Auteur Topic: [Kandidaat] Tim is niet de mol  (gelezen 248646 keer)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #460 Gepost op: 16-02-2012, 18:35:28 »
Hoe zit dat precies volgens jou? Het klooien met de porto als Hadewych hem in haar hand heeft?
Volgens mij rijd hun team de route vrijwel helemaal goed. Op één stuk na, maar dat wordt hun duidelijk geïnstrueerd door Frits. Ik vindt dit tweetal zowat het minste verdacht tijdens de opdracht. Ik ben erg benieuwd waarom jij ze vreemd bezig vindt... Zie ik iets over het hoofd?

Ik heb voor een Amerikaans forum een analyse gemaakt van die opdracht.
Ik wil hem hier ook wel plaatsen als je dat interessant vindt.  :)

Het komt erop neer dat er een overlap plaatsvindt bij de N van de viking. Beide auto's moeten daar hetzelfde stuk rijden. Dat stuk is ook waar het het meeste mis kan gaan, en wat ook gebeurt. Dat er wel een soort van 'N' uitkomt is eigenlijk zuiver toeval omdat beide auto's de zaak verkloten.  ::rofl::

Marit maakt een veel te brede schuine diagonaal van de N en Liesbeth een veel te smalle.
Vervolgens zit, voor zover we aan de hand van de beelden kunnen zien althans, Tim achter het stuur en die zet het onderste deel van de K dat zij moeten rijden veel te vroeg in, waardoor ze een cruciaal stuk van het woord missen.
Gevolg, de V en I zijn redelijk leesbaar, de N ook maar de I en K worden helemaal verkloot.
Liesbeth begint de N veel te vroeg en maakt die veel te dun, Tim zet hierna veel te vroeg de letter K in.

Aan wie dit precies gelegen heeft weten we niet maar de Mol zou bij uitstek hebben geweten dat het met name bij de N mis kan gaan lijkt me omdat daar het punt lag waar beide routes elkaar overlapten en kruisten.  :)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #461 Gepost op: 16-02-2012, 19:15:01 »
Grappig, ik twijfel ook tussen William en Tim. Vooralsnog houd ik het op Tim. Zijn onmolse gedrag op de trap kan twee redenen hebben: De mol hoeft niet áltijd heel erg te mollen. Tactisch gezien kan het goed zijn om even Low Profile te houden. Of hij weet al dat vraag 1 fout is beantwoord dus wat zou je dan nog moeilijk gaan doen. Bovendien weet hij waarschijnlijk dat er ook nog allerlei zaken aan hem gevraagd worden (schoenmaat, sterrenbeeld etc).

Bij William twijfel ik meer. Vooral omdat hij als eerste voor de envelop gaat ipv voor de joker. Maar ja, later doet Tim dat ook.
Moeilijk....
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #462 Gepost op: 16-02-2012, 19:25:15 »
Ik heb voor een Amerikaans forum een analyse gemaakt van die opdracht.
Ik wil hem hier ook wel plaatsen als je dat interessant vindt.  :)

Het komt erop neer dat er een overlap plaatsvindt bij de N van de viking. Beide auto's moeten daar hetzelfde stuk rijden. Dat stuk is ook waar het het meeste mis kan gaan, en wat ook gebeurt. Dat er wel een soort van 'N' uitkomt is eigenlijk zuiver toeval omdat beide auto's de zaak verkloten.  ::rofl::

Marit maakt een veel te brede schuine diagonaal van de N en Liesbeth een veel te smalle.
Vervolgens zit, voor zover we aan de hand van de beelden kunnen zien althans, Tim achter het stuur en die zet het onderste deel van de K dat zij moeten rijden veel te vroeg in, waardoor ze een cruciaal stuk van het woord missen.
Gevolg, de V en I zijn redelijk leesbaar, de N ook maar de I en K worden helemaal verkloot.
Liesbeth begint de N veel te vroeg en maakt die veel te dun, Tim zet hierna veel te vroeg de letter K in.

Aan wie dit precies gelegen heeft weten we niet maar de Mol zou bij uitstek hebben geweten dat het met name bij de N mis kan gaan lijkt me omdat daar het punt lag waar beide routes elkaar overlapten en kruisten.  :)
OK thx!

Ik had na het in kaart brengen van de gereden route helemaal niet meer naar de opgegeven route gekeken... toen ik afgelopen week terug keek viel me al op dat er iets niet klopte, maar had daar verder geen aandacht meer aan besteed. Ze rijden inderdaad de rechter poot van de N, i.p.v. de schuine lijn en de linker poot.

