Auteur Topic: [Kandidaat] William is niet de mol  (gelezen 81895 keer)

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] William is (niet) de mol
« Reactie #120 Gepost op: 26-01-2012, 03:20:56 »
precies, ik zou niet in zien waarom dit niet zou kunnen.. vind hem echt briljant!!
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline ER fanaatje

  • Forumlid
  • Nog geen tunnels ontdekt!
Re: [Kandidaat] William is (niet) de mol
« Reactie #121 Gepost op: 26-01-2012, 13:49:46 »
Ik vind hem zo simpel dat ie gewoon wel erg goed zou zijn mocht het daadwerkelijk een hint zijn.
Ik meen vorig jaar toen Patrick voor kamer 11 liep dat ook als te simpel werd bestempeld (ander forum), maar uiteindelijk bleek het een echte hint te zijn geweest.
(Jup ik heb mezelf vorig jaar behoorlijk vaak voor m'n kop kunnen slaan tijdens de reünie aflevering, ik had vrijwel alle hints gezien en benoemd ergens, maar toch ging er geen lampie branden hè Patrick kan wel eens de mol zijn  :-X )

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] William is (niet) de mol
« Reactie #122 Gepost op: 26-01-2012, 21:27:07 »
Deze aflevering maakte voor mij William iets minder verdacht.. wel opvallend was zijn biecht waarin hij naar (voor ons) rechts keek en waar het beeld even op leek te blijven steken..
Ook opvallend zijn de kruizen die ook in het nieuwe land steeds weer in beeld worden gebracht..
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Exspecto

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Ik zoek naar het onverwachte"
Re: [Kandidaat] William is (niet) de mol
« Reactie #123 Gepost op: 26-01-2012, 21:40:44 »
Op een wit kruis stond het woord: "List"

Liesbeth List? Duo met Ramses Shaffy, Ramses --> William?
"Tunnelvisie vermoordt je inzicht"

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] William is (niet) de mol
« Reactie #124 Gepost op: 27-01-2012, 03:17:22 »
Iemand wilde weten of William alleen de pet droeg tijdens executies/biechts?
-kan topic niet terug vinden zo snel, excuus. Antwoord:

Neen:

Ook tijdens andere momenten:
 B.v.WIDM replay: 03.09
« Laatst bewerkt op: 27-01-2012, 03:38:17 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] William is (niet) de mol
« Reactie #125 Gepost op: 27-01-2012, 03:24:48 »
Op een wit kruis stond het woord: "List"

Liesbeth List? Duo met Ramses Shaffy, Ramses --> William?
Ik zie het staan @ 30.05.
Kan ge-edit zijn, achtergrond letters lijkt iets helderder van kleur.
Heel goed gezien! ::vergroot::  ::ok::

Hoop geen hint ;)
Omnia vincit amor

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] William is (niet) de mol
« Reactie #126 Gepost op: 27-01-2012, 22:06:27 »
William pakt in aflevering 3 de envelop met geld en extra info, n.l. een testvraag van aflevering 4: 'Bij welke tv-quiz zou de Mol kans maken om te winnen?'. Je ziet inderdaad deze vraag voorbij komen in de test, echter je ziet helaas geen keuze-opties.

Het zou zomaar kunnen zijn dat het antwoord op deze vraag 'Twee voor twaalf' is, als hint bedoeld.

De afgelopen afleveringen werd precies op het tijdstip 11:58 (2 voor 12) de afvaller in de betreffende aflevering aangewezen: http://www.wieisdemol.com/forum/index.php?topic=44946.msg1370388#msg1370388

In aflevering 4 is er geen afvaller, maar wordt William aangeduid:


William: "Ik blijf hier, ja?"

Zou men bij gebrek aan een afvaller hier de mol hebben aangewezen?

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] William is (niet) de mol
« Reactie #127 Gepost op: 27-01-2012, 22:39:41 »
William pakt in aflevering 3 de envelop met geld en extra info, n.l. een testvraag van aflevering 4: 'Bij welke tv-quiz zou de Mol kans maken om te winnen?'. Je ziet inderdaad deze vraag voorbij komen in de test, echter je ziet helaas geen keuze-opties.

Het zou zomaar kunnen zijn dat het antwoord op deze vraag 'Twee voor twaalf' is, als hint bedoeld.

De afgelopen afleveringen werd precies op het tijdstip 11:58 (2 voor 12) de afvaller in de betreffende aflevering aangewezen: http://www.wieisdemol.com/forum/index.php?topic=44946.msg1370388#msg1370388

In aflevering 4 is er geen afvaller, maar wordt William aangeduid:


William: "Ik blijf hier, ja?"

Zou men bij gebrek aan een afvaller hier de mol hebben aangewezen?

En die andere twee die in beeld zijn zie je zeker niet vanuit de William-tunnel...... :)
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] William is (niet) de mol
« Reactie #128 Gepost op: 27-01-2012, 22:51:18 »
En die andere twee die in beeld zijn zie je zeker niet vanuit de William-tunnel......

Die zeggen niks.

Offline Tunnelbouwer

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] William is (niet) de mol
« Reactie #129 Gepost op: 27-01-2012, 22:57:33 »
Die zeggen niks.

Is er ook een concrete aanwijzing naar 11.58 / 2 voor 12 gegeven? Behalve dat hier toevallig de 3 kandidaten die zijn afgevallen in beeld waren?

Offline Leek

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] William is (niet) de mol
« Reactie #130 Gepost op: 28-01-2012, 03:43:45 »
William is de enige kandidaat die zijn naam mee heeft Spaaij = Spy = Mol

Maar goed, resultaten uit het verleden hebben laten zien dat de makers hier niet al te veel rekening mee houden.

