Auteur Topic: [Kandidaat] Tim is niet de mol  (gelezen 248640 keer)

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #580 Gepost op: 17-02-2012, 21:12:20 »
Er valt me nog iets op bij het terugkijken: als Tim de test maakt beweegt (hij) de cursor over de antwoordnummers 3, 2, 1, in die volgorde. Mogelijk een deel van de 3-1=2 hint?

Simpel, Tim klikt de drie finalisten aan. ;) There's no denying it. ::trots::

Liesbeth: vraag 1. antwoord 3. (plaats 3, verliezer)
Hadewych: vraag 1. antwoord 2. (Mol 12)
Anne-Marie: vraag 1. antwoord 1. (plaats 1, winnaar)

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #581 Gepost op: 17-02-2012, 22:09:30 »
Ik ben nog lang niet overtuigd van Tim als mol. Ik ben het wèl eens met ieereen die zegt dat ie in aflevering 7 behoorlijk verdacht is. Maar hij heeft ook (per ongeluk?) de kop van die stier af gehaald wat die opdracht makkelijker maakte. Wie weet hadden ze anders überhaupt geen tijd meer gehad om woorden op te schrijven :)

Daarnaast vind ik dat Tim heel kandidaats overkomt. Dat betekent niet dat ie de mol niet kan zijn, maar het betekent wel dat als ie de mol is, dat het dan wel een hele goeie is.

Overigens wat 3-1=2-hints betreft; de klok in het vliegtuig en het bord in aflevering 4 vind ik zelf de enige overtuigende hints. De rest vind ik te veel doelredeneren.

Daarnaast. Liesbeth zit op Anne-Marie (toch?) en zit nog in het spel. Nou, Anne-Marie de mol zeker weten niet. Dus als Tim de mol was zou Liesbeth toch een keer uit het spel moeten liggen.
Ja, helemaal mee eens. Behalve dan je conclusie in de laatste alinea, want ik denk dat Anne-Marie wel degelijk de mol is. :P

Ik concludeer nu juist dat eigenlijk alleen Anne-Marie óf Tim de Mol nog kan zijn, voornamelijk omdát Anne-Marie zegt op Tim te zitten. Eigenlijk kan ze er alleen nog maar in zitten als Tim de Mol is OF als ze het zelf is.

Overigens, alhoewel ik op dit moment dus niet denk dat Tim de Mol is, begrijp ik wel waarom hij verdacht wordt. Zou het ook niet erg vinden als hij het wel blijkt te zijn. Toch denk ik het toch niet... Ik denk wel dat Tim een slimme kandidaat is, die de Mol heel erg snel door had en vervolgens een heel slim spelletje is gaan spelen.

Offline belg

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #582 Gepost op: 17-02-2012, 22:16:10 »
Stel Tim is de mol.

Nu William is afgevallen, hoe kan je dan zijn gedrag bij de vis-puzzel verklaren?

Tims molactie was toch om oplossing A te geven, wetende/veronderstelllende dat William dit niet zou geloven/vertrouwen om zo een discussie te starten.

Deze molactie klopt echter niet meer omdat William Tim niet verdacht (want anders kon hij toch niet afvallen, gesteld dat Tim de mol is).

Met andere woorden, Tim heeft 2000 euro verdiend bij de vis-puzzel. Rare mol...  

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #583 Gepost op: 17-02-2012, 22:23:33 »
Stel Tim is de mol.

Nu William is afgevallen, hoe kan je dan zijn gedrag bij de vis-puzzel verklaren?

Tims molactie was toch om oplossing A te geven, wetende/veronderstelllende dat William dit niet zou geloven/vertrouwen om zo een discussie te starten.

Deze molactie klopt echter niet meer omdat William Tim niet verdacht (want anders kon hij toch niet afvallen, gesteld dat Tim de mol is).

Met andere woorden, Tim heeft 2000 euro verdiend bij de vis-puzzel. Rare mol...  

Mol Hadewych, Anne-Marie of Liesbeth houden Tim niet tegen, rare mollen...

zo kun je alles wel negatief of positief stellen. Tim nam meteen de uitdaging aan en wilde gelijk iets doen (of hij het nou goed of fout wilde doen laat ik in het midden) William wilde eerst heel even overleggen want eenmaal een fout is heel de opdracht fout.

Tim rekende niet perse op William, maar gewoon op iemand om in discussie te gaan. en als niemand in discussie ging wie weet wat hij dan gedaan had.

Niet alle molacties lukken of gaan precies volgens plan. Of Tim nou de mol is of niet, feit is dat er hier geld is verdient en dat dus elke mol gefaald heeft.

