Auteur Topic: [Theorie] Namen afleveringen wijzen naar de mol  (gelezen 61165 keer)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Theorie] Namen afleveringen wijzen naar de mol
« Reactie #80 Gepost op: 25-02-2012, 19:38:06 »
@ Rat.

Anne-Marie verteld op 3.10 van aflevering 3 dat Tim 'geen toneel' speelt. In ieder geval zo omschrijft ze het.

In aflevering 2 bij 'in de min' diende bij één vraag "min het aantal piercings van Anne-Marie" berekend te worden.
::ok:: Ik ga ze bekijken!

Ik heb zelf ook nog een aanvulling voor aflevering 1, waarvan de huidige omschrijving nu nog op iedereen kan slaan, namelijk:

- AM was de eerste die het vliegtuig bereikte, er was toen 2 uur van de officiele speeltijd verlopen.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Theorie] Namen afleveringen wijzen naar de mol
« Reactie #81 Gepost op: 25-02-2012, 20:18:01 »
Ik heb me heel even op de titel geen toneel geconcentreerd, en weet niet of het al gezegd is, maar van de 3 finalisten speelt Hadewych toneel (afl 1 introductie heeft ze t ook over toneelgroep Amsterdam) en in diezelfde aflevering we Anne-Marie op het toneel staan met andre van duin in de introductie. De enige die geen toneel speelt is Liesbeth. (was ze ook al toen zowel William en Tim eruit ging)

Edit: ik zie dat Tsubasa veel eerder op pagina 1 hetzelfde dacht, maar dat ik er weer op inhaak nu de finalisten bekend zijn.
« Laatst bewerkt op: 25-02-2012, 20:19:32 door mollenvanger21 »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Theorie] Namen afleveringen wijzen naar de mol
« Reactie #82 Gepost op: 27-02-2012, 10:40:13 »
De eerste 2 uur
In de Min
Geen Toneel
Iemand Anders
Van achter naar voren
Rookgordijn
Zelfkennis
Tim, Anne-Marie, Liesbeth

Ik doe nog een poging met het geheel. Alle hoofdletters incl. de 2 onder elkaar:

D2
IM
GT
IA
V
R
Z
TAML

Hier kan je bijna lezen: AM DIGIT 2 VERZET -> Anne-Marie heeft de digit 2 op de klok naar 1 verzet? (Erg jammer van die AML. Al kan je als er nog een O komt MOL van ML maken.) ::vergroot::

Net iets andere optie: Als je de M in Anne-Marie niet meerekent (zou ik wel een beetje raar vinden, maar vorig jaar bij de Roodshow-hint was er hetzelfde gerommel met dan weer wel en dan weer niet een letter meenemen voor het anagram) kun je er van maken:

D2
IM
GT
IA
V
R
Z

TAL

2 DIGITAAL VERZET, letters over: AM: die verwijzen naar de Mol. - Hebben we in de laatste titels nog A E E nodig.

In plaats van AM "Mol L" of "Hade" proberen te maken gaat niet met de 2 Men die er zijn. Of krijgt iemand het wel voor elkaar om de letters zo te puzzelen dat er een andere mogelijke hint ontstaat? Ben benieuwd!
« Laatst bewerkt op: 27-02-2012, 11:04:26 door Heinz »

Offline Pippi

  • Forumlid
Re: [Theorie] Namen afleveringen wijzen naar de mol
« Reactie #83 Gepost op: 28-02-2012, 09:05:13 »
De titel van aflevering 8 kan ook slaan op het moldagboek van een aflevering eerder. In het dagboek van afl. 7 schrijft de mol:"Nee hoor, de laatste 4 kandidaten zijn bekend. Of beter: de laatste drie, want ik zit al in de finale! Zin in!"

En dan de titel van afl. 8: "Tim, Anne-Marie, Liesbeth", de laatste drie kandidaten?

Als dit nou heel duidelijk was te vinden voor alle afleveringen, dat de titel zou slaan op het laatste dagboek van de mol, maar helaas kan ik dat nog niet zo duidelijk vinden. Alleen bij titel 2: "In de Min", het dagboek van aflevering 1 gaat over -500 euro.