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] William is (niet) de mol
« Reactie #131 Gepost op: 28-01-2012, 14:04:10 »
Hoewel ik eigenlijk uit de William-tunnel ben: hij zegt op 11.58 wel: 'ik blijf hier'. En wet weten allemaal; de mol verlaat nooit het spel  :)
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] William is (niet) de mol
« Reactie #132 Gepost op: 28-01-2012, 14:16:46 »
Hoewel ik eigenlijk uit de William-tunnel ben: hij zegt op 11.58 wel: 'ik blijf hier'. En wet weten allemaal; de mol verlaat nooit het spel  :)

William kon op het moment dat hij dit zegt niet weten dat dit op 11.58 zou worden getoond.

De editor kon op het moment dat hij dit stuk op 11.58 monteerde wel weten dat William er niet uit zou gaan.


Voor de afvallerstheorie klopt het, voor William als mol zegt het niks.

Offline Tunnelbouwer

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] William is (niet) de mol
« Reactie #133 Gepost op: 28-01-2012, 14:24:47 »
William kon op het moment dat hij dit zegt niet weten dat dit op 11.58 zou worden getoond.

De editor kon op het moment dat hij dit stuk op 11.58 monteerde wel weten dat William er niet uit zou gaan.


Voor de afvallerstheorie klopt het, voor William als mol zegt het niks.

De editor kan wel met de kennis die hij aan het einde van de serie heeft zorgen dat op een bepaald tijdstip de afvaller in beeld is, of op hetzelfde tijdstip de mol een aanwijzing geeft. De editor kan dus niet zorgen dat William zegt 'Ik blijf hier', hij kan wel zorgen dat deze uitspraak exact op 11.58 te zien is.

Mijn vraag blijft echter: Hoe komen jullie op 11.58 als belangrijk tijdstip in deze serie? Het is leuk dat het de laatste 3 afleveringen klopte met de afvaller, maar dit kan puur toeval zijn. Dus wat is de aanwijzing dat juist dit tijdstip belangrijk is?

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] William is (niet) de mol
« Reactie #134 Gepost op: 28-01-2012, 14:42:38 »
Is er ook een concrete aanwijzing naar 11.58 / 2 voor 12 gegeven? Behalve dat hier toevallig de 3 kandidaten die zijn afgevallen in beeld waren?

De testvraag zou kunnen slaan op 'Twee voor twaalf'. Het is de twaalfde mol. De 2 is wat tricky, maar m.n. de 't W' in "Wie wil?" bij het jokerspel.

Offline Tunnelbouwer

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] William is (niet) de mol
« Reactie #135 Gepost op: 28-01-2012, 15:06:59 »
De testvraag zou kunnen slaan op 'Twee voor twaalf'. Het is de twaalfde mol. De 2 is wat tricky, maar m.n. de 't W' in "Wie wil?" bij het jokerspel.

Dus de redenatie is dat omdat er in aflevering 3 een testvraag in beeld is, en een antwoord hierop een quiz met cijfertjes kan zijn (2 voor 12), er misschien vanaf aflevering 1 iets op 2 voor 12 te zien is?

Zo ja, dan sluit ik het nog niet uit en ik vind het leuk gevonden, maar vooralsnog kan hier dan ook toeval in het spel zijn.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] William is (niet) de mol
« Reactie #136 Gepost op: 28-01-2012, 15:55:03 »
Zo ja, dan sluit ik het nog niet uit en ik vind het leuk gevonden, maar vooralsnog kan hier dan ook toeval in het spel zijn.

Het was al minder vreemd geweest als je mee overweegt dat ze de afleveringen tot de executie al op woensdag zouden uitzenden. Maar daar zijn ze mee gestopt.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] William is (niet) de mol
« Reactie #137 Gepost op: 29-01-2012, 18:59:47 »
De Amsterdamse uitgeverij "De bezige bij" is op 12 december 1944 illegaal opgericht. Heeft William een boek geschreven? Hij komt namelijk voor tussen de foto's boven in beeld. 

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: [Kandidaat] William is (niet) de mol
« Reactie #138 Gepost op: 30-01-2012, 14:48:53 »
Is William de Mol? Na de eerste onderhandelingsronde zien we een hoop handtekeningen op papier staan. Onderaan staat een handtekening van een William.
2024: wie is de Mol?

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] William is (niet) de mol
« Reactie #139 Gepost op: 3-02-2012, 00:00:04 »
Owowow laat aub William gewoon de mol zijn.. wat een leuke mol zou hij zijn..  vorige week beetje gezakt maar vooral nu dat Marit is afgevallen denk ik dat william nog steeds de mol zou kunnen zijn, ookal zat ie niet in de onderhandelingen.. (ookal wijst alles op Liesbeth)

Is het jullie ook opgevallen dat het wantrouwen binnen de groep groeit? Komt dat door mij, of zitten de anderen elkaar gek te maken? Ik vind het trouwens wel jammer dat Marit eruit is. Zij zorgde er vaak voor dat ik niet meer opviel...

Dit vind ik zowel goed op William slaan als op Hadewych..
William probeert iedereen verdacht te maken.. hij maakt iedereen gek.. daarnaast had iedereen het over Marit vorige week en "vergaten wij" William compleet omdat die toch niet met die opdracht meedeed..
En hij rent ook nog eens als een gek de andere kant op terwijl iedereen zegt Art staat hier!!!
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William