Auteur Topic: Aflevering 8  (gelezen 116242 keer)

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: Aflevering 8
« Reactie #160 Gepost op: 24-02-2012, 15:02:39 »
Liesbeth zit gewoon te lachen tijdens de ontsnappingsactie van Anne-Marie ? (Niet dat het gewoon HILARISCH was, maar toch vreemd ?)


Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #161 Gepost op: 24-02-2012, 15:04:22 »
Liesbeth zit gewoon te lachen tijdens de ontsnappingsactie van Anne-Marie ? (Niet dat het gewoon HILARISCH was, maar toch vreemd ?)

Of ze nou wel de Mol is of niet, je kan ook gewoon lol hebben in een spel. misschien rent AM wel heel grappig ;-)

Offline Ali Kanarie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8
« Reactie #162 Gepost op: 24-02-2012, 15:08:16 »
Tim zit anders ook met een enorme grijns op z'n gezicht XD Het zag er ook gewoon hilarisch uit hoe A-M rende.. Als een soort in paniek geraakte gans XD

Offline Pierre1830

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Leve het leven
Re: Aflevering 8
« Reactie #163 Gepost op: 24-02-2012, 15:14:16 »
Ze "rende" zo ook in het Western dorp. Daar heb ik eigenlijk niemand over gehoord. Alleen de tekening van Vriendlief refereerde daaraan.

Inmiddels heb ik besloten, de tunnel die ik voor afl. 8 ben ingegaan niet meer uit te komen, wat er ook gebeurt.
In den beginne was er niets, en dat is toen ook nog ontploft.

Offline Lythianc

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Pieter-Jan is en blijft de echte mol!
Re: Aflevering 8
« Reactie #164 Gepost op: 24-02-2012, 15:14:45 »
Ik zat thuis ook heel hard te lachen bij die opdracht, en ik ben ook niet de mol  :P

Offline BurningHorizons

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mole Mole Mole!!!
Re: Aflevering 8
« Reactie #165 Gepost op: 24-02-2012, 15:19:15 »
Ik vond het idd wel heel mol-achtig hoe Liesbeth handelde toen...

Tim was duidelijk niet de allerbeste in het sturen van mensen en het leek erop alsof dat Liesbeth maar wat goed uitkwam...

Ze spoorde hem continu aan om door te gaan...

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8
« Reactie #166 Gepost op: 24-02-2012, 15:21:15 »
bijzonder in dit geval is dat een aantal mensen hier Liesbeth afschrijven omdat ze te duidelijk is/neergezet wordt.
Zoveel mensen zoveel meningen ::ok::

qua hints vind ik er meer naar Hadewych wijzen dan naar Liesbeth.. voor mij is Liesbeth obvious omdat ze namelijk duidelijk geen geld ophaalt..
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #167 Gepost op: 24-02-2012, 15:27:23 »
Ik vond het idd wel heel mol-achtig hoe Liesbeth handelde toen...

Tim was duidelijk niet de allerbeste in het sturen van mensen en het leek erop alsof dat Liesbeth maar wat goed uitkwam...

Ze spoorde hem continu aan om door te gaan...


hij heeft toch de helft van de kandidaten erdoor gekregen :)

Liesbeth had de 1250 moeten pakken en niet de 750
Hadewych had het niet moeten halen
En het enige wat ik bij A-M zou kunnen bedenken is dat ze eerder had moeten gaan, zij ging er ook nog eens op de meest mollige manier uit

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #168 Gepost op: 24-02-2012, 15:41:11 »
hij heeft toch de helft van de kandidaten erdoor gekregen :)

Liesbeth had de 1250 moeten pakken en niet de 750
Hadewych had het niet moeten halen
En het enige wat ik bij A-M zou kunnen bedenken is dat ze eerder had moeten gaan, zij ging er ook nog eens op de meest mollige manier uit

Ik vermoed dat ze allemaal op A-M zitten (behalve A-M natuurlijk) en dat er voor haar eigenlijk geen ontkomen meer aan is. De groep heeft daarom wellicht bepaald dat ze als laatste moest. En ze lachen zo hard omdat ze nu gewoon openlijk aan het mollen is (niet dat wij dat zo te zien krijgen natuurlijk), want wat is de zin ervan het nog langer te proberen te verbergen als ze je allemaal doorhebben. Dat was vorig seizoen met Patrick ook zo op het laatst.
Wie weet is het hoogste bedrag pas op het laatst neergelegd en lagen er gewoon 2 enveloppen met bijv. 750 euro, en zou Hadewych die gepakt hebben, had A-M met 1000 euro rondgerend.

