Auteur Topic: Alles Combineren  (gelezen 145654 keer)

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Alles Combineren
« Reactie #240 Gepost op: 23-02-2012, 22:00:11 »
Als Liesbeth de Mol blijkt, ben ik nog gered. Dan was Tim gewoon de Pepijn van het jaar. Als het een van de andere 2 is, is het jaar erg zwart  :o .

Ik vrees dat het een zwart jaar wordt :-( .... maar ik ben heel benieuwd naar de laatste taart!

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Alles Combineren
« Reactie #241 Gepost op: 23-02-2012, 22:07:48 »
Ik ben heel benieuwd G-root, wie van de drie dames het taartdeel van Tim inpikt!  ::ok::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Alles Combineren
« Reactie #242 Gepost op: 23-02-2012, 22:12:21 »
Volgens mij is het tijd voor een groot stuk taart ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Sapphire

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Molloot in progress
Re: Alles Combineren
« Reactie #243 Gepost op: 23-02-2012, 22:22:55 »
Als Liesbeth de Mol blijkt, ben ik nog gered. Dan was Tim gewoon de Pepijn van het jaar. Als het een van de andere 2 is, is het jaar erg zwart  :o .
Een verbrande taart :(
(Ookal ben ik nog maar 17... onderschat mijn mening niet)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Alles Combineren
« Reactie #244 Gepost op: 23-02-2012, 22:33:41 »
Jammer G-root! Ik hoop niet dat je moed opgeeft, want de taarten zijn super leuk om te volgen!

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Alles Combineren
« Reactie #245 Gepost op: 23-02-2012, 23:23:37 »
Ai, ai, ai... De taart heeft geen gelijk ::oink:: Voor het eerst!
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Alles Combineren
« Reactie #246 Gepost op: 23-02-2012, 23:46:29 »
Sorry aan de mensen die ik genegeerd heb op de chat, ik was aan telefoon (ging uiteraard wel over WIDM :P)

Jammer G-root! Ik hoop niet dat je moed opgeeft, want de taarten zijn super leuk om te volgen!

Dank je voor de steun Rat. Volgend jaar zal lastiger worden als iedereen zich herinnert hoe slecht het dit jaar was. Tenzij het dus Liesbeth is, dan is het nog acceptabel.

Als het Anne-Marie of Hadewych is, wordt het wel een lastig verhaal, volgens mij zijn die zo'n beetje in niet 1 criterium nr. 1.
Als het Liesbeth is, moet volgend jaar de mening van de molloten gewoon nog minder zwaar meetellen. Vorig jaar gingen ze mis met Pepijn, dit jaar met Tim.
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Alles Combineren
« Reactie #247 Gepost op: 23-02-2012, 23:47:10 »
of andere mensen kiezen ;)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Alles Combineren
« Reactie #248 Gepost op: 24-02-2012, 00:06:30 »
Ai, ai, ai... De taart heeft geen gelijk ::oink:: Voor het eerst!
Tenzij het dus Liesbeth is, dan is het nog acceptabel.

Dat wilde ik net zeggen. Afgezien van de laaste 2 weken heeft Liesbeth continue bovenaan gestaan. Wie weet... er is nog hoop.  :)
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Alles Combineren
« Reactie #249 Gepost op: 24-02-2012, 00:06:49 »
Als het Liesbeth is, moet volgend jaar de mening van de molloten gewoon nog minder zwaar meetellen.

Je moet gewoon geen rekening houden met wat anderen vinden; een eigen afweging maken...

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Alles Combineren
« Reactie #250 Gepost op: 24-02-2012, 00:10:37 »
Ach. Bekijk het van de andere kant. Het is toch ook helemaal niet leuk als een theorie altijd werkt? Juist het feit dat theoriën altijd betwistbaar zijn, maakt Wie is de Mol Wie is de Mol. :)
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Alles Combineren
« Reactie #251 Gepost op: 24-02-2012, 00:52:05 »
of andere mensen kiezen ;)

Ik neem het 2x mee. Eén keer gewoon de poll hier en een keer de erkende mollenspeurders. Voor die 2de kan ik inderdaad andere mensen kiezen, eens kijken na afl. 10 wie er dit jaar goed zaten  ::vergroot:: .

Je moet gewoon geen rekening houden met wat anderen vinden; een eigen afweging maken...

Dat zou ook kunnen ja, maar de ervaring van de aflopen 2 jaar was dat na afl. 6 de molloten goed zaten, dus statistisch gezien leek het slim om het mee te nemen. Ik laat de wegingsfactor ook toenemen naarmate er meer afleveringen geweest zijn.
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Alles Combineren
« Reactie #252 Gepost op: 24-02-2012, 00:59:06 »
statistisch gezien leek het slim om het mee te nemen. Ik laat de wegingsfactor ook toenemen naarmate er meer afleveringen geweest zijn.

