Auteur Topic: [Kandidaat] William is niet de mol  (gelezen 81856 keer)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] William is (niet) de mol
« Reactie #200 Gepost op: 4-02-2012, 20:55:21 »
Door Tureluurs ben ik in een William-tunnel geduwd.


Huh  ??? Hoe heb ik dat nou weer gedaan  ::rofl::

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Kandidaat] William is (niet) de mol
« Reactie #201 Gepost op: 4-02-2012, 21:52:34 »
door je overdenkingen, die best weleens zouden kunnen kloppen. Maar dan moet daar in de komende afleveringen nog een aantal aanwijzingen bij komen.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] William is (niet) de mol
« Reactie #202 Gepost op: 4-02-2012, 22:30:40 »
Tumtum ik merk dat wij er totaal anders over denken ;D. Jij verdenkt Anne-Marie en Hadewych, die vind ik juist typische kandidaten. Zonder mollenstreken. En jij vindt William een kandidaat. We zullen zien wat het wordt....Het kan nog alle kanten op. Maar volgens mij echt niet die van Anne-Marie of Hadewych. Dan nog eerder Liesbeth. ::zwaai::

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] William is (niet) de mol
« Reactie #203 Gepost op: 4-02-2012, 23:35:00 »
door je overdenkingen, die best weleens zouden kunnen kloppen. Maar dan moet daar in de komende afleveringen nog een aantal aanwijzingen bij komen.

Maar ik verdenk William helemaal niet? Dus ik snap niet zo goed welke overdenkingen van mij tot een tunnel leiden. Ik ben wel nieuwsgierig...

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] William is (niet) de mol
« Reactie #204 Gepost op: 5-02-2012, 01:46:20 »
@xaniapops ik heb het over mijn OREN beter lezen aub.

Stond er niet bij...
Er stond: Toch eens naar de oorarts, als reactie op mijn bericht.. Dus kan je ook opvatten als of je bedoeld dat ik naar de oorarts moest..   

Maar bedankt dat je het nog ff toelicht.. ;)
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] William is (niet) de mol
« Reactie #205 Gepost op: 5-02-2012, 03:27:33 »
Tumtum ik merk dat wij er totaal anders over denken ;D. Jij verdenkt Anne-Marie en Hadewych, die vind ik juist typische kandidaten. Zonder mollenstreken. En jij vindt William een kandidaat. We zullen zien wat het wordt....Het kan nog alle kanten op. Maar volgens mij echt niet die van Anne-Marie of Hadewych. Dan nog eerder Liesbeth. ::zwaai::

Dat nooit! We zullen 't inderdaad zien .. ik ben heel benieuwd :-)

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] William is (niet) de mol
« Reactie #206 Gepost op: 9-02-2012, 18:58:43 »
Ik krijg van William totaal geen hoogte. Ik vind dat hij moet blijven tot in de finale, het is zo'n grappige jongen. Maar het valt me wel op dat hij 2 x hardop heeft lopen zeggen -1 bij het traplopen en nu in het vliegtuig zei hij -41. Ik vind dat wel typisch.

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] William is (niet) de mol
« Reactie #207 Gepost op: 9-02-2012, 22:57:18 »
vliegtuig?

Ik hoop nog steeds dat William gewoon de mol blijkt te zijn..
Van mij mag het en ik heb deze afleveringen ook weer wat aanwijzingen richting Will ontdekt..
Hij is vissen als sterrenbeeld en ik vond dat hij bij de vissen ook heerlijk kon mollen.
eerst het goed doen vertrouwen winnen en daarna bijna de opdracht als nog verkloten door het te lange overleggen..
Ook hij zat bij de laserschiet opdracht vrij als eerste en is even alleen geweest dus ook hij kan daar ideaal gemold hebben net zoals Tim en Liesbeth..
ow en voor de vrijstelling schoot ie best dichtbij.. maar vervolgens raakt ie de hooi balen niet en hij was toch juist de hooijman van dit jaar...??
« Laatst bewerkt op: 9-02-2012, 23:00:00 door xaniapops »
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] William is (niet) de mol
« Reactie #208 Gepost op: 10-02-2012, 10:39:06 »
Opmerkelijke opmerking van William als er geld verdiend wordt bij het boogschieten tegen Frits als hij zijn vrijstelling kwijt is:

"En ik maar expres misschieten"

Grapje, of eerlijke opmerking in de categorie "Ik wist het, ik wist het" (Jon)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] William is (niet) de mol
« Reactie #209 Gepost op: 10-02-2012, 11:11:04 »
Grapje, of eerlijke opmerking in de categorie "Ik wist het, ik wist het" (Jon)

Dat soort uitspraken doet William wel vaker. In aflevering 1 na de -500: "Ik zeg: topdag."