Offline Newlocetetie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8
« Reactie #169 Gepost op: 24-02-2012, 15:46:30 »

[/quote] ik ben benieuwd zijn de opdrachten zo moeilijk is de mol te goed of is de groep te slecht bezig ::rofl::

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: Aflevering 8
« Reactie #170 Gepost op: 24-02-2012, 15:47:45 »
Of ze nou wel de Mol is of niet, je kan ook gewoon lol hebben in een spel. misschien rent AM wel heel grappig ;-)

Maar het lijkt me niet dat zij de zelfde beelden ziet als wij. Als je iemand in de verte ziet wegrennen is dat niet bepaald komisch ?

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #171 Gepost op: 24-02-2012, 15:48:47 »
ik ben benieuwd zijn de opdrachten zo moeilijk is de mol te goed of is de groep te slecht bezig ::rofl::

teveel hulpmollen vrees ik, iedereen heeft vorig seizoen gezien hoe ver de tactiek van Art je kan brengen

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #172 Gepost op: 24-02-2012, 15:50:58 »
Maar het lijkt me niet dat zij de zelfde beelden ziet als wij. Als je iemand in de verte ziet wegrennen is dat niet bepaald komisch ?

weet ik niet, we weten niet wat ze zag, we weten niet wat ze dacht, we weten niet wat iemand zei op dat moment, we weten niet of ze een enorme gil van AM hoort op dat moment. Het enige wat we weten is dat ze moet lachen. Ze kan best de mol zijn, maar toch niet omdat ze hier moest lachen lijkt mij

Offline Newlocetetie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8
« Reactie #173 Gepost op: 24-02-2012, 15:52:53 »
teveel hulpmollen vrees ik, iedereen heeft vorig seizoen gezien hoe ver de tactiek van Art je kan brengen
inderdaad maar ik geloof nog steeds dat in aflevering 9 de pot verdubbeld kan worden als ze Liesbeth weer terug vinden


en iets anders kan iemand alle titels op een rij zetten

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #174 Gepost op: 24-02-2012, 15:54:16 »
en iets anders kan iemand alle titels op een rij zetten

die staan allemaal in het topic over de titels, ben de naam van het topic ff kwijt nu :D

edit: http://www.wieisdemol.com/forum/index.php?topic=45406.msg1390289#msg1390289

Offline lunatic1985

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #175 Gepost op: 24-02-2012, 15:59:37 »
Beste molloten,

Als mol-fan vanaf seizoen 1 en jarenlang trouw volger van dit forum, heb ik vandaag besloten om mij ook aan te melden. Van de afgelopen seizoenen heb ik tot nu toe 10x de mol goed gehad. Bij Milouska (seizoen 6) zat ik er grandioos naast, ik had haar onterecht afgeschilderd als domme koe en dat bleek een enorme blunder.

Dit jaar vind ik het erg moeilijk en ben er nog niet uit, vandaar dat ik jullie hulp vraag!

Mijn 'tactiek' voor het vinden van de mol is het opsporen van de kandidaten. Ik heb nooit naar de  verborgen aanwijzingen gezocht, simpelweg omdat je in alles wel een hint kan zien.

