Auteur Topic: [Kandidaat] Tim is niet de mol  (gelezen 248661 keer)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #440 Gepost op: 16-02-2012, 15:44:31 »
???

met 2 vraagtekens
Ojee deja vu alarm ::rofl::. Inderdaad

meermaals aangegeven in het topic, en pagina's terug kun je er vast wat antwoorden op vinden van fanatieke Tim-verdenkers

Maar ja, sommige dingen zul je tot het einde verschillend blijven zien zoals ik met Tureluurs hierover en met Heinz over andere zaken.

Overigens had ik geen fanatiek verweer bij de rooksignalen hoor; ik kan het alleen maar gooien op geklooi van de regie. Dus dat de mol niet heeft doorgekregen wat Maarten heeft gezegd. Is dat eigenlijk al een vraag bij het Vragenvuur? Maar wellicht zien we het wel in afl. 10.

En op de trap doet Tim wat al zovele mollen voor hem hebben gedaan. Lafjes niks. Beetje Patrickgevoel zoals hij stilletjes direct werd afgeschoten in het laserspel vorig jaar en eigenlijk enorm veel voorbeelden uit het verleden waarin de opdracht uitgebreid in beeld kwam maar de mol al in het begin niet eens meer aanwezig was. Nee, de ultieme mol is Tim niet. Ik zou hem wel een ruime voldoende geven.

Het zijn m.i. allemaal kleinere zaken en zeker geen dingen waarom je Tim zou kunnen doorstrepen als mol.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #441 Gepost op: 16-02-2012, 15:45:37 »
Dat zijn ook (ongeveer) de redenen waarom ik na aflevering 2 van Tim als Mol ben afgestapt Qper. :) (Deze heb ik overigens meermaals aangegeven in het topic, en pagina's terug kun je er vast wat antwoorden op vinden van fanatieke Tim-verdenkers.)

I know, maar ik breng ze toch maar even opnieuw op.

Ik kan namelijk moeilijk alle 5 de kandidaten doorstrepen :p


De vraag is meer voor welke mol de reden tot doorstrepen het makkelijkst te weerleggen. Als ik per opdracht alle kandidaten naast elkaar leg dan houdt ik over:

- William is de mol, pakt geld ipv een joker, redt eigenhandig de tandemopdracht en bij de onderhandeling ging de potleeg door een fout van een kandidaat en was het een mindfuck om de mol er juist niet bij te zetten
- Tim is de mol, pakt geld ipv een joker en molt niet (in beeld) bij de trap en de seinopdracht.

Het niet pakken van een joker kan ik voor beiden recht praten. (Tim nav voorstel Frits, William om te laten zien dat Art niet meer dan 2 jokers legt) De tandemopdracht van William ook (onderhandelingen zouden vrij vlak erna volgen).  

Dan rest voor mij de vraag wat is aannemelijker:
- We hebben de mol bij 2 opdrachten niet zien mollen (Tim)
- De mol was niet bij de onderhandelingen (William)


De andere 3 overweeg ik al niet meer. Bij de rondleiding en de opdracht met de vis mollen die geen van allen en zijn het Tim en William die de enige mogelijke optie (naar binnen willen en discussiëren/tijdrekken) voor de mol aangrijpen.

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #442 Gepost op: 16-02-2012, 15:48:02 »
edit: Pagina 10, en jij bent degene die als eerste met antwoorden komt. ;D


Lol  ;D

Dat komt omdat ik af en toe switch tussen tunnelvisie en helikopterview :)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #443 Gepost op: 16-02-2012, 15:51:13 »
Ik blijf toch steeds met 2 vraagtekens zitten t.a.v. Tim. Vraagtekens die me steeds harder naar een William tunnel proberen te duwen.


Misschien dat iemand een goede uitleg weet over het volgende ten aanzien van Tim.

