Auteur Topic: Aflevering 4  (gelezen 125936 keer)

Offline MissTinie

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #120 Gepost op: 26-01-2012, 23:51:22 »
Misschien wel de beste en de slechtste testmaker, we zullen het nooit weten. Tenzij... goede vraag voor op de molfandag?

In ieder geval: geweldige aflevering!
De onderhandelingen, wat een toestand! Op zich vond ik het wel logisch dat Liesbeth de theorie naar voren bracht van de mol gaat sowieso anders stemmen dan de groep, want dat is ook zo. Alleen dit had meteen onderhandeld moeten worden, dus waarom kwam ze er opeens in het tweede gesprek mee aanzetten? Alsnog mollenactie.
Daarnaast heeft de 'rood stem' groep enorm veel informatie gekregen omdat zij weten dat 1 van hen deze groep verraden heeft.
Dus mijn mol Liesbeth...(ook al ligt het er de hele tijd best dik bovenop), begin vd aflevering lekker achterover geleund, zoals is vermeld in dagboek, en op het eind zorgen voor splitsing, zelf van kleur veranderen en tadaa pot leeg.

William zat vorige keer op Liesbeth en Frits, maar zegt nu grotendeels zeker te zijn van zijn mol
Marit op Anne - Marie?

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #121 Gepost op: 26-01-2012, 23:55:56 »
dat zou toch ongeloofwaardig zijn. Ja ehm sorry de hele executie moet overnieuw omdat marit en william de test eigenlijk beter hebben gemaakt dan bijv. Hadewych ::).

nee dat bedoel ik daar niet mee.. volgens mij is er wel eens vaker bekend gemaakt (correct me if i'm wrong) dat ze bij sommige opdrachten een backup plan hebben...

Ik bedoel meer met als de executie toch door zou gaan, dat ze dan b.v marit en William een optie hadden gegeven om zichzelf terug te kopen..  zo van:

De groep heeft besloten dat de executie doorgaat.. van je vrienden moet je het maar hebben.. zij hebben er voor gekozen dat een van jullie het spel zal moeten verlaten.. en jullie konden alleen maar afwachten.. maar ik wil jullie ook nog de kans geven om voor jezelf op te komen zodat jullie niet helemaal afhankelijk zijn van de keuze van de groep.. Jullie mogen jezelf vrijkopen.. kost je 5000 euro uit de pot en dan hoef je je scherm niet te zien.
sowieso is er 1 van de 2 altijd zeker niet de mol.. als die zijn scherm wel wil zien krijgt die gewoon groen.. maar grote kans dat die zich ook gewoon vrijkoopt uiteraard
en de mol kiest er dan natuurlijk altijd voor om zich vrij te kopen..

Ik zeg maar iets..  en dan weten wij nog niets want er zal altijd twijfel zijn ofdat de mol niet in de onderhandel groep zat.... ik sluit niets uit..
« Laatst bewerkt op: 26-01-2012, 23:57:52 door xaniapops »
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #122 Gepost op: 26-01-2012, 23:58:56 »
In antwoord op uw suggesties;

Iedereen gaat er vanuit dat de dames een groene kaart hebben gegeven.
Evenzogoed als dat wij denken dat Tim en Frits een rode kaart zouden geven.
Wie weet 1 of 2 van de mannen toch een groene en 1 of 2 van de dames toch een rode.
Kans is groter dat 1 van de heren en 1 van de dames een rode heeft gegeven.
Maar...zeker weten doen wij het NIET...
Kom nou, wij geloven toch niet wat de productie ons wil laten denken?  ;)