Wat minder duidelijk:
Dagboek 3: "heb ik 1000 euro gepakt?" Titel 4: Iemand anders
Dagboek 5: "Marit zorgde er vaak voor dat ik niet meer opviel" Titel 6: Rookgordijn

Ik bedoel dus eigenlijk dat de titel voortborduurt op het dagboek, maar het is wel een beetje een twijfelhint....
« Laatst bewerkt op: 28-02-2012, 09:08:32 door Pippi »

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Namen afleveringen wijzen naar de mol
« Reactie #84 Gepost op: 1-03-2012, 18:06:59 »
Iedereen lijkt er hier vanuit te gaan dat alle titels een aanwijzing bevatten, maar vorig jaar waren het ook maar 2 titels die daadwerkelijk een aanwijzing waren.
Naar mijn idee wijzen bepaalde titels erg duidelijk op een opdracht die in de desbetreffende aflevering voorkwam, misschien dat er alleen hints zitten in de titels die niet op iets in een aflevering slaan (of in ieder geval niet op iets wat direct met een verwijzing naar een kandidaat als mol te maken heeft)?

De eerste 2 uur -> Wijst naar de eerste opdracht die 2 uur duurde.
In de Min -> De pot kwam in de min te staan.
Geen Toneel -> De verklede vrouw van de rondleiding is echt zo en speelde dus geen toneel? Een andere verwijzing naar iets in de aflevering wat niet meteen naar een kandidaat verwijst kan ik niet vinden.
Iemand Anders
Van achter naar voren
Rookgordijn -> Ze schoten met brandende pijlen op het vlot, dat veroorzaakte een hoop rook.
Zelfkennis
Tim, Anne-Marie, Liesbeth -> De eerste opdracht waarbij Hadewych een andere taak had dan Tim, Anne-Marie en Liesbeth.

Dan verwijzen Iemand Anders, Van achter naar voren, Zelfkennis en misschien Geen Toneel niet rechtstreeks naar een opdracht, voor mijn idee dan, en zouden hier inderdaad hints inzitten naar de mol.

Maar goed, dit is maar een idee wat me ineens te binnen schoot bij het lezen van dit topic.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Theorie] Namen afleveringen wijzen naar de mol
« Reactie #85 Gepost op: 2-03-2012, 11:07:09 »
'Ja, Nee ... Nee, Ja' -> Palindroom dus. Liesbeth de Mol? Of een dwaalspoor? De titels verwijzen juist niet naar de Mol? Wat moeten we er mee? :-\\

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Theorie] Namen afleveringen wijzen naar de mol
« Reactie #86 Gepost op: 2-03-2012, 11:09:39 »
'Ja, Nee ... Nee, Ja' -> Palindroom dus. Liesbeth de Mol? Of een dwaalspoor? De titels verwijzen juist niet naar de Mol? Wat moeten we er mee? :-\\

Ik vind dat geen palindroom. Als er 'Ja, Nee ... Een, Ja' had gestaan, begon ik toch sterk te twijfelen.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: [Theorie] Namen afleveringen wijzen naar de mol
« Reactie #87 Gepost op: 2-03-2012, 11:09:53 »
'Ja, Nee ... Nee, Ja' -> Palindroom dus. Liesbeth de Mol? Of een dwaalspoor? De titels verwijzen juist niet naar de Mol? Wat moeten we er mee? :-\\

Is geen Palindroom Heinz

'Ja, Nee ... eeN, aJ' Zou een palindroom zijn

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Theorie] Namen afleveringen wijzen naar de mol
« Reactie #88 Gepost op: 2-03-2012, 11:11:48 »
Is geen Palindroom Heinz

'Ja, Nee ... eeN, aJ' Zou een palindroom zijn

Akkoord, maar een "soort van" palindroom dan. Ik denk dat ze daar wel naar verwijzen.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Theorie] Namen afleveringen wijzen naar de mol
« Reactie #89 Gepost op: 2-03-2012, 11:14:42 »
'Ja, Nee ... Nee, Ja' -> Palindroom dus. Liesbeth de Mol? Of een dwaalspoor? De titels verwijzen juist niet naar de Mol? Wat moeten we er mee? :-\\

Geen palindroom, dan zou er Ja, Nee...eeN aJ staan  ;)

Moest wel gelijk aan de initialen van Anne-Marie denken, en de letters in IJsland en Spanje, het zou toch niet betekenen dat Jung Anne-Marie het niet is... ???

