Auteur Topic: Intro / Leader / Generiek  (gelezen 69530 keer)

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: Intro / Leader / Generiek
« Reactie #40 Gepost op: 12-01-2012, 19:28:42 »
Vlak voor Marits naam in beeld komt zie je een rooksignaal en vervolgens een beeld van Marit die de ton waar de rode rook uitkomt weer gaat bedekken. Dat ruikt naar symboliek in de richting van 'het potje dat bedekt moet blijven'.

Benieuwd hoe lang Marit die stinkende Mol-ton dicht kan houden! >:D

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Intro / Leader / Generiek
« Reactie #41 Gepost op: 13-01-2012, 22:48:25 »
Het is mischien al 800x gezegd, maar:

In de titel van aflevering 2 zaten ineens 2 hoofdletters, daar heb ik al wat theorieën over voorbij zien komen, maar wat nou als we gewoon een woord / woorden moeten maken van de hoofdletters ? Tot nu toe hebben we: D, I, M ...
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Intro / Leader / Generiek
« Reactie #42 Gepost op: 13-01-2012, 22:56:32 »
Het is mischien al 800x gezegd, maar:

In de titel van aflevering 2 zaten ineens 2 hoofdletters, daar heb ik al wat theorieën over voorbij zien komen, maar wat nou als we gewoon een woord / woorden moeten maken van de hoofdletters ? Tot nu toe hebben we: D, I, M ...

Die hoofdletters ben ik ook in de gaten aan het houden. Kan nog verwijzen naar iedereen: Frits, Tim, Marit, Hadewych (indien met achternaam), William, Anne-Marie, Maarten en Liesbeth. Als je er vanuit gaat dat de D bij 'de' hoort en de M bij 'mol', en de voornaam ook in hoofdletters in beeld komt (in het geval van Maarten hoort de M bij zijn naam).
« Laatst bewerkt op: 14-01-2012, 11:41:59 door Lautjuh »

Offline Vogel24

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Intro / Leader / Generiek
« Reactie #43 Gepost op: 14-01-2012, 01:38:11 »
Heeft iemand de intro al frame voor frame bekeken? Ik kan dat niet, maar misschien iemand anders wel?

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Intro / Leader / Generiek
« Reactie #44 Gepost op: 14-01-2012, 14:11:51 »
Heeft iemand de intro al frame voor frame bekeken? Ik kan dat niet, maar misschien iemand anders wel?

Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: Intro / Leader / Generiek
« Reactie #45 Gepost op: 15-01-2012, 00:48:12 »
Ik staar me er nog niet blind op maar wou jullie dit niet onthouden. Heb daarnet iets opmerkelijks in het Marit-topic gepost. Marit zou nl. zomaar eens het geslacht van de afvaller kunnen onthullen tijdens elke executie. Het heeft te maken met het links en rechts gaan van de namen in het introfilmpje. Aangezien crossposten niet mag --> uitleg in het Marit-topic: http://www.wieisdemol.com/forum/index.php?topic=44838.msg1363494#msg1363494

Ik vind het nogal sterk omdat ze ook nog eens heel streng tegen Dio begon in de auto: "Van wie uit gezien? Je moet daar heel duidelijk in zijn ... Nogmaals Dio, ik zeg het nog maar een keer, links vanuit wie gezien?"

Uitkijken dus waar Marit volgende keer plaatsneemt. Als ze links gaat zitten vanuit Marit gezien zou er een man of Liesbeth uit kunnen gaan, als ze weer rechts gaat zitten zoals in aflevering 1 dan vliegt een van de vrouwen eruit. Ben erg benieuwd of deze theorie overeind blijft!
« Laatst bewerkt op: 15-01-2012, 00:57:56 door FenikXII »

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Intro / Leader / Generiek
« Reactie #46 Gepost op: 15-01-2012, 17:21:55 »
Marit zou nl. zomaar eens het geslacht van de afvaller kunnen onthullen tijdens elke executie.
Euh, ik wil de illusie niet breken, maar mag ik je er op wijzen dat als iets dat een kans van 25% heeft (twee geslachten die kloppen), gebeurt, dat dat dan evengoed gewoon toeval kan zijn? ;)
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: Intro / Leader / Generiek
« Reactie #47 Gepost op: 15-01-2012, 22:22:35 »
Natuurlijk mag je me daarop wijzen, ik hou het voorlopig ook op toeval. Maar als blijkt dat Marit het week na week blijft doen, is er al minder kans dat het toeval is.