 Moet zeggen dat "I am"-aanwijzing in bunker vreemd blijft.
In aflevering 3 draagt Frits het shirt zodat een ieder in aflevering 4 "weet" dat het gaat over Frits?
Heeft de productie hem gevraagd dit shirt mee te nemen? Lees: te geproduceerd?
Hij geeft ook aan het te zijn en is daar zeker van. -Hij hoort bij het bord-.
Niks mol aan...erkenning voor zijn initiatief!
En ik vind het leuk dat hij initiatiefnemer was, ik vind het prachtig om te zien in A'dam (met een koppie T on the side).
Maar een link richting VVD was ook goed geweest. "Leve de vrijheid" om maar een voorbeeld te noemen.
Nu verwarring omdat het naar 3 kandidaten kan worden beschreven.
Dus het shirt is too obvious imho.
Juist door zijn t-shirt kan ik zo maar tunnelen en belanden bij Anne-Marie.
William liep toch ook niet in zijn schoorsteenvegers-outfit? ;)
Nu een plaatje van I Amsterdam,
Ga ik ondertussen even kijken naar het bord van Anne-Marie....zou dit zo'n heerlijke hint vinden naar haar!!!!
Edit: foto zoals beloofd.
« Laatst bewerkt op: 27-01-2012, 00:04:01 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 4
« Reactie #123 Gepost op: 27-01-2012, 00:04:25 »
Frits is citymarketeer. Daarom de I Am. De foto zegt genoeg. :)

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #124 Gepost op: 27-01-2012, 00:05:49 »
Yep, maar het zit mij dwars dat hij het shirt droeg.
Te geproduceerd imho....  ;)
Omnia vincit amor

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #125 Gepost op: 27-01-2012, 00:14:43 »
In antwoord op uw suggesties;

Iedereen gaat er vanuit dat de dames een groene kaart hebben gegeven.
Evenzogoed als dat wij denken dat Tim en Frits een rode kaart zouden geven.
Wie weet 1 of 2 van de mannen toch een groene en 1 of 2 van de dames toch een rode.
Kans is groter dat 1 van de heren en 1 van de dames een rode heeft gegeven.
Maar...zeker weten doen wij het NIET...
Kom nou, wij geloven toch niet wat de productie ons wil laten denken?  ;)

Zoals al eerder vermeld hierboven kiest Liesbeth in het gesprek met Frits ervoor om ook voor Rood te gaan, net als Tim later. Een van hun drie heeft dus gelogen en de switch terug naar groen gemaakt in het nadeel van de groep. Als kandidaat is dat de meest onlogische beslissing aangezien je er niets mee kunt winnen en alles mee verliezen. Dus de aanname dat de mol in dat groepje van 3 zit is zeer aannemelijk.

Verder zou een Mol alle kandidaten overtuigen om vooral groen te stemmen en de Mol zelf zal dan rood stemmen, dat is het veiligst, iedereen verdenkt de ander en de pot is leeg. Daarmee wil ik zeggen dat de Mol nooit zou beginnen over het stemmen op rood, maar vooral op groen zou hameren. Twee dames gaan inderdaad puur voor groen, maar ik betwijfel het of twee kandidaten( van de in totaal 3 die rood gingen stemmen) de switch van rood naar groen zouden maken aangezien het de meest stomme beslissing voor een kandidaat is.

Liesbeth begon over rood stemmen, net als Frits (zeker tegen Tim en eigenlijk gelijktijdig met Liesbeth)

Tim als enige laat het over zich heenkomen (hoort dat iemand rood gaat stemmen en vind het prima en stemt zelf voor groen, dat er nog een tweede rode kaart verschijnt versterkt hem alleen maar in zijn keuze voor groen als Mol.

Ja na lang denken verdwijn ik nu definitief in de tunnel die Tim heet ;-)

Offline cadfael

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #126 Gepost op: 27-01-2012, 00:15:02 »
Ben ik de enige die het een belachelijke opdracht vond? Nu kunnen we gewoon opnieuw beginnen en alle molacties van de vorige afleveringen vergeten. We houden nog 5 mogelijke mollen over, waarvan het me toch echt to obvious lijkt dat Liesbeth de mol is!
Nee hoor je bent niet de enige.....pfffff al die lof over deze stomme opdracht.  >:( waardeloze vertoning!
Je kon alweer bedenken hoe het ging aflopen, niemand weg en al het geld uit de pot....guttegut wat een verrassing zeg!
Is iedereen nou écht zo verbaasd en tegelijkertijd zo happy met zo'n stom 'psychologisch' spelletje?
Bn-ners geven sowieso nooit ene ruk om het geld in de pot, dus dat kunnen ze net zo goed weglaten. Schaf die pot maar af, want het interesseert niemand ene moer of er nou wel of geen geld in zit!
Voor mij is dit weer typisch zo'n gevalletje waarbij pijnlijk duidelijk wordt dat ze nooit bn-ners voor dit eens zo geweldige programma hadden moeten kiezen  ::niet-ok:: :\'( >:( maar die discussie hebben we lang geleden al gevoerd.