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] William is (niet) de mol
« Reactie #210 Gepost op: 10-02-2012, 11:17:24 »
Dat soort uitspraken doet William wel vaker. In aflevering 1 na de -500: "Ik zeg: topdag."

En natuurlijk in aflevering 1: "Ik vul alles op 1 persoon in, omdat ik het weet"

Wat betreft expres misschieten is het trouwens wel interessant om William en Tim naast elkaar te zien. William mikt meestal aanmerkelijk hoger dan Tim. Schiet William expres te ver of Tim expres te kort?  (hoewel Hadewych ook opmerkelijk hoog lijkt te mikken)

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] William is (niet) de mol
« Reactie #211 Gepost op: 10-02-2012, 11:21:20 »
En natuurlijk in aflevering 1: "Ik vul alles op 1 persoon in, omdat ik het weet"

Wat betreft expres misschieten is het trouwens wel interessant om William en Tim naast elkaar te zien. William mikt meestal aanmerkelijk hoger dan Tim. Schiet William expres te ver of Tim expres te kort?  (hoewel Hadewych ook opmerkelijk hoog lijkt te mikken)

Dan is dus Tim de vreemde eend in de bijt. Alleen de mol wist dat er geld te verdienen was met raak schieten, dus voor kandidaten was er geen reden om net te doen alsof ze wilden raken.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] William is (niet) de mol
« Reactie #212 Gepost op: 10-02-2012, 16:36:05 »
"En ik maar expres misschieten"

Grapje, of eerlijke opmerking in de categorie "Ik wist het, ik wist het" (Jon)
Of weer een poging om verdenking op zich te krijgen?  :P
Wil niet zo lukken dat plan want niemand lijkt op hem te stemmen.
Als mol zou dat fantastisch zijn, zijn 'omgekeerde psychologie' aka knettergek zijn. ;D
Als kandidaat levert het alleen op dat men je zeker de pot niet wil geven vanwege de fratsen die je uithaalt 'mol of niet'.  ;)

Nu is natuurlijk de vraag of je deze ongelukspot wel wíl bewaken.  ::tandpastasmiley::
Die is denk ik na de exit van Frits weer terug bij Hadewych..  ::ohno::
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline GeeDeeZet

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] William is (niet) de mol
« Reactie #213 Gepost op: 10-02-2012, 23:46:12 »
Kan me sinds de onderhandelingsopdracht niets meer voorstellen bij William als mol.

Niet eens vanwege zijn positie waardoor hij geen invloed heeft op de onderhandelingen.
Alhoewel ik mij niet kan voorstellen dat de mol hierbij geen mogelijkheid zou krijgen van de regie om eens lekker te mollen, kan ik me nog voorstellen dat de regie de keuze in de handen van de kandidaten wilt laten.

Maar WEL vanwege het feit dat daar toch de hele pot is leeggehaald. Dat is volgens mij onmogelijk als er hier alleen kandidaten als onderhandelaar actief waren. Als de mol zich niet onder de onderhandelaars heeft bevonden, waarom zou dan toch de pot naar 0 gaan? Terwijl er, volgens de beelden, een meerderheid voor rood zou zijn (Liesbeth, Tim en Frits)?
Nee, de mol heeft hier gemold, en daarmee is William afgeschreven...

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] William is (niet) de mol
« Reactie #214 Gepost op: 10-02-2012, 23:59:48 »
Kan me sinds de onderhandelingsopdracht niets meer voorstellen bij William als mol.

Niet eens vanwege zijn positie waardoor hij geen invloed heeft op de onderhandelingen.
Alhoewel ik mij niet kan voorstellen dat de mol hierbij geen mogelijkheid zou krijgen van de regie om eens lekker te mollen, kan ik me nog voorstellen dat de regie de keuze in de handen van de kandidaten wilt laten.

Maar WEL vanwege het feit dat daar toch de hele pot is leeggehaald. Dat is volgens mij onmogelijk als er hier alleen kandidaten als onderhandelaar actief waren. Als de mol zich niet onder de onderhandelaars heeft bevonden, waarom zou dan toch de pot naar 0 gaan? Terwijl er, volgens de beelden, een meerderheid voor rood zou zijn (Liesbeth, Tim en Frits)?
Nee, de mol heeft hier gemold, en daarmee is William afgeschreven...

Tenzij de kandidaten die WEL deelname aan de onderhandelingen elkaar niet vertrouwden of elkaar als Mol hadden, dan gaan mensen liegen he ;-)

Offline GeeDeeZet

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] William is (niet) de mol
« Reactie #215 Gepost op: 11-02-2012, 00:05:55 »
Nee, want dan NOG zou er een meerderheid voor rood ontstaan. Ook al vertrouwen b.v. Tim en Frits en Liesbeth elkaar niet, dan neem je niet het risico op de hele pot leeg door juist groen te gaan stemmen...

