De aflevering vond ik beetje teleurstellend. Opdracht 2 en 3 wel erg eenzijdig, daar had ik bij allebei wel een twist verwacht. Beetje simpel. De verhaaltjes en opmerkingen van Art tussendoor (William, met je rode pet), zijn denk ik bewust ingebracht als extra speculatie. In deze aflevering is er wel meer ruimte om te speuren naar de mol.
Na deze aflevering blijven voor mij 2 belangrijke kandidaten over:
- Tim: lijkt zeker van zijn zaak, laat de eerste vrijstelling aan Frits (in ruil voor informatie), heeft zogezegd de jokers niet nodig en deelt en vraagt met iedereen informatie: ik denk dat hij in wil schatten hoe iedereen denkt, houd zich van de domme, maar doet als mol er zijn voordeel mee, denk ik.
En in de promo: 'ik vertel alles, maar niet álles'; voor mij duidt dat erop dat hij alles deelt, behalve dat hij de mol is (het verschil tussen alles en álles voor mij)
'Ik zie niks' bij de eerste opdracht afl. 1, gister wilde hij bij de torenopdracht eigenlijk de boodschap van Marit niet doorgeven, probeert de rest er toch toe te bewegen toch naar binnen te gaan. Vind hem overal wel een verdachte rol innemen.
Of hij past de Art-tactiek toe: de kaarten op zijn borst houden en iedereen uit het spel spelen door heel zelfverzekerd over te komen, anderen op verkeerde spoor te brengen (Dio, Frits) om zelf steeds verder te komen.
Dat kort wisselen van molboekje zet mij ook aan het denken. Hij wisselde dat boekje met mijn andere grote verdachte:
- Liesbeth: haalt niks binnen, is met álles first-pick (leader, test, executie, pakken van porto, pakken van joker, als enige op de trap naar Art ('hier is flink gemold'). Wat ik ook heel vreemd vind zijn haar verhaaltjes tussendoor: zo vreemd geformuleerd en lijkt in eerste instantie niet relevant... Ze lijkt ook zeker. Ze is echter niet heel slinks, maar heel zelfverzekerd en strak doet ze dingen fout.