Auteur Topic: [Kandidaat] Tim is niet de mol  (gelezen 248664 keer)

Offline Foaly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #420 Gepost op: 15-02-2012, 19:12:52 »
Die stond daar toen nog niet. (Misschien was wel al besloten dat hij daar ging staan, dat weet ik niet zo snel)

Ah, ja oké. Maar het maximale verschil (als alle mensen met een fout antwoord eerst stonden, tegenover de opstelling die gekozen wordt) is maar €300, dus dat pleit nu niet zo hard tegen Tim als mol  :P

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #421 Gepost op: 15-02-2012, 19:14:39 »
Ah, ja oké. Maar het maximale verschil (als alle mensen met een fout antwoord eerst stonden, tegenover de opstelling die gekozen wordt) is maar €300, dus dat pleit nu niet zo hard tegen Tim als mol  :P
Iedere euro is er één ;)
Op zich vind ik niet dat een mol z'n best zou moeten doen als het om kleinere bedragen gaat.
...óf niet!

Offline Foaly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #422 Gepost op: 15-02-2012, 19:25:13 »
Iedere euro is er één ;)
Op zich vind ik niet dat een mol z'n best zou moeten doen als het om kleinere bedragen gaat.

Niet mee eens. Als je bijvoorbeeld de riverjetopdracht neemt, dan kan je Hadewych moeilijk afstrepen omdat ze een aantal moeilijk leesbare namen goed leest, aangezien het toch maar voor weinig geld is. De mol mag ook wel wat verdenking van zich afwerpen, zeker als het om kleine bedragen gaat. Of omgekeerd, hoe flauw zou het zijn als de mol zou zeggen 'ik heb bij de onderhandelingsopdracht niet gemold om wat verdenking van me af te werpen'.

Dit is zelfs nog een ander geval, want het kan even goed zo zijn dat Tim niet echt zo over die opdracht heeft nagedacht. Zijn belangrijkste taak was immers zorgen dat er zo veel mogelijk antwoorden fout zijn.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #423 Gepost op: 16-02-2012, 03:56:28 »
Het stoer zijn van Tim (tandenstoker); heeft dat er gewoon mee te maken dat hij "in beeld" niet mag roken?
Toch niet het rookgordijn hoop ik?

Niks stoers aan. Heb nl. zo het idee dat hij rookt op de back stage foto...

Ik rook ook, btw
Niks stoers aan, alleen erg dom!

Tandenstoker is wel handig, maar stoer?
Neen.....beter 20x opdrukken zonder nicotine ;)

Rookt Tim hier off the record?
Lekker doen btw.
Maar heb je daarom die tandenstokers nodig? :)
Schrappen we dus het stoer zijn?..... ::jaja::

« Laatst bewerkt op: 16-02-2012, 04:15:18 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline molvankaas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • pineapples are evil
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #424 Gepost op: 16-02-2012, 07:57:13 »
tanenstokers zijn juist WEL stoer! als je een tandenstoker in je mond hebt die je niet gebruikt, ben je gewoon een badass
Geweld is nooit het antwoord, behalve bij de vraag: "wat is nooit het antwoord?"

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #425 Gepost op: 16-02-2012, 08:17:33 »
Maar heb je daarom die tandenstokers nodig? :)
Schrappen we dus het stoer zijn?..... ::jaja::

Loebas, ik begrijp je punt niet.  ???
Wat maakt het uit of Tim rookt of niet, of dat een tandenstoker stoer staat of niet?
Dat heeft toch nul komma niks met wel of niet de Mol zijn te maken?  ::)

Tenzij er evt. een hint in die tandenstoker verborgen zit maar die hebben we vooralsnog niet ontdekt.
Dus wat maakt het uit?  ???
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #426 Gepost op: 16-02-2012, 10:34:05 »
Dit lijkt me eigenlijk (gezien de huidige omstandigheden) een veelzeggend shot.. :)
Tenzij iemand een alternatieve verklaring heeft. ::tandpastasmiley::




Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #427 Gepost op: 16-02-2012, 10:56:49 »
Zit er nou alleen op Tim z'n boog een soort van cameraatje?

