Auteur Topic: [Theorie] Namen afleveringen wijzen naar de mol  (gelezen 61186 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Theorie] Namen afleveringen wijzen naar de mol
« Reactie #40 Gepost op: 3-02-2012, 12:12:42 »
Zaten er vorig jaar trouwens eigenlijk hints naar de mol in de titels van de aflevering? (volgens mij hadden de afleveringen toen voor het eerst titels)

Citaat van: wieisdemol.net
In afleveringen 4 en 5 wezen de titels van de uitzendingen rechtstreeks naar de Mol. "Iets is wat het lijkt": tijdens het spel met de molboekjes zegt Pieter Jan "Wie is de Mol? Patrick.". "Land in zicht": de Mol fotografeerde (samen met Karin) de vlag van Nicaragua.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Theorie] Namen afleveringen wijzen naar de mol
« Reactie #41 Gepost op: 3-02-2012, 12:39:49 »
Terug gekoppeld aan de youtube video hiervoor. Het is Liesbeth die in aflevering 4 letterlijk 'van achter naar voren' uitspreekt als het over palindroom gaat.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Namen afleveringen wijzen naar de mol
« Reactie #42 Gepost op: 3-02-2012, 13:19:36 »
Terug gekoppeld aan de youtube video hiervoor. Het is Liesbeth die in aflevering 4 letterlijk 'van achter naar voren' uitspreekt als het over palindroom gaat.

Maar de titel was van aflevering 5 toch?
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline casartelli

  • Forumlid
Re: [Theorie] Namen afleveringen wijzen naar de mol
« Reactie #43 Gepost op: 3-02-2012, 15:14:55 »
Van Achter naar Voren kan ook slaan op Tim. Die noemde een top 3 van zijn mollen op met zichzelf op de laatste plaats.

Als je dat van voren naar achter zou zetten dan staat Tim zelf op 1.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Theorie] Namen afleveringen wijzen naar de mol
« Reactie #44 Gepost op: 3-02-2012, 15:52:01 »
Maar de titel was van aflevering 5 toch?

Het kan ook slaan op de volgende afvaller.

Titel aflevering 2: 'in de min' > Aflevering 1 zegt Maarten letterlijk dat de pot 'in de min' staat > Aflevering 3 Maarten exit.

Titel aflevering 3: 'geen toneel' > Aflevering 4 geen één toneelspeler valt af: Marit/William!

Titel aflevering 4: 'iemand anders' > Aflevering 3 denkt Tim dat Marit 'iemand anders' is. > Aflevering 5 Marit exit.

Titel aflevering 5: 'van achteren naar voren' > Aflevering 4 zegt Liesbeth dat haar achternaam 'van achteren naar voren' te lezen is. > Aflevering 6 Liesbeth exit.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Vettel

  • Forumlid
Re: [Theorie] Namen afleveringen wijzen naar de mol
« Reactie #45 Gepost op: 3-02-2012, 16:01:23 »
Sorry, overheen gelezen. Zie post 2 posten hierboven van Casartelli :)
« Laatst bewerkt op: 3-02-2012, 16:18:05 door Vettel »

Offline jumper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Namen afleveringen wijzen naar de mol
« Reactie #46 Gepost op: 3-02-2012, 16:08:10 »
Het kan ook slaan op de volgende afvaller.
Titel aflevering 5: 'van achteren naar voren' > Aflevering 4 zegt Liesbeth dat haar achternaam 'van achteren naar voren' te lezen is. > Aflevering 6 Liesbeth exit.
Als dat eens waar zou zijn ::joehoe:: ::ok::

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Namen afleveringen wijzen naar de mol
« Reactie #47 Gepost op: 3-02-2012, 16:14:42 »
Aflevering 1: De eerste twee uur

De mol wist niet binnen de eerste 2 uur tijd bij de Dakota uit te komen.
Vraag: wie kwamen niet op tijd?
Kandidaten: Liesbeth, Tim en Marit.

Aflevering 2: in de min

Door de mol is de pot in de min geraakt.

Vraag: wie pakte een koker mee en kon zodoende de -500 in de pot brengen?
Kandidaten: William, Tim en Marit.

Aflevering 3: geen toneel

De mol speelt geen toneel.

Vraag: wie v/d resterende kandidaten zijn niet te verbinden met toneel?
Kandidaten: Liesbeth, Frits, Tim.

Aflevering 4: iemand anders

Ik ben voor aflevering 4 geneigd te denken dat iemand anders eerder slaat op de duikopdracht met de foto's. Tim was te herkennen door zijn ouders toch? En niet specifiek door of een vader of moeder.

