Leuke aflevering met een leuke en overzichtelijke proef. Kamp Rood had eindelijk eens de juiste sfeer te pakken, en dat is vooral ten danken van Min Hee, al ben en blijf ik geen fan van haar, maar dit mag gezegd worden. Gene heeft me deze keer positief verbaasd. Ik vond hem eens niet irritant, en zeer positief. Ik vind hem de leukste van kamp Rood, en ik hoop dat hij het zeker nog lang zal volhouden. Hem kennende zal hij zich echter wel achter het pokertrio scharen. Joke is ook positief gestegen. Ruud en Paul zijn sterker dan ik dacht, en kunnen het ver brengen, al blijf ik mijn twijfels hebben bij Paul bij andere fysieke proeven.
Bij Kamp Zuid vond ik Lodewijk leuk, maar het is een spel en het was een zeer goede zet van het pokertrio en Tess om hem eruit te stemmen. Het was Tess of Lodewijk, en hierachter is het de beurt aan Peggy, en dan aan Tess, maar ik denk dat Tess er niet zal uitgestemd worden voor de samensmelting er is. Kamp Zuid kan echter ook nog proeven winnen. Bij de samensmelting of een eventuele terugkeer is Tess dehene die de minste schade zal ondervinden van het pokertrio. Bovendien is ze een goed maatje van Ruud, en ik denk dat Tess en Ruud eventueel wel eerder op een Min Hee stemmen, dan op iemand van het pokertrio. Een domme zet van het pokertrio was het echter ook niet. Peggy of Tess eruit stemmen zou tactisch dom geweest zijn, omdat je een kans laat liggen. Lodewijk kan terugkeren, maar er valt sowieso één sterke kandidaat af. Fajah acht ik als mogelijk sterk. Peggy is sowieso zwak, en komt later wel aan de beurt. Tess is iemand die het wagonnetje bij het pokertrio zetten, en dus zou het dom zijn van het pokertrio om op haar te stemmen. Bovendien kan ze Ruud overhalen om zich bij het pokertrio aan te sluiten.
Het spel is zeker niet gespeeld, maar het complot is mooi gedaan, en niemand maakte fouten. Of het was Lodewijk die maar niet de broertjes er bij moest halen bij de teamselectie of attenter moest zijn. Dennis stelde echter vragen ten voordele van Lodewijk, en daarom ergerde ik me ZWAAR aan Dennis, die me in uiterst slechte zin verrast heeft. Ga aub naar huis. Je kan dit niet. Het is overduidelijk dat je voor de Nederlanders bent. Waarom stel je dan zulke vragen aan Fatima ? Waarom stel je zulke vragen aan Lodewijk ? Het is niet de bedoeling dat dit uitlekt op de eilanddraad. Als dit toevallige vragen waren, ok, maar dit was hopen dat het uitlekte, en ook met de bedoeling dat er ergens een lichtje ging branden.
Bovendien vraag ik me af als Peggy eruit ligt, of iemand echt weet zal krijgen van deze situatie. Of het zou Fajah moeten zijn die gaat klikken. Hoe die zal reageren weet ik echter niet. Lodewijk zal echter iedereen proberen over te halen om op het pokertrio te stemmen. Maar hebben die mensen dan al eens gekeken naar de kracht. Min Hee zal echter niet op het pokertrio stemmen, maar eerder op een Fatima. Paul had een goede band met Geel, en zie ik eerder op een Joke stemmen. En Gene zal meelopen met de Belgen, wat ik zeker niet slecht vindt. Het kan wel eens spannebd worden.
De balans:
+++ Gene
++ Pokertrio en Tess
++ Kamp Noord
- Peggy
----- Dennis.