Auteur Topic: [Kandidaat] Tim is niet de mol  (gelezen 248638 keer)

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #560 Gepost op: 17-02-2012, 17:38:21 »
Is er trouwens -buiten de biecht van Tim om- ergens gezegd dat het daadwerkelijk kunstgeschiedenisstudenten waren?

Behalve dat Tim ze kan hebben geïnstrueerd om niet de titel te raden, kan het natuurlijk ook zo zijn dat hij helemaal geen kunstgeschiedenisstudenten maar een groep wiskundestudenten had meegenomen. 

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #561 Gepost op: 17-02-2012, 17:47:06 »
Ik vind het opvallend dat Art precies Tim vraagt naar de koffiebar te komen. Wordt een mooi moment in afl. 10 wat ik je brom ::) ::jaja:: ::joehoe::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #562 Gepost op: 17-02-2012, 17:51:48 »
Ik vind het opvallend dat Art precies Tim vraagt naar de koffiebar te komen. Wordt een mooi moment in afl. 10 wat ik je brom ::) ::jaja:: ::joehoe::

Hier is trouwens wel een mogelijke andere verklaring voor te vinden dat dat Art de mol kiest. Het is leuker om de kandidaat uit te kiezen die het slechtst Spaans spreekt. Liesbeth op de plek van Tim zetten was voor de TV lang niet zo leuk geweest, want die red zich nog wel enigszins.

Ik zou het overigens schitterend vinden als we Tim in de terugblikaflevering ineens vloeiend Spaans zouden zien spreken :P

Offline Daslan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #563 Gepost op: 17-02-2012, 17:57:01 »
De schilderijen die door de kunstkenners moesten worden geraden behoren bij de bekendste schilderijen van de 2 meest bekende Spaanse schilders. Ik vind het dan ook ondenkbaar dat juist een groep Spaanse kunstgeschiedenisstudenten de namen van deze schilderijen niet zouden kennen.

Dat zou het zelfde zijn als een groep Nederlandse kunstgeschiedenisstudenten de naam van de Nachtwacht of de Aardappeleters niet zouden weten.

Ondenkbaar!

Dus naar mijn (bescheiden) mening heeft Tim de groep geïnstrueerd de naam van de schilderijen niet te raden of foutief te zeggen. Dit omdat hij de mol is of omdat hij zichzelf hierdoor verdacht zou willen maken. Dat laatste lijkt mij onwaarschijnlijk waardoor ik tot de conclusie kom dat Tim de mol is.

Reden: Het is absoluut onmogelijk dat de studenten de namen van de schilderijen niet weten.

Hoe denken jullie hierover?

Ik denk dat Tim, bij deze opdracht hetzelfde heeft gedaan als Yvon in 2005 met de Nyoman opdracht( Yvon moest iemand vinden die Nyoman heette, ieder 3e kind van een gezin in Indonesië heet Nyoman. Ze deed alsof ze er geen had gevonden, maar het was in aflevering 10 te zien dat ze er minstens 20 had gevonden). Ik denk dus dat Tim heel veel kunstkenners heeft gevonden, met hun voor de camera heeft gestaan en uiteindelijk met een groep toeristen( in ieder geval geen kunstgeschiedenisstudenten)naar Art en de groep toe is gekomen. Ik denk dat dit in aflevering 10 ook te zien zal zijn als een van zijn molacties.

Offline MiekeG

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #564 Gepost op: 17-02-2012, 18:03:57 »
Ik weet niet of hetecht een goede hint is, maar Art zei aan het einde van de brug-opdracht:'En de mol heeft 500 euro uit de pot gehaald'. De enige die letterlijk de pot op -500 heeft gezet is Tim, eerst was het +500, toen 0, toen weer +500, daarna 0, en uiteindelijk werd het bij Tim -500.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #565 Gepost op: 17-02-2012, 18:17:38 »
Er valt me nog iets op bij het terugkijken: als Tim de test maakt beweegt (hij) de cursor over de antwoordnummers 3, 2, 1, in die volgorde. Mogelijk een deel van de 3-2=1 hint?