Persoonlijk vraag ik me af hoeveel invloed de kandidaten in de jeeps hebben om de hoofdlijnen van het woord fout te doen. Ik verwacht de molacties meer in de details, zoals bij Anne-Marie die naar links stuurt als ze gevraagd wordt rechtdoor te gaan. Maar goed... daarom zit jij ook in deze tunnel en ik in die van Anne-Marie. Ik snap in elk geval de redenatie om het door jou genoemde tweetal te verdenken.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #463 Gepost op: 16-02-2012, 19:28:19 »
For the record, ik zit niet echt in een 'tunnel' dit jaar volgens mij.  :)
Ik post hier wel meer omdat mij meer 'vreemde' dingen opvallen aan Tim dan aan anderen op dit moment.
Maar dat is het dan ook wel denk ik zo.  ::tandpastasmiley::
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #464 Gepost op: 16-02-2012, 20:08:47 »
Ik heb aflevering 4 nog eens zitten terugkijken en ik bedacht ineens dat Tim ook heel mols bezig kon zijn geweest bij de onderhandelingen. Het derde gesprek Tim-Anne-Marie is het eerste waarin aan bod komt dat unanimiteit niet gaat lukken. Maar Anne-Marie stemt groen. Het vierde gesprek Liesbeth-Hadewych wordt groen-groen. Als in het vijfde gesprek Tim-Frits deze twee heren zouden hebben besloten groen te stemmen was er unanimiteit geweest.

Nouja, spuit elf...en ik weet het ook niet precies meer maar toen ik het terugkeek dacht ik ineens, hé dat is verdacht van Tim.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #465 Gepost op: 16-02-2012, 20:25:53 »
Ik heb aflevering 4 nog eens zitten terugkijken en ik bedacht ineens dat Tim ook heel mols bezig kon zijn geweest bij de onderhandelingen. Het derde gesprek Tim-Anne-Marie is het eerste waarin aan bod komt dat unanimiteit niet gaat lukken. Maar Anne-Marie stemt groen. Het vierde gesprek Liesbeth-Hadewych wordt groen-groen. Als in het vijfde gesprek Tim-Frits deze twee heren zouden hebben besloten groen te stemmen was er unanimiteit geweest.

Nouja, spuit elf...en ik weet het ook niet precies meer maar toen ik het terugkeek dacht ik ineens, hé dat is verdacht van Tim.

Grappig .. ik denk juist dat Tim zich dit ook realiseerde en - Frits niet vertrouwend - inderdaad naar groen geswitcht is (hij zei rood tegen Frits) ... maar dan juist met goede bedoelingen en niet als Molactie :-)

Maar ik geef toe dat rood zeggen en groen stemmen eerder als Molactie kan worden gezien, zoals de vele Tim-aanhangers ook opmerken! (Volgens mij maak je trouwens een denkfoutje, of ik begrijp je niet goed: Als Frits de waarheid sprak (en waarom niet: hij was immers niet de Mol) dan was unaniem groen - ongeacht wat Tim zou doen - al niet meer mogelijk geweest; het vreemde is dus juist dat die twee rood afspraken maar dat niet klopt met het aantal stemmen ... maar evengoed kan Liesbeth hebben gelogen)

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #466 Gepost op: 16-02-2012, 21:30:33 »
Overduidelijk nu! ::jaja::
🜃

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #467 Gepost op: 16-02-2012, 21:48:26 »
.........en ze heeft het jeugdjournaal gepresenteerd, dus dat weet je het wel.

WAAR THE **** SLAAT DAT NOU WEER OP?!

Offline Yesse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #468 Gepost op: 16-02-2012, 21:54:25 »
.........en ze heeft het jeugdjournaal gepresenteerd, dus dat weet je het wel.

WAAR THE **** SLAAT DAT NOU WEER OP?!


Dit is dus juist waarom ik Tim zoooooo geweldig vind, of hij nu de mol is of niet. Die vreemde, atypische opmerkingen  ::bravo::

Daarnaast vond ik het deze aflevering er zo bovenop liggen dat ik bijna dacht dat hij er deze aflevering uit zou liggen...

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #469 Gepost op: 16-02-2012, 21:54:35 »
.........en ze heeft het jeugdjournaal gepresenteerd, dus dat weet je het wel.

WAAR THE **** SLAAT DAT NOU WEER OP?!


Neem aan dat ie dat als grap bedoelde..  ::)
Yvon Jaspers en Milouska Meulens presenteerden het jeugdjournaal ook.

Overigens kwam 3 ---> 2 wederom terug. 3 bruggen, 2 touwen.  :)

Daarnaast vond ik het deze aflevering er zo bovenop liggen dat ik bijna dacht dat hij er deze aflevering uit zou liggen...

Dat dacht ik dus ook.  ::rofl::
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #470 Gepost op: 16-02-2012, 21:58:29 »
Ons Timmetje had wel HELE erge hoogtevrees.
Hij vindt het toch veel lekkerder onder de grond  ;)

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #471 Gepost op: 16-02-2012, 22:01:46 »
Dat hoofd van die stier afhalen vond ik heel onmols. Dat maakte de opdracht namelijk makkelijker.


Maar het gaf wel de gelegenheid daar op te gaan schrijven dat is dan weer heel mols (wie begon daar mee trouwens?)
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #472 Gepost op: 16-02-2012, 22:02:54 »
Mag ik nog in deze tunnel ::) ?
You'll never walk alone

Offline Yesse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #473 Gepost op: 16-02-2012, 22:04:09 »
Dat hoofd van die stier afhalen vond ik heel onmols. Dat maakte de opdracht namelijk makkelijker.