- Bij de opdracht met de rooksignalen moet de code juist wel goed aankomen. Het geklooi van Dio is voor een mol geen houden meer aan. Maar als Hadewych en William de code goed seinen, Waarom leest Tim dan 3263. Als mol zul je vast weten wat de juiste code is. Ook kan hij inschatten dat Maarten zal zeggen dat het niet lukt. Waarom leest Tim niet gewoon het correcte 4263 ipv 3263?

- Wat doet Tim op de trap?. Hij stopt vroeg, dus verwarring zaaien in elk geval niet. Alle andere kandidaten (William:zwemdiploma's, Annemarie: brilsterkte, Hadewych: huisnummer en Liesbeth: huisnummer) kunnen hebben gelogen op een manier waarop een grote afwijking wordt veroorzaakt. Tim lijkt steeds eerlijk te antwoorden.  Als Tim de mol is, is het dan aannemelijk dat hij gelogen heeft uitgerekend in die ene vraag die wij niet gezien hebben? En als Tim denkt 'die opdracht gaat toch wel mis' , hoe is er dan -als de anderen niet liegen- zo'n grote afwijking ontstaan?

Aflevering 2 is ook mijn grootste obstakel om voor Tim als mol te gaan. Voor geen van de opdrachten kan ik mooie molacties verzinnen.
Verder zijn er opdrachten waarin hij wel gemolt kan hebben, maar absoluut niet op een interessante manier. Bijvoorbeeld de laatste twee opdrachten van aflevering 1. Natuurlijk kan hij de negatieve koker hebben gepakt op de gletsjer en heeft hij, door zijn vrijstelling succesvol te verdedigen, geld uit de pot gehouden. Al was dat laatste meer geluk dan wijsheid. Maar hij zet niet die extra stap die een top mol zou zetten.
En waarom zou hij als mol niet de eerste vrijstelling pakken, waarmee hij €1500 uit de pot kan houden?

Maar aflevering 2 steekt er wat mij betreft dus met kop en schouders boven uit... of dacht hij dat zijn groene schijfje hem ook vrijstelde van het uitvoeren van molacties?

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #444 Gepost op: 16-02-2012, 15:59:27 »
Opzich vind ik aflevering 2 over de hele linie nog meevallen. Het is alleen de seinopdracht die niet klopt hier.

In de riverjet schrijft hij niet alle antwoorden die geroepen worden op. (iig Maarten Stekelenburg en Middelburg), dus daar zie ik nog wel een mogelijke molactie in.  De seinopdracht is inderdaad lastig uit te leggen met Tim als mol. En de opdracht met de jeeps weten we in elk geval zeker dat de mol in een Jeep zat. Gezien er steeds geruild werd van chauffeur (en dus ook van wie de porto in handen had) is het tussen de 5 resterende kandidaten wat mij betreft ex aequo wie van de 5 hier het 'molligst' was. 

Offline Foaly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #445 Gepost op: 16-02-2012, 16:01:41 »
Misschien heeft hij op de trap een foute schoenmaat gegeven en heeft hij een 40 of een 44 in plaats van een 42? Als ze één fout zaten, was de opdracht immers al mislukt (tenzij de kandidaten gewoon de tredes hadden geteld. Mocht misschien niet.) Ja, ik weet het, nogal zwakjes. Die twee dingen die je noemt zijn inderdaad niet zo mols (in aflevering 2-3 'zweefde' ik dan ook tussen William en Liesbeth). Maar ik kan inderdaad moeilijk iets bedenken waarom hij het zo heeft gedaan, vooral niet bij de seinopdracht.

@Qper: de trap zat in aflevering 2, riverjet was aflevering 3.

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #446 Gepost op: 16-02-2012, 16:03:20 »
Ik blijf toch steeds met 2 vraagtekens zitten t.a.v. Tim. Vraagtekens die me steeds harder naar een William tunnel proberen te duwen.


Misschien dat iemand een goede uitleg weet over het volgende ten aanzien van Tim.

