Auteur Topic: [Kandidaat] William is niet de mol  (gelezen 81894 keer)

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] William is (niet) de mol
« Reactie #80 Gepost op: 21-01-2012, 18:58:59 »
welkom welkom.. ik verdacht William al voordat het begonnen was samen met tim en ik dnk nog steeds dat beide bij de laatste 3 komen.. :)
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] William is (niet) de mol
« Reactie #81 Gepost op: 22-01-2012, 20:19:09 »
Dat die W slechts 30 waard was, vind ik overigens ook  nog steeds een goede hint naar william..
is de letter die het minst waard was bij pimpampet in a riverjet.. terwijl het nu niet zo zeer een makkelijkere letter is dan b.v de k of de s of de r of m ofzo...

sowieso staan Liesbeth en Frits ook meteen bij het water.. William staat eindje van water af en achter een grote rots..
« Laatst bewerkt op: 22-01-2012, 20:22:43 door xaniapops »
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] William is (niet) de mol
« Reactie #82 Gepost op: 22-01-2012, 20:24:58 »
Hij roept alleen Hier en je ziet gewoon vanuit zijn standpunt dat de bot achter de rots verdwijnt en meteen daarna zie je william met het bord scheef naar benede...

Bij de tweede ronde lijkt hij van plaats te zijn veranderd houdt hij het bord wel omhoog maar staat er een kleine lange rots voor hem..

Anne marie zegt dan kan het niet lezen alleen een C...
« Laatst bewerkt op: 22-01-2012, 20:27:36 door xaniapops »
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] William is (niet) de mol
« Reactie #83 Gepost op: 22-01-2012, 20:33:29 »
en dan nog effe wat vergezochte theorietjes.. ;)

al die kruizen en kerken...
De laatste 2 dingen die William heeft gedaan voor wie is de mol in 2011 was sinterklaas journaal.. (kruis) En ramses (die overleden is helaas) ook nog in footloose gespeeld (dat gaat over een dominee)

En misschien als dat vaker terugkomt is er ook nog wel een theorie te verzinnen met de opdrachten uit de afleveringen in combinatie met de dagboeken en william...

AFLEVERING 1

in het moldagboek bij afl 1 schrijft de mol: stel je voor dat je erachter komt wie ik ben.. dat zou toch een ramp zijn?

ook het vliegtuig wrak is natuurlijk een beetje een overblijfsel van een ramp..

William heeft een stichting opgericht die zich inzet voor slachtoffers van rampen..

AFLEVERING 2

In dagboek 2 schrijft de mol: maar met een beetje meer geluk was deze opdracht ook finaal in rook opgegaan.

en we hadden een opdracht met rooksignalen in aflevering 2 (william als schoorsteenveger.. en waar rook is, is vuur... ;))


AFLEVERING 3


Aflevering 3 moet ik nog ff induiken... verder dan william die de joker uit hangt en het jokerspel kom ik niet..  ;) ;D


edit nog effe dagboek erbij gepakt en gekeken of daar dingen in stonden die op een opdracht en op william sloegen.. wel dit tegengekomen: maar dat is dan wel beetje anders als bij de voorgaande afleveringen:

En van de jokers! Daar waren ze dan eindelijk. Ik heb ze gemist hoor.. (lees de mol heeft de jokers gemist dus envelop gepakt)

Denk je dat ik 1000 euro in de pot zou stoppen? Voor jou een vraag... (hier kun je lezen.. denk je dat ik 1000 euro in de pot heb gestopt.. ik heb voor jullie/of frits een vraag gepakt)

oftwel William...???

Meer mensen die met mij de tunnel in willen??  >:D
« Laatst bewerkt op: 22-01-2012, 21:30:44 door xaniapops »
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] William is (niet) de mol
« Reactie #84 Gepost op: 22-01-2012, 21:25:23 »
en dan nog effe wat vergezochte theorietjes.. ;)

[...]

Aflevering 3 moet ik nog ff induiken... verder dan william die de joker uit hangt en het jokerspel kom ik niet..

Dan haak ik in. Inderdaad speelt William de joker (wijst daar op in aflevering 1/opdracht 3). De knipperende letter J in IJsland bij de intro verwijst daar wellicht naar. En dan vond ik ook nog dit op http://nl.wikipedia.org/wiki/Jokeren:

De speler die in één keer al zijn kaarten (min één) in één of meer sets en/of rijen op tafel kan leggen, is de winnaar.
[...]
Op het formulier wordt voor de winnaar een - gezet en voor de andere spelers het aantal kaarten dat is overgehouden.

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] William is (niet) de mol
« Reactie #85 Gepost op: 22-01-2012, 21:29:37 »
zegt ie dat zelf ook in aflevering 1 dat ie de joker speelt? hmmmmmm verdacht!!
« Laatst bewerkt op: 22-01-2012, 21:31:13 door xaniapops »
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] William is (niet) de mol
« Reactie #86 Gepost op: 22-01-2012, 21:36:46 »
Verder is duidelijk de 'W' een hint. Pet, afwijkende letterwaarde bij pim-pam-pet. En op z'n minst valt ook op dat Art het heeft over het weidse en ook over woeste landschap van IJsland, en hij zegt vast ook meer met een 'W'. De mol tweet bijvoorbeeld over een wiskundige reeks. En zelfs ook al eerder op 21 oktober:

Btw... Heb je me net gezien bij #dwdd ?

https://twitter.com/#!/IkBenDeMol/status/127457710563266560

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] William is (niet) de mol
« Reactie #87 Gepost op: 22-01-2012, 21:47:32 »
Het Jokerspel begint Art met "Wie wil?".