En daar moet je vooral mee doorgaan! Het is ook een interessante methode om het zo te benaderen. Maar laat ik het zo zeggen, ik ben er zelf heel sceptisch over, en zeker na deze serie. No offense!

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Alles Combineren
« Reactie #253 Gepost op: 24-02-2012, 09:25:54 »
Maar laat ik het zo zeggen, ik ben er zelf heel sceptisch over, en zeker na deze serie.

Heb je daar ook argumenten bij, kan het beter ?  ;)
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Alles Combineren
« Reactie #254 Gepost op: 24-02-2012, 09:50:40 »
Ik wil even zeggen: Vooral doorgaan met de taarten, G-root!  ::ok:: Ik vind ze altijd super goed en top dat je er zoveel tijd in wil steken. Dit jaar boezem(d)en ze me alleen wel angst in, omdat ze me wel erg aan het twijfelen brachten of ik niet hélemaal fout zat.

En wat dat laatste betreft valt er misschien nog wel wat op te merken... Zou het misschien zo kunnen zijn dat de molloten jouw taarten inmiddels zo zijn gaan waarderen, dat het hun molkeuze  beïnvloedt? Als dat gebeurt, is het natuurlijk slecht voor de betrouwbaarheid van de taart. Als mensen bijvoorbeeld gaan redeneren van "Hadewych en Anne-Marie kunnen de mol niet zijn, want ze hebben maar een klein stukje in de taart van G-root" of "Het zal Tim wel zijn, want die heeft het grootste stuk", dan werkt de taart zichzelf tegen. Alle bewegingen worden dan extra uitvergroot en versterkt.
Ik weet alleen niet zo goed wat je er aan kunt doen. Behalve dan er een keer goed naast zitten.  :P ::rofl::

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Alles Combineren
« Reactie #255 Gepost op: 24-02-2012, 13:27:01 »
Ik neem het 2x mee. Eén keer gewoon de poll hier en een keer de erkende mollenspeurders. Voor die 2de kan ik inderdaad andere mensen kiezen, eens kijken na afl. 10 wie er dit jaar goed zaten  ::vergroot::

Das m.i. gelijk ook weer een minpuntje van deze berekening. Feitelijk zijn het namelijk 2 drogredenen. Argumentum Ad Populum (De meerderheid heeft gelijk) en Autoriteitsdrogredenen (Heinz/Erik TKS noemt die, dus die is het).


Maarja, het is natuurlijk wel zo leuk om er zoveel mogelijk in te stoppen. Het heet niet voor niets 'alles' combineren :)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Alles Combineren
« Reactie #256 Gepost op: 24-02-2012, 13:31:52 »
Ik geniet van je taarten G-root  ::ok::
Of ze nu kloppen of niet  ;D

Vind sowieso dat ze een leuk overzicht bieden van de algemene verdenkingen op het forum.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Alles Combineren
« Reactie #257 Gepost op: 24-02-2012, 14:01:51 »
Zal duimen dat Liesbeth de mol is - dat zou je taarten tenminste nog redden  ;)

Dit heeft helemaal niets te maken met dat ik eigenlijk Liesbeth als mol wil zien  ::hypocriet::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Alles Combineren
« Reactie #258 Gepost op: 24-02-2012, 14:25:59 »
Dit heeft helemaal niets te maken met dat ik eigenlijk Liesbeth als mol wil zien  ::hypocriet::

Maar heb je dat zelf bedacht, of denk je dat Liesbeth de Mol is omdat de taarten dat zeiden ?  :P (zie post van Jayne)
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Alles Combineren
« Reactie #259 Gepost op: 24-02-2012, 14:35:44 »
Argumentum Ad Populum (De meerderheid heeft gelijk) en Autoriteitsdrogredenen (Heinz/Erik TKS noemt die, dus die is het).

Ik ga er natuurlijk niet klakkeloos vanuit dat de meerderheid en Heinz het goed hebben. Als ze ernaast zitten, gaat hun wegingsfactor flink naar beneden !
Ik hoop volgend jaar aan te vullen met extra criteria (de emoties/blikken waar moedermol en lightman naar kijken bijvoorbeeld). Kijken of dat beter werkt.
Het is natuurlijk niet heel moeilijk om veel criteria te bedenken, maar het is wel moeilijk om een criterium te bedenken dat vaak genoeg voorkomt. Bijvoorbeeld "de mol probeert credits te krijgen voor kandidaatacties van anderen" lijkt een goed criterium, maar het gebeurt dermate weinig dat je geen goede statistiek krijgt.
Spelletje ?! - It's a way of life !