Ook al goed :D
You'll never walk alone

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #566 Gepost op: 17-02-2012, 18:18:12 »
Er valt me nog iets op bij het terugkijken: als Tim de test maakt beweegt (hij) de cursor over de antwoordnummers 3, 2, 1, in die volgorde. Mogelijk een deel van de 3-1=2 hint?
« Laatst bewerkt op: 17-02-2012, 18:28:25 door Heinz »

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #567 Gepost op: 17-02-2012, 19:40:29 »
Er valt me nog iets op bij het terugkijken: als Tim de test maakt beweegt (hij) de cursor over de antwoordnummers 3, 2, 1, in die volgorde. Mogelijk een deel van de 3-1=2 hint?

Dan zou 3 1 2 als volgorde mooier zijn, maar desalniettemin goed gevonden, het is onderhand onmogelijk om Tim niet als mol te zien

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #568 Gepost op: 17-02-2012, 19:43:47 »
Toch ben ik nog niet zo overtuigd van een 3 2 1 hint. Want hoe moet die precies worden uitgelegd? "3-1=2 slaat op de eerste molactie, 3-1=2 slaat ook op Tims Monica Da Silva Trio" vind ik erg sterk. Maar dan verder: "andere 3, 2, 1's (in combi met Tim zoals de test) verwijzen hiernaar"? Tja, zou kunnen.

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #569 Gepost op: 17-02-2012, 19:49:15 »
Toch ben ik nog niet zo overtuigd van een 3 2 1 hint. Want hoe moet die precies worden uitgelegd? "3-1=2 slaat op de eerste molactie, 3-1=2 slaat ook op Tims Monica Da Silva Trio" vind ik erg sterk. Maar dan verder: "andere 3, 2, 1's (in combi met Tim zoals de test) verwijzen hiernaar"? Tja, zou kunnen.

juist omdat het in aflevering 4 zo duidelijk paste bij Tim en ook toegegeven in het spel zelf. Daarna is het nog vaak terugekomen in het programma. Ook Art die zegt dat je vanaf seconde 1 moet opletten en eigenlijk het eerste wat gebeurt is de klok die terug gaat.

Klein beetje te vergelijken met Kim en 10, vaak kwam 10 in het programma terug en uiteindelijk gelinkt aan het kettingkje met het japanse teken voor 10 om haar nek.

Toegegeven dat die van Kim vele male sterker was dan die van Tim tot nu toe, maar het is nog niet afgelopen :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #570 Gepost op: 17-02-2012, 19:58:43 »
Klein beetje te vergelijken met Kim en 10, vaak kwam 10 in het programma terug en uiteindelijk gelinkt aan het kettingkje met het japanse teken voor 10 om haar nek.

Oh ja, dat herinner ik me nog. ;D

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #571 Gepost op: 17-02-2012, 20:01:18 »
Ik ben nog lang niet overtuigd van Tim als mol. Ik ben het wèl eens met ieereen die zegt dat ie in aflevering 7 behoorlijk verdacht is. Maar hij heeft ook (per ongeluk?) de kop van die stier af gehaald wat die opdracht makkelijker maakte. Wie weet hadden ze anders überhaupt geen tijd meer gehad om woorden op te schrijven :)

Daarnaast vind ik dat Tim heel kandidaats overkomt. Dat betekent niet dat ie de mol niet kan zijn, maar het betekent wel dat als ie de mol is, dat het dan wel een hele goeie is.

Overigens wat 3-1=2-hints betreft; de klok in het vliegtuig en het bord in aflevering 4 vind ik zelf de enige overtuigende hints. De rest vind ik te veel doelredeneren.