edit: zie bovenstaande reactie al voorbijkomen  ;D

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Namen afleveringen wijzen naar de mol
« Reactie #90 Gepost op: 2-03-2012, 11:19:20 »
ja nee nee ja lijkt dan eerder te slaan op de eindsituatie, waarbij Art bij alle drie de dames doorneemt of ze de mol zouden kunnen zijn.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Theorie] Namen afleveringen wijzen naar de mol
« Reactie #91 Gepost op: 2-03-2012, 11:19:54 »
Geen palindroom, dan zou er Ja, Nee...eeN aJ staan  ;)

Goed, goed. Dan heb ik wel de uitleg: het LIJKT een palindroom, maar is het niet -> de Mol LIJKT Liesbeth te zijn, maar ze is het niet. :D ;)

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: [Theorie] Namen afleveringen wijzen naar de mol
« Reactie #92 Gepost op: 2-03-2012, 11:20:47 »
ja nee nee ja lijkt dan eerder te slaan op de eindsituatie, waarbij Art bij alle drie de dames doorneemt of ze de mol zouden kunnen zijn.
Ze zijn niet met zijn vieren.


Wat dacht je van Liesbeth die alleen met Ja of Nee mag antwoorden...

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Namen afleveringen wijzen naar de mol
« Reactie #93 Gepost op: 2-03-2012, 11:21:22 »
In nalvolging van Starlight denk ik ook dat niet alle ondertitels dienen worden opgevat als hint. Want elke ondertitel kun je met een beetje creativiteit naar elke kandidaat uitleggen. Hou ik over:

Iemand Anders -> alle kandidaten hadden een foto van hun vader en/of moeder. De mol niet, die had een foto van iemand anders. Namelijk: van zichzelf!
Van achter naar voren -> de mol heeft het parcour in de western-opdracht van achter naar voren afgelegd? (A-M mocht twee keer en volgde twee keer hetzelfde traject?)
Rookgordijn -> de mol schoot raak en creëerde een rookgordijn (letterlijk).
Tim, Anne-Marie, Liesbeth -> De mol had de kwartetten van Tim, Anne-Marie en Liesbeth.

Conclusie: de mol is A-M.  :P
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Theorie] Namen afleveringen wijzen naar de mol
« Reactie #94 Gepost op: 2-03-2012, 11:31:36 »
Op de Wikipedia pagina "palindroom" worden ook palindroomzinnen als de titel opgesomd. Zoals: "Lollig zijn lui die zeggen: die lui zijn lollig." Dus de titel van afl. 9 is volgens mij wel degelijk een verwijzing naar palindroom.

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Namen afleveringen wijzen naar de mol
« Reactie #95 Gepost op: 2-03-2012, 11:54:22 »
Op de Wikipedia pagina "palindroom" worden ook palindroomzinnen als de titel opgesomd. Zoals: "Lollig zijn lui die zeggen: die lui zijn lollig." Dus de titel van afl. 9 is volgens mij wel degelijk een verwijzing naar palindroom.

Maar waarom dan DIT palindroom? Qua inhoud moet het dan ook terugslaan op de aflevering.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Addie

  • Forumlid
Re: [Theorie] Namen afleveringen wijzen naar de mol
« Reactie #96 Gepost op: 2-03-2012, 11:55:42 »
de antwoorden van Liesbeth op de vragen, lijkt mij
Wie is de Mol? Afl 1: Liesbeth

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Theorie] Namen afleveringen wijzen naar de mol
« Reactie #97 Gepost op: 2-03-2012, 11:55:50 »
Maar waarom dan DIT palindroom. Qua inhoud moet het dan ook terugslaan op de aflevering.


Liesbeth mocht alleen met ja en nee antwoorden, dat lijkt me de inhoudelijke link.

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Namen afleveringen wijzen naar de mol
« Reactie #98 Gepost op: 2-03-2012, 12:06:47 »
klinkt logisch idd
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Namen afleveringen wijzen naar de mol
« Reactie #99 Gepost op: 2-03-2012, 12:13:48 »
Opvallend dat Art het over een "Rookgordijn" heeft als hij Liesbeth toespreekt/beschrijft in de finale....
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)