevering 5 topic"; theorettes die daaruit voortkomen en vooral alle uitgebreide uiteenzettingen in speciale topics, per theorette 1 topic (lijkt mij een verademing).

Nog 1 nachtje slapen! :)
*en nu weer on topic ;)*
Omnia vincit amor

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #231 Gepost op: 1-02-2012, 13:14:13 »
waar Tim hier op doelt.

Is het niet zo dat ze in deze bepaalde biecht terugblikken op het hele seizoen? Dus kan al maanden nadien zijn. Dan weet Tim dus allang dat ze naar Spanje gingen.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Anonymol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #232 Gepost op: 2-02-2012, 14:01:46 »
3-1=2... Ik zat eens te denken.
Van alle cijfers en leestekens kun je met enige fantasie maken: tim 12

T: de twee streepjes van het =-teken elkaar laten kruisen
I: het min-teken rechtop zetten
M: de 3 een kwartslag draaien
1 en 2 houd je dan nog over

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #233 Gepost op: 2-02-2012, 23:31:07 »
overigens is het Tim die verteld dat hij op het vliegveld had gegoogled naar de minnares van Picasso en dat ze zo wisten dat die fout was en daarom werd Hadewych voorop gezet..
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #234 Gepost op: 2-02-2012, 23:54:20 »
Als Tim de Mol is zou ie waarschijnlijk niet zo fanatiek William, Frits en Marit achterna lopen en terugroepen wanneer ze nog net verkeerd lopen.

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #235 Gepost op: 2-02-2012, 23:56:38 »
Ja Heinz.. ik begin ook steeds meer richting Hadewych te gaan,.,
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #236 Gepost op: 3-02-2012, 10:59:59 »
Als Tim de Mol is zou ie waarschijnlijk niet zo fanatiek William, Frits en Marit achterna lopen en terugroepen wanneer ze nog net verkeerd lopen.

Dat pleit idd tegen hem. Net als het feit dat hij degene is die de straat weet te vinden. Toch kun je ook een aantal mogelijke subtiele molacties van Tim ontdekken in deze opdracht.

- De omschrijving "we staan naast een zwerver" ... vind die maar eens vanaf het kasteel
- Tim die steeds vanuit de smalst mogelijke straatjes tegen Annemarie roep "ik zie ze", maar daar zelf juist veel moeilijker te zien is
- Tim tegen Annemarie zegt dat de straatnaam niet belangrijk is, want dit weten Liesbeth en Hadewych toch niet. (Groep 1 moet die info echter juist wel hebben)
- Tim en Annemarie die in die straat blijven staan waardoor de anderen alle drie de andere kruizen moeten pakken (kost meer tijd).Bovendien weet je als mol dat je niet in deze straat maar in die parallel eraan moet zijn. (overigens is dit niet hun idee maar van Liesbeth en Hadewych)
- Tim die direct de trap opstormt, terwijl Art beneden is... probeert hij Art expres voorbij te lopen?
- Tim die aan William zegt dat ze aan mensen naar de straatnaam moeten vragen, terwijl Liesbeth en Hadewych ze direct naar de parallelstraat kunnen sturen



Erg onmols is inderdaad dat hij de rest en met name William terugroept, maar als hij het niet doet zou Annemarie of Frits het allicht wel doen en de opdracht ook gewoon slagen. Allicht is Tim hier even iets fanatieker geworden na de beschuldigingen van William.
« Laatst bewerkt op: 3-02-2012, 11:46:15 door Qper »

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #237 Gepost op: 3-02-2012, 12:17:59 »
Ja, misschien wel. Je kunt als mol ook niet alles saboteren. Dan weet iedereen na aflevering 1 wie je bent.
 :-\\
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline MissTinie

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #238 Gepost op: 3-02-2012, 12:50:51 »
Je kunt inderdaad niet alles saboteren, maar achter iemand aanrennen en wat me nog het meest bezig houd bij Tim als mol. Als je keuze hebt tussen geld en joker,
waarom zou een mol dan voor geld kiezen?(aflevering 2 of 3?in IJsland). Kan iemand me dat uitleggen?

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #239 Gepost op: 3-02-2012, 12:53:18 »
Je kunt inderdaad niet alles saboteren, maar achter iemand aanrennen en wat me nog het meest bezig houd bij Tim als mol. Als je keuze hebt tussen geld en joker,
waarom zou een mol dan voor geld kiezen?(aflevering 2 of 3?in IJsland). Kan iemand me dat uitleggen?

Daar is in dit topic al eerder een verklaring voor bedacht.
Even een paar blz terugkijken.  ;)

Of je die aannemelijk vindt is een kwestie van perspectief uiteraard.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)