Daarnaast. Liesbeth zit op Anne-Marie (toch?) en zit nog in het spel. Nou, Anne-Marie de mol zeker weten niet. Dus als Tim de mol was zou Liesbeth toch een keer uit het spel moeten liggen.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #572 Gepost op: 17-02-2012, 20:03:46 »
Ah ja, opletten vanaf de eerste seconde past goed bij de 3-1=2 hint! Juist omdat het prachtig is als er in de eerste secondes een hint zit. En die is so far echt het beste uit te leggen richting Tim. Mijn tunneltje wordt almaar stabieler!
« Laatst bewerkt op: 17-02-2012, 20:05:48 door Lautjuh »

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #573 Gepost op: 17-02-2012, 20:05:28 »
Ik ben nog lang niet overtuigd van Tim als mol. Ik ben het wèl eens met ieereen die zegt dat ie in aflevering 7 behoorlijk verdacht is. Maar hij heeft ook (per ongeluk?) de kop van die stier af gehaald wat die opdracht makkelijker maakte. Wie weet hadden ze anders überhaupt geen tijd meer gehad om woorden op te schrijven :)

Voor Tim is het echt prettiger als de kop van de stier eraf is. Anders moet hij (mede) opdraaien voor het zware tilwerk. Als je dan toch weet dat het stiekem twee onderdelen zijn... je kunt het ook zien als voorkennis. Daarbij wordt er zo geschreven dat alles opnieuw geschreven moet worden. Samen met het treuzelen bergop is hij alsnog best mols bezig.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #574 Gepost op: 17-02-2012, 20:07:01 »
Daarnaast vind ik dat Tim heel kandidaats overkomt. Dat betekent niet dat ie de mol niet kan zijn, maar het betekent wel dat als ie de mol is, dat het dan wel een hele goeie is.
Grappig, ik heb het bij Tim dus echt volledig anders om. Ik vind hem al de hele serie mollerig doen (vooral buiten de opdrachten). Als hij het is, komt hij bij mij erg laag op mijn 'beste mollen' lijstje. Alleen geniale molacties in de ontknoping kunnen hem nog redden.

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #575 Gepost op: 17-02-2012, 20:08:22 »
Oh ja, dat herinner ik me nog. ;D

daarom zei ik het ;-)

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #576 Gepost op: 17-02-2012, 20:10:16 »
Overigens wat 3-1=2-hints betreft; de klok in het vliegtuig en het bord in aflevering 4 vind ik zelf de enige overtuigende hints. De rest vind ik te veel doelredeneren.

Ik vind een Art die zegt 3 bruggen, 2 touwen, 1 opdracht toch wel redelijk opvallend. (Zeker omdat er maar 2 bruggen aan het spel meedoen)

Offline Foaly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #577 Gepost op: 17-02-2012, 20:12:59 »
Daarnaast. Liesbeth zit op Anne-Marie (toch?) en zit nog in het spel. Nou, Anne-Marie de mol zeker weten niet. Dus als Tim de mol was zou Liesbeth toch een keer uit het spel moeten liggen.

Niemand behalve Anne-Marie zit op Tim. Hadewych zit ook op Anne-Marie en Liesbeth, in ieder geval niet op Tim. Zoals je al gezged hebt lijkt Liesbeth me inderdaad Tim op dit moment nog totaal niet te verdenken. William lijkt me ook uiteindelijk voor Liesbeth te zijn gegaan. Frits zat helemaal niet op Tim. En van de andere vier valt ook niet te zeggen dat ze duidelijk Tim hebben verdacht, behalve Marion maar dat valt ook nog te verklaren.

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #578 Gepost op: 17-02-2012, 20:18:17 »
Grappig, ik heb het bij Tim dus echt volledig anders om. Ik vind hem al de hele serie mollerig doen (vooral buiten de opdrachten). Als hij het is, komt hij bij mij erg laag op mijn 'beste mollen' lijstje. Alleen geniale molacties in de ontknoping kunnen hem nog redden.

Ik ben het zó helemaal met je eens hier :-)

Gelukkig is Tim de Mol nog niet helemaal een fait accompli!

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #579 Gepost op: 17-02-2012, 20:23:23 »
Gelukkig is Tim de Mol nog niet helemaal een fait accompli!

inderdaad NOG niet, maar dat duurt niet lang meer ;-)