Offline belg

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #584 Gepost op: 17-02-2012, 22:30:12 »
De andere mogelijke mollen hebben het inderdaad niet beter gedaan, maar de molstrategie die hier te lezen viel (William zou wel discuusiëren) is met het vertrek van William toch zeer onwaarschijnlijk.

Dit sluit natuurlijk niet uit dat de mol hier anders gehandeld heeft (of zelfs helemaal niets).

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #585 Gepost op: 17-02-2012, 22:46:26 »
Ik vind het opvallend dat Art precies Tim vraagt naar de koffiebar te komen. Wordt een mooi moment in afl. 10 wat ik je brom ::) ::jaja:: ::joehoe::

Zou me erg tegenvallen als de productie op deze manier de mol in de beste molpositie heeft gebracht.

Zal ongetwijfeld wel mooie beelden opleveren van Tim die à la Yvon de boel bedonderd ...  :o
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline timkamps

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #586 Gepost op: 18-02-2012, 01:32:45 »
Onderstaande heb ik een maand geleden geplaatst op de AVRO site, ik dacht dat het onzin was en dat het te ver gezocht was. Ik kreeg er ook weinig reactie op. Hebben jullie het idee dat het toch wat zou kunnen zijn??


In aflevering 1 zie je een boekje met de titel 'af jezu liv' (het leven van Jezus),met Jozef en Maria op de voorkant.
 
Jezus verwijst naar Kamps & Kamps 1, die zij als figuur opvoeren.

Ook het jaartal 1843 komt voor in afl. 1. Dit verwijst naar Joseph de Lamar die in dat jaar geboren is. In het Nieuwe  de la Mar wonnen ze diverse prijzen in 1998. Joseph verwijst natuurlijk ook weer naar het leven van Jezus.
 
Het programmaboekje van Tivoli is volgens mij al genoemd. Daar heeft het Monica da Silva trio opgetreden.
 
In het dagboek van afl. 1 komt vaak het woord geloven voor, dit verwijst misschien naar de Rooms Katholieke Kerk (RKK) of misschien Rooyakkers, Kamps en Kamps.

Later zijn er vaak veel kruizen te zien in de afleveringen.

Offline Femaloires

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #587 Gepost op: 18-02-2012, 12:51:55 »
Ik heb nog even naar alle titels en groepsfoto's gekeken,
Titel aflevering 4: Iemand anders.

Kijk goed waar Tim staat!

http://i43.tinypic.com/2dhtoo5.png
En hij zegt natuurlijk ook nog letterlijk: "Oh, iemand anders!"

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #588 Gepost op: 18-02-2012, 13:02:46 »
Ik heb nog even naar alle titels en groepsfoto's gekeken,
Titel aflevering 4: Iemand anders.

Kijk goed waar Tim staat!

http://i43.tinypic.com/2dhtoo5.png
En hij zegt natuurlijk ook nog letterlijk: "Oh, iemand anders!"

Maar als ik met jou theorie meega zou Tim toch op het plaatje van afl. 7 op de plaats moeten staan waar Hadewych nu staat?

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #589 Gepost op: 18-02-2012, 13:17:11 »
zou Tim toch op het plaatje van afl. 7 op de plaats moeten staan waar Hadewych nu staat
Ja dat ging deze keer wel een beeeeeeeeetje mis ::rofl::. Wordt ook steeds moeilijker je precies in het midden te dringen naarmate er minder kandidaten zijn natuurlijk.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline SnijderMan

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #590 Gepost op: 18-02-2012, 13:43:01 »
Is het al iemand opgevallen dat Tim iets op de binnenkant van zijn hand geschreven heeft op het moment dat hij de test maakt?
Ik kan er geen duidelijke schermprint van krijgen, maar het lijkt iets in het spaans.
Gebeurt op ca. 44:30 van de aflevering.

Verder zijn de veranderde intro van Tim en de groene vingerafdruk op de site van de Avro ook erg opvallend.

Offline cebe

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #591 Gepost op: 18-02-2012, 13:43:40 »
Wellicht heeft het al eerder hier gestaan. Excuses dan
De vraag over de quiz waarin de mol goed zou zijn laat me toch niet helemaal los. In per seconde wijzer kan je foute antwoorden afkopen met jokers. In aflevering 3 komt deze vraag aan de orde. Dat is ook de aflevering waarin Tim geld pakt in plaats van jokers en aan Frits zegt dat hij geen jokers nodig heeft. Als Mol heb je uiteraard geen jokers nodig want weet je de antwoorden op alle vragen.

