Auteur Topic: [Kandidaat] Tim is niet de mol  (gelezen 248738 keer)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #320 Gepost op: 6-02-2012, 17:09:52 »
Sorry maar het klopt echt niet, misschien dat een wizkid het fragment hier kan neerzetten, maar kijk anders even terug. Het is echt AM die roept. Daarna wordt Tim helemaal actief.


Nou Lo, speciaal voor jou dan heb ik het nog 1 x teruggekeken, en dit gebeurt :
A-M staat half in de deuropening en Tim staat midden op straat als de andere groep in zicht komt. Zodra hij de groep ziet begint hij te zwaaien met z'n armen en hij roept : "Ja hierzo, ja hierzo". Dan springt A-M ook op straat en begint mee te doen. (Ze roept dan "Jáááá" )
Als iemand dat fragment kan posten prima (ben net zo'n digibeet als jij), maar het initiatief om de andere groep te roepen ligt echt helemaal bij Tim.

Zo nu stop ik er verder over.
En wat het allemaal te betekenen heeft laat ik maar helemaal in het midden  :P  ;)
« Laatst bewerkt op: 6-02-2012, 17:36:58 door tureluurs »

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #321 Gepost op: 6-02-2012, 17:47:12 »
Nou dat zijn we wel eens ::bravo::.

Fijn! Sowieso opmerkelijk om te lezen dat een aantal Timverdenkers hoopt ernaast te zitten :-) Maar nogmaals, ik denk dat jullie vrees ongegrond is, dus waarom maak je het jezelf niet gezellig in een ander tunneltje? ;-)

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #322 Gepost op: 6-02-2012, 23:29:42 »
Het is een verwarrend seizoen! ::jaja::

Ik vind het (vooralsnog) helemaal geen verwarrend seizoen, in tegendeel zelfs. Bij alle deelnemers heb ik inmiddels al meerdere keren emoties/expressies gespot waarmee ze zich voor mij als kandidaat verraden hebben, behalve bij Tim. Hier speur ik zo objectief mogelijk bij iedereen naar. Het is dus niet zo dat ik nou per se Tim als Mol wil. Hij is na doorstrepen van de rest gewoonweg als enige waarschijnlijke Mol overgebleven. Vorig jaar zat ik na aflevering 6 met Patrick in precies dezelfde situatie. Ik heb toen bij hem misschien nog wel extra hard gezocht, maar op een klein twijfelgeval na (in aflevering 9 geloof ik) heb ik nooit iets overtuigends kunnen vinden. Daarom ook dat totdat met een rood scherm zou blijken dat ik een grove inschattings~ of interpretatiefout heb gemaakt, ik geen enkele twijfel heb dat Tim de Mol wel moet zijn. Of hij dan een leuke, goede, slechte, of whatever Mol is, laat ik op dit moment even in het midden.

Wat ik, als Tim de Mol blijkt te zijn, wel opvallend vind is dat hij al zo vroeg in de montage verdacht is gemaakt. Ook staat hij al vanaf aflevering 2 achter Liesbeth het hoogst met verdenkingen op avro.nl. Daarnaast was hij, waarschijnlijk mede door die montage, ook al vroeg de topverdachte bij het grote publiek op Hyves. Persoonlijk vind ik dit jammer, maar het verandert verder niets aan mijn waarnemingen en overtuiging dat Tim de Mol is.
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #323 Gepost op: 7-02-2012, 16:40:23 »
Aangezien de betekenis van namen een hint zijn dit jaar althans voor de afvallers (en ik geen tijd heb gehad alles te lezen dus niet weet of dit eerder genoemd is of niet  ;) )

Citaat
Tim
From the Greek name Τιμοθεος (Timotheos) meaning "honouring God", derived from τιμαω (timao) "to honour" and θεος (theos) "god". Saint Timothy was a companion of Paul on his missionary journeys and was the recipient of two of Paul's epistles that appear in the New Testament. According to tradition, he was martyred at Ephesus after protesting the worship of Artemis. As an English name, Timothy was not used until after the Protestant Reformation.
Bron

Het vaak terugkerende thema van kruizen?
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #324 Gepost op: 7-02-2012, 16:45:33 »
We kunnen dus weer concluderen denkt dus dat Art em is? :P

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #325 Gepost op: 7-02-2012, 17:30:00 »
We kunnen dus weer concluderen denkt dus dat Art em is? :P

Ik vind die vergelijking onzin eerlijk gezegd.
Dat was een dermate vergezocht verhaal (Diana op een bord ooit ergens random op een racebaan etc) daar heb ik nooit in geloofd iig.'