- Bij de opdracht met de rooksignalen moet de code juist wel goed aankomen. Het geklooi van Dio is voor een mol geen houden meer aan. Maar als Hadewych en William de code goed seinen, Waarom leest Tim dan 3263. Als mol zul je vast weten wat de juiste code is. Ook kan hij inschatten dat Maarten zal zeggen dat het niet lukt. Waarom leest Tim niet gewoon het correcte 4263 ipv 3263?

weet hij wat Maarten gekozen heeft? of weet hij enkel dat Maarten de keuze krijgt? lijkt me sterk dat iemand van de productie ten tijde van een opdracht Tim iets komt influisteren. Misschien heeft hij van te voren zijn keuze bepaald samen met de regie. In zijn keuze laten meewegen dat Maarten best een slimme gozer is en misschien wel omgekeerde psychologie gaat toepassen: De groep verkloot alles, dus ik kies voor de opdracht lukt niet, maar dat weet de mol natuurlijk ook, dus ik kies voor opdracht lukt wel :)

misschien iets te ver doordacht, maar het is in ieder geval een verklaring.


- Wat doet Tim op de trap?. Hij stopt vroeg, dus verwarring zaaien in elk geval niet. Alle andere kandidaten (William:zwemdiploma's, Annemarie: brilsterkte, Hadewych: huisnummer en Liesbeth: huisnummer) kunnen hebben gelogen op een manier waarop een grote afwijking wordt veroorzaakt. Tim lijkt steeds eerlijk te antwoorden.  Als Tim de mol is, is het dan aannemelijk dat hij gelogen heeft uitgerekend in die ene vraag die wij niet gezien hebben? En als Tim denkt 'die opdracht gaat toch wel mis' , hoe is er dan -als de anderen niet liegen- zo'n grote afwijking ontstaan?

Tja op de trap kan ik speculeren dat Tim alle vragen en antwoorden van de voren weet en dus al weet dat er een fout ingeslopen is op het moment dat hij iets moet antwoorden: liegen heeft dus geen zin meer en hij kan ook rustig achterblijven

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #447 Gepost op: 16-02-2012, 16:04:52 »
Misschien heeft hij op de trap een foute schoenmaat gegeven en heeft hij een 40 of een 44 in plaats van een 42?

En we weten ook nog steeds niet of Tim inderdaad kreeft is toch?

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #448 Gepost op: 16-02-2012, 16:12:44 »
Misschien heeft hij op de trap een foute schoenmaat gegeven en heeft hij een 40 of een 44 in plaats van een 42? Als ze één fout zaten, was de opdracht immers al mislukt (tenzij de kandidaten gewoon de tredes hadden geteld. Mocht misschien niet.) Ja, ik weet het, nogal zwakjes. Die twee dingen die je noemt zijn inderdaad niet zo mols (in aflevering 2-3 'zweefde' ik dan ook tussen William en Liesbeth). Maar ik kan inderdaad moeilijk iets bedenken waarom hij het zo heeft gedaan, vooral niet bij de seinopdracht.

Al liegt hij over z'n schoenmaat, dit had geen grote afwijking gegeven. 42*05 = 21. Stel dat hij schoenmaat 40 heeft of 44 dan kom je op 20 of 22 uit. Dat is een afwijking van 1 trede als hij 2 maten ernaast zit. Dit levert geen afwijking van 28 treden aan het eind op.

Annemarie die een brilsterkte van 1,0 heeft zou een veel groter effect hebben. Dat zou liefst 21 treden schelen. Hetzelfde geldt voor William z'n zwemdiploma's.

Citaat
@Qper: de trap zat in aflevering 2, riverjet was aflevering 3.

