Auteur Topic: Aflevering 4  (gelezen 125945 keer)

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #200 Gepost op: 27-01-2012, 16:53:38 »
overigens waar was dat stukje met Marit die William een envelop gaf.. heb ik gemist?
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Tunnelbouwer

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #201 Gepost op: 27-01-2012, 16:57:35 »
Met de molactie bedoel ik dat Liesbeth eerst groen zegt en vervolgens andere overtuigt dat ze op rood moeten stemmen. Tim deed dit niet, maar zoals ik al zei, het is vanuit de Liesbeth-tunnel bekeken ;)

Tim zegt eerst groen te stemmen. De ronde erna met Frits spreekt hij zonder tegenargumentatie af om rood te stemmen. In principe doet hij dus hetzelfde als Liesbeth: met de ene kandidaat groen afspreken, met de ander rood.

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #202 Gepost op: 27-01-2012, 16:58:55 »
Met de molactie bedoel ik dat Liesbeth eerst groen zegt en vervolgens andere overtuigt dat ze op rood moeten stemmen. Tim deed dit niet, maar zoals ik al zei, het is vanuit de Liesbeth-tunnel bekeken ;)

Tel daar nog eens de nauwelijks te verhullen lach van haar bij op nadat dat de uitslag bekend is gemaakt en ik loop met je mee die tunnel in!  ::jaja::

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #203 Gepost op: 27-01-2012, 17:00:34 »
Tim zegt eerst groen te stemmen. De ronde erna met Frits spreekt hij zonder tegenargumentatie af om rood te stemmen. In principe doet hij dus hetzelfde als Liesbeth: met de ene kandidaat groen afspreken, met de ander rood.

Nadat Liesbeth daar eerst Frits van overtuigd had, dus Liesbeth is degene die verwarring zaait.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 4
« Reactie #204 Gepost op: 27-01-2012, 17:04:48 »
Misschien was de foto gewoon een andere afmeting dan de rest waardoor de copie dat ook heeft..??
Als ze die foto hebben gescand, voorzien van mollogo en weer hebben uitgeprint, kan je dat formaat net zo aanpassen als je zelf wilt, kan me niet voorstellen dat er daar niemand is die niet weet hoe je een afbeelding moet verkleinen in Photoshop.
The British are not impressed.

Offline Tunnelbouwer

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #205 Gepost op: 27-01-2012, 17:10:09 »
Nadat Liesbeth daar eerst Frits van overtuigd had, dus Liesbeth is degene die verwarring zaait.

Als Frits hier kandidaat is dan weet hij niks van andere onderhandelingen (ik weet niet of dit door Liesbeth is verteld). In ieder geval weet Frits na het gesprek dat 'unaniem groen' niet haalbaar is - mits Liesbeth haar woord na komt. Vanuit zijn oogpunt dus geen gekke beredenatie om op een 'meerderheid rood' of 'unaniem rood' te mikken. Tim kan hier dan makkelijk in mee en hoeft zelf de opzet naar rood niet te geven. Of zie ik iets over het hoofd? Ik vind het in ieder geval raar dat Frits niet vermeld dat Liesbeth op rood zit.

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #206 Gepost op: 27-01-2012, 17:13:04 »
@Daedalus

ik zou dat teveel gedoe vinden.... het is best lastig om een foto die een afwijkende afmeting heeft te resizen naar een bepaalde afmeting zonder niet ergens te moeten knippen, anders ga je de foto namelijk b.v uitrekken en kloppen de verhoudingen niet meer..
Dus dan moet je al snel croppen en wellicht wilde ze dat ook weer niet doen.. dus teveel gedoe voor 1 foto terwijl gewoon inscannen en printen veel handiger is..

ik zeg niet dat het geen hint is want wie weet... en Liesbeth is ook zeker verdacht, maar ik zou het maar een fluthint vinden.. ja je had kunnen weten dat ik de mol was want mijn foto was groter dan de rest..
« Laatst bewerkt op: 27-01-2012, 17:14:55 door xaniapops »
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Aflevering 4
« Reactie #207 Gepost op: 27-01-2012, 17:17:13 »
Even elf pagina's bijgelezen en ik weet nog niet echt wat ik van de aflevering moet vinden. De spelletjes waren waanzinnig en het onderhandelingsspel is heel sterk, maar ik baal echt heel erg dat al het geld weer weg is en sowieso baal ik heel erg dat er een opdracht is waarbij al het geld weg kan zijn. Dat maakt alles van daarvoor namelijk dubbel en de mol kan zijn best doen bij opdrachten want die gaat dat in aflevering vier wel weer rechtzetten. Maar ik wil gewoon de pot zien groeien, en na aflevering 4 op nul euro vind ik gewoon niet kunnen. Dan vind ik de veiling nog eerlijker, want dat ging in kleine aantallen eraf. Maar hier was het gewoon in één keer, alles helemaal weg. Vind ik echt niet leuk. Maarja, zo is wel het spelletje...

