Auteur Topic: Aflevering 8  (gelezen 116351 keer)

Offline sterrenstof

  • Forumlid
Hint in aflevering 8 (executie)
« Reactie #200 Gepost op: 24-02-2012, 19:11:49 »

Wanneer Art tijdens de executie zegt: "...tenzij je de mol bent" maakt Liesbeth een gebaar met haar rechterhand, ze wrijft haar duim en haar wijsvinger overmekaar, oftewel het gebaar voor geld.




Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hint in aflevering 8 (executie)
« Reactie #201 Gepost op: 24-02-2012, 19:14:37 »
Kan het gebaar van geld niet helemaal er uit halen. Lijkt me meer een zenuwentrekje.
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hint in aflevering 8 (executie)
« Reactie #202 Gepost op: 24-02-2012, 19:15:06 »
mij viel er iets anders op namelijk:

bij de executie zegt art: tenzij de de mol bent ... hadewich.

hij zegt hadewich op zo'n manier van beken het maar, jij bent het

je hoort het vanaf 45:45


p.s. deze hint kan toch gewoon bij aflevering acht?
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline Newlocetetie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8
« Reactie #203 Gepost op: 24-02-2012, 19:16:50 »
Daarbij kwam bij Nyoman bij velen (in de Tim-tunnel) weer het beeld naar boven van Yvon die wel twintig Nyomannen kon vinden en Tim die als mol de ene na de andere kunstkenner zou wegsturen ....
is je dat ook opgevallen dat er bij de dramatische compilatie van Tim Liesbeth vaak in beeld kwam

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Hint in aflevering 8 (executie)
« Reactie #204 Gepost op: 24-02-2012, 19:17:08 »


p.s. deze hint kan toch gewoon bij aflevering acht?
yep :)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline majoor55

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #205 Gepost op: 24-02-2012, 20:01:06 »
Bij afl 7 (brugopdracht) kon de mol het alleen verpesten als zijzelf het tegenovergestelde zou doen (dan zou er dus geld uit gaan)
Hadewych verdiende geld
A-M verdiende geen geld
Liesbeth verdiende geen geld,

Hadewych kun je nu dus afschrijven als mol.

Bij de maze opdracht (afl 8) kon de mol het alleen verpesten als zij werd gepakt.
Hadewych redt het. = extra reden waarom zij geen mol is
A-M en liesbeth redden het niet.

De mol is dus Liesbeth of A-M.
Ik denk zelf liesbeth, omdat AM het vlot heeft geraakt met een pijl waardoor er geld in de pot kwam. Je kan dat ding (volgens mij) makkelijk missen.

Dit is mijn mening :)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Aflevering 8
« Reactie #206 Gepost op: 24-02-2012, 20:01:46 »
Kan iemand mij 1 (lees: EEN) goed argument noemen dat Liesbeth vrijpleit? En dan wil ik echt haar acties horen en niet hoe ze in beeld is gebracht door de regie.
Een argument dat je zowel als uitsluitsel kan zien dat Liesbeth niet de Mol is, als een bewijs dat ze het wél is:
Als Frits Liesbeth voor de laatste keer wegdrukt is bij dat kistje al een keer geld gepakt. We hebben haar dit in beeld echter nooit zien pakken. Dit kan twee dingen betekenen:
1) Ze is niet de Mol maar de montage wil haar verdacht houden voor een spannende ontknoping
2) Ze is wel de Mol en heeft het geld weggemoffeld.
Die laatste is minder waarschijnlijk m.i. omdat het handiger is om Frits weg te drukken dan hem minder geld te laten pakken.

Maar goed, dit is het aflevring 8 topic  ::ontopic::
...óf niet!

Offline Grabmill

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #207 Gepost op: 24-02-2012, 20:13:09 »
lunatic1985: fijn om iemand erbij te hebben die niet gaat zoeken naar zogenaamde hints die er door de regie in gestopt zijn, want, zoals jij en ik in ieder geval weten, is er altijd een manier om elke hint naar elke deelnemer te interpreteren, als je maar ver genoeg doordenkt.

Voor mij is dit pas het eerste seizoen dat ik kijk, dus ik heb eigenlijk helemaal niet veel recht van spreken. Mijn vrouw kijkt echter al vanaf het begin en ik krijg er dus wel genoeg van mee om een mening te vormen over bepaalde gebeurtenissen. Daarom vond ik het zo kenmerkend dat je Milouska uit seizoen 6 noemt: mijn vrouw zei toen al vrijwel vanaf het begin dat ze het niet leuk zou vinden als Milouska het zou zijn, omdat dat er veel te dik bovenop lag. En precies dat zelfde gevoel krijg ik dit seizoen met Liesbeth: de fanatieke molloten willen graag dat zij het niet is, omdat ze graag willen dat het niet duidelijk in beeld gebracht wordt, maar door allerlei vage hints herkend moet worden. Ik denk echter nog steeds dat we gewoon helder moeten blijven nadenken en onze gevoelens over wie we willen dat wel of niet de mol is helemaal aan de kant zetten. Ik durf te wedden dat er dan veel meer mensen uitkomen op Liesbeth (en niet iedereen zla dat willen toegeven).