Hadewych deed onmols de abseil-opdracht (afl. 7). De mol zal zichzelf immers goed voorspellen. De theorie dat het gevaar bestaat dat de mol zichzelf als enige goed voorspelt en door de mand valt gaat niet op, want je kunt als mol zijnde altijd net doen alsof je twijfelt en anderen voor laten gaan. Mocht onverhoopt blijken dat alles fout is voorspeld kun je als mol uiteindelijk ook het tegenovergestelde doen van wat er voorspeld is.
Hadewych had zich in het doolhof (afl. 8) makkelijk kunnen laten vangen. Doordat ze de envelop had met het minste geld, kan ik haar nog niet definitief af schrijven als mol.

Bij Liesbeth vind ik het opvallend dat ze in het vliegtuig met het juiste antwoord "The good, the bad and the ugly" kwam aanzetten. Dat zou een mol nooit doen. Echter door dat er hierna met de volgorde van antwoorden nog gemanipuleerd kon worden, is dit ook onvoldoende om Liesbeth af te schrijven als mol.
Als mol zijnde, zou Liesbeth in het doolhof ook de envelop met het meeste geld hebben kunnen kiezen. Ze koos echter voor de gulden middenweg. Was het te verdacht om te falen met het meeste geld? De opdracht die haar het meest onmols maakt is de sluipschutteropdracht. Ze laat Frits 1500 euro pakken en zichzelf 3x wegdrukken, terwijl ze Frits pas 1x heeft weggedrukt. Gezien de eerdere mislukte pogingen had ze in deze tijd best 1 joker kunnen pakken en Frits 3x kunnen wegdrukken zonder dat dit opviel.

Dan Anne-Marie. De pijl->opdracht leverde 2500 euro op. Schoot AM per ongeluk raak (zou wel heel onnozel zijn)? Of was de pijl niet van AM (geniale molactie door wel de pijl te claimen)? Meest onmols was tijdens de visopdracht met de balken. Zij hielp Hadewych om de laatste balk op het laatste moment op de goed plek te leggen. Een mol zou zich afzijdig houden en zo de opdracht laten mislukken.

De rood/groen onderhandelopdracht lijkt richting Liesbeth te wijzen, maar deze opdracht is op zoveel manieren te analyseren dat alles mogelijk is.

Voordat de serie begon had ik het gevoel dat de mol weer eens een vrouw zou zijn en dat de mol deze keer met name in de begin afleveringen juist verdacht neer zou worden gezet om zo de molloten op het verkeerde been te zetten en wij deze persoon al zouden af schrijven. (dubbeldoordenken)

Tel hierbij op dat ik Liesbeth zeer irritant en nep vind overkomen en het opvalt dat ze steeds als eerste haar hand op steekt als het gaat om sleutelposities te krijgen in de spellen, neig ik toch naar haar. Maar mijn gevoel zegt dat er iets niet klopt.

Wie heeft nog interessante bevindingen, en dan bedoel ik niet zoiets als gele bloemen en 3-1=2.
« Laatst bewerkt op: 24-02-2012, 16:32:34 door lunatic1985 »

Offline TheBakerS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8
« Reactie #176 Gepost op: 24-02-2012, 16:13:29 »
Als Liesbeth de mol is ::schaam::, alle mensen die voor het 1 kijken zitten op haar, nee ik wil niet dat ze het goed hebben egt niet :(

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Aflevering 8
« Reactie #177 Gepost op: 24-02-2012, 16:14:01 »
ik ben benieuwd zijn de opdrachten zo moeilijk is de mol te goed of is de groep te slecht bezig ::rofl::
Volgens mij komt het vooral door een niet nader te noemen opdracht met rode en groene kaartjes waardoor ze zo weinig geld hebben....

@lunatic1985: je vergeet de foto-opdracht op het plein waar Hadewych zomaar haar vraag goed beantwoordt á 500 euro erbij. Ook onmols.