De opmerking van Maarten btw is idd zeer vermakelijk!  ::rofl:: ::bravo::  mis 'm, hij was één van de leukste kandidaten  :\'(
Mol moet, mol doet je goed!

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #127 Gepost op: 27-01-2012, 00:18:37 »
Tov cijfers:

In speedboat vorige aflevering duidelijk op digitaal schermpje "996" te zien.
Nu in de haven zagen we "997". Iemand een idee?

Zo waren er ook bij de bunkers meerdere getallen te zien waarvan imho 2073 het meest duidelijk was...(2+0+7+3=12). Zal nakijken of dit te linken valt met een kandidaat.


Omnia vincit amor

Offline Joff

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #128 Gepost op: 27-01-2012, 00:19:51 »
I AM klinkt als I M = ik=mol, Frits is de mol.

Frits was de enige met een jeugdfoto van zijn ouders; vermoed dat hij het gewoon zelf was. Leek veel te veel op Frits zelf en een jeugdfoto van zijn moeder zou uit 1920 hebben moeten komen ofzo!

Op 32:45 zie je Frits op de boot tijdens de executie voorbijkomen. Frits=mol!!!

Offline Melvin94

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #129 Gepost op: 27-01-2012, 00:22:26 »
Terugkomend op de shirts van Frits. Wat mij opviel was het shirt dat hij aan had met de tekst: 'Kennedy, for President' of iets in die richting. Merkwaardig genoeg dat een hele belangrijke Amerikaanse President van de Koude Oorlog (Reagan) ook aan bod komt. Toeval? Ik weet het niet, maar zijn shirtjes zijn opvallend.

Daarnaast zou de oplossing van de groen/rode kaartjesstemming heel makkelijk kunnen zijn als er niet geknipt en geplakt is in de montage, namelijk:

De eerste die in beeld komt (Hadewych): Groen
De tweede die in beeld komt (alleen grijze trui, dus van Tim): Groen
De derde die in beeld komt (Liesbeth): Rood
De vierde die in beeld komt (Frits): Rood
De vijfde die in beeld komt (Annemarie): Groen

Dit is de volgorde van de stemming, en zou dus ook exact de volgorde kunnen zijn van de kaarten die Art uit de houten box haalt: Groen -Groen - Rood - Rood - Groen.

Misschien moeten we hier iets uit concluderen, en er dus vanuit gaan dat Tim groen stemt en dus de pot leegt.

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #130 Gepost op: 27-01-2012, 00:26:03 »
Iemand Anders = De persoon die Frits terug bracht na zijn plek of de persoon die met Frits onnodig werd geruild.De laatste persoon was Marit. Maar wie was de persoon die Marit terug bracht. Liesbeth.

Ik dacht eerst dat Frits het mis had, maar dat bleek dus niet zo. Het werd al snel duidelijk dat William bij Art moest eindigen.

William, Frits en Marit deden dus gewoon wat ze moesten doen. Alleen Marit zie ik nog wel gewoon als meeloper. Eerder bleek uit Wie Is De Mol dat de mol ook wel is wil helpen maar er niet geluisterd word. Marit of Liesbeth zie ik dat wel doen. Bijna was William vorige week na binnen gegaan.

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #131 Gepost op: 27-01-2012, 00:28:12 »
Terugkomend op de shirts van Frits. Wat mij opviel was het shirt dat hij aan had met de tekst: 'Kennedy, for President' of iets in die richting. Merkwaardig genoeg dat een hele belangrijke Amerikaanse President van de Koude Oorlog (Reagan) ook aan bod komt. Toeval? Ik weet het niet, maar zijn shirtjes zijn opvallend.