De kruizen komen zeer veelvuldig terug dat is een makkelijk te constateren feit lijkt me. Dan is het niet onredelijk te veronderstellen dat daar misschien een molhint in zit.

Aangezien de naam van Marit al gebruikt is als hint voor haar executie lijkt het me evenmin onredelijk te veronderstellen dat we in deze richting mogelijk een Molhint zouden kunnen vinden.

Aangezien het kruis nu eenmaal vaak geassocieerd wordt met religie vind ik dit niet een vreemde veronderstelling.

Overigens lijkt voor Liesbeth een zelfde associatie mogelijk want dat blijkt  'Pledged to God' te betekenen.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline GeeDeeZet

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #326 Gepost op: 7-02-2012, 17:44:49 »
Leuk... maar wat voegt het citaat toe dan? Analyseer precies wat er gebeurt en je ziet dat Anne Marie en Frits degenen zijn met de actie. Tim volgt in het kielzog... natuurlijk ook vooral om de verdenkingen die zijn ontstaan bij William naar hem proberen weg te nemen. Dat wordt uitgezonden hoe Tim Anne Marie en Frits hierin volgt toont m.i. alleen maar aan hoezeer Tim wordt beschermd door de regie.
Uhhh... Even voor de duidelijkheid.
Ik noem in dat citaat juist een reden waarom Tim (als hij de mol is) toch William terug gaat roepen. Even onafhankelijk van of hij die actie nou initieert of niet.
Het is dus meer een evt. reden waarom hij als mol er geen baat bij heeft het spel (nog) langer te rekken.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #327 Gepost op: 8-02-2012, 17:14:44 »
zo overduidelijk ambivalent/geheimzinnig
Dat is ie gebleven! Ik ben het wel met lightman eens dat dit al vroeg in het seizoen te spotten was.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #328 Gepost op: 8-02-2012, 17:40:24 »
Tim is de MOL maar dat weet hij zelf niet: http://wp.me/p1o6ae-ee

Leuk. Kan zo in de Sp!tse Mol dit soort satire  :P .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #329 Gepost op: 8-02-2012, 17:44:07 »
Dat is ie gebleven! Ik ben het wel met lightman eens dat dit al vroeg in het seizoen te spotten was.

Ik vraag me wel af naar welk citaat van mij je hier nou precies verwijst? Ik geloof niet dat ik ergens specifiek heb genoemd dat ik Tim al vroeg overduidelijk ambivalent of geheimzinnig vond. ???  :)
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #330 Gepost op: 8-02-2012, 17:56:55 »
welk citaat

Ik haalde Supernova dus aan die al zeer vroeg het over ambivalente/geheimzinnige Tim had wat ik al net zo vroeg eveneens vond.

Ik haakte dus in op jouw verwoording dat je het helemaal geen verwarrend seizoen vond. Nee, ik vind dat ditmaal ook meevallen. Dat ambivalente deed mij in elk geval hem direct al sterk verdenken. Het is alleen maar sterker geworden gedurende de serie dus ik vrees dat we dit seizoen wat te vlot de mol hebben.

Ik hoop toch elk jaar spanning tot het eind, Marit was een godgeschenk maar helaas is die ook gevlogen... nu bid ik dat het alsnog een William of AM is om de verwarring terug te krijgen  ::love:: ::bravo:: 8)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #331 Gepost op: 8-02-2012, 18:50:05 »
Ik haakte dus in op jouw verwoording dat je het helemaal geen verwarrend seizoen vond.

Jij hebt in ieder geval nog een tijd in de Marit tunnel doorgebracht.  ;D  Als er al iemand ambivalent/geheimzinnig was, meer dan Tim, dan was zij het wel. Al duurde dat voor mij maar twee afleveringen. Jammer was dit inderdaad wel, want zij had lang een twijfelgeval kunnen blijven. Overigens vermoed ik dat de gemiddelde Liesbeth verdenker het tot nu toe ook geen verwarrend seizoen vindt.
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #332 Gepost op: 8-02-2012, 18:57:14 »
in de Marit tunnel

Ja, super, zeker in de laatste week ::bravo:: Maar toen ook al was Tim steeds nabij. Marit was dus ambivalent van zichzelf, haar natuur.

Tim weet zich helaas slecht houding te geven wat ook supermoeilijk is natuurlijk, zoals ik eerder al zei moet je haast schizofreen zijn om die beide kanten met elkaar te verenigen.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Woody-XL

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #333 Gepost op: 9-02-2012, 14:52:41 »
Tim is de mol.