(voor als ie de mol is zodat we na afloop kunnen zien hoe mis hij schoot... :-\\ )

Offline Tunnelbouwer

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #428 Gepost op: 16-02-2012, 10:59:52 »
Zit er nou alleen op Tim z'n boog een soort van cameraatje?

(voor als ie de mol is zodat we na afloop kunnen zien hoe mis hij schoot... :-\\ )


Die camera zit op iedere boog :) Alle shots van dichtbij zijn zo genomen. De camera is een GoPro, gebruik het zelf ook bij het mountainbiken/snowboarden/surfen noem maar op

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #429 Gepost op: 16-02-2012, 11:01:07 »
Zit er nou alleen op Tim z'n boog een soort van cameraatje?

(voor als ie de mol is zodat we na afloop kunnen zien hoe mis hij schoot... :-\\ )


Ja, dat viel mij ook op. Bij William zit ook iets raars bij de pijl.
Misschien schoot de rest juist wel te hoog en had Tim als enige de betere tactiek. Blijft wel opvallend. Jammer dat we niet zien hoe de pijlen precies terechtkomen.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #430 Gepost op: 16-02-2012, 11:01:19 »
Die camera zit op iedere boog :) Alle shots van dichtbij zijn zo genomen. De camera is een GoPro, gebruik het zelf ook bij het mountainbiken/snowboarden/surfen noem maar op

Het ziet er bij de anderen heel anders uit? Of zit op een andere plaats?

Offline Tunnelbouwer

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #431 Gepost op: 16-02-2012, 11:05:14 »
Het ziet er bij de anderen heel anders uit? Of zit op een andere plaats?

Bij William (en ik geloof ook bij ten minste 1 van de andere kandidaten) zit de camera net boven de pijl. Google maar even op de GoPro, dan wordt het je direct duidelijk :) Door middel van verschillende opzet-stukjes kan je de camera aan van alles en nog wat bevestigen (plakken op een helm of glad oppervlak, op je hoofd, op een stok of in dit geval op een boog).

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #432 Gepost op: 16-02-2012, 11:09:10 »
Bedankt voor deze info!  :)

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #433 Gepost op: 16-02-2012, 12:07:05 »
Dat gesprekje tussen Tim en Dio uit aflevering 2 zit me dwars. Tim neemt het initiatief om Dio aan te spreken en hem te vertellen dat hij op A-M moet stemmen als mol en niet op Hadewych (en Liesbeth).

Wat is dit voor rare actie als Tim de Mol is? Het is niet om hemzelf minder verdacht te maken bij Dio, want dit zit dan toch al op de verkeerde mensen. Vervolgens stuurt hij hem gewoon een ander verkeerd pad op. Het is dus ook geen dubieuze Patrick-actie om Dio de goeie kant op te sturen en hem langer in het spel te houden.

Mensen in de tunnel zullen waarschijnlijk zeggen dat Mol Tim hier maximale verwarring probeert te zaaien :P, maar ik vind dit een typisch kandidaten-onder-elkaar-gesprek.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #434 Gepost op: 16-02-2012, 12:37:03 »
gesprekje tussen Tim en Dio uit aflevering 2 zit me dwars

Dat is echt niet wat er gebeurt hoor. Sterker nog: het is elke keer zo dat Tim in zo'n gesprekje gezogen wordt en het initiatief bij de ander ligt. Zoals ook weer met Hadewych (hij zit dan al klem, moet de kandidaat spelen om voor die testvraag te gaan, waarna Hadewych hem laat beloven een vertrouwensband te hebben), en ook gebeurt zoiets als hij bijna gebombardeerd wordt tot penningmeester.

Bij Tim en Dio kwam het zoals jij verwoordt ook zo op mij over uit de preview van aflevering 2. Maar als je het fragment daadwerkelijk in zijn geheel ziet dan gaan ze gewoon alle kandidaten af en duwt Tim Dio een bepaalde kant op maar niet eenrichtingsverkeer en als je Dio erover hoort dat neemt ie het allemaal met kilo's zout en zit hij eerder met Tim te dollen. We hebben alleen de tekst van Tim (als kandidaat gesproken) die erachteraan komt om het tegendeel te bewijzen. Maar met Tim als mol is die tekst dus door te halen.