Daarnaast zou de oplossing van de groen/rode kaartjesstemming heel makkelijk kunnen zijn als er niet geknipt en geplakt is in de montage, namelijk:

De eerste die in beeld komt (Hadewych): Groen
De tweede die in beeld komt (alleen grijze trui, dus van Tim): Groen
De derde die in beeld komt (Liesbeth): Rood
De vierde die in beeld komt (Frits): Rood
De vijfde die in beeld komt (Annemarie): Groen

Dit is de volgorde van de stemming, en zou dus ook exact de volgorde kunnen zijn van de kaarten die Art uit de houten box haalt: Groen -Groen - Rood - Rood - Groen.

Misschien moeten we hier iets uit concluderen, en er dus vanuit gaan dat Tim groen stemt en dus de pot leegt.

Zou de volgorde van de kaarten die Art trekt dan juist niet in omgekeerde volgorde zijn zoals ze erin gestopt zijn? Last In First Out.
Dan zou frits dus de leugenaar zijn en de Mol, ware het niet dat ik totaal niets in deze theorie zie :)

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: Aflevering 4
« Reactie #132 Gepost op: 27-01-2012, 00:30:15 »
Frits was de enige met een jeugdfoto van zijn ouders; vermoed dat hij het gewoon zelf was. Leek veel te veel op Frits zelf en een jeugdfoto van zijn moeder zou uit 1920 hebben moeten komen ofzo!

Frits is pas 43, al had ik hem ook een stuk ouder ingeschat. 1920 zou wat overdreven zijn dus :P
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #133 Gepost op: 27-01-2012, 00:47:06 »
I AM klinkt als I M = ik=mol, Frits is de mol.

Frits was de enige met een jeugdfoto van zijn ouders; vermoed dat hij het gewoon zelf was. Leek veel te veel op Frits zelf en een jeugdfoto van zijn moeder zou uit 1920 hebben moeten komen ofzo!

Op 32:45 zie je Frits op de boot tijdens de executie voorbijkomen. Frits=mol!!!
Frits was dus niet iemand met een jeugfoto van ouders.
Maar duidelijk met een foto van zijn Moeke.
Moet ik daarbij zeggen dat juist de foto's van single portretten geraden werden.
De trouwfoto's (heel lief) maar waren in verhouding kleiner en op afstand door het water veel moeilijker te zien.
Edoch; vader Tim ook lastig.
Omnia vincit amor

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #134 Gepost op: 27-01-2012, 00:56:03 »
[cadfael
Bn-ners geven sowieso nooit ene ruk om het geld in de.... [/quote]

Lees ik hier misplaatste afgunst?
Hoe kom je hierbij?
Hahaha, schattig hoor...maar goed... :-X
Je zou beter kunnen moeten weten!

Bij WIDM spelen 9 kandidaten en 1 Mol heel graag om een geweldig spel!
Bekend of onbekend.

En:
« Laatst bewerkt op: 27-01-2012, 00:57:37 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #135 Gepost op: 27-01-2012, 01:09:03 »
Zou de volgorde van de kaarten die Art trekt dan juist niet in omgekeerde volgorde zijn zoals ze erin gestopt zijn? Last In First Out.
Dan zou frits dus de leugenaar zijn en de Mol, ware het niet dat ik totaal niets in deze theorie zie :)
"Vrees" dat gekozen is voor (productie-gezien) de meeste spanning...
Dus niet zo zeer de off. volgorde....
pffft...niets is wat het lijkt....
Omnia vincit amor

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #136 Gepost op: 27-01-2012, 02:06:13 »
-Wellicht niet in eerdere posts gezien? --->Sorry!  :( -

Maar titel is :
"Iemand Anders"

Het zou mij niet verbazen als dit slaat op 1 van de teksten in de bunkers.
En ik neig dan naar de tekst die lijkt te linken naar Frits...
Voor de kijkers "zo" duidelijk want hij droeg immers het shirt.
En deze is ook goed te verklaren. Maar toch....