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 8
« Reactie #208 Gepost op: 24-02-2012, 20:33:32 »
lunatic1985: fijn om iemand erbij te hebben die niet gaat zoeken naar zogenaamde hints die er door de regie in gestopt zijn, want, zoals jij en ik in ieder geval weten, is er altijd een manier om elke hint naar elke deelnemer te interpreteren, als je maar ver genoeg doordenkt.

Voor mij is dit pas het eerste seizoen dat ik kijk, dus ik heb eigenlijk helemaal niet veel recht van spreken. Mijn vrouw kijkt echter al vanaf het begin en ik krijg er dus wel genoeg van mee om een mening te vormen over bepaalde gebeurtenissen. Daarom vond ik het zo kenmerkend dat je Milouska uit seizoen 6 noemt: mijn vrouw zei toen al vrijwel vanaf het begin dat ze het niet leuk zou vinden als Milouska het zou zijn, omdat dat er veel te dik bovenop lag. En precies dat zelfde gevoel krijg ik dit seizoen met Liesbeth: de fanatieke molloten willen graag dat zij het niet is, omdat ze graag willen dat het niet duidelijk in beeld gebracht wordt, maar door allerlei vage hints herkend moet worden. Ik denk echter nog steeds dat we gewoon helder moeten blijven nadenken en onze gevoelens over wie we willen dat wel of niet de mol is helemaal aan de kant zetten. Ik durf te wedden dat er dan veel meer mensen uitkomen op Liesbeth (en niet iedereen zla dat willen toegeven).
Dat maakt de mol (imho) ook zo leuk, dat je op verschillende manieren op zoek kan naar de mol. Ik zoek wel naar hints, omdat ik dat erg leuk vind en de kunst is juist om een balans te vinden tussen "too obvious" en "te vergezocht" in. (Al post ik ook wel vergezochte dingen die ik gewoon heel grappig vind.)

Hoewel ik naar hints zoek, opdracht soms tot op het bot analyseer, probeer iets te halen uit gelaatstrekjes en een excelsheet bij hou met verdenkingen, leg ik dat over het algemeen allemaal naast me neer en kies ik mijn mol op gevoel.

Ik vind het heerlijk om posts te lezen van mensen of te praten met mensen die op een hele andere manier naar het programma kijken en ben blij dat jij (en vele anderen) dit jaar dit forum heb gevonden om je mening te delen. ::ok::

Tegenargument...
Het zou zomaar kunnen dat je gelijk hebt. Vanuit mijn Anne-Marie tunnel kijk ik er natuurlijk anders tegen aan, maar niets is wat het lijkt!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 8
« Reactie #209 Gepost op: 24-02-2012, 21:56:45 »
Dit is niet onder een van de (resterende) kandidatentopics te vangen, dus daarom plaats ik het hier:


Dio twitterde na maandag 20 februari dat ie nog steeds ''in shock'' was, toen ie vernam wie de mol bleek te zijn.


Nu wil ik dat vertalen naar de drie dames. Op wie kan dat van toepassing zijn?

Liesbeth reageert zeer beheerst na ieder rood scherm. Hadewych kijkt (ze heeft er ok de ogen voor....) ''oprecht verbaasd''.

Anne-Marie kijkt berustend, en zeker na haar vrijstelling voor de finale.


Laat ik zeggen dat ik het zelf niet weet. Ik houd nog steeds vast aan Liesbeth als mol (ik zei al: ik heb die avatar niet voor niets al vele weken), maar de waarheid is dat ik het nog niet eerder zo spanend heb gevonden

Offline TheBakerS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8
« Reactie #210 Gepost op: 24-02-2012, 22:04:15 »
Dit is niet onder een van de (resterende) kandidatentopics te vangen, dus daarom plaats ik het hier:


Dio twitterde na maandag 20 februari dat ie nog steeds ''in shock'' was, toen ie vernam wie de mol bleek te zijn.


Nu wil ik dat vertalen naar de drie dames. Op wie kan dat van toepassing zijn?

Liesbeth reageert zeer beheerst na ieder rood scherm. Hadewych kijkt (ze heeft er ok de ogen voor....) ''oprecht verbaasd''.

Anne-Marie kijkt berustend, en zeker na haar vrijstelling voor de finale.


Laat ik zeggen dat ik het zelf niet weet. Ik houd nog steeds vast aan Liesbeth als mol (ik zei al: ik heb die avatar niet voor niets al vele weken), maar de waarheid is dat ik het nog niet eerder zo spanend heb gevonden

Volgens mij verdacht iedereen AM op het begin...

Offline EMIBH

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8
« Reactie #211 Gepost op: 24-02-2012, 22:05:25 »
Ik kan niet wachten tot mijn 720p versie van deze aflevering binnen is... Nu moet ik het doen met Uitzending Gemist en daar kun je dus echt de kaarten niet fatsoenlijk op zien.