En ach, het zal wellicht best een halve Patrick-actie zijn om Dio langer in het spel te houden, immers vliegt hij er sneller uit als hij vol inzet op 1 verkeerde, spreiden is beter en op dat pad probeerde Tim hem wel te zetten.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #435 Gepost op: 16-02-2012, 12:58:39 »

En ach, het zal wellicht best een halve Patrick-actie zijn om Dio langer in het spel te houden, immers vliegt hij er sneller uit als hij vol inzet op 1 verkeerde, spreiden is beter en op dat pad probeerde Tim hem wel te zetten.

"100 % op Anne-Marie zetten"  noem jij Dio op een pad van spreiden proberen te zetten???

Offline Lester

  • Forumlid
  • -
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #436 Gepost op: 16-02-2012, 13:29:18 »
Ik heb wellicht ook nog iets.

We zagen in Afl 6, hoe Tim vraag nummer 6 beantwoorde en als 6e de test invulde.
Ook zien we dit seizoen veel kruizen dat zou kunnen verwijzen naar de bijbel.
In Openbaring staat:

"Hier komt het aan op wijsheid.
Laat ieder die inzicht heeft het getal van het Beest ontcijferen; er wordt een mens mee aangeduid.
Het getal is zeshonderdzesenzestig".

Deze tekst kan op verschillende manieren geinterpreteerd worden.

Hier (in WIDM) komt het aan op wijsheid.
Laat ieder die inzicht (Wij molspeurders) heeft het getal van het Beest (De mol) ontcijferen;
er wordt een mens mee aangeduid. (De mol is natuurlijk niet een beest in dit geval, maar een mens) Het getal is zeshonderdzesenzestig".
« Laatst bewerkt op: 16-02-2012, 13:32:23 door Lester »

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #437 Gepost op: 16-02-2012, 14:16:19 »
666, die hadden we vorig seizoen ook al.

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #438 Gepost op: 16-02-2012, 15:23:15 »
Ik blijf toch steeds met 2 vraagtekens zitten t.a.v. Tim. Vraagtekens die me steeds harder naar een William tunnel proberen te duwen.


Misschien dat iemand een goede uitleg weet over het volgende ten aanzien van Tim.

- Bij de opdracht met de rooksignalen moet de code juist wel goed aankomen. Het geklooi van Dio is voor een mol geen houden meer aan. Maar als Hadewych en William de code goed seinen, Waarom leest Tim dan 3263. Als mol zul je vast weten wat de juiste code is. Ook kan hij inschatten dat Maarten zal zeggen dat het niet lukt. Waarom leest Tim niet gewoon het correcte 4263 ipv 3263?

- Wat doet Tim op de trap?. Hij stopt vroeg, dus verwarring zaaien in elk geval niet. Alle andere kandidaten (William:zwemdiploma's, Annemarie: brilsterkte, Hadewych: huisnummer en Liesbeth: huisnummer) kunnen hebben gelogen op een manier waarop een grote afwijking wordt veroorzaakt. Tim lijkt steeds eerlijk te antwoorden.  Als Tim de mol is, is het dan aannemelijk dat hij gelogen heeft uitgerekend in die ene vraag die wij niet gezien hebben? En als Tim denkt 'die opdracht gaat toch wel mis' , hoe is er dan -als de anderen niet liegen- zo'n grote afwijking ontstaan?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #439 Gepost op: 16-02-2012, 15:32:10 »
Dat zijn ook (ongeveer) de redenen waarom ik na aflevering 2 van Tim als Mol ben afgestapt Qper. :) (Deze heb ik overigens meermaals aangegeven in het topic, en pagina's terug kun je er vast wat antwoorden op vinden van fanatieke Tim-verdenkers.)

edit: Pagina 10, en jij bent degene die als eerste met antwoorden komt. ;D
edit 2: Bij het teruglezen moest ik ook wel lachen om dit bericht van Lo. Grappig hoe je van visie kunt veranderen.
« Laatst bewerkt op: 16-02-2012, 15:58:24 door Heinz »