En dan nu aflevering 5: van achteren naar voren.

Kan je aan Liesbeth en Tim koppelen. Liesbeth doordat haar achternaam een palindroom is die je van achteren naar voren en andersom precies hetzelfde moet kunnen lezen. En Tim, doordat hij zo overduidelijk de nadruk lag in zijn voice-over tijdens de test op zijn top 3 mollen. Persoonlijk denk ik ook niet dat de ondertitels verwijzen naar 1 kandidaat, die dan de mol niet is. Ze zullen allemaal moeten verwijzen naar de mol. Verwijzingen naar afvallers hoeft niet meer, nu de Roodshow daar specifiek voor bedoeld is.

Ja, ik neig alweer naar de volgende tunnel.. tunnel hoppen  ::rofl:: Van Marit naar Tim  ::tandpastasmiley::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline n@ncy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Namen afleveringen wijzen naar de mol
« Reactie #48 Gepost op: 3-02-2012, 19:06:08 »
De titel 'van achter naar voren' kan er ook op slaan dat je aflevering 5 achteraan moet beginnen te kijken.
Wie zie je dan als eerste in beeld???
Hadewych
(en zo hangt het er dus maar vanaf welke tunnel je zit  ;D )
je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben...

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Theorie] Namen afleveringen wijzen naar de mol
« Reactie #49 Gepost op: 8-02-2012, 09:59:57 »
Ik denk dat de kans zeer groot is dat er inderdaad een hint zit in de afleveringtitels.

1. De eerste 2 uur
2. In de Min
3. Geen Toneel
4. Iemand Anders
5. Van achter naar voren

Het lijkt een puzzeltje te worden. Vooral de titel van aflevering 5 wijst hier op: het kan een aanwijzing zijn hoe we moeten puzzelen om een hint te vinden.

Ik doe een duit in het zakje. Met selectief puzzelen met mijn hoofdverdachte in het achterhoofd kom ik op het volgende:

Lees "In de Min" "Van achter naar voren", dan krijg je "Min de In".
Hussel de letters van "Iemand Anders", haal daar de letters I en N af ("Min de In") en je kunt maken: "ANDRÉ'S DAME." -> Anne-Marie Jung als medespeler van André van Duin. :P
« Laatst bewerkt op: 8-02-2012, 14:47:51 door Heinz »

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [Theorie] Namen afleveringen wijzen naar de mol
« Reactie #50 Gepost op: 8-02-2012, 10:27:20 »
Ik denk dat de kans zeer groot is dat er inderdaad een hint zit in de afleveringtitels.

Zou mij inderdaad ook niet verbazen, het zijn vaak vreemde titels, dus kan zomaar een hint in zitten. De uitleg die je post is denk ik te ingewikkeld ... ?
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: [Theorie] Namen afleveringen wijzen naar de mol
« Reactie #51 Gepost op: 8-02-2012, 11:06:28 »
Zou mij inderdaad ook niet verbazen, het zijn vaak vreemde titels, dus kan zomaar een hint in zitten. De uitleg die je post is denk ik te ingewikkeld ... ?

Op zich inderdaad ingewikkeld, maar wel erg leuk gevonden Heinz!

Het zou ook kunnen dat de titels van de eerste 9 (of alle 10) afleveringen slaan op andere afleveringen, namelijk titel 1 afl 9, titel 2 afl. 8, etc, als een soort acrostichon. Als dat zo is dan is of aflevering 5 de clue (van achter naar voren) of hoort dit bij aflevering 6. Aangezien ik zelf dol ben op dat soort spelletjes hou ik dat wel in de gaten :)
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Namen afleveringen wijzen naar de mol
« Reactie #52 Gepost op: 9-02-2012, 02:11:45 »
Ik denk dat de kans zeer groot is dat er inderdaad een hint zit in de afleveringtitels.