Offline Rick De Molloot

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • traust enginn!
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #592 Gepost op: 18-02-2012, 14:07:46 »
De quiz die de mol kan winnen is Zo vader, zo zoon. Kijk maar naar de Duikopdracht. Die aflevering had ook de titel "iemand anders", allemaal echtparen/moeders bij het duiken en 1 vader, de vader van tim, das iemand anders. En zo vader zo zoon is dus Tim en zijn vader bij de duikopdracht!
WIDM 2012: Traust enginn!!

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #593 Gepost op: 18-02-2012, 14:09:00 »
Ja dat ging deze keer wel een beeeeeeeeetje mis ::rofl::. Wordt ook steeds moeilijker je precies in het midden te dringen naarmate er minder kandidaten zijn natuurlijk.

Maar juist niet als er nog 5 kandidaten over zijn, Hadewych staat toch echt in het midden.

Offline Rick De Molloot

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • traust enginn!
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #594 Gepost op: 18-02-2012, 14:12:00 »
Als we het toch over het midden hebben...ik las ergens dat Tim overal in het midden stond behalve deze week ofzo. Bij de executie zit ie wel in het midden. Hij is de 3e van de 5e.
WIDM 2012: Traust enginn!!

Offline JeroenNEC

  • Winnaar pool WIDM 2009
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #595 Gepost op: 18-02-2012, 14:18:23 »
Het begint mij op te vallen dat bijna elke week bij de test op de avro-site de vraag voorbij komt
"Had de Mol een vrijstelling voor aflevering 2?"

Is dit gewoon een hint voor Tim, of berust dit op louter toeval? ::vergroot::
De jacht is geopend

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #596 Gepost op: 18-02-2012, 14:56:49 »
Zou me erg tegenvallen als de productie op deze manier de mol in de beste molpositie heeft gebracht.

Zal ongetwijfeld wel mooie beelden opleveren van Tim die à la Yvon de boel bedonderd ...  :o

Ja maar ook ivonne werd daar toch in de molpositie gezet.. dus zou best kunnen..
William verdacht Tim toch juist.. alleen raar dat hij er dan uit is.. maar we weten dat liesbeth en Am Tim ook verdenken.. alleen van hadewych weten we het niet..

overigens die groene vingerafdruk bij Tim op de avro site is omdat jij Tim als mol hebt aangeklikt.. iemand die hadewych als mol heeft ziet bij haar een groene vingerafdruk.. lol..
« Laatst bewerkt op: 18-02-2012, 15:00:18 door xaniapops »
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #597 Gepost op: 18-02-2012, 15:00:32 »
juist niet

Jij bedoelt wat anders. Ik zeg: het wordt steeds moeilijker je precies in het midden te dringen naarmate er minder kandidaten zijn. Jij hebt het over even/oneven aantallen, dus net zo goed 10 en 9 als bij 4 en 3 bijv.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #598 Gepost op: 18-02-2012, 15:10:36 »
Ja dat ging deze keer wel een beeeeeeeeetje mis ::rofl::. Wordt ook steeds moeilijker je precies in het midden te dringen naarmate er minder kandidaten zijn natuurlijk.

Hoe minder hoe makkelijker lijkt mij, je hoeft dan niet echt overduidelijk te gaan staan tellen :D

En daarbij als het echt een hint was, dan zou de productie wel helpen met positionering op de foto's

---

Wat ik wel heel raar vind is de reactie van William na de abseil opdracht, hij hoorde dat de mol dacht dat hij het niet zou doen en hij lacht Tim in zijn gezicht uit inclusief wijzend vingertje... Is dat omdat ze met zijn tweeën een flinke discussie hadden of hij moest gaan of niet, of omdat William ook op Tim zit/zat.

dus dat zou betekenen dat ze allemaal op Tim moeten zitten :/

Offline Molle Pietje

  • Forumlid
  • Back to the roots in 2015
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #599 Gepost op: 18-02-2012, 15:23:11 »
Wat ik wel heel raar vind is de reactie van William na de abseil opdracht, hij hoorde dat de mol dacht dat hij het niet zou doen en hij lacht Tim in zijn gezicht uit inclusief wijzend vingertje... Is dat omdat ze met zijn tweeën een flinke discussie hadden of hij moest gaan of niet, of omdat William ook op Tim zit/zat.

dus dat zou betekenen dat ze allemaal op Tim moeten zitten :/
[/quote]


Ik denk dat hij inderdaad doelt op de bluff-dubbelbluff discussie.
Hij wijst Tim erop dat hij goed heeft gegokt/of beredeneerd.
Niet perse de mol in gedachten,denk ik.
« Laatst bewerkt op: 18-02-2012, 15:25:05 door Molle Pietje »