Ik heb uiteindelijk op 2005 gestemd. Dat jaar had zo'n boeiende cast, en enkele ontzettend leuke twists. En natuurlijk Maxime, imo nog altijd dé Robinson allertijden.
2003 komt op een tweede plek. Had eveneens een geweldige cast (Robin, Gio, Ryan, Björn), en natuurlijk de legendarische banana-gate, maar vanwege de enorme anticlimax van een finale 'slechts' een tweede plaats.
2000, 2001, 2004 en toch ook 2010 (Anthony
) staan ook wel hoog. 2002 vond ik verschrikkelijk, 2006 viel ontzettend tegen na Strijd der Titanen en 2007-2009 vond ik geen van allen boeiend. De kandidaten uit die jaren staan me ook niet meer zo goed bij als uit de eerste seizoenen, terwijl het wel recenter is. Afgelopen jaar vond ik alleen al vanwege de productie-gestuurde en imo niet bepaald terechte overwinning van Tanja verschrikkelijk. Dit seizoen heeft btw ook kans om zéér hoog op de favorietenlijst te komen, maar eerst eens de winnaar afwachten.
Strijd der Titanen was aan de ene kant ontzettend leuk, maar viel tegelijkertijd op veel punten tegen. mensen als Richard, Jennifer en Melvin konden de verwachtingen niet waarmaken, en sommige interessante mensen hadden een heel vroege eliminatie (Björn, Maxime), terwijl toch een stuk minder Robinsonwaardige personen als Lydia en Fleur ontzettend ver kwamen. De overwinning van Ryan was uiteindelijk wel mooi.