O, trouwens, ze hebben één beurt van Tim eruit geknipt. ???
臥底 是 谁?

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 8
« Reactie #212 Gepost op: 24-02-2012, 22:11:00 »
ze hebben sowieso flink geknipt bij het kwartetspel

normaal is toch dat als A iets aan B vraagt dat B dan aan de beurt is?
In de aflevering gebeurt dat heel vaak niet .
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Tunnelbouwer

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #213 Gepost op: 24-02-2012, 22:29:38 »
ze hebben sowieso flink geknipt bij het kwartetspel

normaal is toch dat als A iets aan B vraagt dat B dan aan de beurt is?
In de aflevering gebeurt dat heel vaak niet .

Volgensmij waren ze gewoon met de klok mee, 1 voor 1 aan de beurt

Offline EMIBH

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8
« Reactie #214 Gepost op: 24-02-2012, 22:52:03 »
ze hebben sowieso flink geknipt bij het kwartetspel

normaal is toch dat als A iets aan B vraagt dat B dan aan de beurt is?
In de aflevering gebeurt dat heel vaak niet .
De hoeveelheid geknip valt best wel mee, ze spelen inderdaad om beurten (aan de kaarten te zien).
臥底 是 谁?

Offline molcontact

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #215 Gepost op: 24-02-2012, 23:15:55 »
nog een theorie over de titel van de aflevering.

Bij (of beter door) de doorzichtige vrijstelling zien we Hadewych er vaag doorheen en direct daarna een scherpe focus van haar. Ook komt haar naam in beeld wanneer AM commentaar geeft op de opdracht en wij beelden daarvan zien. Net op het moment dat AM de woorden "de mol" uitspreekt, verschijnt Hadewych haar naam in beeld.

Er is nog 1 mol, 1 winnaar en 1 verliezer in het spel. Liesbeth verliest het kaartspel en is de verliezer van het dit jaar. AM is de winnaar van het kaartspel en de winnaar van widm 2012. Hadewych: de Mol 2012!

Eig moet het spel nog door 3 mensen gespeeld worden, zelfs de volgorde van de namen hoeft geen toeval te zijn: Tim (afvaller afl 8), AM (winnaar), Liesbeth (verliezer finale).

Maar goed aan de andere kant, zegt Tim tegen AM heel heel zeker te weten dat Hade de mol niet is. Hade zegt op haar beurt dat ze echt iets meer had met Tim dan met de anderen. Het kan dus zijn dat die 2 elkaar echt in vertrouwen hebben genomen, waardoor Tim dit ook echt geloofd. Haar verdriet leek oprecht, en haar hormonen vieren natuurlijk ook hoogtij zo in het begin van een zwangerschap...

En als Hade dan de mol is en echt iets meer met Tim had, dan wilde ze ook als mol natuurlijk graag met Tim de finale in... Waarom zou ze hem dan niet iets in de goede richting geduwd hebben?

Offline EMIBH

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8
« Reactie #216 Gepost op: 24-02-2012, 23:24:24 »
De hoeveelheid geknip valt best wel mee, ze spelen inderdaad om beurten (aan de kaarten te zien).
Ok, ik herzie deze reactie... Na Hadewych's Marit-kwartet is er een gat.
臥底 是 谁?

Offline Rik84

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #217 Gepost op: 24-02-2012, 23:48:13 »
Wat betreft de titel 'Tim, Anne-Marie, Liesbeth': die zou op de kwartet opdracht kunnen slaan en dan verwijzen naar Anne-Marie als mol. Zij verzamelde drie rode kwartetten van Liesbeth, zichzelf en Tim. Alleen Hadewych won haar eigen kwartet en die staat dan ook niet in de titel genoemd..

Offline EMIBH

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8
« Reactie #218 Gepost op: 25-02-2012, 00:18:17 »
Hier is hij dan... 427 kolommen aan informatie, 427 kolommen die me koppijn bezorgd hebben.

Ik heb geprobeerd de zetten zo kloppend mogelijk onder elkaar te zetten gebaseerd op de kaarten die we te zien krijgen en de beurten die we horen.
Er zitten nog fouten in (voornamelijk na het grijs gekleurde blok rond kolom 191), maar dat komt door het knip- en plakwerk van de montagemannen en/of -vrouwen.
臥底 是 谁?

Offline Dominic023

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8
« Reactie #219 Gepost op: 25-02-2012, 00:47:34 »

De mol is dus Liesbeth of A-M.
Ik denk zelf liesbeth, omdat AM het vlot heeft geraakt met een pijl waardoor er geld in de pot kwam. Je kan dat ding (volgens mij) makkelijk missen.

Dit is mijn mening :)

Vandaar de naam van de aflevering : Rookgordijn   ;)
WIDM 2012: Afl. 1 Anne Marie, Afl. 2 Anne Marie Afl. 3 Marit, Afl. 4 Anne Marie  Afl.5 Anne Marie  Afl. 6 Tim, Afl. 7Anne Marie Afl. 8,9,10 Anne Marie