Auteur Topic: [Theorie] (J)ERA=12  (gelezen 30811 keer)

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
[Theorie] (J)ERA=12
« Gepost op: 22-01-2012, 00:30:12 »
X
« Laatst bewerkt op: 19-05-2018, 22:16:22 door Moedermol »

Offline Pierre1830

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Leve het leven
Re: Theorie (J)ERA
« Reactie #1 Gepost op: 22-01-2012, 09:28:55 »
Het runen alfabet (de Futhark) heeft een andere volgorde van letters dan ons ABC.
Lees van boven naar beneden en van links naar rechts:



Het 12e runenteken is dus de Jera = J



Ook het IJslands alfabet in Latijns schrift zou wel eens handig kunnen zijn voor de mollenjacht.

 A Á B (C) D Ð E É F G H I Í J K L M N O Ó P (Q) R S T U Ú V (W) X Y Ý (Z) Þ Æ Ö.

De C, Q, W en Z worden niet gebruikt in het IJslands, alleen voor buitenlandse namen e.d.
Als we de C niet meetellen, is ook hier het 12e teken de J.


Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/IJslands 
« Laatst bewerkt op: 22-01-2012, 09:34:13 door Pierre1946 »
In den beginne was er niets, en dat is toen ook nog ontploft.

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Theorie (J)ERA
« Reactie #2 Gepost op: 22-01-2012, 09:51:47 »
Kun je je theorie nog eens in drie zinnen uitleggen? Dat is namelijk de tijd die de makers zouden nemen om het op tv te verklaren.
Tell me what your telescope says

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: Theorie (J)ERA
« Reactie #3 Gepost op: 22-01-2012, 10:44:25 »
Kun je je theorie nog eens in drie zinnen uitleggen? Dat is namelijk de tijd die de makers zouden nemen om het op tv te verklaren.

Ik vind ook drie zinnen nogal veel, ik denk dat het in een zin of een bijzin moet kunnen, anders gaat 't 'm niet worden.
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Theorie (J)ERA
« Reactie #4 Gepost op: 22-01-2012, 11:01:33 »
Als ik de hints van vorig jaar er weer bij pak lijkt deze hint me inderdaad wat ingewikkeld. Zeker als het in meerdere aflevering terugkomt kun je het moeilijk op een simpele manier uitleggen aan de kijker. Wil je deze specifiek aan Tim linken moedermol, of is 'ie nog open voor iedereen die iets met strepen doet?




Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Theorie (J)ERA
« Reactie #5 Gepost op: 22-01-2012, 11:04:20 »
Nu, het was wat laat toen ik de post van moedermol doorwerkte gisteravond, maar de theorie is gewoon nog niet klaar toch ? Misschien dat dat jera teken volgende aflevering ineens duidelijk in beeld komt bij iemand, dan hebben we wat  ::vergroot:: .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Pierre1830

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Leve het leven
Re: Theorie (J)ERA
« Reactie #6 Gepost op: 22-01-2012, 11:26:16 »
Ik denk dat hij bedoelt: 12 = J = Jung.
Anne-Marie dus.


Kort genoeg voor jullie?
« Laatst bewerkt op: 22-01-2012, 11:38:38 door Pierre1946 »
In den beginne was er niets, en dat is toen ook nog ontploft.

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Theorie (J)ERA
« Reactie #7 Gepost op: 22-01-2012, 11:35:55 »
hij bedoelt

Ik ben redelijk zeker dat moedermol een vrouw is  :P .

Het zou inderdaad zo simpel kunnen zijn, maar ik stuiter er nog niet van ...
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Theorie] (J)ERA
« Reactie #8 Gepost op: 22-01-2012, 13:13:11 »
Leuk gevonden en bedacht, maar veel te ver gezocht vrees ik.
Er zou misschien wel iets met runen kunnen zijn wellicht, maar dan zul je denk ik een veel directere, makkelijkere link moeten kunnen vinden.

Die streepjes zie je zo vaak in sportswear, dat lijkt me veel te ver gezocht eerlijk gezegd, al helemaal als link naar iets wat gewoon bedacht is en niet echt een fundering heeft in de serie.
Hoe had 'Viking' anders geschreven kunnen worden dan door middel van strepen, met die auto's??

Je zou het om kunnen draaien en zeggen, vanwege die link hebben ze die opdracht gedaan, maar dat zou een nieuw precedent scheppen in widm, en dat lijkt me vrij vergezocht.

Dat er een link met 'Viking' zou zijn lijkt me onderhand echter meer dan aannemelijk.
Ik zoek die vooralsnog eerder in de link met land 2, hoewel er ook een link met de Mol kan zijn.. Dan denk ik echter niet direct aan een paar streepjes op een muts, tenzij er iets is wat een duidelijk verband en terugkeer van symbolisme/link hiernaar suggereert.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] (J)ERA
« Reactie #9 Gepost op: 22-01-2012, 20:01:58 »
mooie theorie.. complimenten..

heb net op de j gelet maar er knipperen wel meer letters als alleen de J..
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Tara01

  • Forumlid
Re: [Theorie] (J)ERA
« Reactie #10 Gepost op: 22-01-2012, 20:14:28 »
heb je dit duidelijk aan Tim gelinkt? of heb je andere verdachten mollen in beeld? ::vergroot::
vind het wel interessant en ga ik zeker in de gaten houden!