En verder vermoed ik dat 2 een hint is, ook in de tekstvorm van "...t wee..." . Dat getal komt vaak voor in o.a. de tests.
(Dus die TV-quiz waar de mol kans zou maken is dan 'Twee voor twaalf')

Het is misschien allemaal nog niet zo sterk, maar dat zijn mijn gedachten voor de William-tunnel.

Dus samengevat moeten we letten op 'joker', 'W' en '2', en afgeleiden daarvan.
« Laatst bewerkt op: 22-01-2012, 21:52:08 door Avogadro »

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] William is (niet) de mol
« Reactie #88 Gepost op: 22-01-2012, 21:55:05 »
veel woorden met een w inderdaad..  maar zo kun je alle letters wel ergens uithalen denk ik..
Maar ik vind het heel gezellig met je in de William tunnel..  en die jokers vind ik idd ook verdacht..
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] William is (niet) de mol
« Reactie #89 Gepost op: 22-01-2012, 22:02:31 »
veel woorden met een w inderdaad..  maar zo kun je alle letters wel ergens uithalen denk ik..

We zijn nog maar bij aflevering 3.

En als je al de 'J' hebt en ook al de 'O' en de 'K', heb je de 'E' en de 'R' alleen nog maar nodig. Het is allemaal nog vaag, maar ik geloof er wel in.

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] William is (niet) de mol
« Reactie #90 Gepost op: 22-01-2012, 22:07:44 »
ja die J van ijsland zie ik zelf sowieso niet echt iets in als ik heel eerlijk ben.. heb daar straks nog goed naar zitten kijken en niet alleen de J flikkert maar meerdere letters flikkeren.. dus waarom dan alleen de J hier overal wordt besproken snap ik zelf niet zo goed...
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] William is (niet) de mol
« Reactie #91 Gepost op: 22-01-2012, 22:20:32 »
ja die J van ijsland zie ik zelf sowieso niet echt iets in als ik heel eerlijk ben..

Tja, het is allemaal vaag en halfbakken. Maar als jij er niet over was begonnen, was ik ook niet ingehaakt.
;)

(Soms moet je je ideeën spuien om ze helder te zien.)

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] William is (niet) de mol
« Reactie #92 Gepost op: 22-01-2012, 22:51:22 »
ja die flikkerende J had iemand anders ergens gepost..
maar ik denk zeker dat we goed bezig zijn samen.. laat de rest maar op marit zitten.. ik blijf lekker bij William (tim en liesbeth) ;)
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] William is (niet) de mol
« Reactie #93 Gepost op: 22-01-2012, 23:35:18 »

Meer mensen die met mij de tunnel in willen??  >:D
Sorry, maar zo graag niet!  ::ohno::
Omnia vincit amor

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] William is (niet) de mol
« Reactie #94 Gepost op: 23-01-2012, 04:00:28 »
Is William rechtshandig?
Schijnt dat rechtshandige mensen (als ze liegen) naar links kijken.
Niks NLP-ervaringsdeskundige, gewoon algemene kennis; -CSI, NCIS, Bones, en ga zo maar door ;)-
*Ik dacht sowieso naar links kijken, maar het heeft schijnbaar te maken met rechtshandig- zijn.*

Tjek William's biecht vanaf ongeveer 17.30 (replay avro).
Poe, veelvuldig:)
Zeg me dat het niet waar is.
Omnia vincit amor

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] William is (niet) de mol
« Reactie #95 Gepost op: 23-01-2012, 11:09:11 »
-Ik vind William absoluut verdacht, Hij zou het type fanatieke kandidaat/mol kunnen zijn. In afl.1. doet hij vreemd tegen Anne-Marie (ik heb je geld zien pakken bij een paal bla bla), hij doet net of hij heel fanatiek kandidaten naar het vliegtuig wil krijgen maar gaat vervolgens Dio met zijn bagage helpen (onnodig). Zegt in de biecht dat hij wel honderden meters heeft gelopen (overdreven?). In afl. 2 meldt hij de kijker dat hij expres dan weer druk, dan rustig is (mol meldt zijn eigen tactiek?).
 -Dat gedoe met -1 op de trap vond ik ook storend maar ja dat levert natuurlijk maar 1 trede verschil op en zet geen zoden aan de dijk. Kost wel tijd. Inderdaad was het vreemd dat Williams bord niet gelezen werd omdat hij best duidelijk was.
-William neemt wel de envelop met geld maar daar blijkt een extra vraag in te zitten die hij ruilt voor een joker met Frits. Lijkt eerder een kandidatenactie dan een mollenstreek.Hij troeft hier wel een joker van Frits af natuurlijk.
-Is William de fanatieke kandidaat die de andere kandidaten behoorlijk gek maakt of de mol die intussen op sneaky wijze geld uit de pot houdt?  ???