Maar het gaf wel de gelegenheid daar op te gaan schrijven dat is dan weer heel mols (wie begon daar mee trouwens?)

We hebben niet gezien wie besloot alles op te gaan schrijven en wie besloot dit juist pas bovenaan te doen (Liesbeth meldt dit alleen in haar biecht) Daarnaast heb ik het idee dat Tim, mol of niet met zijn ielige armpjes sowieso geen zin had om dat ding zo hoog te sjouwen... Hij kon het genoeg rekken door regelmatig van positie te veranderen.

Neem aan dat ie dat als grap bedoelde..  ::)
Yvon Jaspers en Milouska Meulens presenteerden het jeugdjournaal ook.

Overigens kwam 3 ---> 2 wederom terug. 3 bruggen, 2 touwen.  :)

Dat dacht ik dus ook.  ::rofl::

Echt he? Ik had echt deze reactie bij het groene scherm van Tim:  ::oink:: (en daarna: HIJ IS ER NOG!! )


Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #474 Gepost op: 16-02-2012, 22:14:33 »
Dat hoofd van die stier afhalen vond ik heel onmols. Dat maakte de opdracht namelijk makkelijker.


Maar het gaf wel de gelegenheid daar op te gaan schrijven dat is dan weer heel mols (wie begon daar mee trouwens?)

Precies, het hoofd eraf halen líjkt een goede suggestie, maar omdat het het meest handzame was werd daar meteen op geschreven. Wat dan later weer nadelig bleek omdat alles moest worden overgekalkt op het lijf.  ;)

ETA Ik vind Tim als kandidaat (of als mol) na deze aflevering een stuk leuker dan voorheen!  :D
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline molroy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #475 Gepost op: 16-02-2012, 22:23:26 »
Zou Tim tegen de studenten hebben gezegd dat ze de titel van de schilderijen niet mochten noemen?
Ik vond ze namelijk wel heel snel antwoorden wie de schilder was, maar toen wist helemaal niemand wat de titel was. Verdacht? Of is dit echt zo moeilijk?
Aangezien het Spaanse studenten waren en Spaanse schilders toch raar lijkt me
Ze hadden Marie therese zelf toch ook kunnen bedenken nt als Anne-marie?
Wat denken jullie?

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #476 Gepost op: 16-02-2012, 22:28:29 »
Dat hoofd van die stier afhalen vond ik heel onmols. Dat maakte de opdracht namelijk makkelijker.


Maar het gaf wel de gelegenheid daar op te gaan schrijven dat is dan weer heel mols (wie begon daar mee trouwens?)


Anne-Marie.

Offline Lester

  • Forumlid
  • -
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #477 Gepost op: 16-02-2012, 22:31:46 »
Hmm misschien iets uit de 1-op-1-gesprekjes met Art te halen.
Op een gegeven moment stelt Art de vraag 'Wie is de mol?'  
Dan geeft Tim als enige een naam door.. 2 zelfs!
Hij zegt LiesbethAnnemarie, heel snel achter elkaar.
Waarom zegt hij niet 'Liesbeth OF Anne-Marie?'
Ik denk dat dat is omdat hij niet antwoord geeft op de vraag 'Wie is de mol?' maar op de vraag 'Wie gaan er WEL naar beneden?'
Want we zagen dat de mol dacht dat zowel Anne-Marie als Liesbeth naar beneden zouden gaan. Ik zie het al helemaal voor me:

Art: Ga jij naar beneden?
Tim: Ja..
Art: Wie nog meer?
Tim: Liesbeth,Anne-Marie.

 ::rofl::

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #478 Gepost op: 16-02-2012, 22:32:25 »
Yvon Jaspers en Milouska Meulens presenteerden het jeugdjournaal ook.

Waarom zegt iedereen dat toch steeds. Yvon heeft het jeugdjournaal niet gepresenteerd toch ? Wel Klokhuis  :P .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #479 Gepost op: 16-02-2012, 22:34:52 »
Zou Tim tegen de studenten hebben gezegd dat ze de titel van de schilderijen niet mochten noemen?
Ik vond ze namelijk wel heel snel antwoorden wie de schilder was, maar toen wist helemaal niemand wat de titel was. Verdacht? Of is dit echt zo moeilijk?
Aangezien het Spaanse studenten waren en Spaanse schilders toch raar lijkt me
Ze hadden Marie therese zelf toch ook kunnen bedenken nt als Anne-marie?
Wat denken jullie?
Niet iedere (wellicht 1e jaars-)kunstgeschiedenis-student in Nederland zal direct weten dat b.v. Saskia Uylenburgh de vrouw van Rembrandt was...
Daarnaast had Picasso meerdere muzes in zijn leven...
Picasso had gedurende zijn leven relaties met meerdere vrouwen, die hij vaak gebruikte als schildersmodel: Fernande Olivier, Marcelle Humbert, Olga Kochlova, Marie-Thérèse Walter, Dora Maar en Jacqueline Roque.(wiki)
Dus geheel stom is niet niet dat mensen niet direct de titel kunnen herleiden.
Edoch...AM wel....(in biecht).. >:D
Omnia vincit amor