Als kandidaat weet je namelijk dat, als de mol zich onder de onderhandelaren bevindt, deze er alles aan zal doen om een meerderheid voor groen te krijgen. De mol zal alleen rood stemmen op het moment dat iedereen groen stemt.
Het is overduidelijk dat er iig een aantal kandidaten er aan denken dat de mol zich onder de onderhandelaren bevindt (iig Frits). Vanaf DAT moment heeft het dus al geen zin meer om groen te stemmen, JUIST als je iemand als mol verdenkt...
« Laatst bewerkt op: 11-02-2012, 00:13:34 door GeeDeeZet »

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] William is (niet) de mol
« Reactie #216 Gepost op: 11-02-2012, 00:26:30 »
Toch is het zo dat het idee dat iedereen door mag de doorslag kan geven, ook bij een kandidaat !!!, zelfs al weet deze dat hierdoor de pot leeg gaat. Het groepsgevoel doet vaak ook heel wat en kan voor irrationele beslissingen zorgen.

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] William is (niet) de mol
« Reactie #217 Gepost op: 11-02-2012, 11:01:52 »
Er zijn mensen hier op het forum die geopperd hebben dat Tim een fout maakte door van stem te switchen. Dat het geen molactie van hem was om van rood weer naar groen te gaan, maar dat hij Frits en/of Liesbeth niet vertrouwde en zonder al te ver erover na te denken deze fout heeft gemaakt. Dat zou de uitslag kunnen verklaren als William de mol is.

Indien er vijf kandidaten zitten in het spel
- Annemarie en Hadewych gaan naief voor groen en stemmen groen
- Frits en Liesbeth realiseren zich dat er een mol in zit en dat rood stemmen daarom verstandiger is
- Annemarie en Hadewych worden niet meer bereikt door de roodstemmers
- Frits overtuig Tim van rood
- Tim stemt toch groen, niet als molactie maar uit wantrouwen.

Dit zou een 3 groen 2 rood opleveren. Indien Liesbeth, Frits of Tim geen molactie uitvoeren (lees: de mol niet zijn) is het te verklaren doordat 1 van de 3 uit wantrouwen een fout maakt. In dat geval is de kans groot dat William -die niet meedoet- de mol is.  Geen van de 4 andere kandidaten ziet deze fout aankomen en geen van hen anticipeert hierop. Waardoor we bij de andere kanidaten geen molacties zien. De overige 4 stemmen namelijk wat ze zeggen.

Meest logische scenario's naar mijn mening:
- Tim is de mol en wijzigt opzettelijk van stem
- Liesbeth is de mol en wijzigt opzettelijk van stem
- Tim, Liesbeth of Frits maakt een fout uit wantrouwen. De mol (William) was er helemaal niet bij.

En als je kijkt naar verdere acties kun je William nog niet zomaar afschrijven
1.1: Vliegtuig: Komt op tijd en wil heel fanatiek iedereen ophalen. Maar slaagt hier niet in. (Doet denken aan Jon in Titanic loods overigens)
1.2: Gletsjer: Vind zijn koker pas als Tim helpt zoeken
1.3: Brug: Minpunt: Hij strijdt slechts om 500 euro. Wel is hij opzichtig aan het klooien. Mogelijk dusdanig dat niemand hem serieus gaat nemen als mol, want deze actie is wel zo belachelijk. En hij zet z'n fanatieke paranoia rol meteen neer. En: Als de gun van Marion echt gesaboteerd is: De kans dat William dit deed is groter dan dat Hadewych dit deed. William had deze gun mogelijk zelf eerst in handen (en schoot zelf nooit). Als Marion's gun het niet meer doet, is Hadewych niet in de buurt, zij loopt 10 meter voor haar

2.1 Trap: Meteen '9' roepen op de 2x18 vraag en hiermee verwarring zaaien. Mogelijk heeft hij geen 4 maar 3 zwemdiploma's waardoor ze gelijk veel treden te kort komen.
2.2 Seinen: seint goed, maar daar wordt juist niks mee verdiend
2.3 Jeeps: Moeilijk te zien wie er saboteert. Maar zeker is nu iig dat het iemand in de auto's was