Offline Lizzy_M

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] William is (niet) de mol
« Reactie #96 Gepost op: 23-01-2012, 11:39:05 »
-William neemt wel de envelop met geld maar daar blijkt een extra vraag in te zitten die hij ruilt voor een joker met Frits. Lijkt eerder een kandidatenactie dan een mollenstreek.Hij troeft hier wel een joker van Frits af natuurlijk.

Dit zit mij ook precies dwars aan William als mol. Niet zozeer dat het een kandidatenactie is (wat ik wel vind overigens), maar het feit dat mocht William de mol zijn hij een kandidaat op deze manier benadeeld. Nu zijn er in het verleden al meerdere discussies gevoerd over de wenselijkheid van het (vooral) bevoordelen van bepaalde kandidaten door de mol (denk aan Patrick die Art een joker geeft), dus ik zal niks nieuws zeggen wat dat betreft. Maar ik blijf er een niet fijn gevoel bij houden, dat mocht William de mol zijn hij en joker aftroggelt van een kandidaat. Ik zou dat een actie vinden die op het randje balanceert en verwacht dan wel een erg goede uitleg van William waarom hij dit gedaan heeft.

Maargoed, voor hetzelfde geld valt William binnekort af en heb ik me weer druk gemaakt om niks.

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] William is (niet) de mol
« Reactie #97 Gepost op: 23-01-2012, 13:52:05 »
dat hij wel bij het vliegtuig aankomt en er dan weer weggaat om andere kandidaten te halen komt op eerste gezicht over als een goede actie.. maar daarmee houdt hij wel controle over waar de rest van de kandidaten zich bevinden.

De opdracht mislukt als er al 1 kandidaat niet op tijd is.. nu kun jij als mol zelf wel die kandidaat zijn, maar stel je voor dat de rest er wel is en alleen jij niet.. dan ben je afl 1 opdracht 1 al verdacht..

door er zelf wel vrij snel te zijn, weet je precies hoe het er voor staat, wie er al zijn... wie nog niet.. daar blijven staan en wachten is ook niet slim want stel je voor dat de rest ineens allemaal samen op tijd komt aanlopen.. hoe ga je ze dan nog tegen houden als mol zijnde..

maar door dan ook nog eens te gaan rondlopen (onder het mom van ik ga ze wel effe zoeken/halen kijk eens hoe goed ik bezig ben) om te kijken hoe ver de rest al is en of je je nog zorgen moet gaan maken of ze het wel allemaal halen hou je die controle ook...
Je hoeft maar 1 kandidaat te vinden en die te vertragen en uiteindelijk lag het dan aan die kandidaat.. jij was er immers al wel en was hem juist gaan halen..


ook de envelop met geld pakken vind ik geen reden om hem af te schrijven..
hij pakt de envelop met de vraag (wellicht moest die in het spel) laat daar mee aan de rest zien dat er zelfs 2 jokers te pakken zijn (vergroot kans dat mensen voor jokers gaan) en verteld niet dat er ook nog eens een vraag bij zit.. (verkleind kan dat mensen voor geld + vraag gaan) Dat ook nog eens in combinatie wat de mol in zijn dagboek schrijft over gemiste jokers en voor jou een vraag.. vind ik ook wel erg sterk naar William wijzen...
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] William is (niet) de mol
« Reactie #98 Gepost op: 23-01-2012, 14:14:14 »
-In afl.1 ligt het gaan zoeken naar jokers in de hooibalen niet voor de hand. Hij zag waarschijnlijk Marit met de handen omhoog lopen en dacht ik moet iets slims verzinnen. Dat lukte omdat Dio in verwarring werd gebracht en het ook niet zo netjes vond om Marit die zich overgaf neer te schieten.
-In afl 3 probeert hij toch de toren binnen te gaan en probeert hij de weifelende Tim over te halen. Helaas is de wil van de anderen sterker.
-William is erg tevreden over zijn bord en zegt dat is zeker euro's in de pot. Als de boten voorbij gaan zegt hij in de biecht ze gingen met een noodgang voorbij (probeert zich misschien in te dekken als later blijkt dat zijn bord niet goed gelezen is).
-Heb niet goed kunnen zien of hij in de boot nog iets opmerkelijks deed of zei. Vond dat ze wel weinig dierennamen met een B wisten.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [Kandidaat] William is (niet) de mol
« Reactie #99 Gepost op: 23-01-2012, 14:20:02 »
Gezellig... Kopje thee ?

mag ik op thee visite komen?

Ik denk eigenlijk niet dat hij de mol is - maar hoop het stiekem wel, zou het wel een verademing vinden na een stel hele sneaky mollen. En och, misschien is hij het ook wel. Heb dit jaar eigenlijk maar de tijd om 1x te kijken, en ik lees de meeste topics niet - dus wat mij betreft kan het nog meerdere kanten uit  ::rofl::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.