Neig ik toch, mede door titel naar mevrouw A.M. (Jung tuurluk). ;)
« Laatst bewerkt op: 27-01-2012, 02:09:51 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #137 Gepost op: 27-01-2012, 02:12:45 »
Of:
I -emand A -nders

I A ..M .....arit?
Omnia vincit amor

Offline hagriddler

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • carpe f*cking diem !
Re: Aflevering 4
« Reactie #138 Gepost op: 27-01-2012, 02:57:29 »
De meningen zijn verdeeld zie ik maar ik vond het onderhandelen een prachtige WIDM-opdracht, de beste van dit seizoen tot nu toe !
Chapeau voor de produktie  ::ok:: ::ok::

je kunt er natuurlijk vanuit gaan dat de mol als laatste stemt en daarbij de info krijgt welke 4 stemmen al zijn geweest.
Maar dat wil niet zeggen dat de volgorde waarin wij ze zien stemmen ook de werkelijke volgorde is.
Dus dat zegt helaas niets over de identiteit van de mol. Er zijn de volgende mogelijkheden :

- Als de mol 4 groene stemmen ziet gooit hij er een rode bij en is de pot leeg.
- Ziet de mol 3 groene stemmen en 1 rode maakt het niet uit wat de mol doet en is de pot ook leeg.
- Ziet de mol 2 groene en 2 rode stemmen maakt hij met een 3e groene stem de pot ook leeg.
- Als de mol 3 rode stemmen en 1 groene ziet maakt het niet uit wat hij doet en blijft de pot gelijk.
- Maar ziet de mol 4 rode stemmen dan maakt hij het unaniem en gaat er 3000 uit.
Dus 3/5e kans op een lege pot !

Maar het zou zomaar kunnen dat toch William of Marit de mol zijn en dan zou 5x groen dus toch mogelijk zijn geweest,

De mooiste mindfuck zou ik vinden als er 5x groen uit was gekomen terwijl William en Marit geen van beiden de mol zijn !
Dan zou de mol dus de verleiding hebben weerstaan om na 4x groen de pot leeg te gooien en geeft er zelfs 3000 bij
alleen om de HELE groep (en ons) te laten geloven dat het ZEKER is dat de mol William of Marit is, want anders was er minstens 1 rode stem geweest...
« Laatst bewerkt op: 27-01-2012, 02:59:35 door hagriddler »
carpe f*cking diem !
莫尔·内森

Offline Dominic023

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #139 Gepost op: 27-01-2012, 03:09:02 »
Halloo'  :)
Wat mij mij opviel,en ook al te zien was in de VODCAST, is dat Art tot nu toe IEDERE aflevering, de groep bij het begin van de ELIMINATIE( en ook alleen bij de eliminatie), aanspreekt met JONGENS..maar hij zegt het vrij snel..en dat klinkt als jung es / jung is ( de mol). ::vergroot::


Op 17:09 moeten Anne Marie en Hadewych duiken, Art maakt de opmerking:
Wat zien jullie eruit..
Waarop Anne Marie zegt, dit is 'the worst fashion mol ever'

Verder valt het op dat op de duikpakken Otter staat, iedereen is een otter, behalve de mol,wie had er geen duikpak aan? Marit

Verder viel het op dat wanneer Marit de volgordes moet doorkrijgen via de porto, wanneer Tim en Liesbth geen volgordes doorgeven zegt zij op 23:08:
Ze noemden geen volgorde, dus dan houdt het op, Denada
Denada is spaans en betekent, geen dank.
Geen dank!? Is dat niet een vreemde opmerking? ???

En dan de titel..

Iemand Anders
(en) Man is Dader
« Laatst bewerkt op: 27-01-2012, 05:00:16 door Dominic023 »
WIDM 2012: Afl. 1 Anne Marie, Afl. 2 Anne Marie Afl. 3 Marit, Afl. 4 Anne Marie  Afl.5 Anne Marie  Afl. 6 Tim, Afl. 7Anne Marie Afl. 8,9,10 Anne Marie