Als ik dat zo lees, ik weet niet wie precies wat heeft gezegd, zuigt de schrijver van de bewuste passage dit simpelweg uit zijn duim. Niet alleen dat, volgens mij heeft ie nog niet eens 1 seconde van het programma gezien. Uit de context haal ik echter dat het Ronald Giphart is geweest.
Dat zeg ik niet omdat ik molloot ben, of molfan (de mildere variant daarvan), maar omdat kijkers naar het programma dergelijke rare situaties niet zullen herkennen.
Waarschijnlijk verwart hij WIDM met Sterrenslag: daar moest je ook door autobanden heen kruipen, en andere rare capriolen uithalen. Natuurlijk zijn er in WIDM ook gekke dingen te zien, moeten deelnemers soms in geprepareerde vervoermiddelen een parcours afleggen.
Ik kan me nog herinneren hoe bijvoorbeeld een land als Hongarije WIDM wilde gaan uitzenden: ze wilden het in 1 dag opnemen,in een setting zoals ik eerder aangaf (een soort Sterrenslag). Men liep bijvoorbeeld op een plein met een stok, en degene die de stok dan liet vallen, was dan de mol.
Die passage heb ik jaren geleden eens ergens gelezen, ik weet alleen niet meer waar dat was.
Kortgezegd: als je niet weet wat WIDM is, oordeel er dan niet over, en reageer vooral niet op een manier zoals Ronald dat deed