Je opmerking over Liesbeth in het westerndorp is wel een goeie. En tegelijk een vervelende, want ik verdenk haar ook en om ongeveer dezelfde reden als jij (neppe mimiek; alhoewel ik van iemand anders las dat die het juist weer overtuigend vond. Dus dat is ook weer persoonlijk). Misschien is die actie te verklaren doordat Liesbeth niet wist wat Frits deed? Maar dan nog: als mol weet je waar die doosjes staan en zou je ze dus vrij snel moeten vinden. Misschien waren de schutters een te groot risico voor Liesbeth om daar heen te gaan? Jezelf daar te makkelijk laten afschieten is ook heel verdacht. Maar ik ben het met je eens dat dat onmols was. Maar we gaan het zien in aflevering 10 waar zij misschien ook "totaal mislukt" gaat zeggen ::rofl::

De juiste film roepen zou nog kunnen als je verwacht dat de andere kandidaten dat toch gaan ontkennen. Want ik zat met een vriend te kijken en die zei hetzelfde als Liesbeth maar toen de groep haar overreedde zei hij ook "ohja da's waar". Dus misschien wist ze van de verwarring en dan is het goede antwoord roepen maar daar niet verder op in gaan een leuke manier om verdenkingen van je af te krijgen zonder dat het wat oplevert. Hoe dan ook liet ze zich heel makkelijk overreden; er volgde geen discussie en volgens mij zelfs geen "nou volgens mij klopt het niet wat jullie zeggen".

Daarnaast weet Liesbeth niet hoe snel ze "ik ben niet de mol" moet zeggen tegen Hadewych in aflevering 6. Anne-Marie zegt tenminse "misschien". Ik denk dat dat eerder een kandidaat-uitspraak is dan een moluitspraak.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline TheBakerS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8
« Reactie #178 Gepost op: 24-02-2012, 16:14:24 »
Liesbeth zit gewoon te lachen tijdens de ontsnappingsactie van Anne-Marie ? (Niet dat het gewoon HILARISCH was, maar toch vreemd ?)



Ze laggen allemaal :P

Offline Newlocetetie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8
« Reactie #179 Gepost op: 24-02-2012, 16:18:24 »
Volgens mij komt het vooral door een niet nader te noemen opdracht met rode en groene kaartjes waardoor ze zo weinig geld hebben....

@lunatic1985: je vergeet de foto-opdracht op het plein waar Hadewych zomaar haar vraag goed beantwoordt á 500 euro erbij. Ook onmols.

Je opmerking over Liesbeth in het westerndorp is wel een goeie. En tegelijk een vervelende, want ik verdenk haar ook en om ongeveer dezelfde reden als jij (neppe mimiek; alhoewel ik van iemand anders las dat die het juist weer overtuigend vond. Dus dat is ook weer persoonlijk). Misschien is die actie te verklaren doordat Liesbeth niet wist wat Frits deed? Maar dan nog: als mol weet je waar die doosjes staan en zou je ze dus vrij snel moeten vinden. Misschien waren de schutters een te groot risico voor Liesbeth om daar heen te gaan? Jezelf daar te makkelijk laten afschieten is ook heel verdacht. Maar ik ben het met je eens dat dat onmols was. Maar we gaan het zien in aflevering 10 waar zij misschien ook "totaal mislukt" gaat zeggen ::rofl::

De juiste film roepen zou nog kunnen als je verwacht dat de andere kandidaten dat toch gaan ontkennen. Want ik zat met een vriend te kijken en die zei hetzelfde als Liesbeth maar toen de groep haar overreedde zei hij ook "ohja da's waar". Dus misschien wist ze van de verwarring en dan is het goede antwoord roepen maar daar niet verder op in gaan een leuke manier om verdenkingen van je af te krijgen zonder dat het wat oplevert. Hoe dan ook liet ze zich heel makkelijk overreden; er volgde geen discussie en volgens mij zelfs geen "nou volgens mij klopt het niet wat jullie zeggen".

Daarnaast weet Liesbeth niet hoe snel ze "ik ben niet de mol" moet zeggen tegen Hadewych in aflevering 6. Anne-Marie zegt tenminse "misschien". Ik denk dat dat eerder een kandidaat-uitspraak is dan een moluitspraak.
ja als die opdracht er niet kwam hadden ze nu 18000 ofzo dan zou er zeker er nog een opdracht komen met  een vrijsteling