Foutje, stond verkeerd om in mn eigen overzicht :P

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #449 Gepost op: 16-02-2012, 16:15:24 »
Al liegt hij over z'n schoenmaat, dit had geen grote afwijking gegeven. 42*05 = 21. Stel dat hij schoenmaat 40 heeft of 44 dan kom je op 20 of 22 uit. Dat is een afwijking van 1 trede als hij 2 maten ernaast zit. Dit levert geen afwijking van 28 treden aan het eind op.

Annemarie die een brilsterkte van 1,0 heeft zou een veel groter effect hebben. Dat zou liefst 21 treden schelen. Hetzelfde geldt voor William z'n zwemdiploma's.


Het is toch ook best mogelijk dat er meer dan 1 fouten zijn gemaakt? misschien wel meer dan 1 door de mol, of door een mollende kandidaat, of door een kandidaat die het echt niet meer weet

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #450 Gepost op: 16-02-2012, 16:20:06 »
Schoenmaat lijkt me sowieso te risicovol om over te liegen. Andere kandidaten kunnen het zo checken door even onder je schoen te kijken als je staat te douchen o.i.d.. Of als je even lekker je voeten op tafel legt ofzo. ;D

Sterrenbeeld lijkt me zelf ook lastig om over te liegen. Niet zo zeer over het sterrenbeeld zelf, als dat je er ook een andere verjaardagsdatum bij moet aannemen. De kans dat je je dan een keer vergist is ook best wel groot.

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #451 Gepost op: 16-02-2012, 16:27:09 »
Het is toch ook best mogelijk dat er meer dan 1 fouten zijn gemaakt? misschien wel meer dan 1 door de mol, of door een mollende kandidaat, of door een kandidaat die het echt niet meer weet

Ja natuurlijk is dat mogelijk, maar niet elke fout zal veroorzaken dat je maarliefst 28 treden tekort komt. Dit gebeurt of bij een huisnummer, of bij een deel of vermenigvuldig vraag.

De eerste vraag bijvoorbeeld(letters frits - piercings annermarie). Lijkt me goed. Zelfs als Annemarie liegt over haar piercings, of niet weet hoeveel ze heeft zal dit slechts een paar treden schelen. Bij de tweede vraag (lengte maarten / zwemdiploma's William) kan het inderdaad misgaan en hier blijft Tim staan.  Maar William zal zelf toch wel uit het hoofd weten hoeveel zwemdiploma's hij heeft. En als hij kandidaat is hoeft hij er ook niet over te liegen. Dus het is niet aannemelijk dat Tim nu denkt, het leed is geschied, ik kan uitrusten.

Het grote verschil kan m.i. op de volgende manieren ontstaan zijn.
- Annemarie's brilsterke = 1,0
- William heeft maar 3 zwemdiploma's.
- Hadewych liegt over huisnummer
- Liesbeth liegt over huisnummer
- Liesbeth drukt Art halverwege een meerdelige som weg
- Er is gelogen en/of een rekenfout gemaakt bij de vraag die we niet zagen.

Alleen in het laatste geval heeft Tim een actieve rol kunnen spelen. Ook lijken aantal zwemdiploma's, je brilsterkte en je huisnummer me allemaal zaken die je als kandidaat wel uit je hoofd weet en die je niet per ongeluk fout beantwoord.

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #452 Gepost op: 16-02-2012, 16:54:57 »
Ja natuurlijk is dat mogelijk, maar niet elke fout zal veroorzaken dat je maarliefst 28 treden tekort komt. Dit gebeurt of bij een huisnummer, of bij een deel of vermenigvuldig vraag.
n

ja klopt, maar 28 treden of 1 trede fout is fout. misschien wist Tim op een gegeven moment dat ze er al een trede naast zaten en kwam er later nog een enorme fout overheen om op 28 uit te komen.

Of misschien heeft Tim wel een fout van meer dan 50 treden gemaakt, maar is er later weer een fout van -32 treden gemaakt, wie zal het zeggen.