3.1 Riverjet: Zijn bord wordt als enige niet gelezen. Raadt zelf niet of nauwelijks antwoorden. (En de hint dat de 'W' minder waard is dan alle andere letters is een vrij sterke)
3.2 Jokers: Pakt een joker. Hij laat hiermee echter wel zien dat Art niet meer dan 3 jokers zal leggen en stimuleert kandidaten om 2 jokers te pakken. En is het William niet die tegen Tim zeg "Je pakt gewoon 1x 1000 euro omdat je toch weet dat er nog onderhandelt wordt"...  Zou een mooie de pot-verwijt-de-ketel doublebluff zijn.
3.3 Toren: Is met Tim de enige die wil proberen naar binnen te gaan. Slechts 2 kandidaten die hier lijken te mollen

4.1 Tandem: Hier is William als kandidaat heel goed bezig. Plaatst zich niet bij het I AM bord en lost een foute indeling snel en goed op. Met de onderhandelingen kan de mol deze opdracht eventueel goed meewerken.
4.2 Duiken: Z'n eigen moeder kan die onmogelijk over liegen (ziet iedereen) dus is die natuurlijk eerlijk over. Mist een foto, herkent niet iedereen en zet de foto's niet op de juiste plaats
4.3 Buitenspel. William hierom afschrijven als mol, of de ultieme mindfuck dat de mol er niet bij is terwijl de kandidaten denken van wel?

5.1 Vragen: Heeft zijn eigen vraag goed, evenals die van Annemarie. Echter zegt hij Marit wel het verkeerde antwoord voor
5.2 Western: Pakt geen geld en speelt Annemarie (die geld pakt) weg. Had als mol Frits moeten kiezen, maar wist mogelijk niet wat in de eerste rondes verdiend was. (Art vraagt hier pas later om)
5.3 Almeria: Houdt Marit eerst weg bij de porto, loopt aan het eind de verkeerde kant om. Naar eigen zeggen op instructie van Hadewych

6.1 Pijl en boog. Raakt de hooibaal niet. Wat tegen hem pleit is dat hij bijna dichterbij schiet dan Liesbeth (en zo risico loopt op een mindere positie)
6.2 Lampen: Is het langst in het veld van iedereen (meeste gelegenheid) Ook komt hij bij een van de lampen niet uit met de schakelaar.
6.3 Vis: William en Tim gaan met elkaar de discussie aan over twee verschillende oplossingen waardoor de tijd bijna weg tikt.

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] William is (niet) de mol
« Reactie #218 Gepost op: 11-02-2012, 11:02:26 »
-deel 2-


Als ik kijk naar de minst complexe opdrachten met weinig mogelijkheden voor de mol, dan zijn dit de opdracht met de vis (tijdrekken door discussie aangaan) en de opdracht met de rondleiding (toch naar binnen willen). In beide gevallen zijn Tim en William hier de enige die de bij deze opdracht mogelijke mol actie aangrijpen. Beiden pakken weliswaar 1000 euro en niet de joker, maar voor beiden is het uit te leggen. De beschuldigen van William aan Tim is een mooi rookgordijn wat William kan hebben opgetrokken. Ook bij opdrachten waar Tim minder lijkt te mollen (De trap en de seinopdracht) is William degene die (mogelijk) wel molt. Verder is bij de riverjet William het meest aan het mollen van iedereen.

Ik zou William dan ook een uitstekende mol vinden. Opzichtige acties waar je toch je bedenkingen hebt (brug) en ook subtielere acties die goed te camoufleren zijn vanuit zijn karakter als fanatieke paranoia kandidaat. Wat dat betreft zou hij als mol de kunst om je karakter uit te vergroten en daarmee je acties te bedekken uitstekend beheersen. Het continu schrijven in zijn molboekje, ook als het niet nodig is (bij de rondleiding), het beschuldigen van medekandidaten van dingen die hij zelf doet (tegenover Tim) en het neerzetten van rare paranoia (zijn hebzucht naar jokers door in hooibalen te zoeken en met Frits te ruilen voor info) zou van hem een prachtige mol maken.

Het enige wat echt heel sterk tegen hem pleit is dat hij niet bij de onderhandelingen was. Als William inderdaad de mol is, heeft Liesbeth, Tim of Frits echter bij het stemmen een kolossale fout gemaakt en heeft William tijdens het bekend maken van de stemmen een magnifieke acteerprestatie neergezet.
« Laatst bewerkt op: 11-02-2012, 11:12:38 door Qper »

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] William is (niet) de mol
« Reactie #219 Gepost op: 11-02-2012, 12:54:26 »
Heel mooi relaas Qper!!! Waarvoor dank ::bravo:: omdat het allemaal zo goed op een rijtje staat. Volgens mij moet het William zijn en dat zou ook mooi zijn omdat de meerderheid hier op het forum hem niet verdenkt. Ik heb hem helaas niet vanaf het begin als mol maar nu blijf ik bij William tot het eind (of hij het nu is of niet).