Ik vond het gewoon een opmerkelijk feit net omdat in de generiek alle mannen en vrouwen zo worden opgedeeld in links en rechts, we zullen zien hè waar Marit volgende keer gaat zitten. Volgende keer zit ze links of rechts achter Art (want ze heeft een vrijstelling). Hopelijk gaat ze volgens deze stelling fout zitten en is deze theorie daarmee ook al meteen van de baan geveegd. Maar het moest maar eens zijn dat het wél zo is. Zou het op deze manier wel fijner vinden omdat er niet expliciet wordt meegegeven wie de afvaller zou zijn, ruimte voor gissen blijft zo mogelijk. Je zou zo enkel kunnen weten of het om een man of vrouw gaat.

De personen met vrijstelling zitten trouwens ook nog eens op deze manier achter Art. Frits (rechts) en Tim (links). Tja, ik wil hiermee natuurlijk niet beweren dat iemand van hen 100% zeker de Mol is, vond het gewoon erg opvallend. Doe er verder mee wat je wil. ;)

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Intro / Leader / Generiek
« Reactie #48 Gepost op: 19-01-2012, 22:31:36 »
In de titel van aflevering 2 zaten ineens 2 hoofdletters, daar heb ik al wat theorieën over voorbij zien komen, maar wat nou als we gewoon een woord / woorden moeten maken van de hoofdletters ? Tot nu toe hebben we: D, I, M ...

Een G en een T erbij.
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Intro / Leader / Generiek
« Reactie #49 Gepost op: 19-01-2012, 22:35:02 »
Wat als het alleen om de tweede letters/ cijfers zou gaan? Dan krijg je tot nu toe 2 M(in) T(oneel) --> 'mol 12 frits' of 'mol 12 marit'? Uitgaande van 10 afleveringen.

Btw: Min en Toneel slaan ook heel erg op Hadewych  ::rofl::
Tell me what your telescope says

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Intro / Leader / Generiek
« Reactie #50 Gepost op: 19-01-2012, 22:53:29 »
Wat als het alleen om de tweede letters/ cijfers zou gaan? Dan krijg je tot nu toe 2 M(in) T(oneel) --> 'mol 12 frits' of 'mol 12 marit'? Uitgaande van 10 afleveringen.

Btw: Min en Toneel slaan ook heel erg op Hadewych  ::rofl::

En 2 ook want ze speelde WIDM eigenlijk met zijn tweeën. ;)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Intro / Leader / Generiek
« Reactie #51 Gepost op: 19-01-2012, 23:02:09 »
Het schakende meisje is dus of Hadewych of Marit, Liesbeth.

Anne-Marie is:
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Intro / Leader / Generiek
« Reactie #52 Gepost op: 21-01-2012, 20:06:07 »
Er zit iets opvallends in de openingsteksten van Art: hij eindigt steevast met 'de mol'. Ter vergelijking: bij Pieter Jan was dit niet altijd zo.

Aflevering 1: “...Het geld gaat uiteindelijk naar degene die het antwoord weet op die ene vraag: wie is de mol?
Aflevering 2: "...Tot groot genoegen van de mol.”
Aflevering 3: “...Er is er maar één die tevreden kan zijn: de mol”.

Direct daarna volgt het mollogo - en Liesbeth. Zij is de eerste in de leader. Kondigt Art hier elke week de mol aan?


Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Intro / Leader / Generiek
« Reactie #53 Gepost op: 21-01-2012, 20:13:07 »
Kondigt Art hier elke week de mol aan?

Goed gevonden  ::ok:: . Let je op Bartjel ?  ::vergroot::
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline bartjel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Klik 'm aan!
Re: Intro / Leader / Generiek
« Reactie #54 Gepost op: 21-01-2012, 20:31:47 »
Goed gevonden  ::ok:: . Let je op Bartjel ?  ::vergroot::
Jep.

Offline E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Intro / Leader / Generiek
« Reactie #55 Gepost op: 21-01-2012, 20:49:06 »
Er zit iets opvallends in de openingsteksten van Art: hij eindigt steevast met 'de mol'. Ter vergelijking: bij Pieter Jan was dit niet altijd zo.

Aflevering 1: “...Het geld gaat uiteindelijk naar degene die het antwoord weet op die ene vraag: wie is de mol?
Aflevering 2: "...Tot groot genoegen van de mol.”
Aflevering 3: “...Er is er maar één die tevreden kan zijn: de mol”.

Direct daarna volgt het mollogo - en Liesbeth. Zij is de eerste in de leader. Kondigt Art hier elke week de mol aan?



hmm goed gevonden!
Art eindigt dus elke openingstekst met "de mol"

Opvallend is echter ook dat hij daarentegen bij de executies zijn verhaaltje elke keer begint met: "Jongens"

Aflevering 1: "Jongens, de eerste executie ..."
Aflevering 2: "Jongens, het is een strijd tegen de elementen hier in IJsland..."
Aflevering 3: "Jongens, deze keer geen executie op het strand..."

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Intro / Leader / Generiek
« Reactie #56 Gepost op: 21-01-2012, 20:56:58 »

Opvallend is echter ook dat hij daarentegen bij de executies zijn verhaaltje elke keer begint met: "Jongens"

Aflevering 1: "Jongens, de eerste executie ..."
Aflevering 2: "Jongens, het is een strijd tegen de elementen hier in IJsland..."
Aflevering 3: "Jongens, deze keer geen executie op het strand..."


Hij zegt eigenlijk : Jung is...  :P (sorry kon het niet laten)

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Intro / Leader / Generiek
« Reactie #57 Gepost op: 21-01-2012, 21:19:02 »
De letters van IJsland worden bij Arts intro raar in beeld gebracht. Op gegeven moment is alleen de "a" in beeld (van Anne-Marie?) en even later staat er alleen "Ilan" (alleen Frits heeft deze letters in zijn naam)


Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Intro / Leader / Generiek
« Reactie #58 Gepost op: 21-01-2012, 23:01:34 »
Er zit iets opvallends in de openingsteksten van Art: hij eindigt steevast met 'de mol'. Ter vergelijking: bij Pieter Jan was dit niet altijd zo.

Aflevering 1: “...Het geld gaat uiteindelijk naar degene die het antwoord weet op die ene vraag: wie is de mol?
Aflevering 2: "...Tot groot genoegen van de mol.”
Aflevering 3: “...Er is er maar één die tevreden kan zijn: de mol”.

Direct daarna volgt het mollogo - en Liesbeth. Zij is de eerste in de leader. Kondigt Art hier elke week de mol aan?


::ok::
Omnia vincit amor

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Intro / Leader / Generiek
« Reactie #59 Gepost op: 21-01-2012, 23:07:15 »
De letters van IJsland worden bij Arts intro raar in beeld gebracht. Op gegeven moment is alleen de "a" in beeld (van Anne-Marie?) en even later staat er alleen "Ilan" (alleen Frits heeft deze letters in zijn naam)



In aflevering 2 ook. Het lijkt of de a oplicht en de J van IJsland gaat knipperen? Dat zou wel regelrecht naar Anne-Marie wijzen.
Het gaat zo snel achter elkaar het is toch wel moeilijk te zien. En ik zit al zo diep in die tunnel. Help.