Daarnaast baal ik dat IJsland wordt verlaten terwijl ze er nog bijna niks van hebben gezien. In aflevering 1 zegt Art: "het land van de geisers, vulkanen" etc. Oké, welke geisers en vulkanen dan? Je gaat toch niet naar IJsland zonder de geisers te zien? Volgens mij is dat een an de dingen waar IJsland om bekend staat. Misschien dat het nog komt in 5, maar ik vermoed dat ze echt aan het begin van aflevering 5 IJsland verlaten.

Wat ik ook jammer vond was dat er te vaak één persoon in een sleutelpositie werd geplaatst. Dit keer Marit bij het snorkelen. Vorige keren Maarten en Marit in de toren, Maarten bij de rooksignalen, Frits en Dio bij de auto's. Te kleine groepjes is te makkelijk mollen, vooral eenlingen. Dat vind ik een beetje jammer soms. Ik zie dan liever opdrachten zoals vorig jaar de steengroeve of de jeeps waarbij ze allemaal wel redelijk bij elkaar zijn of toch in elk geval interactie hebben.

Verder vond ik de opdrachten wel heel mooi. Vooral het snorkelen, alhoewel ik het wel jammer vond dat net nadat Maarten weg is er een zwemopdracht komt... Maar die opdracht was wel heel mooi vond ik.

De fietsopdracht vind ik ook heel goed, een opdracht waar echt iets te analyseren valt. Een echte puzzel namelijk, en wie bij welk bord hoort was eenvoudig genoeg zodat iedereen in principe wel kon meepuzzelen. Goeie opdracht, en ben erg blij dat die gelukt is. Vond Marit wel erg duidelijk aan het mollen. William en Hadewych deden het volgens mij goed. Tim deed volgens mij niet zo veel. Anne-Marie kon volgens mij niet zo veel doen.

De onderhandelopdracht - jammer dat er twee niet mochten meedoen, het was leuker geweest als alle zeven kandidaten hadden onderhandeld. Dan was het echt een groepsopdracht geweest waarbij iedereen schuldig kan zijn. Nu zijn Marit en William gevrijwaard van verdenkingen op basis van die opdracht. En dat vind ik toch jammer.

Maar het is wel een mooie aflevering met spannende opdrachten en ik weet vrijwel zeker dat mijn vriend met wie ik morgen ga kijken dit soort psychologische spelletjes geweldig gaat vinden.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline EvdS

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #208 Gepost op: 27-01-2012, 17:26:22 »
Als ze die foto hebben gescand, voorzien van mollogo en weer hebben uitgeprint, kan je dat formaat net zo aanpassen als je zelf wilt, kan me niet voorstellen dat er daar niemand is die niet weet hoe je een afbeelding moet verkleinen in Photoshop.

Precies. Hoe ze ook aan die foto's zijn gekomen, ik geloof niet dat ze toevallig allemaal precies hetzelfde formaat hadden op 1 na. Hier is uiteraard mee geknutseld. Het is misschien een te klein dingetje om verder over te discussiëren, zeker omdat op dit forum de meest ingewikkelde theorieën die een overdosis aan denkstof geven meer in trek zijn (vind ik zelf ook heerlijk). Aan de andere kant is het misschien een concrete hint, die ook geschikt is voor een gemiddelde molkijker, en zijn wij zo op zoek naar moeilijkheden dat we een duidelijke hint over het hoofd zien. Ondanks dat ik wel overtuigd ben van een boodschap achter de verschillende formaten foto's ben ik (nog) niet overtuigd van Liesbeth als Mol.  

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #209 Gepost op: 27-01-2012, 17:29:32 »
Hoe langer ik over die onderhandelingsopdracht nadenk, hoe vreemder ik het vind dat niet alle kandidaten gewoon voor rood gingen. Waarschijnlijk zouden ze dat nu ook wel bedenken, maar dat vraagt even tijd in de hersenpan  ;) en ze werden natuurlijk plots voor het dilemma gesteld. Immers : de grootste schade zou dan pot minus 3000 euro zijn geweest, dat is nog altijd beduidend minder dan het risico van hele pot leeg  wanneer je als kandidaat groen gaat stemmen...

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #210 Gepost op: 27-01-2012, 17:32:40 »


Dit kwam in beeld juist voor het gesprek met Liesbeth en Frits. Het gesprek waar Liesbeth de verwarring ging zaaien. Misschien heel raar,maar zou het niet iets kunnen zeggen?

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #211 Gepost op: 27-01-2012, 17:33:08 »
ja maar zo heel gemakkelijk is dat dus niet om die foto in photoshop exact even groot te maken als hij een afwijkende afmeting heeft als de rest.. tenzij je gaat snijden dan weer is dat weer wel makkelijk, maargoed dat moet dan ook wel kunnen, niet dat je een hoofd half wegsnijdt b.v, allemaal best veel gedoe dus voor n foto...
Maar het is idd wel opvallend te noemen en mooi gevonden... overigens lijkt het mollogo er later op gestempeld te zijn..
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 4
« Reactie #212 Gepost op: 27-01-2012, 17:35:07 »
het is best lastig om een foto die een afwijkende afmeting heeft te resizen naar een bepaalde afmeting zonder niet ergens te moeten knippen, anders ga je de foto namelijk b.v uitrekken en kloppen de verhoudingen niet meer..
Dus dan moet je al snel croppen en wellicht wilde ze dat ook weer niet doen.. dus teveel gedoe voor 1 foto terwijl gewoon inscannen en printen veel handiger is..
Je kan ook gewoon resizen en de aspect ratio gelijk houden. wellicht moet je ergens croppen, maar dat maakt echt niks uit. Kost 10 seconden, dan heb je gewoon hetzelfde formaat en is wel zo professioneel.