Ik probeer met niet te kijken naar redenen waarom iemand het is (vanwege het gevaar van Art-achtige zelf-verdachtmakingen zoals vorig seizoen) en vanwege het risico van bewijzen zoeken bij een theorie die je zelf hebt bedacht. Als je maar goed zoekt vind je altijd wel wat. Ik probeer eerder nog te zoeken naar redenen waarom iemand het niét is (geld binnenhalen als dat niet nodig was), maar ook dat kan misleidend zijn en een tactische zet van de mol.

Ik vertrouw nog het meeste op hints van de productie voor de kijker thuis (wij hebben een andere puzzel op te lossen dan de deelnemers, aangezien wij niet alles meemaken). Ieder jaar laten ze toch aan het einde zien "hoe je in aflevering 1 al had kunnen weten wie de mol was"?

Nog los van dat Tim per saldo niets heeft binnengehaald, heb ik me steeds afgevraagd wat het nut was van het terugzetten van de klok in aflevering 1. De deelnemers wisten niet van tevoren hoeveel uur ze hadden, dus dat moést wel een hint zijn voor de kijkers thuis.

De klok wordt van 3 naar 2 uur teruggezet. 3-1=2. Dat is precies de aanwijzing die in het tandemspel over Tim gaat. Verder was de titel van aflevering 4 (geloof ik) "geen toneel". Dat deed me denken aan vorig jaar ("iets is wat het lijkt"). Ik ging die aflevering in met de gedachte dat de mol wellicht 'geen toneel' zou spelen. Tim zegt in die aflevering tegen Frits "jij hebt de joker harder nodig dan ik" en tegen de kijker "ik ben gewoon door".

Alle bewuste of onbewuste molacties van mol en kandidaten prima, maar dit is voor mij genoeg.


Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #334 Gepost op: 9-02-2012, 22:03:51 »
Zoals beloofd;

Vis op Muts Tim...
« Laatst bewerkt op: 9-02-2012, 22:10:46 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #335 Gepost op: 9-02-2012, 22:07:18 »
Zoals beloofd;

Vis op Muts Tim...


No way dat dat een hint is. Zo kun je een vis maken val elke ruitjesmuts.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #336 Gepost op: 9-02-2012, 22:12:06 »
No way dat dat een hint is. Zo kun je een vis maken val elke ruitjesmuts.
Viel me op, laat het aub geen hint zijn:)
Wel een hele lelijke muts btw  ;)
Je zou hem bijna op moeten zetten ivm een hint...
Omnia vincit amor

Offline mieze

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #337 Gepost op: 9-02-2012, 23:08:00 »
waarom is de snoer van liesbeth te kort? omdat tim van het donker gebruikt maakt om er lekker op te gaan staan :D

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #338 Gepost op: 9-02-2012, 23:21:16 »
De Expository Dictionary of New Testament Words is specifieker en zegt dat het kruis „zijn oorsprong [vond] in het oude Chaldea, en werd . . . gebruikt als het symbool van de god Tammuz (omdat het kruis de vorm had van de mystieke Tau (T), de eerste letter van zijn naam)”.

Bij kruisigingen bij de Romeinen hadden kruisen overigens waarschijnlijk meestal een T-vorm. Deze vorm wordt 'Tau-kruis' of Antoniuskruis genoemd en is in de christelijke symboliek een oud symbool van goddelijke uitverkiezing.

Tim betekend overigens ook Gods trots makend..
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #339 Gepost op: 10-02-2012, 00:28:43 »
Ik vertrouw nog het meeste op hints van de productie voor de kijker thuis (wij hebben een andere puzzel op te lossen dan de deelnemers, aangezien wij niet alles meemaken). Ieder jaar laten ze toch aan het einde zien "hoe je in aflevering 1 al had kunnen weten wie de mol was"?

Nog los van dat Tim per saldo niets heeft binnengehaald, heb ik me steeds afgevraagd wat het nut was van het terugzetten van de klok in aflevering 1. De deelnemers wisten niet van tevoren hoeveel uur ze hadden, dus dat moést wel een hint zijn voor de kijkers thuis.

Werd de klok niet gewoon door de mol teruggezet zodat ze een uur minder de tijd hadden voor de opdracht?? Ook al wisten ze niet precies hoeveel tijd ze hadden, een uur eraf is altijd goed voor de mol. Ik vind je hint van 3-1=2 overigens wel goed!
« Laatst bewerkt op: 10-02-2012, 00:30:14 door Lonneke4263 »