Offline hetoord

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleurenblind? Ik?
Re: [Theorie] (J)ERA
« Reactie #11 Gepost op: 22-01-2012, 20:33:04 »
Jera (J) is de 4e rune van de 2e aertt. Doet verdacht veel denken aan het eerste deel van de code 4263.

Wat is de 6 rune van de 3e aertt? Inguz, oftwel ng.

Daar zien we toch bijna de achternaam van Anne-Marie ontstaan: J(u)ng. De u mist nog, dat is het 2e teken in de 1e aertt. Dat doet dan weer veel denken aan het getal 12 (al is het in een andere volgorde).

Aaaaaahhhhh. Ik verdenk Anne-Marie niet echt meer, maar deze hint zou best wel eens waar kunnen zijn.

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] (J)ERA
« Reactie #12 Gepost op: 22-01-2012, 21:36:20 »
Ik wist het vorig jaar al!!

al die runes en aertts... ik zie hier maar 1 mol.. en dat is.. AERTT
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Agnes22

  • Forumlid
Re: [Theorie] (J)ERA
« Reactie #13 Gepost op: 22-01-2012, 22:55:00 »
Jera (J) is de 4e rune van de 2e aertt. Doet verdacht veel denken aan het eerste deel van de code 4263.

Wat is de 6 rune van de 3e aertt? Inguz, oftwel ng.

Daar zien we toch bijna de achternaam van Anne-Marie ontstaan: J(u)ng. De u mist nog, dat is het 2e teken in de 1e aertt. Dat doet dan weer veel denken aan het getal 12 (al is het in een andere volgorde).

Aaaaaahhhhh. Ik verdenk Anne-Marie niet echt meer, maar deze hint zou best wel eens waar kunnen zijn.
21 komt volgens de 4263 reeks ervoor te staan : 21 42 63  . Alleen de volgorde klopt dan nog niet? :
U J NG. Help , toch Anne-Marie ?
 ::megafoon:: ::megafoon::

Offline juul4

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
Re: [Theorie] (J)ERA
« Reactie #14 Gepost op: 23-01-2012, 21:26:02 »
Geweldig speurwerk moeders!  ::vergroot::

Ik sluit deze theorie, ook al lijkt ie ingewikkeld, absoluut nog niet uit!
AM was eigenlijk ook al bij mij uit de hoogste regionen verdwenen, maar deze theorie zou ik super vinden, als het een verwijzing naar AM betreft. En haar streep ik dus nog niet weg.

Begrijp ik nu goed, dat de reeks nog aangevuld zou kunnen worden met 84?
En is dat dan A (8e rune) en W (4e).....?

Zie ik toch al gauw een A en een M, met een beetje tunnelfantasie  ;D
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Theorie] (J)ERA
« Reactie #15 Gepost op: 23-01-2012, 21:35:25 »
Leuk gevonden en bedacht, maar veel te ver gezocht vrees ik.
Er zou misschien wel iets met runen kunnen zijn wellicht, maar dan zul je denk ik een veel directere, makkelijkere link moeten kunnen vinden.
Dit denk ik ook. Iets met runes zou kunnen, maar dan verwacht ik net zo iets als bij het plusje/kruisje bij Kim. Dat één symbool (bijv. 12 of M) op meerdere manieren terug komt in de serie.

Omdat ze waarschijnlijk nog naar een ander land gaan (en ik verwacht niet een ander scandinavisch land) zijn er waarschijnlijk te weinig afleveringen om een dergelijke hint goed uit te bouwen. Het kan natuurlijk doorgezet worden in het nieuwe land, maar dan verwacht ik het eerder anders om. Namelijk dat er nu al symbolen hints (oid) worden gegeven die pas op zijn plaats vallen als we het nieuwe land kennen.

Offline Pierre1830

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Leve het leven
Re: [Theorie] (J)ERA
« Reactie #16 Gepost op: 24-01-2012, 18:06:43 »
Als het al een aanwijzing is,dan zal dat nog niet zo vroeg in de serie duidelijk zijn.
Vanuit de makers van de serie is dit ook helemaal nog niet duidelijk, want er is in de serie nog helemaal niets gedaan met runen.
Als ze na aflevering 4 inderdaad vertrekken van IJsland en in die aflevering niets met runen doen, dan wordt deze theorie minder waarschijnlijk.
In den beginne was er niets, en dat is toen ook nog ontploft.

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [Theorie] (J)ERA
« Reactie #17 Gepost op: 24-01-2012, 23:44:54 »
Citaat Avrobode voor aflevering 5:

Dank moedermol. Dat laatste zinnetje is ook interessant  ::vergroot:: .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] (J)ERA
« Reactie #18 Gepost op: 24-01-2012, 23:49:50 »
Als het al een aanwijzing is,dan zal dat nog niet zo vroeg in de serie duidelijk zijn.



Nou met Inge wisten we bijna allemaal al vrij meteen dat ze de mol was juist omdat haar handgebaren zo duidelijk waren en dat was ook vrij in het begin..
Ik vind dit nog steeds een supermooie theorie..
Enige minpuntje vind ik alleen de J van Ijsland.. want er knipperen meerdere letters als alleen de J...
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [Theorie] (J)ERA
« Reactie #19 Gepost op: 25-01-2012, 00:17:56 »
Elk huisje heeft zijn kruisje

Weer iets met een kruis, maargoed deze theorie hebben we bij Kim al gehad, maar opvallend is dat zeker
You'll never walk alone