Een van de lezers van mijn blog (zwft) komt met het idee dat de titels uitspraken zijn van kandidaten in het programma. Ik heb ze nog niet allemaal teruggevonden maar misschien zijn er andere mensen die mee willen helpen speuren:

1. De eerste 2 uur -> ??
2. In de Min -> Dio, afl. 1, 35:09
3. Geen Toneel -> ??
4. Iemand Anders -> Marion, afl. 1, 58:36
5. Van achter naar voren -> Liesbeth, afl. 4, 06:20

Wat we er dan verder mee moeten, weet ik niet. Misschien verwijzen de afleveringstitels naar kandidaten die niet de Mol zijn.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Theorie] Namen afleveringen wijzen naar de mol
« Reactie #53 Gepost op: 9-02-2012, 07:59:26 »
Anne-Marie zegt ook "iemand anders", in aflevering 4 tijdens het maken van de test. Op 33:30.
« Laatst bewerkt op: 9-02-2012, 08:02:16 door Heinz »

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Theorie] Namen afleveringen wijzen naar de mol
« Reactie #54 Gepost op: 9-02-2012, 10:17:00 »
Een van de lezers van mijn blog (zwft) komt met het idee dat de titels uitspraken zijn van kandidaten in het programma. Ik heb ze nog niet allemaal teruggevonden maar misschien zijn er andere mensen die mee willen helpen speuren:

1. De eerste 2 uur -> ??
2. In de Min -> Dio, afl. 1, 35:09
3. Geen Toneel -> ??
4. Iemand Anders -> Marion, afl. 1, 58:36
5. Van achter naar voren -> Liesbeth, afl. 4, 06:20

Wat we er dan verder mee moeten, weet ik niet. Misschien verwijzen de afleveringstitels naar kandidaten die niet de Mol zijn.

Zie blz. 2 Daar staat een youtube video met alle uitspraken uit de afleveringen.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Namen afleveringen wijzen naar de mol
« Reactie #55 Gepost op: 9-02-2012, 10:18:28 »
Tim zegt "iemand anders" in aflevering 3 als hij bij de toren de telefoon opneemt (38:34)

Offline Femaloires

  • Forumlid
Re: [Theorie] Namen afleveringen wijzen naar de mol
« Reactie #56 Gepost op: 9-02-2012, 16:37:43 »
Ja, ik neig alweer naar de volgende tunnel.. tunnel hoppen  ::rofl:: Van Marit naar Tim  ::tandpastasmiley::

Tim is sowieso de mol  ::tandpastasmiley::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Theorie] Namen afleveringen wijzen naar de mol
« Reactie #57 Gepost op: 24-02-2012, 09:42:35 »
Hier moeten we verder mee puzzelen!

De eerste 2 uur
In de Min
Geen Toneel
Iemand Anders
Van achter naar voren
Rookgordijn
Zelfkennis
Tim, Anne-Marie, Liesbeth

Ik doe nog een poging met het geheel. Alle hoofdletters incl. de 2 onder elkaar:

D2
IM
GT
IA
V
R
Z
TAML

Hier kan je bijna lezen: AM DIGIT 2 VERZET -> Anne-Marie heeft de digit 2 op de klok naar 1 verzet? (Erg jammer van die AML. Al kan je als er nog een O komt MOL van ML maken.) ::vergroot::

Alle letters inclusief de kleine tot nu toe: De2uIdMGTIAVanvRZTAML. Wie weet is daar nog iets moois uit te puzzelen. En natuurlijk komen er ook nog twee titels.
« Laatst bewerkt op: 24-02-2012, 10:14:55 door Heinz »

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Namen afleveringen wijzen naar de mol
« Reactie #58 Gepost op: 24-02-2012, 09:47:24 »
Hier moeten we verder mee puzzelen!

De eerste 2 uur
In de Min
Geen Toneel
Iemand Anders
Van achter naar voren
Rookgordijn
Zelfkennis
Tim, Anne-Marie, Liesbeth

Ik doe nog een poging met het geheel. Alle hoofdletters incl. de 2 onder elkaar:

D2
IM
GT
IA
V
R
Z
TAML

Hier kan je bijna lezen: AM DIGIT 2 VERZET -> Anne-Marie heeft de digit 2 op de klok naar 1 verzet? (Erg jammer van die AML. Of is daar nog wat van te maken?) ::vergroot::

Alle letters inclusief de kleine tot nu toe: De2uIdMGTIAVanvRZTAML. Wie weet is daar nog iets moois uit te puzzelen. En natuurlijk komen er ook nog twee titels.

Bijna? er zit geen "e" in, hoe kom je dan aan "verzet"?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Theorie] Namen afleveringen wijzen naar de mol
« Reactie #59 Gepost op: 24-02-2012, 09:49:03 »
Bijna? er zit geen "e" in, hoe kom je dan aan "verzet"?

Daarom dus ook bijna. :P En we krijgen nog twee titels, misschien met E's.

Maar het is maar weer een duit in het zakje hoor, zeker geen afgeronde theorie die het onomstotelijke bewijs moet leveren. ;)