ja maar zo heel gemakkelijk is dat dus niet om die foto in photoshop exact even groot te maken als hij een afwijkende afmeting heeft als de rest..
Nou ja, zo gemakkelijk is het wel, ik heb het zelf ook vaak genoeg gedaan, is echt geen kunst aan.
The British are not impressed.

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #213 Gepost op: 27-01-2012, 17:35:58 »
heb nog eens gekeken naar de foto in kwestie en snijden zou daarbij geen probleem zijn geweest.. dus dat was dan wel vrij makkelijk aan te passen geweest..

Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #214 Gepost op: 27-01-2012, 17:39:28 »
Je kan ook gewoon resizen en de aspect ratio gelijk houden. wellicht moet je ergens croppen, maar dat maakt echt niks uit. Kost 10 seconden, dan heb je gewoon hetzelfde formaat en is wel zo professioneel.
Nou ja, zo gemakkelijk is het wel, ik heb het zelf ook vaak genoeg gedaan, is echt geen kunst aan.

ja maar als je dat doet en hij heeft afwijkend formaat dat komt ie toch nooit exact overeen met de rest.. want dan blijft ie de zelfde verhoudingen houden maar alleen kleiner..
Croppen kan idd en das heel makkelijk maar ik wist niet of dat mogelijk was ivm met de foto..  want je wilt geen belangrijke dingen wegcroppen.. maar met deze foto zou dat wel gekund hebben idd..

al moet ik na beter bekijken van het plaatje wel zeggen dat ook de foto van AM juist weer wat kleiner lijkt te zijn dan de rest.. of is dat gezichtsbedrog?
« Laatst bewerkt op: 27-01-2012, 17:41:30 door xaniapops »
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Kickered

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #215 Gepost op: 27-01-2012, 17:43:58 »
De tandem opdracht lijkt mij naar Frits te wijzen. In het begin was duidelijk het getal 2073 te zien.
Wie zat er in bunker 2073...Frits. 2+0+7+3=12.....de 12e mol?
In die bunker stond het bord I am (ik ben). De titel van de uitzending begon toevallig ook met I A (iemand anders).

Je zou kunnen redeneren: Ik ben (I am) iemand anders..namelijk nr. 2073...de 12e mol

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: Aflevering 4
« Reactie #216 Gepost op: 27-01-2012, 17:44:15 »
Hint naar Anne-Marie als mol :

Anne-Marie zegt tijdens de 2e opdracht van deze aflevering wanneer ze het water uitkomt met Hadewych het volgende : 'Dit is in de evolutie echt een belangrijk moment, de zeedieren kwamen aan land'. De zeedieren kwamen voor het eerst aan land tijdens het Siluur dat van 443 tot 417 miljoen jaar geleden aan de gang was.

Het verschil tussen 443 en 417 is 26.
Hadewych en Anne-Marie moesten de foto's bij nummer 3 en 7 zetten.
26 + 3 + 7 = 36. Wie is er 36 jaar : Anne-Marie, een belangrijk moment in de WIDM-Evolutie.

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #217 Gepost op: 27-01-2012, 17:46:48 »
ik ben het nu aan het terugkijken en ik denk eerlijk gezegd dat het de orginele foto's zijn achter een plastic laagje wat er op is gespeld en dat het mollogo daarop is gestempeld.. dat zou het ook nog kunnen verklaren.. dat ze de foto's gewoon in tact wilde laten.. om ze later weer terug te geven..
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline eselkaa

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #218 Gepost op: 27-01-2012, 17:48:37 »
De Liesbeth foto in het water heeft geen Mol-logo en later op het plankje wel. Ik zou zeggen dat je 1 printopdracht geeft en beiden dus identiek zouden moeten zijn. Tevens ligt op deze foto in het water als enige zand: mollenzand?

Vanuit de AM-tunnel denk (lees: hoop) ik niet dat dit op de mol wijst maar het is wel opvallend.
« Laatst bewerkt op: 27-01-2012, 17:51:33 door eselkaa »

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #219 Gepost op: 27-01-2012, 17:52:26 »
net teruggekeken.. en is niet duidelijk te zien of het de orginele foto's zijn of niet..
en idd alle foto's zijn gelijk behalve die van Liesbeth dr ouders..
Ik zou het nog steed een fluthint vinden maargoed zoals ik al paar pagina's terug zei het zou een hint kunnen zijn..
de foto met het missende logo ga ik nog effe opzoeken..
« Laatst bewerkt op: 27-01-2012, 17:55:50 door xaniapops »
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William