Offline Foaly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #453 Gepost op: 16-02-2012, 16:56:23 »
En nog iets over de trap. 1 vraag is toch niet in beeld gekomen? Precies de vraag waar Tim het in de soep laat lopen natuurlijk...  >:D

Dat kunnen ze toch niet in de slotaflevering verkopen? "Ja, ik heb gemold, maar ze hebben het wel niet uitgezonden."

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #454 Gepost op: 16-02-2012, 17:20:59 »
ja klopt, maar 28 treden of 1 trede fout is fout.

Het is allebei fout, maar 1 trede verschil als eindresultaat is niet gebeurd. 28 treden verschil als eindresultaat wel. En dat heeft ook een oorzaak. Wat deze is weten we niet zeker, maar als die oorzaak bij Tim ligt hebben we het iig niet in beeld gezien.

(wat nog niet wil zeggen dat het niet gebeurd is)

Offline Ringklokje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #455 Gepost op: 16-02-2012, 17:45:38 »
Nog even en ik kom in een tim-tunnel
Iemand die dit kan voorkomen en mij kan overtuigen dat tim NIET de mol is/kan zijn.

Offline WIDMhints

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #456 Gepost op: 16-02-2012, 17:47:16 »
Nog even en ik kom in een tim-tunnel
Iemand die dit kan voorkomen en mij kan overtuigen dat tim NIET de mol is/kan zijn.

Ik ben bang dat ik je niet uit je tunnel kan helpen, maar het zal je goed doen om voorlopig alleen maar op de topics over de andere kandidaten kijkt. Dan kom je óf in een andere tunnel (weet niet of dat zo positief is  :-\\), óf je kijkt vanaf dan weer met een open mind. Da's wel het allerbeste.  ;)
Niets is wat het lijkt, dus dit ook niet.

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #457 Gepost op: 16-02-2012, 18:07:03 »
Nog even en ik kom in een tim-tunnel
Iemand die dit kan voorkomen en mij kan overtuigen dat tim NIET de mol is/kan zijn.

Ik heb een lichtelijke neiging om die tunnel uit te stappen, dus mogelijk komt er een plekje vrij :P.

Maar alvorens dat defnitief te doen, wacht ik toch eerst de komende aflevering af.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #458 Gepost op: 16-02-2012, 18:09:50 »
Dan rest voor mij de vraag wat is aannemelijker:
- We hebben de mol bij 2 opdrachten niet zien mollen (Tim)
- De mol was niet bij de onderhandelingen (William)

Tja, maar de mol molt toch nooit alle opdrachten? Zou ook wel al te opvallend zijn imo.
Meestal zien we per afl maximaal 2 opdrachten waar de Mol echt actief was.
Patrick presteerde het zelfs op bij bijv. Lezers/Schrijvers, Plankjespuzzel opdracht etc helemaal niks te mollen en dingen als gewoon vooraan te staan bij het levend schilderij en het geld te verdubbelen in de jeepopdracht te verkopen als mislukte sabotages dus whatever.  :P

Ik vind in die zin de jeepopdracht met het schrijven van Viking interessanter omdat daar na analyse meer op duidt dat hetzij Tim hetzij Liesbeth vreemd bezig is en iig de hand in heeft gehad in dat het misliep.  :)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #459 Gepost op: 16-02-2012, 18:27:44 »
Ik vind in die zin de jeepopdracht met het schrijven van Viking interessanter omdat daar na analyse meer op duidt dat hetzij Tim hetzij Liesbeth vreemd bezig is en iig de hand in heeft gehad in dat het misliep.  :)
Hoe zit dat precies volgens jou? Het klooien met de porto als Hadewych hem in haar hand heeft?
Volgens mij rijd hun team de route vrijwel helemaal goed. Op één stuk na, maar dat wordt hun duidelijk geïnstrueerd door Frits. Ik vindt dit tweetal zowat het minste verdacht tijdens de opdracht. Ik ben erg benieuwd waarom jij ze vreemd bezig vindt... Zie ik iets over het hoofd?